Ik denk niet dat ze vanavond de oversteek al gemaakt hebben... Verder zit er aan zulke haantjes nauwelijks vlees en zijn ze vaak toch al taaiquote:
Hanengevechten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze vanavond de oversteek al gemaakt hebben... Verder zit er aan zulke haantjes nauwelijks vlees en zijn ze vaak toch al taaiMisschien wel geschikt als voer voor de hond.
Zegt iemand met zo'n naamquote:
ja maar dan wel als compostmateriaal onder de rodondendron.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:55 schreef 16meter het volgende:
Soms is het beter om je dieren terug te geven aan de natuur.
Hanengevechten met onze eigen jonge haantjes zeker, da's ook niet de bedoelingquote:
Haan33?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:50 schreef Miss_Isis het volgende:
Hebben we net afgelopen weekend onze eigen haan geslacht
Jij bent wel een ijs- en ijskoude tante he?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hanengevechten met onze eigen jonge haantjes zeker, da's ook niet de bedoelingDie moeten zonder stress groot kunnen groeien zodat ze de diepvries in kunnen straks.
Nee, hij heette Aard. Aard Staartjes.quote:
Is allemaal nep om stoer te lijken allesquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Zegt iemand met zo'n naam [ afbeelding ]
Kijk maar uit dat ze jou cock niet vermoord.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jij bent wel een ijs- en ijskoude tante he?
Ach, valt wel mee hoor. Ben diep van binnen best een weekhartig typequote:Op woensdag 30 mei 2012 11:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Te weinig vlees voor hotwings, dus dan maar soepquote:
Omdat dat ding onder controle te krijgen en te doden zal ze toch echt wat versterking mee moeten nemen. Dat ding is veel te groot en te zwaar voor een vrouwtje om onder controle te krijgen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:02 schreef Catkiller het volgende:
Kijk maar uit dat ze jou cock niet vermoord.
Heb je er ook prijzen mee gewonnen dan als die zo goed isquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Omdat dat ding onder controle te krijgen en te doden zal ze toch echt wat versterking mee moeten nemen. Dat ding is veel te groot en te zwaar voor een vrouwtje om onder controle te krijgen.
Soep zou eventueel kunnen, voor hotwings te weinig vlees en te taai. Maar als ze hier in de wei opduiken denk ik dat we ze zodra ze problemen veroorzaken slachten en aan de hond voeren. Aard hebben we ook uiteindelijk aan de hond gevoerd, tot ieders tevredenheid (behalve die van Aard misschien).quote:
Zieligquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:19 schreef Plantagehouder het volgende:
Hier hebben ze vorige week een groep loopeenden gedumpt, ze worden constant opgejaagd door honden en katten. het verbaast me dat ze nog leven
Dieren slachten is net zo triestquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:22 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
ZieligDat is pas echt dierenmishandeling, stukken erger dan zo'n dier na een fijn leventje humaan slachten. Ik wou dat de mensen die die beesten 'vrij laten' dat ook eens in zouden zien.
D'r zijn maar bar weinig katten die een volwassen (kriel) kip op kunnen vreten hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Heb je trouwens in de buurt geen wilde katten die er mee afrekenen?
Tsja, wij hebben wilde katten in de buurt, die zijn reusachtig. De kippen verdwijnen en masse en laatst zag ik nog het karkas van een vossejonkie liggen, zeker weten door zo'n monter verslonden. Ze vallen de kleinere honden zonder probleem aan, de kleine kinderen kunnen niet zomaar meer buiten spelen. Gekkenhuis.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:26 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
D'r zijn maar bar weinig katten die een volwassen (kriel) kip op kunnen vreten hoorOnze katten vangen soms volwassen ratten en jonge of halfwas konijntjes en hazen, en dat is al een hele kluif voor ze. Kippen wagen ze zich echt niet aan (en maar goed ook, anders vraten ze onze kuikens ook op). Maar we hebben wel een paar mensen in de buurt die hun honden los rond huis laten lopen of los uitlaten, kans is groot dat die wel zo'n haantje vangen.
Nee. Dieren die wij slachten hebben na een goed leven met vrijwel onbeperkt ruimte, voer en gezelschap van soortgenootjes een snelle en humane dood zonder stress. Dieren die 'vrij' worden gelaten hebben stress door het vervoer en de vreemde omgeving, geen soortgenoten meer, geen, onvoldoende of ongeschikt voer en gaan uiteindelijk dood door opgejaagd en/of doodgebeten te worden, onder een auto te komen of dood te hongeren. Dat is onvergelijkbaar en stukken triester.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:25 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Dieren slachten is net zo triest
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Tsja, wij hebben wilde katten in de buurt, die zijn reusachtig. De kippen verdwijnen en masse en laatst zag ik nog het karkas van een vossejonkie liggen, zeker weten door zo'n monter verslonden. Ze vallen de kleinere honden zonder probleem aan, de kleine kinderen kunnen niet zomaar meer buiten spelen. Gekkenhuis.
Maar dat zal wel per regio verschillen.
Geen "echte" wilde katten trouwens, gewoon verwildere kutbeesten. Maar ja, ze zijn wel een slag groter dan de huiskatjes van Henk en Ingrid.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat geen katten maar luipaarden die er daar bij jou in de regio rondlopen.
Nou, ik woon in oost Nederland en het scheelt dat we niet van die halve poema's hebben hierquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Tsja, wij hebben wilde katten in de buurt, die zijn reusachtig. De kippen verdwijnen en masse en laatst zag ik nog het karkas van een vossejonkie liggen, zeker weten door zo'n monter verslonden. Ze vallen de kleinere honden zonder probleem aan, de kleine kinderen kunnen niet zomaar meer buiten spelen. Gekkenhuis.
Maar dat zal wel per regio verschillen.
Saotoquote:
eet jij geen kip? Hypocriet gezeur van vleeseters.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Meh, tape de haan half in met aluminium folie en hang hem boven de ren om kraaien op afstand te houden.
Deed mijn opa altijdquote:
Wat denk je dat ze bij een kinderboerderij doen met teveel haantjes?quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:57 schreef Juminelle het volgende:
[..]
SaotoOf desnoods naar een kinderboerderij brengen.
Denk niet dat wij dit gaan doenquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Deed mijn opa altijd
Dode kip of liever nog kraai van een boom hangen met aluminiumfolie er tegenaan, zodat de andere kraaien en roofvogels op afstand bleven. Hij had een open ren, vandaar dat die kutbeesten regelmatig kwamen bietsen.
Nooit meer last van gehad sinds hij dat deed, maar hoezo het werkt moet je me niet vragen.
JAA WAT BEZIELET DEIN MENSUN. AL DIE KLABARIE IN MIJN ACHTERTUUN.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:50 schreef Miss_Isis het volgende:
Waarom doen mensen dat in godsnaamHebben we net afgelopen weekend onze eigen haan geslacht (het was een vals kreng, dus volledig terecht!) hoor ik al een paar ochtenden achter elkaar vanuit minimaal drie verschillende kanten kleine haantjes kraaien. Blijkt dat er (al weer...) mensen zijn die bij het natuurgebiedje een eind achter ons huis een stel krielhaantjes los hebben gelaten. Wat bezielt zulke lui? Zo van: dan kunnen ze fijn vriendjes worden met de eendjes daar of zo? Als je te pussy bent om je eigen overschot aan haantjes op een humane manier op te lossen, huur dan iemand in om het voor je te doen of zet ze op marktplaats o.i.d. Ga die arme beesten niet in het wild loslaten zodat ze opgevreten worden door honden, onder auto's terecht komen of langzaam dood gaan van de honger. Nu zul je zien dat ze uiteindelijk bij onze kippen in de wei eindigen (degene die het oversteken van de weg en de buurhonden hebben overleefd dan in ieder geval) zodat wij ze als nog moeten slachten. Kunnen wij andermans overschot opruimen, fijn
Bij ons op de kinderboerderij in het park niet. Er zitten letterlijk honderd hanen en misschien 5 hennenquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze bij een kinderboerderij doen met teveel haantjes?Als ze de verhouding haantjes/hennetjes ineens bijvoorbeeld 5:1 hebben dan grijpen ze daar ook echt in hoor. Ze zitten bepaald niet te wachten op nog een doos vol haantjes tussen hun hennen.
Voor de meeste kippenrassen wordt een verhouding aangeraden van ongeveer 8 tot 10 hennen op 1 haan (dit geldt als je ze in grote groepen bij elkaar houdt). Bij minder hennen en meer hanen gaan de hanen onderling vaak vechten, afhankelijk van het ras soms zelfs tot de dood. Sommige hanen vechten zelfs als ze meer dan voldoende hennen hebben. Daarom zijn er van elke 20 kuikentjes die geboren worden zo'n 9 haantjes die 'weg' moeten. Een overschot dus, waar je weinig anders mee kunt dan gratis aanbieden op marktplaats o.i.d. en maar hopen dat iemand ze wil hebben of anders slachten.
Veel mensen vinden deze twee opties kennelijk niet zo prettig en kiezen er blijkbaar voor om de haantjes ergens in het wild 'vrij te laten' of ze (vaak stiekem) te dumpen bij een kinderboerderij of elders waar al kippen zijn. Zo zadelen ze andere mensen op met hun probleem.
"Je moet er wat voor over hebben" zei hij altijdquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:18 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Denk niet dat wij dit gaan doenLijkt me nogal stinken trouwens in de zomerhitte
Arme hennetjes... die zullen hun hele leven lang gegangbanged worden, lijkt me ook niet allesquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:20 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Bij ons op de kinderboerderij in het park niet. Er zitten letterlijk honderd hanen en misschien 5 hennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |