Juist door slechts een fractie van de aandelen te verkopen heeft Facebook nog heel veel nieuwe kansen om heel veel geld binnen te halen in de toekomst.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:29 schreef GoedeVraag het volgende:
Het is niet onlogisch dat IPO's aan de hoge kant zijn. Het beursgaande bedrijf kan in principe maar één keer geld voor zijn aandelen vangen en dat is tijdens de beursgang. Men zal dus het maximale uit de situatie willen halen, en het is niet gek dat banken daar - in opdracht - aan meewerken.
Hoeveel procent van de aandelen werd bij WO verkocht?quote:Er is echter verschil tussen een relatief kleine overwaardering en het blazen van zeepbellen zoals bij Worldonline. Of dat ook bij Facebook het geval is kunnen we gezien de korte beursnotering misschien nog niet stellen, maar het lijkt er momenteel al wel op.
Dat neemt niet weg dat de nu verkochte aandelen niet nog een keer verkocht kunnen worden (verwatering daargelaten).quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Juist door slechts een fractie van de aandelen te verkopen heeft Facebook nog heel veel nieuwe kansen om heel veel geld binnen te halen in de toekomst.
De FB-strategie zou op een langere-termijnvisie dan die van mevrouw Brink kunnen wijzen. Welk punt wilde je maken met je vraag?quote:Hoeveel procent van de aandelen werd bij WO verkocht?
En dit laat des te meer zien dat de introductieprijs bizar hoog was.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Juist door slechts een fractie van de aandelen te verkopen heeft Facebook nog heel veel nieuwe kansen om heel veel geld binnen te halen in de toekomst.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:04 schreef WebBeestje het volgende:
Als je de laatste 5 dagen bekijkt lijkt de daling steeds minder hard te gaan. Nu zit het ook tegen dat de beurs het slecht doet maar zo gauw er daar een herstel komt kan FB in een dag makkelijk +5% gaan.
Zoals ik vanmiddag al min of meer voorspelde, de kracht van de daling was aan het afnemen dus een (tijdelijk?) herstel was te verwachten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:54 schreef BundyChen het volgende:
Tikt net de 4% aan. Echt allemaal in ruim 2 uur tijd. Iemand met wellicht meer beleggingsverstand die het kan verklaren?
Ik gok dat iedereen er hoopvol bovenop springt: stijgingen en dalingen zijn zelf-versterkend bij speculaties.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:54 schreef BundyChen het volgende:
Tikt net de 4% aan. Echt allemaal in ruim 2 uur tijd. Iemand met wellicht meer beleggingsverstand die het kan verklaren?
Had nou maar naar me geluisterdquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, snel kopen dan maar als je dat verwacht!
Volgens mij kun je bij Nederlandse banken in de avonduren niet handelen in Amerikaanse aandelen, etc. maar het was makkelijk te voorspellen.quote:
Ja, zoals vandaag.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:04 schreef WebBeestje het volgende:
Als je de laatste 5 dagen bekijkt lijkt de daling steeds minder hard te gaan. Nu zit het ook tegen dat de beurs het slecht doet maar zo gauw er daar een herstel komt kan FB in een dag makkelijk +5% gaan.
Kijk maar eens wat de Dow en Nasdaq deden in het laatste uur, dat beiden dan iets terug vallen maakt weinig uit. Er leek een herstel te komen op de twee grote Amerikaanse beurzen en direct werd FB gekocht. Van de andere kant is het een mooi moment om morgen wat short te gaan als de futures wat gaan keren (lees naar rood gaan).quote:
Neuh, er had net zo goed eerst nog 5, 10 of 20% af kunnen gaan voor er een keer 5% bij komt en dan verlies je nog steeds (dik).quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:09 schreef WebBeestje het volgende:
Volgens mij kun je bij Nederlandse banken in de avonduren niet handelen in Amerikaanse aandelen, etc. maar het was makkelijk te voorspellen.
Dus niet makkelijk te voorspellen? Wie deed dat dan vanmiddag op dit topic om 16:04?quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, er had net zo goed eerst nog 5, 10 of 20% af kunnen gaan voor er een keer 5% bij komt en dan verlies je nog steeds (dik).
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:19 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Dus niet makkelijk te voorspellen? Wie deed dat dan vanmiddag op dit topic om 16:04?
"In een dag" +5% is gewoon standaard volatiliteit over een paar dagen gezien en je voorspelling was nou niet echt dermate specifiek.quote:Als je de laatste 5 dagen bekijkt lijkt de daling steeds minder hard te gaan. Nu zit het ook tegen dat de beurs het slecht doet maar zo gauw er daar een herstel komt kan FB in een dag makkelijk +5% gaan.
Je hebt dus om half 8 gekocht en flinke pegels gepakt of mis ik hier ietsquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:28 schreef WebBeestje het volgende:
Tja niks voorspellen is altijd nog makkelijker dan iets voorspellen. Zit je er dan behoorlijk dichtbij dan komen de 'ja maars' etc.
Toeval, probeer het maar 'es elke dag.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:19 schreef WebBeestje het volgende:
Dus niet makkelijk te voorspellen? Wie deed dat dan vanmiddag op dit topic om 16:04?
Aha, je was zo tevreden over je voorspelling namelijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:32 schreef WebBeestje het volgende:
BundyChen ik zit bij een Nederlandse broker en daar kun je volgens mij geen beleggingsproducten verhandelen (die interessant genoeg zijn) na 18:30. Met de jaren genoeg inzicht, etc. gekregen om er van te kunnen leven dus dit maakt de beurs zo leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |