Moet ik het zelf stopzetten?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:26 schreef Tochjo het volgende:
Dat zal zo zijn, ja. Je hebt (gewoonlijk) recht op 48 maanden, dus je moet even kijken wanneer je die gehad hebt. Dat kan wat verschillen, bijvoorbeeld doordat je misschien nog een 18 was en daarom pas vanaf oktober in je eerste jaar studiefinanciering kreeg; dan krijg je nu een maand langer dan iemand die al vanaf september in zijn eerste jaar studiefinanciering ontving.
Wanneer je recht op studiefinanciering eindigt, krijg je hiervan bericht van DUO. Je uitbetalingen stoppen dan automatisch.quote:
Het kan zijn dat ze de uitbetalingen automatisch omzetten in een lening en anders zetten ze het gewoon stop. Bij mij was dat wel het geval namelijk. Dus dat zal je dan moeten corrigeren. Door een nullening (een lening van 0 euro) bij de DUO aan te vragen, kun je nog een extra jaar je OV-chipkaart behouden.quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:12 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Wanneer je recht op studiefinanciering eindigt, krijg je hiervan bericht van DUO. Je uitbetalingen stoppen dan automatisch.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:20 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze de uitbetalingen automatisch omzetten in een lening en anders zetten ze het gewoon stop. Bij mij was dat wel het geval namelijk. Dus dat zal je dan moeten corrigeren. Door een nullening (een lening van 0 euro) bij de DUO aan te vragen, kun je nog een extra jaar je OV-chipkaart behouden.
Je krijgt er sowieso (als het goed is) bericht van.
Onder mijn gegevens -> Betalingen kun je zien wanneer (en hoeveel) je studiefinanciering gestort krijgt.
In dit document vind je een overzicht van alle universitaire opleidingen. Misschien is Media en Cultuur wat je zoekt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:54 schreef RRuben het volgende:
Weet iemand of er dus ook een opleiding zoals die 2 zijn op universitaire niveau en dat je gelijk kan doen na VWO 6?
Bedankt voor de reactie! Heel overzichtelijk bestand wat ik nodig hadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:16 schreef Tochjo het volgende:
[..]
In dit document vind je een overzicht van alle universitaire opleidingen. Misschien is Media en Cultuur wat je zoekt?
Dan moet je technische informatica gaan doen. Hebben vrienden van mij gedaan en eentje maakt nu apps enzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:54 schreef RRuben het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie! Heel overzichtelijk bestand wat ik nodig hadAlleen bedoel ik wel wat technischer, zodat ik later zou kunnen werken bij een bedrijf zoals google ( of iets anders)
http://www.duo.nl/particu(...)anvragen_of_wijzigenquote:Op donderdag 5 september 2013 23:04 schreef verdacht.individu het volgende:
Hoi weet 1 van jullie hoe het zit als ik nu mijn lening aanzet. Ontvang ik die deze maand dan nog bij me stufi of pas in oktober?
http://www.duo.nl/particulieren/studieschuld/default.aspquote:Op donderdag 5 september 2013 23:04 schreef verdacht.individu het volgende:
En heeft iemand van jullie info over hoeveel jaar je nou kan doen over je lening. En dan bedoel ik over het terugbetalen. Hier hoor ik namelijk nogal wisselende berichten over. Volgens de ene persoon 10 jaar. En daarna hoor ik weer van iemand anders 20 jaar?
Als je iets met computers/mobieltjes/internet/etc. wil gaan doen, dan wil je iets in de richting van computer science/information technology studeren.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:54 schreef RRuben het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie! Heel overzichtelijk bestand wat ik nodig hadAlleen bedoel ik wel wat technischer, zodat ik later zou kunnen werken bij een bedrijf zoals google ( of iets anders)
Je hebt recht op studiefinanciering voor uitwonenden als je op de eerste van de maand uitwonend bent.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:56 schreef wc-bril het volgende:
Ik zit nog niet op kamers, maar over een maand wel. Zodra ik ingeschreven ben bij de gemeente & ingevuld heb op DUO, krijg ik dan gewoon onmiddellijk uitwonend stufi?
Iet met kunstmatige intelligentie ofzo, lijkt me wel leukquote:Op donderdag 7 november 2013 19:57 schreef Thormodo het volgende:
Wat voor werk bij Google had je dan in gedachten? Want Google is nogal een groot bedrijf.
Je zit in het verkeerde topic.... maak ff een topic aan bij SESquote:Op donderdag 7 november 2013 19:55 schreef RRuben het volgende:
Hey ik zit nu een beetje in de richting van Kunstmatige Intelligentie als studiekeuze, denken jullie dat je hiermee dus ook bij Google o.i.d. kan werken?
1. Vervolgvraagje: Wat bedoel je precies met switchen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 01:59 schreef balchy het volgende:
Hallo,
Ik zit op het hbo en ik denk te stoppen met mijn huidige studie. Mijn vragen zijn:
-1. Kun je normaliter nog switchen van studie?
-2. Ik lees de laatste tijd niets meer over het sociaal leenstelsel. Het stelsel voor de hbo-studenten zou een jaartje vertraging opgelopen hebben , wie weet hier meer over? Op het net kan ik er nl. niet veel over vinden.
-3. Stel dat het stelsel voor bachelorstudenten wel gewoon ingevoerd wordt volgend jaar, geldt dat dan ook voor mij als ik in september 2014 aan een nieuwe studie begin?
Terugbetalen is op het moment 15 jaar lang. Mocht het wetsvoorstelgedrocht van het leenstelsel er doorheen komen, dan wordt de afbetaaltermijn 20 jaar.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:04 schreef verdacht.individu het volgende:
Hoi weet 1 van jullie hoe het zit als ik nu mijn lening aanzet. Ontvang ik die deze maand dan nog bij me stufi of pas in oktober?
En heeft iemand van jullie info over hoeveel jaar je nou kan doen over je lening. En dan bedoel ik over het terugbetalen. Hier hoor ik namelijk nogal wisselende berichten over. Volgens de ene persoon 10 jaar. En daarna hoor ik weer van iemand anders 20 jaar?
Verlaging studiefinanciering komt hoogstwaarschijnlijk door een inkomensverandering. En is je studieschuld 'voorlopig' of 'definitief' bij Mijn DUO? Want de prestatiebeurs noemen ze 'voorlopige' studieschuld. Dat wordt dus wel omgezet bij het behalen van een diploma binnen 10 jaar.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:47 schreef spacer730 het volgende:
Hoe kan het dat mijn studiefinanciering drastisch verlaagd is in 2014 en ik opeens een studieschuld heb terwijl ik nog nooit een lening aangegaan ben? Is er een fout in duo of iets dergelijks opgetreden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |