abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112205372
De andere dag had ik de nogal rare ervaring dat ik 's ochtends gebeld was door het restaurant waar ik die avond zou eten. 's Middags belde ik terug en toen kreeg ik te horen dat ze me niet "kunnen accomoderen".

Ik had via een reserveringssite gereserveerd, waarbij het ging om een speciale actie (Heerlijk10Daagse). Het leek me dat een restaurant hiervoor voldoende couverts heeft gereserveerd, maar kennelijk was er iets fout gegaan. Mij werd verteld dat er zaterdag opeens nogal wat a la carte reserveringen binnen waren gekomen en daarom was er geen plek meer. Maandag waren ze natuurlijk dicht, dus ze hebben mij zo snel mogelijk gebeld.

Ik stond eigenlijk een beetje met mijn mond vol tanden. Wij hadden ons verheugd op dat diner en hadden daar ook het e.e.a. voor geregeld die dag. Het aanbod was om op een ander tijdstip van deze actie te komen genieten. Ok, maar het kon dus niet op vrijdag/zaterdag en pas vanaf 11 Juni. Uiteindelijk een datum gekozen en natuurlijk gaan we er dan helemaal voor!

Ik kreeg te horen: "Bedankt voor u begrip", maar eigenlijk ben ik helemaal niet begripvol. Ik vond het eigenlijk maar sneu. :+ :') Ik vroeg me dus af: gebeurd dat eigenlijk wel vaker? En zo ja, is het niet een beetje karig aanbod om iemand te verzetten naar een andere dag?

Dus, beste CUL-lers, ben ik nu zo'n zeur of is het restaurant karig? })

EDIT: een gratis diner hoeft trouwens niet voor mij hoor maar ik had wel een "koffie is natuurlijk van de zaak"-momentje verwacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 30-05-2012 10:34:55 (actie specificeren) ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:15:34 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112205394
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_112205413
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Het gaat om de "Heerlijk 10 Daagse"-actie. Voorwaarden heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken, ff checken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:16:41 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112205422
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven :{
pi_112205447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven :{
Dat is het in ieder geval niet. Je mag namelijk ook tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, daarna kunnen er kosten aan verbonden zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:20:01 #6
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_112205490
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?

het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_112205571
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:20 schreef florisje het volgende:
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?

het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak. Het ging om een bepaald duur restaurant, wat voor mij niet betaalbaar is, behalve met acties. Ik had me dus verheugd op dit specifieke restaurant, niet op "uit eten gaan".

Ik heb de voorwaarden inmiddels gelezen, maar volgens de Heerlijk10Daagse had ik gewoon recht op een etentje.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:31:52 #8
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_112205776
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_112205813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:31 schreef Pagan het volgende:
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Ik wacht gewoon even af hoe mijn etentje gaat zijn. Ik vond het zelf het netste om het restaurant de kans te geven om het goed te maken. Omdat ik toch wilde weten wat mensen gebruikelijk vinden heb ik dit topic aangemaakt.
pi_112205820
Laat me 1X raden: vakantieveilingen :?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112205825
geweigerd bij een restaurant en gelijk denken dat het eind van de wereld is :')
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_112205887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:33 schreef Gravedigger het volgende:
Laat me 1X raden: vakantieveilingen :?
Fout! Stond ook verder in het topic dat het ging om de Heerlijk10Daagse, net zoiets als Dining City's Restaurantweek/Dining with the Stars-acties. Dit zijn reserveringssites, geen veilingsite zoals vakantieveilingen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:19 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112205891
Ergens is het ook wel logisch dat ze mensen die op een normale manier reserveren verkiezen boven mensen die via een actie komen, aan die laatste groep verdienen ze veel minder en die dienen meer als opvulling voor wanneer het restaurant niet vol zit.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:28 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112205899
Groupon fiasco #34536723452626?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112207486
Géén voorwe=aarden op heerlijke10daagse.nl
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112209849
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
pi_112210386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:21 schreef luigisix het volgende:
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
Het eerste is echt niet waar - meestal zijn er maar een beperkt aantal plaatsen aanwezig. Je moet echt geluk hebben met reserveren en heel snel zijn. Deze keer kwam ik te laat achter deze nieuwe actie - ik ging er dus ook vanuit dat ik achter het net zou vissen. Ik heb vanaf vorige week meerdere keren op een dag online gekeken of er plekken beschikbaar waren in de hoop dat iemand zou annuleren en dat ik dus kon reserveren. Uiteindelijk is het me dus zo gelukt.

Het tweede is wel waar - maar daar kan ik niets aan doen. Ik ben er namelijk altijd wel.

Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.

Nogmaals, ik doe al jaren met dit soort acties mee en het is me nog nooit overkomen. Ik heb ook nog nooit van mensen gehoord dat dit hen overkomen is. Vandaar dat ik om meningen vroeg, maar kennelijk is dit echt heel uitzonderlijk. Gelukkig maar! :Y
pi_112211123
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.

Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:00:32 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112211265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:36 schreef kahlie het volgende:

[..]
Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.

En het zal inderdaad wel een uitzondering zijn, hoe vaak zie je een restaurant nou volledig vol zitten de hele avond lang?
pi_112211518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:56 schreef luigisix het volgende:
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.

Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
Oh, zo bedoel je! Ik dacht dat je bedoelde dat ze via zo'n actie meer couverts dan ze in hun restaurant hebben aanbieden. Zoals het overbooking systeem in bijv. de luchtvaart. Met wat je nu beschrijft ben ik het zeker eens, daar heb je helemaal gelijk in. :Y

Meestal zit ik via deze acties in wat ik als het 'topsegment' zie, restaurants met 1 of meerdere Michelin sterren. Het is mij echter nog nooit overkomen dat ik hoorde dat ik niet kon gaan eten.

Netjes dat ze bellen om te vertellen? Anders had ik daar 's avonds gestaan met het idee dat ik een reservering had en daar zou gaan eten. Ik vind je klant afbellen wel het minste en had eigenlijk wel verwacht dat mij aan de telefoon een kleine tegemoetkoming als excuus was beloofd zoals bijv koffie van de zaak.
pi_112211632
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.

Er stonden al plannen om in desbetreffend restaurant te gaan eten met een groep van 7. Wel bij de lunch - niet als diner, want dat vonden grote delen van het gezelschap te duur.
pi_112211658
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
pi_112211815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.

Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
pi_112211889
Ik vind het een prima oplossing van het restaurant. De volgende keer bij aankomst de gang van zaken terloops vermelden, dan maken ze het vast goed.
pi_112212136
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.

Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
Maar als je zonder reisorganisatie een hotel boekt dan krijg je geen compensatie. En als je niet akkoord gaat met het andere hotel dan zoek je zelf toch een ander. Het klinkt heel hard naar als op een hotel van 200 kamers dagelijk bijna 10 kamers niet op komen dagen dan ga je die kamers toch verkopen. Of je vraagt standaard om een credit card garantie of vooruitbetaling.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 13:24:34 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112212344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Als een gast hier werk van maakt, kan ze alsnog haar recht halen/gelijk krijgen. Algemene voorwaarden zeggen een rechter niets als die afwijken van wat binnen de wet mogelijk is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 13:25:52 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112212417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:23 schreef Gravedigger het volgende:
Géén voorwe=aarden op heerlijke10daagse.nl
Wat dacht je van echt goed kijken?

http://www.heerlijk10daagse.nl/algemene-voorwaarden/

Annulering door de restaurateur wordt nergens in het kladje besproken. Een kladje, want die AV zien eruit alsof ze door de inhoud van een peuterspeelzaal zijn opgesteld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112212567
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als een gast hier werk van maakt, kan ze alsnog haar recht halen/gelijk krijgen. Algemene voorwaarden zeggen een rechter niets als die afwijken van wat binnen de wet mogelijk is.
Waar staat dit dan in de wet? Als je een kamer reserveert staat er altijd in de voorwaarden gereserveerd tot 16:00 of 18:00 Als je later aankomt dan vervalt de kamer officieel.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 13:38:58 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112213044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:28 schreef luigisix het volgende:

[..]

Waar staat dit dan in de wet? Als je een kamer reserveert staat er altijd in de voorwaarden gereserveerd tot 16:00 of 18:00 Als je later aankomt dan vervalt de kamer officieel.
Staat er ook: als wij teveel gasten boeken op te weinig kamers kunt u de tering krijgen? Maar dan in andere woorden? Vast niet, want dat blijft nergens overeind. Dat je te laat komt voor een afspraak is wat anders dan dat de ene partij schijt heeft aan de afspraak. Dat is contractbreuk. Je hebt als gast dan recht op een verblijf van minstens dezelfde kwaliteit en vergoeding van eventuele extra kosten die gemaakt worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112213503
Het staat niet zo letterlijk beschreven maar hieronder 4 punten uit de policy van NH hotels, dit is een keten van 3, 4 en 5 sterren hotels over heel Europa.

- Indien de reservering niet voor 16:00 bevestigd wordt, zal deze geannuleerd worden. De reservering kan bevestigd worden met een vooruitbetaling, een credit card autorisatie of een aankomst voor de vervaltijd van de reservering.

- Indien de gast aangeeft na de vervaltijd van de reservering aankomt, zal dit als voorkeursaanvraag behandeld worden.

- NH Hoteles s.a. kan de reservering altijd laten vervallen en zal dit uiterlijk 24 uur van te voren bekendmaken aan de boeker.

- Indien het betreffende NH hotel de reservering niet kan volbrengen zal de gast verplaatst kunnen worden naar een andere NH locatie binnen 150 km van de originele reservering.


Deze policy wordt daar al 5 jaar gebruikt en door heel Europa gebruikt. In de realiteit zullen deze regels niet allemaal zo gebruikt worden maar ze mogen het wel. :o
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 14:26:32 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112215099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef luigisix het volgende:
Het staat niet zo letterlijk beschreven maar hieronder 4 punten uit de policy van NH hotels, dit is een keten van 3, 4 en 5 sterren hotels over heel Europa.

- Indien de reservering niet voor 16:00 bevestigd wordt, zal deze geannuleerd worden. De reservering kan bevestigd worden met een vooruitbetaling, een credit card autorisatie of een aankomst voor de vervaltijd van de reservering.

- Indien de gast aangeeft na de vervaltijd van de reservering aankomt, zal dit als voorkeursaanvraag behandeld worden.

- NH Hoteles s.a. kan de reservering altijd laten vervallen en zal dit uiterlijk 24 uur van te voren bekendmaken aan de boeker.

- Indien het betreffende NH hotel de reservering niet kan volbrengen zal de gast verplaatst kunnen worden naar een andere NH locatie binnen 150 km van de originele reservering.

Deze policy wordt daar al 5 jaar gebruikt en door heel Europa gebruikt. In de realiteit zullen deze regels niet allemaal zo gebruikt worden maar ze mogen het wel. :o
Ik zie hier ook nergens staan dat er bijvoorbeeld kosten aan de klant worden verrekend wat betreft transport oid naar een ander hotel. Ik dacht dat je dat bedoelde :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112215389
Oh nee zo erg is het ook allemaal weer niet. Je zal je transport zelf moeten betalen als je naar een ander hotel doorverwezen wordt maar als je in een luxer hotel zit dat dan zal er netjes een taxi voorgereden worden.
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:50:59 #33
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112216244
Ik vind het raar. Stel je voor, straks gaan ze mijn reservering voor 2 personen afbellen omdat ze liever een nieuwe reservering van 4 personen aan dat tafeltje zetten. Fouten maken kan altijd, maar afbellen omdat ze een betere deal kunnen maken is raar. Ik denk dat het juridisch ook niet mag, maar ja, ook al sta je juridisch in je gelijk, zie het dan nog maar eens te krijgen. Dat schiet ook niet op in zo'n geval. Maar raar blijft het.
pi_112217033
Het is raar maar het kan ook zo zijn dat er eeng roep van bv 18 heeft gereserveerd en het opeens 20 pax wordt. Dan moet het restaurant toch een tweetje zien te vinden om 20 plaatsen te creeeren.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:25:32 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_112218018
Ja, dat zeg je goed, een tweetje creeëren. Niet mijn tweetje inpikken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:03:13 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112220334
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:23 schreef kahlie het volgende:

[..]

Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak.
Alleen daar waar ie in de bediening werkt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:05:01 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112220455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:50 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het raar. Stel je voor, straks gaan ze mijn reservering voor 2 personen afbellen omdat ze liever een nieuwe reservering van 4 personen aan dat tafeltje zetten. Fouten maken kan altijd, maar afbellen omdat ze een betere deal kunnen maken is raar. Ik denk dat het juridisch ook niet mag, maar ja, ook al sta je juridisch in je gelijk, zie het dan nog maar eens te krijgen. Dat schiet ook niet op in zo'n geval. Maar raar blijft het.
Ik zou zeggen, steek het in een plek waar de zon niet schijnt, als je mij afbellen wil ben je ook voorgoed van me af.
Geen hand vol maar een land vol
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112224478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen daar waar ie in de bediening werkt?
Dat zou ik geen enkel restaurant toewensen. Hij heeft inmiddels als zoveel gesloopt bij mij in huis dat dat wel erg sneu zou zijn ;)
pi_112224559
Let op: Er is mij niet verteld dat er mensen waren 'die een betere deal waren' of wat dan ook. Wat mij letterlijk gemeld is, is dat zij mij niet kunnen accomoderen en dat dit kwam omdat er afgelopen zaterdag veel reserveringen zijn aangenomen. Ipv een "die betalen meer", zou het ook kunnen dat een medewerker gewoon een fout heeft gemaakt.

Ik snap best wel dat er mensen zijn die zeggen: "Dan kom ik nooit meer/laat maar zitten", maar ik geef het restaurant gewoon een kans om het netjes goed te maken. Iedereen maakt fouten toch? Om mij voor de actieprijs te laten eten op een tijdstip dat mij uitkomt kost hen ook een behoorlijk bedrag, aangezien we geen gerechten krijgen die op de kaart staan.

Leuk vond ik het echter niet om dit zo laat te horen en ik vroeg me gewoon af wat anderen daarvan vonden/wat zij zouden doen/wat gebruikelijk is.
pi_112224905
Wij hebben ook keer zoiets aan de hand gehad.

We hadden gereserveerd met ons vijven ivm de verjaardag van mijn man. We kwamen vaker in dat restaurant.
Toen we op het afgesproken tijdstip voor de deur stonden was het dicht. Na even verbrouwereerd voor de deur gestaan te hebben kwam de eigenaar even melden dat ze 3 dagen dicht waren in verband meteen kleine verbouwing.

Zijn reactie; ach, hadden jullie gereserveerd, ach wat sneu. Nou ja, helaas, daaag tot de volgende keer dan maar.

Nou, nee dus.
pi_112225683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:26 schreef lily het volgende:
Wij hebben ook keer zoiets aan de hand gehad.

We hadden gereserveerd met ons vijven ivm de verjaardag van mijn man. We kwamen vaker in dat restaurant.
Toen we op het afgesproken tijdstip voor de deur stonden was het dicht. Na even verbrouwereerd voor de deur gestaan te hebben kwam de eigenaar even melden dat ze 3 dagen dicht waren in verband meteen kleine verbouwing.

Zijn reactie; ach, hadden jullie gereserveerd, ach wat sneu. Nou ja, helaas, daaag tot de volgende keer dan maar.

Nou, nee dus.
Oei, dat is wel heel erg onbeschoft lily. Dat het fout gaat, kan gebeuren, maar los het dan netjes op. Ik zou dan dus ook nooit meer teruggegaan zijn. Bah!
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:56:42 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112226204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef kahlie het volgende:
.

Ik snap best wel dat er mensen zijn die zeggen: "Dan kom ik nooit meer/laat maar zitten", maar ik geef het restaurant gewoon een kans om het netjes goed te maken. Iedereen maakt fouten toch?
Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112226636
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.
Hoezo? Ze hebben me z.s.m. afgebeld. Het lijkt erop dat er een menselijke fout is gemaakt. Ze hebben me aangeboden om op een ander tijdstip onder dezelfde voorwaarden terug te komen. Ik zou het waarderen als ik dan nog gratis koffie zou krijgen ofzo. Zo niet, dan zou ik het karig vinden, maar slecht behandeld?

Wat moet een restaurant dan doen als er een fout gemaakt is bij het reserveren?
pi_112232219
Maar wat wil je nou precies met dit topic bereiken?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112232942
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.
Dit doen de meeste mensen en daar maakt de horeca handig gebruik van
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:16:40 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_112236592
Ik zou alsnog eisen om op dezelfde voorwaarden en prijs van de Heerlijk 10-daagse bij ze te kunnen gaan eten op een andere dag.
Zo niet, dan de organisatie van die 10-daagse ervan op de hoogte stellen middels een klacht.


edit: dat hebben ze dus al aangeboden. Blijft vreemd dat ze overboekt waren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:23:55 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112241340
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef luigisix het volgende:

[..]

Dit doen de meeste mensen en daar maakt de horeca handig gebruik van
En daarom is het gros van de hoereca zo kut en duur.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112242388
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarom is het gros van de hoereca zo kut en duur.
Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.
pi_112245019
Ik zal gewoon je ervaring vertellen aan de ober die jou die avond bediend en je teleurstelling over de gang van zaken laten blijken. Niet als een verwijt richting de ober maar alleen om je teleurstelling te uiten.

Dat geeft je de grootste kans op een soort van compensatie. Een goede ober zal namelijk altijd proberen de negatieve ervaring te laten verbleken door een daarna positieve ervaring.
pi_112246705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zal gewoon je ervaring vertellen aan de ober die jou die avond bediend en je teleurstelling over de gang van zaken laten blijken. Niet als een verwijt richting de ober maar alleen om je teleurstelling te uiten.

Dat geeft je de grootste kans op een soort van compensatie. Een goede ober zal namelijk altijd proberen de negatieve ervaring te laten verbleken door een daarna positieve ervaring.
Het gaat toch hoop ik niet zozeer om de tegemoetkoming? Bepaal gewoon of je het zo vreselijk vindt om later daar een keer te gaan eten of dat je dit etentje laat schieten en iets anders gaat doen. Het is nu ook weer niet zo dat er al betaald is en dat je daar niets voor krijgt, toch?

Overigens grappig hoe zeer de meningen uiteen lopen wat dit betreft. Je hebt hele strenge (soms ietwat zure) horecakenners, en mensen die het even aanzien. De opmerking 'netjes van het restaurant dat ze je bellen' vind ik juist weer te slap, uiteraard moeten ze bellen. De opmerking 'mij zie je daar nooit meer' vind ik weer te streng. :')
pi_112250770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het gaat toch hoop ik niet zozeer om de tegemoetkoming? Bepaal gewoon of je het zo vreselijk vindt om later daar een keer te gaan eten of dat je dit etentje laat schieten en iets anders gaat doen. Het is nu ook weer niet zo dat er al betaald is en dat je daar niets voor krijgt, toch?

Overigens grappig hoe zeer de meningen uiteen lopen wat dit betreft. Je hebt hele strenge (soms ietwat zure) horecakenners, en mensen die het even aanzien. De opmerking 'netjes van het restaurant dat ze je bellen' vind ik juist weer te slap, uiteraard moeten ze bellen. De opmerking 'mij zie je daar nooit meer' vind ik weer te streng. :')
Daarom schrijf ik ook specifiek dat ze de teleurstelling die ze heeft ervaren tentoon moet spreiden. Maar de ober geen verwijten moet gaan maken omdat hem natuurlijk niks verwijtbaar is. Als het restaurant wat verwijtbaar is, is een verder punt van discussie.

Als ze geluk heeft en ik ga er uit van wel hebben ze vast wel een leuke verrassing voor hen in petto. En als je nu vind als ze compensatie verdienen of niet, de praktijk is dat ze waarschijnlijk zal krijgen als ze het goed speelt. En als ware Hollander maak je daar vanzelfsprekend gebruik van.
  donderdag 31 mei 2012 @ 07:07:49 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112251440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef luigisix het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.
Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.
Bediening kan meestal niet meer dan brengen wat er gevraagd wordt, het eten is veel te vaak pakjes werk, prefab, diepvriesrommel.
Als je dit beeld niet herkent zou ik een brilletje kopen.
En nee, het is niet allemaal zo, maar wel veel te vaak wel het geval.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_112259574
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.
Bediening kan meestal niet meer dan brengen wat er gevraagd wordt, het eten is veel te vaak pakjes werk, prefab, diepvriesrommel.
Als je dit beeld niet herkent zou ik een brilletje kopen.
En nee, het is niet allemaal zo, maar wel veel te vaak wel het geval.
Er moet juist meer geluisterd worden naar de gast. Dat is de fout die veel bedrijven momenteel maken. Er wordt teveel vanuit de portemonee gedacht. De horeca draait om de gast en daar moet je je salaris uithalen. Teveel horeca bedrijven hebben tegenwoordig een eigenaar die niet betrokken is met het bedrijf. De eigenaar heeft meerdere horecabedrijven of het horecabedrijf hoort bij een holding met veel verschillende soorten bedrijven. Dat is wat er mis gaat in de horeca.
pi_112261150
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.
Bediening kan meestal niet meer dan brengen wat er gevraagd wordt, het eten is veel te vaak pakjes werk, prefab, diepvriesrommel.
Als je dit beeld niet herkent zou ik een brilletje kopen.
En nee, het is niet allemaal zo, maar wel veel te vaak wel het geval.
Dat ligt toch echt aan jezelf dan :),.. Ik heb in meerdere restaurants gewerkt en genoeg werken met dagverse producten terwijl je alsnog een hoofdgerecht hebt vanaf 14 euro.

Je stapt toch echt zelfs bij zulke restaurants naar binnen.
pi_112263741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef luigisix het volgende:
Het staat niet zo letterlijk beschreven maar hieronder 4 punten uit de policy van NH hotels, dit is een keten van 3, 4 en 5 sterren hotels over heel Europa.

- Indien de reservering niet voor 16:00 bevestigd wordt, zal deze geannuleerd worden. De reservering kan bevestigd worden met een vooruitbetaling, een credit card autorisatie of een aankomst voor de vervaltijd van de reservering.

- Indien de gast aangeeft na de vervaltijd van de reservering aankomt, zal dit als voorkeursaanvraag behandeld worden.

- NH Hoteles s.a. kan de reservering altijd laten vervallen en zal dit uiterlijk 24 uur van te voren bekendmaken aan de boeker.

- Indien het betreffende NH hotel de reservering niet kan volbrengen zal de gast verplaatst kunnen worden naar een andere NH locatie binnen 150 km van de originele reservering.

Deze policy wordt daar al 5 jaar gebruikt en door heel Europa gebruikt. In de realiteit zullen deze regels niet allemaal zo gebruikt worden maar ze mogen het wel. :o
Dat dat in de algemene voorwaarden staat betekent niet dat het ook mag / bindend is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:28:35 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112263942
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:49 schreef luigisix het volgende:

[..]

Er moet juist meer geluisterd worden naar de gast. Dat is de fout die veel bedrijven momenteel maken. Er wordt teveel vanuit de portemonee gedacht. De horeca draait om de gast en daar moet je je salaris uithalen. Teveel horeca bedrijven hebben tegenwoordig een eigenaar die niet betrokken is met het bedrijf. De eigenaar heeft meerdere horecabedrijven of het horecabedrijf hoort bij een holding met veel verschillende soorten bedrijven. Dat is wat er mis gaat in de horeca.
Net was je het niet met me eens, en nu weer wel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:10:36 #57
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_112265760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef luigisix het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.
Ik ben het er dan wel weer mee eens, maar ik ben dan ook een echte klant. Voor m'n werk veelvuldig bezoeker van hotels en restaurants in vooral Europa. NL horeca is echt heel duur en best wel ondermaats.
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')