Omdat jij daar een aanvullende beurs voor krijgtquote:Op zondag 17 juni 2012 22:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Iedereen krijgt al stufi, waarom moet jouw papa jou dan een voorsprong op andere kinderen geven?
Nee hoor, mijn ouders zitten net boven die grens maar dokken niks omdat ze zelf net rond komen. Wat een naief vertekend beeld heb jij van de wereld zeg.quote:Op zondag 17 juni 2012 22:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat jij daar een aanvullende beurs voor krijgt.
Ze zitten boven de grens om jou in aanmerking te laten komen voor een aanvullende beurs maar komen zelf net rond? Wat een lekker riante levensstandaard hebben zij zeg.quote:Op zondag 17 juni 2012 22:31 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn ouders zitten net boven die grens maar dokken niks omdat ze zelf net rond komen. Wat een naief vertekend beeld heb jij van de wereld zeg.
Wat hadden ze dan moeten doen? Het volledig aan de mensen zelfs overlaten als ze verzekerd zouden willen worden?quote:Op zondag 17 juni 2012 22:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De zorgverzekeraars doen echt niet aan zelfredzaamheid komop. De overheid (VVD) hebben hen aan een monopolie geholpen. En daarbij iedere burger verplicht hun wanprodukt aftenemen per wet. Dat noem ik geen zelfredzaamheid. Dat is gewoon crimineel.
Het recht op aanvullende beurs houdt volgens mij al heel snel op na een modaal inkomen. Dat is niet direct overdreven riant natuurlijkquote:Op zondag 17 juni 2012 22:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze zitten boven de grens om jou in aanmerking te laten komen voor een aanvullende beurs maar komen zelf net rond? Wat een lekker riante levensstandaard hebben zij zeg.
Helaas is niet iedereen zelfredzaam maar hé, nuance, daar houden VVD'ers niet van.quote:Daarom VVD, voor zelfredzaamheid
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:50 schreef WJMW het volgende:
De VVD. de LIBERALE partij:
De partij van de wietpas, paddoverbod, biometrisch paspoort, die samenwerkt met de SGP, tegen het zelf bepalen van gemeentes of winkels op zondag open mogen, voor een verbod op godslastering, voor het downloadverbod met deeppacket inspection. ach ik kan nog uren doorgaan. Liberaal, LOL
Vanzelfsprekend nietquote:Op zondag 17 juni 2012 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen zelfredzaam maar hé, nuance, daar houden VVD'ers niet van.
Whow whow.............zieligheidsindustrie???quote:Op zondag 17 juni 2012 23:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet
Maar PvdA blijkt een complete zieligheidsindustrie op te bouwen.
Daar houden VVD'ers ook rekening mee. Verschil zit hem in dat jullie hordes mensen als 'zieluggg' bestempelen en tegen ze zeggen dat ze zielig zijn en op hulp kunnen rekenen.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen zelfredzaam maar hé, nuance, daar houden VVD'ers niet van.
Ik vind mezelf niet zielig. Ik heb gewoon een flinke dosis pech gehad, anders had ik het wel gered.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar houden VVD'ers ook rekening mee. Verschil zit hem in dat jullie hordes mensen als 'zieluggg' bestempelen en tegen ze zeggen dat ze zielig zijn en op hulp kunnen rekenen.
Yups, mensen waar niks over weinig aan mankeert in de bijstand/wajong etc. jagen. Waar natuurlijk weer een enorme meute mensen om heen verzamelt mag worden die deze mensen weer moet begeleiden.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Whow whow.............zieligheidsindustrie???
Wat bedoel je met niet gered?quote:Op zondag 17 juni 2012 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet zielig. Ik heb gewoon een flinke dosis pech gehad, anders had ik het wel gered.
Knap dat je dat durft te zeggen trouwens.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet zielig. Ik heb gewoon een flinke dosis pech gehad, anders had ik het wel gered.
Ik zit zelf in de wajong, maar vind zelf ook dat er soms mensen in de wajong zitten die er helemaal niet thuis horenquote:Op zondag 17 juni 2012 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Yups, mensen waar niks over weinig aan mankeert in de bijstand/wajong etc. jagen. Waar natuurlijk weer een enorme meute mensen om heen verzamelt mag worden die deze mensen weer moet begeleiden.
Ik geloof er gewoon niet in, mensen zijn redelijk zelfredzaamheid wanneer het moet.
Onzin. Waar haal je deze onzin vandaan? Mannetjes als jij zijn echt "zum kotzen".quote:Op zondag 17 juni 2012 23:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar houden VVD'ers ook rekening mee. Verschil zit hem in dat jullie hordes mensen als 'zieluggg' bestempelen en tegen ze zeggen dat ze zielig zijn en op hulp kunnen rekenen.
Wajong is ook een hele achterlijke uitkering.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zit zelf in de wajong, maar vind zelf ook dat er soms mensen in de wajong zitten die er helemaal niet thuis horen
Kwa opleiding, woning, werk, sociaal netwerk, financiën, psyche, dat zijn de vlakken waar ik het niet op gered heb. Daarin heb ik gefaalt helaas en vooral tegen mijn zin in.quote:
Ik vind dat altijd zoooo, zooo fucking zwak argument.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kandijfijn, helaas is het een feit dat er altijd een tekort aan banen is in een vrijemarkteconomie. De minst zelfredzamen, die er per definitie zij, eindigen dus zonder baan. Deze mensen worden misschien meer zelfredzaam als ze het zelf moeten uitzoeken maar ze blijven onderaan de voedselketen eindigen.
1) Klopt, zo is het bij mij ook gegaan, ook al had ik er jaaaaren eerder recht op gehad, ware het niet dat ik niet wist dat deze regeling bestond.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wajong is ook een hele achterlijke uitkering.
1) Hij word betaald door de overheid i.p.v. door de gemeenten. Gevolg is dat gemeenten er profijt bij hebben mensen vanuit de uitkering richting de Wajong te jagen. Omdat dit drukt op hun kostenplaatje.
2) Arbeidsongeschikt is arbeidsongeschikt, waarom is daar nu weer een speciale regeling voor?
Daarnaast zitten de meeste Wajongers een schop onder hun reet nodig i.p.v. gratis geld.
quote:Op maandag 18 juni 2012 00:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je arbeidsongeschikt bent, vind ik dat je recht hebt op een bijstand hoor daar niet van. Maar de Wajong is gewoon de meest contra-productieve regeling ooit bedacht.
Het is ook typisch een uitkering die je gevangen houdt. Wanneer je besluit ''gewoon'' te gaan werken word je alsnog 5 jaar gevolgd en zal de uitkeringsinstantie contact proberen te zoeken met je werkgever (ergens wel een topic over @wgr).
Dat bedoel ik dus precies met zieligheidsindustrie, het helpt mensen niet het houd mensen gevangen. Daarnaast zijn er teveel mensen die er meet te maken hebben waardoor weer allerlei banen geschept worden. Allemaal banen die niks aan waardecreatie in Nederland doen.
Ik ken aardig wat wajongers en de meesten van hun zijn dermate gefaald in het leven dat ze niet eens een gezin hebben.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:01 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je arbeidsongeschikt bent, vind ik dat je recht hebt op een bijstand hoor daar niet van. Maar de Wajong is gewoon de meest contra-productieve regeling ooit bedacht.
Het is ook typisch een uitkering die je gevangen houdt. Wanneer je besluit ''gewoon'' te gaan werken word je alsnog 5 jaar gevolgd en zal de uitkeringsinstantie contact proberen te zoeken met je werkgever (ergens wel een topic over @wgr).
Dat bedoel ik dus precies met zieligheidsindustrie, het helpt mensen niet het houd mensen gevangen. Daarnaast zijn er teveel mensen die er meet te maken hebben waardoor weer allerlei banen geschept worden. Allemaal banen die niks aan waardecreatie in Nederland doen.
Er is dus een moment in je 20er jaren dat je denkt. Oké I fucked up, ik geef het maar op? Finito?quote:Op maandag 18 juni 2012 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ken aardig wat wajongers en de meesten van hun zijn dermate gefaalt in het leven dat ze niet eens een gezin hebben.
Nu krijgen wajongers een uitkering die op bijstandsniveau is.
Voor de mensen die terecht in de wajong zitten, zit betaald werk er simpelweg niet in, ze zijn te mislukt in hun leven.
Ook veel goed functionerende mensen hebben geen gezin. Punt waar het om gaat: je komt niet zomaar in de Wajong, daarvoor moet het een en ander gebeuren.quote:Ik ken aardig wat wajongers en de meesten van hun zijn dermate gefaald in het leven dat ze niet eens een gezin hebben.
Dat er 6% werkloosheid is betekent natuurlijk dat er te weinig banen zijn. Dit betekent dat werknemers niet altijd de juiste werkgevers vinden.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kandijfijn, je gaat er wederom aan voorbij dat er altijd een tekort aan banen is in een markteconomie. Altijd!
In het beste geval bedraagt het tekort zo'n 6%, in het ergste geval meer dan 25%.
Dus de zwaksten krijgen geen baan!
quote:Op maandag 18 juni 2012 00:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Er is dus een moment in je 20er jaren dat je denkt. Oké I fucked up, ik geef het maar op? Finito?
Ik heb zelfs ook veel klappen gehad, veel tegenslag, meer tegenslag dan veel mensen, minder tegenslag dan enkele mensen. Op mijn 15e was ik een brave havo-leerling met 3k aan spaargeld met een droom ooit iets voor mezelf te starten.
op mijn 18e had ik geen geld, geen familie, geen school en zelfs mijn baan was ik kwijtgeraakt. Toen dat jaar er nog 2 beste vrienden heb mogen begraven was het wel klaar eigenlijk. Nimmer maar dan ook nimmer naar anderen gekeken voor schuld of hulpvraag. Altijd naar mezelf gekeken zelf mijn verantwoording willen nemen. Via de meest kutte baantjes wat schulden moeten aflossen en nieuw kapitaal moeten opbouwen.
HBO uiteindelijk maar gedaan wat tot de laatste cent zelf betaald mocht worden omdat vaders er geen vertrouwen in meer in had. Vanwege slechte ervaringen met schulden het lenen tot 0 beperkt en gewoon 15-25 uur per week er naast werken(verschilde per trimester). Elke zomervakantie in het hotel á 50-60 uur per week om mijn kapitaal te versterken.
Dit werken werd gelukkig opgemerkt door mijn werkgever en momenteel een mooie functie in hetzelfde hotel. Ondanks een goed salaris besloten te blijven leven van 1000-1200 euro in de maand en de rest op te potten voor mijn grote droom. Mijn grote droom zal dan ook dit jaar uitkomen wat het starten is van een restaurant.
Hiermee ga ik niet alleen welvaart voor mezelf schapen maar ik hoop op lange termijn ook 4 banen te kunnen scheppen.
Daarom heb ik een allergie voor gekregen voor mensen die blijven zitten in de slachtofferrol. Die zichzelf zielig gaan vinden en mij op allerlei manieren willen gaan belasten. Elke kans heb ik met mijn eigen doorzettingsvermogen bereikt. Als ik dan hoor dat er mensen met Wajong zijn+stufie die een er met de pet naar gooien op mbo 2-3. Dan word ik pissig oprecht heel pissig, maar ey misschien heb ik wel gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen.
Precies. Ik zou een verhaal kunnen vertellen dat zeker 2x zo lang is als dat van Kandijfijn, maar dat ga ik niet doen.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook veel goed functionerende mensen hebben geen gezin. Punt waar het om gaat: je komt niet zomaar in de Wajong, daarvoor moet het een en ander gebeuren.
Of het een gebrek aan inlevingsvermogen is of niet kan ik niet beoordelen. Die vraag moet je voor jezelf beantwoorden.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Er is dus een moment in je 20er jaren dat je denkt. Oké I fucked up, ik geef het maar op? Finito?
Ik heb zelfs ook veel klappen gehad, veel tegenslag, meer tegenslag dan veel mensen, minder tegenslag dan enkele mensen. Op mijn 15e was ik een brave havo-leerling met 3k aan spaargeld met een droom ooit iets voor mezelf te starten.
op mijn 18e had ik geen geld, geen familie, geen school en zelfs mijn baan was ik kwijtgeraakt. Toen dat jaar er nog 2 beste vrienden heb mogen begraven was het wel klaar eigenlijk. Nimmer maar dan ook nimmer naar anderen gekeken voor schuld of hulpvraag. Altijd naar mezelf gekeken zelf mijn verantwoording willen nemen. Via de meest kutte baantjes wat schulden moeten aflossen en nieuw kapitaal moeten opbouwen.
HBO uiteindelijk maar gedaan wat tot de laatste cent zelf betaald mocht worden omdat vaders er geen vertrouwen in meer in had. Vanwege slechte ervaringen met schulden het lenen tot 0 beperkt en gewoon 15-25 uur per week er naast werken(verschilde per trimester). Elke zomervakantie in het hotel á 50-60 uur per week om mijn kapitaal te versterken.
Dit werken werd gelukkig opgemerkt door mijn werkgever en momenteel een mooie functie in hetzelfde hotel. Ondanks een goed salaris besloten te blijven leven van 1000-1200 euro in de maand en de rest op te potten voor mijn grote droom. Mijn grote droom zal dan ook dit jaar uitkomen wat het starten is van een restaurant.
Hiermee ga ik niet alleen welvaart voor mezelf schapen maar ik hoop op lange termijn ook 4 banen te kunnen scheppen.
Daarom heb ik een allergie voor gekregen voor mensen die blijven zitten in de slachtofferrol. Die zichzelf zielig gaan vinden en mij op allerlei manieren willen gaan belasten. Elke kans heb ik met mijn eigen doorzettingsvermogen bereikt. Als ik dan hoor dat er mensen met Wajong zijn+stufie die een er met de pet naar gooien op mbo 2-3. Dan word ik pissig oprecht heel pissig, maar ey misschien heb ik wel gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen.
1) Deels waar, ik moest het ook doen om mijn kop financieel boven water te houdenquote:Op maandag 18 juni 2012 00:48 schreef Mishu het volgende:
Heel mooi, maar dat is wel jouw keuze geweest om jezelf zo af te beulen (1). Dan moet je niet gaan afreageren op andere mensen die op hun manier ook hun best proberen te doen (2) er iets van te maken. Je doet het jezelf aan.
Misschien ben je wel overspannen ofzo (3) want mensen gaan dan ook altijd zo cynisch lopen doen. Het leven bestaat uit meer dan werk (4). Ik hoop dat je dat op tijd realiseert, voordat het te laat is en je op je 40ste met een afgesleten lijf en hart wel moet stoppen omdat je lijf er mee ophoudt.
quote:Op maandag 18 juni 2012 01:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies. Ik zou een verhaal kunnen vertellen dat zeker 2x zo lang is als dat van Kandijfijn, maar dat ga ik niet doen.
Wel vind ik dat het lijkt alsof sommigen te makkelijk de wajong binnen stromen terwijl ze wellicht alleen iets van zeer tijdelijke aard hebben.
Ook vind ik mezelf niet zielig.
Ik heb geen mening over jouw persoonlijke situatie omdat ik zowel jou als jouw situatie niet ken. Het nadeel van dit soort discussie's is altijd dat mensen die echt steun verdienen juist de grootste slachtoffers zijn van hen die het systeem misbruiken.quote:Of het een gebrek aan inlevingsvermogen is of niet kan ik niet beoordelen. Die vraag moet je voor jezelf beantwoorden.
Ik ken geen wajonger die ook nog eens een opleiding doet dus kan daar niet echt over meepraten. Jij wel?
Mensen denken vaak "Ah, die magnetronkoffie zit in de wajong! Dan zal die wel misbruik van het systeem hebben gemaakt/lui zijn/gewoon een schop onder z'n hol nodig hebben/getrollt mogen worden op forums zoals fok!/etc etc".
Ik ben het dan ook een beetje beu om mezelf steeds maar weer te moeten gaan verantwoorden voor mensen die mij en mijn geschiedenis toch niet kennen.
Ik zit dan ook niet een slachtoffer rol te spelen, ik ben niet zo van het toneelspelen.
Je hebt altijd, overal en in elke sector mensen die misbruik maken van iets en/of iemand. Dat kan zijn met uitkeringen of iets grootschaligers zoals Madoff. Het lijkt wel pappen en nathouden met zulk soort mensen.quote:Op maandag 18 juni 2012 01:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen mening over jouw persoonlijke situatie omdat ik zowel jou als jouw situatie niet ken. Het nadeel van dit soort discussie's is altijd dat mensen die echt steun verdienen juist de grootste slachtoffers zijn van hen die het systeem misbruiken.
Kijk typen als ik betalen teveel belasting en gaan daarover klagen, typen als jij krijgen te maken met allerlei strenge regels vanwege hen die het systeem misbruiken.
Een modaal inkomen 'net rond komen' noemen gaat mij dus ook weer iets te verquote:Op zondag 17 juni 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het recht op aanvullende beurs houdt volgens mij al heel snel op na een modaal inkomen. Dat is niet direct overdreven riant natuurlijk.
Althans in andere discussies houd je die lijn ook aan door er schande van te spreken dat zo snel van een hoog inkomen wordt gesproken
Het kan nimmer voorkomen worden, maar zoals ik in een eerdere reactie aangaf. De uitvoering en het idee achter de Wajong is zo achterlijk dat het contra-productief werktquote:Op maandag 18 juni 2012 01:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt altijd, overal en in elke sector mensen die misbruik maken van iets en/of iemand. Dat kan zijn met uitkeringen of iets grootschaligers zoals Madoff. Het lijkt wel pappen en nathouden met zulk soort mensen.
Ik weet niet of er daadwerkelijk wat aan te doen is.
Als je er een gezin van moet onderhouden kan ik me goed voorstellen dat je niet een paar honderd euro per maand over hebt om je kind uitgebreid te kunnen laten studeren. Het als lekker riante levenstandaard omschrijven lijkt me toch echt iets overdrevenquote:Op maandag 18 juni 2012 01:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een modaal inkomen 'net rond komen' noemen gaat mij dus ook weer iets te ver.
Goede insteek voor iemand die nog moet beginnen.quote:Op maandag 18 juni 2012 00:48 schreef Mishu het volgende:
Heel mooi, maar dat is wel jouw keuze geweest om jezelf zo af te beulen. Dan moet je niet gaan afreageren op andere mensen die op hun manier ook hun best proberen te doen er iets van te maken. Je doet het jezelf aan.
Misschien ben je wel overspannen ofzo want mensen gaan dan ook altijd zo cynisch lopen doen. Het leven bestaat uit meer dan werk. Ik hoop dat je dat op tijd realiseert, voordat het te laat is en je op je 40ste met een afgesleten lijf en hart wel moet stoppen omdat je lijf er mee ophoudt.
[..]
Gelul. Kwestie van prioriteiten.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je er een gezin van moet onderhouden kan ik me goed voorstellen dat je niet een paar honderd euro per maand over hebt om je kind uitgebreid te kunnen laten studeren. Het als lekker riante levenstandaard omschrijven lijkt me toch echt iets overdreven
Oh, je kan er prima van leven hoorquote:
Dan hebben wij andere standaarden. Tevens is het niet abnormaal om al veel eerder te beginnen met sparen. In andere landen is dat sowieso de norm voor ouders met studerende kinderen.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, je kan er prima van leven hoor. Maar niet 10-20% van je netto inkomen uit kunnen geven aan een studerend kind als je ook nog andere verplichtingen hebt vind ik niet direct genieten van een nogal riante levensstandaard.
Ik denk dat je vooral niet zo goed beseft wat er maandelijks overblijft bij een modaal of iets bovenmodaal inkomen en wat de uitgaven zijn van een gezin met opgroeiende kinderen.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:28 schreef waht het volgende:
[..]
Dan hebben wij andere standaarden. Tevens is het niet abnormaal om al veel eerder te beginnen met sparen. In andere landen is dat sowieso de norm voor ouders met studerende kinderen.
Dat het een schande is dat sommige mensen met een modaal inkomen niet 200-400 euro per maand per studerend kind af kunnen dragen.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet waar jullie het over hebben, maar ik positioneer mij lijnrecht tegenover de VVD'ers.
Als voormalig modaal verdiener, kan ik je verzekeren dat het niet eenvoudig is om maandelijks effe 400 euro opzij te leggen. Sowieso wil je als gezin nog een beetje sparen zodat er geld is voor eventuele moeilijke tijden en je wilt zo nu en dan ook iets leuks doen met de kids naam ik aan. Maar dat laatste is natuurlijk nergens voor nodig volgens de gemiddelde VVD'er.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het een schande is dat sommige mensen met een modaal inkomen niet 200-400 euro per maand per studerend kind af kunnen dragen.
Nee, dat is er een zeer riante levensstandaard op na houden.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als voormalig modaal verdiener, kan ik je verzekeren dat het niet eenvoudig is om maandelijks effe 400 euro opzij te leggen. Sowieso wil je als gezin nog een beetje sparen zodat er geld is voor eventuele moeilijke tijden en je wilt zo nu en dan ook iets leuks doen met de kids naam ik aan. Maar dat laatste is natuurlijk nergens voor nodig volgens de gemiddelde VVD'er.
Een echte VVD'er blijft dan ook kinderloos.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als voormalig modaal verdiener, kan ik je verzekeren dat het niet eenvoudig is om maandelijks effe 400 euro opzij te leggen. Sowieso wil je als gezin nog een beetje sparen zodat er geld is voor eventuele moeilijke tijden en je wilt zo nu en dan ook iets leuks doen met de kids naam ik aan. Maar dat laatste is natuurlijk nergens voor nodig volgens de gemiddelde VVD'er.
Oh gaat het daar over. Niemand weet wat die ouders doen, nee. Net zoals met vrijwel alle persoonlijke gevallen die op teh intarwebs worden besproken.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral niet zo goed beseft wat er maandelijks overblijft bij een modaal of iets bovenmodaal inkomen en wat de uitgaven zijn van een gezin met opgroeiende kinderen.
Ik beweer niet dat ouders niets bij kunnen dragen en ze hebben ook zeker de morele plicht maar als het niet of maar beperkt lukt ligt dat zeker niet per definitie aan een nogal riante levensstijl van die ouders. Dat is gewoon te kort door de bocht.
Eigen verantwoordelijkheid hè. Als je je uitgaven direct mee laat stijgen met inkomsten (wat de norm is), is dat lekker je eigen verantwoordelijkheid. Dan geef je het uit aan weet ik veel wat, maar niet aan studeren. Alsof mij dat kan verrotten. Het gehuil over te duur studeren veeg ik dan van tafel.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |