Het gaat om de "Heerlijk 10 Daagse"-actie. Voorwaarden heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken, ff checken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Dat is het in ieder geval niet. Je mag namelijk ook tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, daarna kunnen er kosten aan verbonden zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven
Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak. Het ging om een bepaald duur restaurant, wat voor mij niet betaalbaar is, behalve met acties. Ik had me dus verheugd op dit specifieke restaurant, niet op "uit eten gaan".quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:20 schreef florisje het volgende:
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?
het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
Ik wacht gewoon even af hoe mijn etentje gaat zijn. Ik vond het zelf het netste om het restaurant de kans te geven om het goed te maken. Omdat ik toch wilde weten wat mensen gebruikelijk vinden heb ik dit topic aangemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:31 schreef Pagan het volgende:
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Fout! Stond ook verder in het topic dat het ging om de Heerlijk10Daagse, net zoiets als Dining City's Restaurantweek/Dining with the Stars-acties. Dit zijn reserveringssites, geen veilingsite zoals vakantieveilingen.quote:
Het eerste is echt niet waar - meestal zijn er maar een beperkt aantal plaatsen aanwezig. Je moet echt geluk hebben met reserveren en heel snel zijn. Deze keer kwam ik te laat achter deze nieuwe actie - ik ging er dus ook vanuit dat ik achter het net zou vissen. Ik heb vanaf vorige week meerdere keren op een dag online gekeken of er plekken beschikbaar waren in de hoop dat iemand zou annuleren en dat ik dus kon reserveren. Uiteindelijk is het me dus zo gelukt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:21 schreef luigisix het volgende:
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:36 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.
Oh, zo bedoel je! Ik dacht dat je bedoelde dat ze via zo'n actie meer couverts dan ze in hun restaurant hebben aanbieden. Zoals het overbooking systeem in bijv. de luchtvaart. Met wat je nu beschrijft ben ik het zeker eens, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:56 schreef luigisix het volgende:
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.
Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
Er stonden al plannen om in desbetreffend restaurant te gaan eten met een groep van 7. Wel bij de lunch - niet als diner, want dat vonden grote delen van het gezelschap te duur.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Maar als je zonder reisorganisatie een hotel boekt dan krijg je geen compensatie. En als je niet akkoord gaat met het andere hotel dan zoek je zelf toch een ander. Het klinkt heel hard naar als op een hotel van 200 kamers dagelijk bijna 10 kamers niet op komen dagen dan ga je die kamers toch verkopen. Of je vraagt standaard om een credit card garantie of vooruitbetaling.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef kahlie het volgende:
[..]
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.
Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
Als een gast hier werk van maakt, kan ze alsnog haar recht halen/gelijk krijgen. Algemene voorwaarden zeggen een rechter niets als die afwijken van wat binnen de wet mogelijk is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Wat dacht je van echt goed kijken?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:23 schreef Gravedigger het volgende:
Géén voorwe=aarden op heerlijke10daagse.nl
Waar staat dit dan in de wet? Als je een kamer reserveert staat er altijd in de voorwaarden gereserveerd tot 16:00 of 18:00 Als je later aankomt dan vervalt de kamer officieel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als een gast hier werk van maakt, kan ze alsnog haar recht halen/gelijk krijgen. Algemene voorwaarden zeggen een rechter niets als die afwijken van wat binnen de wet mogelijk is.
Staat er ook: als wij teveel gasten boeken op te weinig kamers kunt u de tering krijgen? Maar dan in andere woorden? Vast niet, want dat blijft nergens overeind. Dat je te laat komt voor een afspraak is wat anders dan dat de ene partij schijt heeft aan de afspraak. Dat is contractbreuk. Je hebt als gast dan recht op een verblijf van minstens dezelfde kwaliteit en vergoeding van eventuele extra kosten die gemaakt worden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:28 schreef luigisix het volgende:
[..]
Waar staat dit dan in de wet? Als je een kamer reserveert staat er altijd in de voorwaarden gereserveerd tot 16:00 of 18:00 Als je later aankomt dan vervalt de kamer officieel.
Ik zie hier ook nergens staan dat er bijvoorbeeld kosten aan de klant worden verrekend wat betreft transport oid naar een ander hotel. Ik dacht dat je dat bedoeldequote:Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef luigisix het volgende:
Het staat niet zo letterlijk beschreven maar hieronder 4 punten uit de policy van NH hotels, dit is een keten van 3, 4 en 5 sterren hotels over heel Europa.
- Indien de reservering niet voor 16:00 bevestigd wordt, zal deze geannuleerd worden. De reservering kan bevestigd worden met een vooruitbetaling, een credit card autorisatie of een aankomst voor de vervaltijd van de reservering.
- Indien de gast aangeeft na de vervaltijd van de reservering aankomt, zal dit als voorkeursaanvraag behandeld worden.
- NH Hoteles s.a. kan de reservering altijd laten vervallen en zal dit uiterlijk 24 uur van te voren bekendmaken aan de boeker.
- Indien het betreffende NH hotel de reservering niet kan volbrengen zal de gast verplaatst kunnen worden naar een andere NH locatie binnen 150 km van de originele reservering.
Deze policy wordt daar al 5 jaar gebruikt en door heel Europa gebruikt. In de realiteit zullen deze regels niet allemaal zo gebruikt worden maar ze mogen het wel.![]()
Alleen daar waar ie in de bediening werkt?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:23 schreef kahlie het volgende:
[..]
Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak.
Ik zou zeggen, steek het in een plek waar de zon niet schijnt, als je mij afbellen wil ben je ook voorgoed van me af.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:50 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het raar. Stel je voor, straks gaan ze mijn reservering voor 2 personen afbellen omdat ze liever een nieuwe reservering van 4 personen aan dat tafeltje zetten. Fouten maken kan altijd, maar afbellen omdat ze een betere deal kunnen maken is raar. Ik denk dat het juridisch ook niet mag, maar ja, ook al sta je juridisch in je gelijk, zie het dan nog maar eens te krijgen. Dat schiet ook niet op in zo'n geval. Maar raar blijft het.
Dat zou ik geen enkel restaurant toewensen. Hij heeft inmiddels als zoveel gesloopt bij mij in huis dat dat wel erg sneu zou zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen daar waar ie in de bediening werkt?
Oei, dat is wel heel erg onbeschoft lily. Dat het fout gaat, kan gebeuren, maar los het dan netjes op. Ik zou dan dus ook nooit meer teruggegaan zijn. Bah!quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:26 schreef lily het volgende:
Wij hebben ook keer zoiets aan de hand gehad.
We hadden gereserveerd met ons vijven ivm de verjaardag van mijn man. We kwamen vaker in dat restaurant.
Toen we op het afgesproken tijdstip voor de deur stonden was het dicht. Na even verbrouwereerd voor de deur gestaan te hebben kwam de eigenaar even melden dat ze 3 dagen dicht waren in verband meteen kleine verbouwing.
Zijn reactie; ach, hadden jullie gereserveerd, ach wat sneu. Nou ja, helaas, daaag tot de volgende keer dan maar.
Nou, nee dus.
Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef kahlie het volgende:
.
Ik snap best wel dat er mensen zijn die zeggen: "Dan kom ik nooit meer/laat maar zitten", maar ik geef het restaurant gewoon een kans om het netjes goed te maken. Iedereen maakt fouten toch?
Hoezo? Ze hebben me z.s.m. afgebeld. Het lijkt erop dat er een menselijke fout is gemaakt. Ze hebben me aangeboden om op een ander tijdstip onder dezelfde voorwaarden terug te komen. Ik zou het waarderen als ik dan nog gratis koffie zou krijgen ofzo. Zo niet, dan zou ik het karig vinden, maar slecht behandeld?quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.
Dit doen de meeste mensen en daar maakt de horeca handig gebruik vanquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je pikt het gewoon dat ze je slecht behandelen.
En daarom is het gros van de hoereca zo kut en duur.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:25 schreef luigisix het volgende:
[..]
Dit doen de meeste mensen en daar maakt de horeca handig gebruik van
Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarom is het gros van de hoereca zo kut en duur.
Het gaat toch hoop ik niet zozeer om de tegemoetkoming? Bepaal gewoon of je het zo vreselijk vindt om later daar een keer te gaan eten of dat je dit etentje laat schieten en iets anders gaat doen. Het is nu ook weer niet zo dat er al betaald is en dat je daar niets voor krijgt, toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zal gewoon je ervaring vertellen aan de ober die jou die avond bediend en je teleurstelling over de gang van zaken laten blijken. Niet als een verwijt richting de ober maar alleen om je teleurstelling te uiten.
Dat geeft je de grootste kans op een soort van compensatie. Een goede ober zal namelijk altijd proberen de negatieve ervaring te laten verbleken door een daarna positieve ervaring.
Daarom schrijf ik ook specifiek dat ze de teleurstelling die ze heeft ervaren tentoon moet spreiden. Maar de ober geen verwijten moet gaan maken omdat hem natuurlijk niks verwijtbaar is. Als het restaurant wat verwijtbaar is, is een verder punt van discussie.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het gaat toch hoop ik niet zozeer om de tegemoetkoming? Bepaal gewoon of je het zo vreselijk vindt om later daar een keer te gaan eten of dat je dit etentje laat schieten en iets anders gaat doen. Het is nu ook weer niet zo dat er al betaald is en dat je daar niets voor krijgt, toch?
Overigens grappig hoe zeer de meningen uiteen lopen wat dit betreft. Je hebt hele strenge (soms ietwat zure) horecakenners, en mensen die het even aanzien. De opmerking 'netjes van het restaurant dat ze je bellen' vind ik juist weer te slap, uiteraard moeten ze bellen. De opmerking 'mij zie je daar nooit meer' vind ik weer te streng.
Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef luigisix het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.
Er moet juist meer geluisterd worden naar de gast. Dat is de fout die veel bedrijven momenteel maken. Er wordt teveel vanuit de portemonee gedacht. De horeca draait om de gast en daar moet je je salaris uithalen. Teveel horeca bedrijven hebben tegenwoordig een eigenaar die niet betrokken is met het bedrijf. De eigenaar heeft meerdere horecabedrijven of het horecabedrijf hoort bij een holding met veel verschillende soorten bedrijven. Dat is wat er mis gaat in de horeca.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.
Bediening kan meestal niet meer dan brengen wat er gevraagd wordt, het eten is veel te vaak pakjes werk, prefab, diepvriesrommel.
Als je dit beeld niet herkent zou ik een brilletje kopen.
En nee, het is niet allemaal zo, maar wel veel te vaak wel het geval.
Dat ligt toch echt aan jezelf danquote:Op donderdag 31 mei 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, luister vooral niet naar de ongezouten feedback zou ik zeggen.
Bediening kan meestal niet meer dan brengen wat er gevraagd wordt, het eten is veel te vaak pakjes werk, prefab, diepvriesrommel.
Als je dit beeld niet herkent zou ik een brilletje kopen.
En nee, het is niet allemaal zo, maar wel veel te vaak wel het geval.
Dat dat in de algemene voorwaarden staat betekent niet dat het ook mag / bindend is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef luigisix het volgende:
Het staat niet zo letterlijk beschreven maar hieronder 4 punten uit de policy van NH hotels, dit is een keten van 3, 4 en 5 sterren hotels over heel Europa.
- Indien de reservering niet voor 16:00 bevestigd wordt, zal deze geannuleerd worden. De reservering kan bevestigd worden met een vooruitbetaling, een credit card autorisatie of een aankomst voor de vervaltijd van de reservering.
- Indien de gast aangeeft na de vervaltijd van de reservering aankomt, zal dit als voorkeursaanvraag behandeld worden.
- NH Hoteles s.a. kan de reservering altijd laten vervallen en zal dit uiterlijk 24 uur van te voren bekendmaken aan de boeker.
- Indien het betreffende NH hotel de reservering niet kan volbrengen zal de gast verplaatst kunnen worden naar een andere NH locatie binnen 150 km van de originele reservering.
Deze policy wordt daar al 5 jaar gebruikt en door heel Europa gebruikt. In de realiteit zullen deze regels niet allemaal zo gebruikt worden maar ze mogen het wel.![]()
Net was je het niet met me eens, en nu weer wel?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:49 schreef luigisix het volgende:
[..]
Er moet juist meer geluisterd worden naar de gast. Dat is de fout die veel bedrijven momenteel maken. Er wordt teveel vanuit de portemonee gedacht. De horeca draait om de gast en daar moet je je salaris uithalen. Teveel horeca bedrijven hebben tegenwoordig een eigenaar die niet betrokken is met het bedrijf. De eigenaar heeft meerdere horecabedrijven of het horecabedrijf hoort bij een holding met veel verschillende soorten bedrijven. Dat is wat er mis gaat in de horeca.
Ik ben het er dan wel weer mee eens, maar ik ben dan ook een echte klant. Voor m'n werk veelvuldig bezoeker van hotels en restaurants in vooral Europa. NL horeca is echt heel duur en best wel ondermaats.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef luigisix het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens maar ik ben dan ook een echte horecaman.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |