Beiden hebben niets met Friedman of Chigago te makenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, het economisch beleid van een partij lijkt me toch best belangrijk. Ook de ideologie daar achter.
Nou ja, als ik op m'n studie om me heen keek was dat maar een hele kleine minderheid hoor. Ze bestaan heus, je moet je alleen afvragen of je je beleid op zulke minderheden af moet stemmen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij doet net alsof zo'n Prestatiebeurs bij iedereen het studietempo verandert. Sommigen doen met en zonder dat hun best maar kunnen het op dat moment niet door omstandigheden of een handicap. Ik vind het prima dat de SP hier rekening mee houdt. Als het aan de VVD ligt dan mogen die mensen de rest van hun leven onopgeleide baantjes uitvoeren zonder dat de ze de kans krijgen om zich nog te scholen (Halbeheffing), een moderne vorm van slavernij.
Ligt er aan hoe sociaal je wilt zijn hequote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nou ja, als ik op m'n studie om me heen keek was dat maar een hele kleine minderheid hoor. Ze bestaan heus, je moet je alleen afvragen of je je beleid op zulke minderheden af moet stemmen.
Ach, sociaal of liberaal, iedereen wil een effectief beleid. En dat betekent dat je regelmatig regelingen afkondigt waar sommige individuen de dupe van zijn ten koste van de grotere groep. Je denkt toch niet dat bij de maatregelen die de SP voorstelt er geen onbedoelde slachtoffers vallen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe sociaal je wilt zijn he
Ja, en zo kan je dus geen beleid maken. Dank voor het aanwijzen van het essentiele probleempunt met de SP.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe sociaal je wilt zijn he
Sommigen inderdaad. Is iedereen met studievertraging behept met een handicap?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij doet net alsof zo'n Prestatiebeurs bij iedereen het studietempo verandert. Sommigen doen met en zonder dat hun best maar kunnen het op dat moment niet door omstandigheden of een handicap. Ik vind het prima dat de SP hier rekening mee houdt. Als het aan de VVD ligt dan mogen die mensen de rest van hun leven onopgeleide baantjes uitvoeren zonder dat de ze de kans krijgen om zich nog te scholen (Halbeheffing), een moderne vorm van slavernij.
Waarom zou je daarvoor geen beleid kunnen maken dan? En welk essentieel probleempunt heb je het precies over?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, en zo kan je dus geen beleid maken. Dank voor het aanwijzen van het essentiele probleempunt met de SP.
Welke voorstellen stelt de SP dan voor waarbij onbedoelde slachtoffers gaan vallen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, sociaal of liberaal, iedereen wil een effectief beleid. En dat betekent dat je regelmatig regelingen afkondigt waar sommige individuen de dupe van zijn ten koste van de grotere groep. Je denkt toch niet dat bij de maatregelen die de SP voorstelt er geen onbedoelde slachtoffers vallen?
Neequote:Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Sommigen inderdaad. Is iedereen met studievertraging behept met een handicap?
Hey niet zo hè. Mijn studie is gewoon veel moeilijker dan die van jou.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Sommigen inderdaad. Is iedereen met studievertraging behept met een handicap?
Dus werkgevers moeten stoppen banen aan te bieden en iedereen maar op straat zetten?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Mishu het volgende:
Hier zitten alle egotrippers zeker. Beetje op de rug van anderen geld verdienen door mensen uit te buitenIk zou er trots op zijn
Nee dat is dan opeens rechtvaardigquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, jij bent weer een voorbeeld van het andere uiterste. Hoor je trouwens niet klagen over die nieuwe heffing over zogenaamde hoge inkomens die ook met terugwerkende kracht wordt ingevoerd. Hoe zit dat? Of is het dan opeens anders?
Wiens schuld is het dat je studievertraging hebt?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Mishu het volgende:
Hier zitten alle egotrippers zeker. Beetje op de rug van anderen geld verdienen door mensen uit te buitenIk zou er trots op zijn
Wanneer het neoliberalisme faalt gaan we gewoon met dezelfde ideologische middelen, omdat we daarmee geindictrineerd zijn, proberen de economie op gang te helpenDe hele cultuur van graaien en snel geld verdienen hebben deze crisis veroorzaakt en vervolgens mag de gewone man ervoor betalen. Omgekeerde wereld zeg. Wie de schuld heeft, moet ook de verantwoordelijkheid nemen vind ik. Oftewel, laat die banken ook betalen voor de rotzooi waarin ze ons hebben achtergelaten.
En ondertussen ook nog even de liberale rechtstaat omver werpen met hun achterlijke wetten.
Je ziet het verkeerd. Mensen die werkgelegenheid creëren zijn kwaadaardig en verdienen geld door mensen uit te buiten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dus werkgevers moeten stoppen banen aan te bieden en iedereen maar op straat zetten?
Nee het is de schuld van de VVD, snap dat danquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wiens schuld is het dat je studievertraging hebt?
Niet die van de overheid.
Let op, je kan dat niet zo gemakkelijk inschatten. Er zijn zat slackers die steeds hun examens halen en er zijn mensen die erg hard werken maar die het toch niet redden (de vraag is dan of dat je de juiste opleiding hebt gekozen als het niet aan externe omstandigheden ligt). Er zijn mensen die alle lessen bijwonen maar die dit weinig effectief doen, er zijn mensen die selectief lessen bijwonen maar die wel goed opletten en meedoen tijdens die lessen die ze bijwonen. De een werkt thuis nog veel, de ander niet. Sommigen zeggen dat ze weinig doen maar doen stiekem best wel veel, sommigen zijn tijdens de les heel relaxed maar werken thuis hard. Het is moeilijk in te schatten als je iemand niet erg goed kent.quote:Nou ja, als ik op m'n studie om me heen keek was dat maar een hele kleine minderheid hoor. Ze bestaan heus, je moet je alleen afvragen of je je beleid op zulke minderheden af moet stemmen.
Deze woorden waren niet aan mij gericht maar ik wil hier wel even op reageren. Wat mij de laatste jaren aan de VVD tegenviel was dat ze tegelijkertijd en een stok gebruikten en mensen de kansen ontnomen om zich te ontwikkelen. Ik vind die stok best maar dan moeten mensen de kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Je kan het niet maken om tegelijkertijd uitkeringstrekkers negatief afschilderen, die uitkeringen verlagen enz. en scholing onmogelijk te maken door de tarieven jaarlijks veel duurder te maken en door exorbitante boetes van 3000 Euro per jaar in te voeren. Denk er aan dat het bij een beetje een fatsoenlijke deeltijdopleiding onmogelijk is om die binnen de nominale tijd plus 1 jaar af te ronden zolang er geen aparte nominale studieduur wordt ingevoerd voor die deeltijdvarianten. Hell, zelfs in voltijd slaagt een minderheid van de studenten er bij sommige opleidingen in om die binnen de nominale studieduur plus 1 jaar af te ronden, dit i.v.m. afstudeeronderzoeken, stages die niet goed aansluiten enz.quote:Je denkt toch niet dat bij de maatregelen die de SP voorstelt er geen onbedoelde slachtoffers vallen?
Gelukkig niet maar:quote:Sommigen inderdaad. Is iedereen met studievertraging behept met een handicap?
Zie je wel dat het een kutpartij is?quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:09 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nee het is de schuld van de VVD, snap dat dan
Klep dicht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zie je wel dat het een kutpartij is?
Nou, kom maar eens kijken in het SP topic. Genoeg verzuurde VVDers daarquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:40 schreef GSbrder het volgende:
VVD'ers zijn leuker sarcastisch dan SP'ers.
Die laatste groep is altijd zo zuur.
Ik wil best geloven dat het bij de VVD gezelliger is, niet zo verwonderlijk als je met vermogende mensne onder elkaar bent en bespreekt hoe je nog meer vermogend kan worden terwijl links juist probeert om ellende van de minder gelukkigen in onze maatschappij te beperken.quote:VVD'ers zijn leuker sarcastisch dan SP'ers.
Die laatste groep is altijd zo zuur.
En dan heeft links in Nederland nog weinig te mopperen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat het bij de VVD gezelliger is, niet zo verwonderlijk als je met vermogende mensne onder elkaar bent en bespreekt hoe je nog meer vermogend kan worden terwijl links juist probeert om ellende van de minder gelukkigen in onze maatschappij te beperken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |