Het gaat om de "Heerlijk 10 Daagse"-actie. Voorwaarden heb ik eigenlijk niet eens naar gekeken, ff checken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef Catch22- het volgende:
Welke actie en wat staat er in de voorwaarden?
Dat is het in ieder geval niet. Je mag namelijk ook tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren, daarna kunnen er kosten aan verbonden zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet hoe het bij restaurants zit, maar bij aanbiedingen van hotels en andere dingen staat vaak in de voorwaarden dat zij mogen bepalen of er plaats voor je is (of niet) op een bepaalde dag. Alleen een beetje jammer dat ze het zo laat pas doorgeven
Bij andere restaurants hoeft mijn partner niet in pak. Het ging om een bepaald duur restaurant, wat voor mij niet betaalbaar is, behalve met acties. Ik had me dus verheugd op dit specifieke restaurant, niet op "uit eten gaan".quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:20 schreef florisje het volgende:
als je je er zo op verheugd had, waarom ging je dan niet gewoon ergens anders eten?
het barst van de fijne restaurantjes. ik zou in ieder geval niet meer terug gaan naar zo'n tent...
Ik wacht gewoon even af hoe mijn etentje gaat zijn. Ik vond het zelf het netste om het restaurant de kans te geven om het goed te maken. Omdat ik toch wilde weten wat mensen gebruikelijk vinden heb ik dit topic aangemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:31 schreef Pagan het volgende:
Ik zou het in ieder geval even melden bij de organisatie van de Heerlijk10Daagse, die zijn het kaf van het koren aan het scheiden dit jaar en dit soort missers vallen daar wellicht ook onder.
Fout! Stond ook verder in het topic dat het ging om de Heerlijk10Daagse, net zoiets als Dining City's Restaurantweek/Dining with the Stars-acties. Dit zijn reserveringssites, geen veilingsite zoals vakantieveilingen.quote:
Het eerste is echt niet waar - meestal zijn er maar een beperkt aantal plaatsen aanwezig. Je moet echt geluk hebben met reserveren en heel snel zijn. Deze keer kwam ik te laat achter deze nieuwe actie - ik ging er dus ook vanuit dat ik achter het net zou vissen. Ik heb vanaf vorige week meerdere keren op een dag online gekeken of er plekken beschikbaar waren in de hoop dat iemand zou annuleren en dat ik dus kon reserveren. Uiteindelijk is het me dus zo gelukt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:21 schreef luigisix het volgende:
De meeste restaurants verkopen bij een dergelijke actie meer plaatsen dan ze daadwerkelijk kwijt kunnen. Bij deze acties is er doorgaan sprake van een hoger no-show percentage. Dat het restaurant op dit moment aangeeft dat ze je niet kunnen accomoderen heeft hier echter niets mee te maken. Waarschijnlijk heeft een (grotere) groep op het laatste moment gereserveerd en is de restaurateur zich bewust dat deze meer opleveren dan een tweetje die via een actie in het restaurant terecht zijn gekomen.
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:36 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ongeacht dat ik wel begrijp dat een andere groep meer inkomsten betekend voor het restaurant, vind ik het absoluut onfatsoenlijk om daarom een betalende klant met reservering maar te gaan annuleren. Als ik daar nu met de actie voor zou hebben getekend, dan had ik dat begrepen, maar dat heb ik niet.
Oh, zo bedoel je! Ik dacht dat je bedoelde dat ze via zo'n actie meer couverts dan ze in hun restaurant hebben aanbieden. Zoals het overbooking systeem in bijv. de luchtvaart. Met wat je nu beschrijft ben ik het zeker eens, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:56 schreef luigisix het volgende:
Dat eerste is daadwerkelijk waar. Als een restaurant plaats heeft voor 60 couverts en ze daarvan bijvoorbeeld 20 couvert aan een aanbeiding mee laten doen dan verkopen ze er vaak meer. De kans dat de a-la-carte daarnaast volraakt is klein en als dit gebeurt zullen ze een tafel extra moeten creeren door goed met de aanvangstijden te spelen of het sneller doorgeven van gerechten. Dit gebeurt meer in de horeca die tussen topsegment en modaal in liggen dan in het daadwerkelijke topsegment.
Maar wel netjes dat ze bellen om het te vertellen. Ik vermoed dat je hier op de dag zelf ook nog wel wat meer uit kan halen als je zou willen.
Er stonden al plannen om in desbetreffend restaurant te gaan eten met een groep van 7. Wel bij de lunch - niet als diner, want dat vonden grote delen van het gezelschap te duur.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het maakt zo'n restaurant natuurlijk niet uit of mensen die er via een actie komen het onfatsoenlijk vinden of niet, want die komen toch nooit meer terug om vervolgens de volle prijs te betalen. De gasten die via de normale weg reserveren wel.
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef luigisix het volgende:
Ik kom zelf uit de hotelerie waar het niet normaal is gasten af te bellen dat je overboekt bent. Dan laat je de gast (die in de categorie aanbieding/geen garantie valt ) die als laatste aankomt naar een ander hotel gaan. Dan worden in de duurdere hotels de taxi nog wel betaald maar zelfs dat is er tegenwoordig niet meer altijd bij.
Maar als je zonder reisorganisatie een hotel boekt dan krijg je geen compensatie. En als je niet akkoord gaat met het andere hotel dan zoek je zelf toch een ander. Het klinkt heel hard naar als op een hotel van 200 kamers dagelijk bijna 10 kamers niet op komen dagen dan ga je die kamers toch verkopen. Of je vraagt standaard om een credit card garantie of vooruitbetaling.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef kahlie het volgende:
[..]
Yikes! Ik heb ook weleens gehoord dat dit kan gebeuren, maar de meeste mensen krijgen dan een behoorlijke compensatie van het reisbureau. Zeker als het nieuwe hotel niet evenveel sterren heeft.
Gelukkig is me *dat* nog nooit overkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |