abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112205372
De andere dag had ik de nogal rare ervaring dat ik 's ochtends gebeld was door het restaurant waar ik die avond zou eten. 's Middags belde ik terug en toen kreeg ik te horen dat ze me niet "kunnen accomoderen".

Ik had via een reserveringssite gereserveerd, waarbij het ging om een speciale actie (Heerlijk10Daagse). Het leek me dat een restaurant hiervoor voldoende couverts heeft gereserveerd, maar kennelijk was er iets fout gegaan. Mij werd verteld dat er zaterdag opeens nogal wat a la carte reserveringen binnen waren gekomen en daarom was er geen plek meer. Maandag waren ze natuurlijk dicht, dus ze hebben mij zo snel mogelijk gebeld.

Ik stond eigenlijk een beetje met mijn mond vol tanden. Wij hadden ons verheugd op dat diner en hadden daar ook het e.e.a. voor geregeld die dag. Het aanbod was om op een ander tijdstip van deze actie te komen genieten. Ok, maar het kon dus niet op vrijdag/zaterdag en pas vanaf 11 Juni. Uiteindelijk een datum gekozen en natuurlijk gaan we er dan helemaal voor!

Ik kreeg te horen: "Bedankt voor u begrip", maar eigenlijk ben ik helemaal niet begripvol. Ik vond het eigenlijk maar sneu. :+ :') Ik vroeg me dus af: gebeurd dat eigenlijk wel vaker? En zo ja, is het niet een beetje karig aanbod om iemand te verzetten naar een andere dag?

Dus, beste CUL-lers, ben ik nu zo'n zeur of is het restaurant karig? })

EDIT: een gratis diner hoeft trouwens niet voor mij hoor maar ik had wel een "koffie is natuurlijk van de zaak"-momentje verwacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 30-05-2012 10:34:55 (actie specificeren) ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:15:34 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112205394
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_112205413
quote:
11s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Het gaat om de "Heerlijk 10 Daagse"-actie. Voorwaarden heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken, ff checken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:16:41 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112205422
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven :{
pi_112205447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven :{
Dat is het in ieder geval niet. Je mag namelijk ook tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, daarna kunnen er kosten aan verbonden zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:20:01 #6
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_112205490
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?

het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_112205571
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:20 schreef florisje het volgende:
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?

het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak. Het ging om een bepaald duur restaurant, wat voor mij niet betaalbaar is, behalve met acties. Ik had me dus verheugd op dit specifieke restaurant, niet op "uit eten gaan".

Ik heb de voorwaarden inmiddels gelezen, maar volgens de Heerlijk10Daagse had ik gewoon recht op een etentje.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:31:52 #8
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_112205776
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_112205813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:31 schreef Pagan het volgende:
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Ik wacht gewoon even af hoe mijn etentje gaat zijn. Ik vond het zelf het netste om het restaurant de kans te geven om het goed te maken. Omdat ik toch wilde weten wat mensen gebruikelijk vinden heb ik dit topic aangemaakt.
pi_112205820
Laat me 1X raden: vakantieveilingen :?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112205825
geweigerd bij een restaurant en gelijk denken dat het eind van de wereld is :')
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_112205887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:33 schreef Gravedigger het volgende:
Laat me 1X raden: vakantieveilingen :?
Fout! Stond ook verder in het topic dat het ging om de Heerlijk10Daagse, net zoiets als Dining City's Restaurantweek/Dining with the Stars-acties. Dit zijn reserveringssites, geen veilingsite zoals vakantieveilingen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:19 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112205891
Ergens is het ook wel logisch dat ze mensen die op een normale manier reserveren verkiezen boven mensen die via een actie komen, aan die laatste groep verdienen ze veel minder en die dienen meer als opvulling voor wanneer het restaurant niet vol zit.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2012 @ 10:36:28 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112205899
Groupon fiasco #34536723452626?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112207486
Géén voorwe=aarden op heerlijke10daagse.nl
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_112209849
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
pi_112210386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:21 schreef luigisix het volgende:
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
Het eerste is echt niet waar - meestal zijn er maar een beperkt aantal plaatsen aanwezig. Je moet echt geluk hebben met reserveren en heel snel zijn. Deze keer kwam ik te laat achter deze nieuwe actie - ik ging er dus ook vanuit dat ik achter het net zou vissen. Ik heb vanaf vorige week meerdere keren op een dag online gekeken of er plekken beschikbaar waren in de hoop dat iemand zou annuleren en dat ik dus kon reserveren. Uiteindelijk is het me dus zo gelukt.

Het tweede is wel waar - maar daar kan ik niets aan doen. Ik ben er namelijk altijd wel.

Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.

Nogmaals, ik doe al jaren met dit soort acties mee en het is me nog nooit overkomen. Ik heb ook nog nooit van mensen gehoord dat dit hen overkomen is. Vandaar dat ik om meningen vroeg, maar kennelijk is dit echt heel uitzonderlijk. Gelukkig maar! :Y
pi_112211123
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.

Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:00:32 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112211265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:36 schreef kahlie het volgende:

[..]
Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.

En het zal inderdaad wel een uitzondering zijn, hoe vaak zie je een restaurant nou volledig vol zitten de hele avond lang?
pi_112211518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:56 schreef luigisix het volgende:
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.

Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
Oh, zo bedoel je! Ik dacht dat je bedoelde dat ze via zo'n actie meer couverts dan ze in hun restaurant hebben aanbieden. Zoals het overbooking systeem in bijv. de luchtvaart. Met wat je nu beschrijft ben ik het zeker eens, daar heb je helemaal gelijk in. :Y

Meestal zit ik via deze acties in wat ik als het 'topsegment' zie, restaurants met 1 of meerdere Michelin sterren. Het is mij echter nog nooit overkomen dat ik hoorde dat ik niet kon gaan eten.

Netjes dat ze bellen om te vertellen? Anders had ik daar 's avonds gestaan met het idee dat ik een reservering had en daar zou gaan eten. Ik vind je klant afbellen wel het minste en had eigenlijk wel verwacht dat mij aan de telefoon een kleine tegemoetkoming als excuus was beloofd zoals bijv koffie van de zaak.
pi_112211632
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.

Er stonden al plannen om in desbetreffend restaurant te gaan eten met een groep van 7. Wel bij de lunch - niet als diner, want dat vonden grote delen van het gezelschap te duur.
pi_112211658
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
pi_112211815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.

Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
pi_112211889
Ik vind het een prima oplossing van het restaurant. De volgende keer bij aankomst de gang van zaken terloops vermelden, dan maken ze het vast goed.
pi_112212136
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.

Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
Maar als je zonder reisorganisatie een hotel boekt dan krijg je geen compensatie. En als je niet akkoord gaat met het andere hotel dan zoek je zelf toch een ander. Het klinkt heel hard naar als op een hotel van 200 kamers dagelijk bijna 10 kamers niet op komen dagen dan ga je die kamers toch verkopen. Of je vraagt standaard om een credit card garantie of vooruitbetaling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')