Klopt want Devolder doet ook mee.quote:
Dus de ideale voorbereiding op de Tourquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:36 schreef Leatherface het volgende:
Geen buitengewoon boeiend parcours eigenlijk.
Inderdaad, er zit geen echte sprintersetappe inquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:14 schreef DecoAoreste het volgende:
Hoezo geen boeiend parcours? Lekker veel heuveltjes.
De meeste grote sprinters gaan dan ook naar de Ronde van Zwitserland, terwijl in de Dauphine de meeste ronderenners zitten (behalve de kopmannen van Rabo).quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad, er zit geen echte sprintersetappe in
Gesink en Mollema wel. Ik weet niet wat Kruijswijk gaat doen, maar het lijkt me logisch dat hij daar ook start.quote:
Iig wel dezelfde cols ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Trouwens, die voorlaatste etappe komt me wel bekend voor. Is dat niet voor een groot deel hetzelfde parcours als toen Landis in de TdF van 2006 een spuitje zette en won?
Nee, de Ventoux zit er soms ook in als slotklim. Of andere flinke cols als aankomst. Verschilt per jaar en hangt tegenwoordig een beetje samen met de Tour.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:34 schreef Blik het volgende:
twee aankomsten bergop, maar beide erg kort. Is dat altijd zo in de Dauphine?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:14 schreef Littlecreep het volgende:
Volgens mij kiezen steeds meer organisatoren voor een muur-finish. Zo'n klim naar Châtel op de laatste dag is natuurlijk niet echt een muur, maar ligt wel in de lijn van afgelopen jaren. Kort klimmetje naar de finish toe om wedstrijd te beslissen.
Hopen dat Westra beklimmingen als Joux Plane kan overleven. Mooie tweede plaats is nooit weg.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:36 schreef Leatherface het volgende:
Geen buitengewoon boeiend parcours eigenlijk.
Dauphiné zal zeker door Sporza uitgezonden worden, doen ze ieder jaar en met VDB2 en Vanendert erbij zullen ze het dit jaar ook gaan doen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarnaast rijden er ook leuke aanvallertjes rond in de Dauphiné.
Eurosport zendt gewoon uit neem ik aan? Hoe zit het met Sporza?
Dat parcours was indertijd wel een spektakel. Virenque die alleen aan kwam in Morzine na een bloedstollende afdaling. Ulrich die weg was gereden bij Armstrong en Heras die in de afdaling de hekken in ging.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:30 schreef Gitank2 het volgende:
De Joux-plane is wel een leuke col, maar verder een beetje een saai parcours.
Maar een saai parcours wil niet zeggen dat de renners er geen leuke ronde van kunnen maken.
Ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Die nieuwe 3e zender is gewoon te ontvangen in Nederland, al weet ik niet of ze daar sport gaan uitzenden.
Klopt, Pantani ging toen vanaf het begin in de aanval en US Postal ging er achter rijden, waardoor de koers erg zwaar werd gemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat parcours was indertijd wel een spektakel. Virenque die alleen aan kwam in Morzine na een bloedstollende afdaling. Ulrich die weg was gereden bij Armstrong en Heras die in de afdaling de hekken in ging.
Was trouwens in de tour, ergens rond 2000.
Klopt idd. Heb het even opgezocht:quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:55 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Klopt, Pantani ging toen vanaf het begin in de aanval en US Postal ging er achter rijden, waardoor de koers erg zwaar werd gemaakt.
Armstrong kende een zeldzame inzinking (maar zonder erg veel tijdsverlies) op de Joux-plane.
En uiteraard de onvergetelijke etappe met Floyd Landis na zijn " whiskey" eindigde ook in Morzine, na die klim + afdaling.
Ik heb een tijdje terug op een regenachtige zondag nog eens de het forum topic over de Tour ten tijde van de Landis aanval terug zitten lezen. Ook wel vermakelijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt idd. Heb het even opgezocht:
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Tour2000/000719-a.html
Leuk om terug te lezen.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:41 schreef Marcoss het volgende:
Zwitserland is laatste jaren nooit meer live bij Sporza geweest. Door bezuinigingen zou het me ook niks verbazen als ze de Dauphiné overslaan. Al zendt Eurosport zeker uit inderdaad.
Sporza zendt de Dauphiné nooit uit. Dat is iig al vele jaren het geval.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dauphiné zal zeker door Sporza uitgezonden worden, doen ze ieder jaar en met VDB2 en Vanendert erbij zullen ze het dit jaar ook gaan doen.
Zwitserland weet ik niet maar zo vlak voor de Tour zal die ook wel uitgezonden worden.
Tot voor een jaar of 2 wel hoorquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:44 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
[..]
Sporza zendt de Dauphiné nooit uit. Dat is iig al vele jaren het geval.
Zwitserland deden ze wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |