abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113143352
Nee de scriptie is geen 11 studiepunten maar 11 studiepunten meer dan in het huidige traject.
En wat betreft herkansing.. dat is een moeilijk punt. Ik moet namelijk opnieuw beginnen op basis van mijn projectplan, er zijn 2 kansen geweest voor het projectplan. Wegens wisselingen van begeleiders en groepen (wat ik al aangaf, chaos) heb ik in het eerste stuk van het traject nauwelijks begeleiding gehad en is mijn projectplan niet naar het lectoraat gegaan ter beoordeling. hier was ik echter niet van op de hoogte dit vertelde mijn begeleiders me pas achteraf.

De 2e kans is dus door het lectoraat afgewezen op basis van de inleiding, deze is niet logisch en niet trechtervormig volgens de beoordelaar.
Dus ik heb eigenlijk geen kans gehad om mijn scriptie in te leveren, hiervoor heb ik ook een verzoek ingediend bij de examencommissie en dit traject loopt nog.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:40:35 #52
376008 verified  LSVb.Vraagbaak
Landelijke Studenten Vakbond
pi_113189028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oke ik heb ook een vraag en wellicht dat ik het antwoord hier kan vinden!
Op dit moment heerst er veel commotie in HBO land met betrekking tot het afstuderen. Op mijn HBO opleiding is het een grote chaos en studeren er van de 100 mensen maar 28 af in juni. 1/3 heeft vertraging tot augustus en het andere 1/3 deel dient opdien te starten met de scriptie.(en mag daarmee pas in febr. 2013 afstuderen)

Ik behoor mij deze laatste groep. Mijn vraag gaat echter over de studiepunten. In het oude afstudeertraject (dus het traject van mijn cohort) worden er 14 studiepunten gekoppeld aan het schrijven van de scriptie.
In het nieuwe traject is dit verhoogd naar 25 studiepunten, dat wil zeggen dat de herkansing 11 studiepunten meer bevat. Kort gezegd betekend dit dus dat ik, wegens een herkansing, 11 studiepunten meer moet halen om te kunnen afstuderen op bachelor niveau dan de mensen in mijn cohort die geen herkansing hebben.

Nu zijn mijn vragen als volgt:
1. mag een herkansing compleet verschillen van de eerste kans?
2. mag er zoveel verschil en studiepunten zitten? (ter verduidelijking, dit is het laatste wat ik afrond binnen mijn studie, alle andere studiepunten heb ik al binnen)

Ik heb dit op school nagevraagd en het is nu bij juridische zaken neergelegd maar toch ga ik zelf ook nog graag op zoek naar een antwoord.
Beste Lotje-plusone,

Hiervoor wil ik je graag verwijzen naar je Onderwijs- en Examenreglement. In eerste instantie ga ik er van uit dat een herkansing niet anders mag zijn dan de eerste kans, omdat het anders geen herkansing is. Vakken kunnen inderdaad verdwijnen, maar hiervoor moeten een redelijke termijn aangeboden worden.
Er kan hierbij een verschil in studiepunten ontstaan.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
pi_113189234
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:40 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:

[..]

Beste Lotje-plusone,

Hiervoor wil ik je graag verwijzen naar je Onderwijs- en Examenreglement. In eerste instantie ga ik er van uit dat een herkansing niet anders mag zijn dan de eerste kans, omdat het anders geen herkansing is. Vakken kunnen inderdaad verdwijnen, maar hiervoor moeten een redelijke termijn aangeboden worden.
Er kan hierbij een verschil in studiepunten ontstaan.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
In het Oer van mijn cohort staat 14 studiepunten. Ik moet met de huidige 3 jaars (dus volgend jaar 4e jaars) starten met de scriptie, in het Oer van deze studenten staat 25 studiepunten.
Officieel gezien moet ik het Oer van mijn cohort aanhouden maar hierin staat niets over deze nieuwe vorm van herkansen omdat dit pas vorige maand bedacht is.

Omdat het in mijn cohort zo'n chaos is met het afstuderen hebben ze dit nieuwe traject gemaakt om volgend jaar niet dezelfde problemen te krijgen. Alleen val ik nu behoorlijk buiten de boot. En op school zijn de helaas niet al te gewillig met hulp bieden dus ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet, heeft u tips?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_113422540
Welke websites zijn goed geschikt om een studentenkamer te vinden voor één persoon, dus ik wil geen huisgenoten, in Amsterdam. Het is voor om 10 weken daar stage te lopen.
pi_113424666
Hoi.

Ik heb een vraagje.

Ik ben nu klaar met 3 jaar van mijn hbo-opleiding. Ik begin dus na de zomer aan het vierde en dus laatste jaar. Dit bestaat uit een halfjaar les volgen en een halfjaar afstudeerstage/onderzoek. Naar verwachting ben ik dus juni 2013 klaar met hbo.

Ik wil echter daarna heel graag nog Communicatiewetenschap gaan studeren aan de Uva. Ik kom met mijn diploma in aanmerking voor een schakeljaar van 1,5 jaar. Daarna nog een master van een jaar.

Maar hoe zit het met de nieuwe wetgeving met mijn stufi en OV-kaart? Word dit nu ingetrokken zodra ik klaar ben met hbo? En hoe valt dit te 'omzeilen'? Ik hoorde dat er een bepaalde regelingen waren, waarmee je dit kon 'ontlopen'.

Dank!
pi_113427034
:o!
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:57:10 #57
pi_113506613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 19:33 schreef JaapLiekefan het volgende:
Hoi.

Ik heb een vraagje.

Ik ben nu klaar met 3 jaar van mijn hbo-opleiding. Ik begin dus na de zomer aan het vierde en dus laatste jaar. Dit bestaat uit een halfjaar les volgen en een halfjaar afstudeerstage/onderzoek. Naar verwachting ben ik dus juni 2013 klaar met hbo.

Ik wil echter daarna heel graag nog Communicatiewetenschap gaan studeren aan de Uva. Ik kom met mijn diploma in aanmerking voor een schakeljaar van 1,5 jaar. Daarna nog een master van een jaar.

Maar hoe zit het met de nieuwe wetgeving met mijn stufi en OV-kaart? Word dit nu ingetrokken zodra ik klaar ben met hbo? En hoe valt dit te 'omzeilen'? Ik hoorde dat er een bepaalde regelingen waren, waarmee je dit kon 'ontlopen'.

Dank!
Beste Jaapliekefan,

Totaal hebben studenten 4 jaar recht op studiefinanciering. Jij hebt dus geen recht meer op studiefinanciering. Wel heb je nog één jaar recht op ov-reisrecht. Dit is afhankelijk van hoe je ingeschreven staat voor je premaster. Sta je als contractstudent ingeschreven dan heb je geen recht op OV. Heb je meer vragen? Dan hoor ik het graag.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:58:38 #58
pi_113506687
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:49 schreef Coca_Cola het volgende:
Welke websites zijn goed geschikt om een studentenkamer te vinden voor één persoon, dus ik wil geen huisgenoten, in Amsterdam. Het is voor om 10 weken daar stage te lopen.
Beste Coca_Cola,

hier hebben wij geen zicht op. Probeer kamernet.nl. Als je een huis wilt zonder huisgenoten dan zul je op zoek moeten gaan naar een appartement oid.
Succes met zoeken en vinden!
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:59:31 #59
pi_113506726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:45 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

In het Oer van mijn cohort staat 14 studiepunten. Ik moet met de huidige 3 jaars (dus volgend jaar 4e jaars) starten met de scriptie, in het Oer van deze studenten staat 25 studiepunten.
Officieel gezien moet ik het Oer van mijn cohort aanhouden maar hierin staat niets over deze nieuwe vorm van herkansen omdat dit pas vorige maand bedacht is.

Omdat het in mijn cohort zo'n chaos is met het afstuderen hebben ze dit nieuwe traject gemaakt om volgend jaar niet dezelfde problemen te krijgen. Alleen val ik nu behoorlijk buiten de boot. En op school zijn de helaas niet al te gewillig met hulp bieden dus ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet, heeft u tips?
Zou je je vraag kunnen sturen naar studentenlijn@lsvb.nl? Dan kan ik je via die manier beter advies geven. Graag nog een kleine toelichting/samenvatting.
Dankje!
pi_113524337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:57 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:

[..]

Beste Jaapliekefan,

Totaal hebben studenten 4 jaar recht op studiefinanciering. Jij hebt dus geen recht meer op studiefinanciering. Wel heb je nog één jaar recht op ov-reisrecht. Dit is afhankelijk van hoe je ingeschreven staat voor je premaster. Sta je als contractstudent ingeschreven dan heb je geen recht op OV. Heb je meer vragen? Dan hoor ik het graag.
Bedankt voor je reactie! Over de OV-chip… wat bedoelt u precies met 'dat ligt eraan hoe je staat ingeschreven'? En is deze regeling van 4 jaar stufi pas sinds kort van kracht? Of was dat altijd al zo?
  zondag 1 juli 2012 @ 21:27:41 #61
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_113645331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:58 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:

[..]

Beste Coca_Cola,

hier hebben wij geen zicht op. Probeer kamernet.nl. Als je een huis wilt zonder huisgenoten dan zul je op zoek moeten gaan naar een appartement oid.
Succes met zoeken en vinden!
Tip: www.studentenwoningweb.nl, en neem contact op met duwo ivm tijdelijke woningen en leg je situatie uit.
pi_113647247
Hallo mensen van de Lsvb!

Hebben jullie nog updates m.b.t. de rechtszaak over de langstudeerboete?
Ik las ergens anders op dit forum dat de uitspraak misschien deze week al komt, klopt dit?

Hopelijk zal de uitspraak in ons voordeel zijn. Al krijgen we dan wel weer te maken met hoger beroep enz, dus waarschijnlijk wordt het in elk geval gewoon betalen.
Ik wacht in ieder geval tot na september met het betalen van mijn collegegeld, aangezien de politiek er in september wellicht al een stokje voor zal kunnen steken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:55:23 #63
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_113707520
Misschien een rare vraag, kan ik van mijn school eisen dat ze me helpen met het zoeken naar een stage?

Ik ben namelijk sinds februari op zoek naar een stage en krijg alleen maar afwijzingen omdat er simpelweg amper stageplaatsen beschikbaar zijn, doordat ik namelijk in een bijzondere situatie zit mocht ik nét iets later op stage dan de rest van de mensen die een stage zochten, dus alle beschikbare stageplekken waren al vergeven op het moment dat ik wist dat ik op stage mag.
(voor mensen gaan mekkeren dat ik gewoon beter moet zoeken: http://www.nu.nl/economie(...)el-mboers-stage.html ik zoek een overheidsgerelateerde stage)

Maar mijn school doet dit een beetje af met: ja, je moet nog maar eventjes verder zoeken. Komt wel goed.
Komt wel goed? Ik wil gewoon op stage, ik wil mijn opleiding afronden! Ik heb al gezocht binnen een straal van 1,5 uur met de trein.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:37:12 #64
pi_113708857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:42 schreef JaapLiekefan het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Over de OV-chip… wat bedoelt u precies met 'dat ligt eraan hoe je staat ingeschreven'? En is deze regeling van 4 jaar stufi pas sinds kort van kracht? Of was dat altijd al zo?
Sorry voor mijn onduidelijkheid. Als premaster studenten kun je als contractstudent worden ingeschreven, in dat geval heb je geen recht op OV. Sta je als bachelor of als masterstudenten ingeschreven dan heb je wel recht op OV. Hopelijk is het zo duidelijk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:37:39 #65
pi_113708871
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:55 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo mensen van de Lsvb!

Hebben jullie nog updates m.b.t. de rechtszaak over de langstudeerboete?
Ik las ergens anders op dit forum dat de uitspraak misschien deze week al komt, klopt dit?

Hopelijk zal de uitspraak in ons voordeel zijn. Al krijgen we dan wel weer te maken met hoger beroep enz, dus waarschijnlijk wordt het in elk geval gewoon betalen.
Ik wacht in ieder geval tot na september met het betalen van mijn collegegeld, aangezien de politiek er in september wellicht al een stokje voor zal kunnen steken.
Op 25 juli verwachten we de uitspraak!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:42:29 #66
pi_113709027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:55 schreef GimmeGore het volgende:
Misschien een rare vraag, kan ik van mijn school eisen dat ze me helpen met het zoeken naar een stage?

Ik ben namelijk sinds februari op zoek naar een stage en krijg alleen maar afwijzingen omdat er simpelweg amper stageplaatsen beschikbaar zijn, doordat ik namelijk in een bijzondere situatie zit mocht ik nét iets later op stage dan de rest van de mensen die een stage zochten, dus alle beschikbare stageplekken waren al vergeven op het moment dat ik wist dat ik op stage mag.
(voor mensen gaan mekkeren dat ik gewoon beter moet zoeken: http://www.nu.nl/economie(...)el-mboers-stage.html ik zoek een overheidsgerelateerde stage)

Maar mijn school doet dit een beetje af met: ja, je moet nog maar eventjes verder zoeken. Komt wel goed.
Komt wel goed? Ik wil gewoon op stage, ik wil mijn opleiding afronden! Ik heb al gezocht binnen een straal van 1,5 uur met de trein.
Beste GimmeGore,

Vervelend dat je geen stageplek kunt vinden. Je kunt het onderwijs- en examenreglement raadplegen of hier iets geregeld is over. het kan zijn dat er een regeling opgenomen is dat de onderwijsinstelling zorg moet dragen voor een stageplek.
Wanneer er niets geregeld is, zul je zelf hard op zoeken moeten naar een stageplek. Succes met het zoeken. Probeer eens op website van bedrijven te kijken of er vacatures zijn. Of verzin een leuk idee wat je als stage kan doen, en ga daarmee naar een organisatie.
Succes
pi_113788803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:

[..]

Op 25 juli verwachten we de uitspraak!
De rechtbank zegt volgende week woensdag??

bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)regel-vervroegd.html
pi_114040063
Hoi. Ik heb een vraag.

Ik heb er nu drie jaar opzitten aan een hbo-instelling. Ik begin dus in augustus aan mijn laatste jaar. Dit laatste jaar bestaat uit een half jaar colleges (stelt niks voor) en een halfjaar scriptie schrijven. Deze opleiding is mij veel te makkelijk en ik mis dan ook uitdaging.

Ik wil nu dus het 4de jaar hbo combineren met het 1ste jaar van een bachelor aan de UvA. Ik begrijp er door alle regelingen echter niets meer van. Hoe zit het dan met het betalen van collegegeld?

Zover ik het begrepen heb, zit het dus als volgt:

2012-2013: nog recht op stufi en OV, betaal eenmalig 1700 euro (en kan dan 2 opleidingen volgen)

2013-2014: ik volg nog 1 opleiding, de bachelor aan de UvA. Ik krijg geen stufi meer en heb geen recht meer op OV. Maar wat is het collegeldtarief?

Val ik dan onder de regeling van de langstudeerdersboete? Of betaal ik dan het instellingstarief vanaf collegejaar 2013-2014?

Wie oh wie kan mij helpen? Dank!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:55:02 #69
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114042412
In 2013-2014 betaal je dan de langstudeerboete in ieder geval (mag max. 4 jaar over een wo studie doen). Ook betaal je verhoogd tarief omdat je al een HBO hebt gehaald. Mogelijke oplossing zou zijn om je afstuderen bij de HBO een jaar extra uit te stellen.
pi_114045878
Maar verhoogd tarief (dus 4000 euro), of instellingstarief van 9000 bedoel je? Dat eerste neem ik aan? Jezus. Wat een gedoe.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:10:31 #71
pi_114052694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:17 schreef JaapLiekefan het volgende:
Hoi. Ik heb een vraag.

Ik heb er nu drie jaar opzitten aan een hbo-instelling. Ik begin dus in augustus aan mijn laatste jaar. Dit laatste jaar bestaat uit een half jaar colleges (stelt niks voor) en een halfjaar scriptie schrijven. Deze opleiding is mij veel te makkelijk en ik mis dan ook uitdaging.

Ik wil nu dus het 4de jaar hbo combineren met het 1ste jaar van een bachelor aan de UvA. Ik begrijp er door alle regelingen echter niets meer van. Hoe zit het dan met het betalen van collegegeld?

Zover ik het begrepen heb, zit het dus als volgt:

2012-2013: nog recht op stufi en OV, betaal eenmalig 1700 euro (en kan dan 2 opleidingen volgen)

2013-2014: ik volg nog 1 opleiding, de bachelor aan de UvA. Ik krijg geen stufi meer en heb geen recht meer op OV. Maar wat is het collegeldtarief?

Val ik dan onder de regeling van de langstudeerdersboete? Of betaal ik dan het instellingstarief vanaf collegejaar 2013-2014?

Wie oh wie kan mij helpen? Dank!
Beste JaapLiekefan,

Tot het studiejaar 2013-2014 geldt het bekostigingsakkoord. In dit akkoord staat dat studenten die onafgebroken ingeschreven staan voor hun studie beginnen aan een tweede studie deze mogen volgen tegen wettelijk collegegeld.
In 2013 gaat dit geëvalueerd worden.
Voor het studiejaar 2012-2013 betaal je het wettelijk collegegeld. Wat er in 2013-2014 gaat gebeuren is tot nu toe nog niet bekend.
Bij het volgen van een tweede studie nadat je de eerste hebt afgerond kom je niet in aanmerking voor de langstudeerboete.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:11:19 #72
pi_114052715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:55 schreef Mishu het volgende:
In 2013-2014 betaal je dan de langstudeerboete in ieder geval (mag max. 4 jaar over een wo studie doen). Ook betaal je verhoogd tarief omdat je al een HBO hebt gehaald. Mogelijke oplossing zou zijn om je afstuderen bij de HBO een jaar extra uit te stellen.
Je betaalt nooit de langstudeerboete als je al het verhoogd tarief (=instellingscollegegeld) betaalt.
pi_114054367
Bedankt LSVb.Vraagbaak! Maar het lijkt mij dat het dan niet zo is dat ze ineens 9000 euro per jaar kunnen gaan vragen?

Overigens nog een andere vraag. Stel dat ik een jaar vertraging zou oplopen bij mijn hbo-opleiding, en dus een jaar langer studeer. Dat mag dan toch? Je mag toch 1 jaar uitlopen?

Betaal ik dan sowieso voor het jaar 2013-2014 voor mijn universitaire opleiding ook gewoon eenmalig het wettelijk collegegeldtarief?
pi_114055043
Ik heb vorig schooljaar van september tm januari een HBO studie gevolgd. Ik ben daarna gestopt. Nu wil ik een 3 jarige opleiding gaan volgen. Krijg ik een langstudeerboete?
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:45:58 #75
pi_114068330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:56 schreef JaapLiekefan het volgende:
Bedankt LSVb.Vraagbaak! Maar het lijkt mij dat het dan niet zo is dat ze ineens 9000 euro per jaar kunnen gaan vragen?

Overigens nog een andere vraag. Stel dat ik een jaar vertraging zou oplopen bij mijn hbo-opleiding, en dus een jaar langer studeer. Dat mag dan toch? Je mag toch 1 jaar uitlopen?

Betaal ik dan sowieso voor het jaar 2013-2014 voor mijn universitaire opleiding ook gewoon eenmalig het wettelijk collegegeldtarief?
Beste Jaapliekefan,

Zij kunnen dan, wanneer het bekostigingsakkoord afloopt en niet verlgend wordt het instellingscollegegeld vragen.
Voor de langstudeerboete geldt inderdaad één uitloopjaar. Je mag 5 jaar studeren aan een hbo-opleiding zonder langstudeerboete te betalen. Let wel op dat álle inschrijvingen meetellen.
Het bekostigingsakkoord is vanaf september 2013 niet meer geldig, dus ik kan nu niet zeggen hoeveel collegegeld je moet gaan betalen. Let ook op dat als je onder deze bekostigingsakkoord wilt vallen je wel tegelijkertijd voor twee opleidingen ingeschreven moet staan. Is dit niet het geval dan betaal je sowieso het instellingscollegegeld.
Is het helder zo? Als je nog vragen heb, stel ze gerust!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')