Ware woorden. Zojuist alsnog een gesprek aangevraagd voor het einde van de dag en gooi het dan even op tafel. Alleen ik zou nu alweer niet weten hoe te beginnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef B-FliP het volgende:
Hoe informeel de sfeer ook is, en hoe goed je het ook kan vinden, een bedrijf is een bedrijf. Daar moet je mee om leren gaan, ook in de toekomst als je bijvoorbeeld bij een dergelijk bedrijf om salarisverhoging gaat vragen. Het zijn wellicht goede collega's, en de baas is wellicht een toffe peer, maar je moet altijd zakelijk voor jezelf kunnen opkomen, ofdat het nu slecht nieuws is voor de baas of niet..
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
Waarom niet terug naar part-time? Straks heb je moeite om weer werk te vinden en je geeft aan dat je er met veel plezier hebt gewerkt. Hoe langer je trouwens wacht hoe moeilijker het wordt.
Ik kan in de bar werken bij m'n ouders en daar goed van rond komen. (Verdien daar op uurbasis ook wat meer). Zelf ben ik bang dat part-time alsnog te veel tijd gaat innemen, uiteindelijk wil ik voor mezelf beginnen en zie deze zomer als een start om mezelf daar in te kunnen ontwikkelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef actuarisje het volgende:
Zoals hierboven al gezegd: Waarom stel je niet voor om parttime te gaan werken? Ontslag nemen bij een bedrijf waar je het verder naar je zin hebt is wel heel radicaal...
Als je het goed met je werkgever kan vinden, neem ik aan dat er hier wel over te praten valt. En zo niet, dan kun je altijd nog weg gaan.
Werkgever kan dus kiezen: of parttime of helemaal niet (maar dat is niet de insteek waarmee ik het gesprek zou ingaan)
Duidelijk. En dat lijkt me ontslag nemen inderdaad de beste optie. Veel werkgevers zitten ook niet te wachten om iemand in dienst te houden die zelf weg wil.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:23 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik kan in de bar werken bij m'n ouders en daar goed van rond komen. (Verdien daar op uurbasis ook wat meer). Zelf ben ik bang dat part-time alsnog te veel tijd gaat innemen, uiteindelijk wil ik voor mezelf beginnen en zie deze zomer als een start om mezelf daar in te kunnen ontwikkelen.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Dacht al dat 'ie zou komen. Op zakelijk gebied totaal geen problemen mee, alleen ik ken m'n baas op het niveau dat ik wel eens een biertje met hem drink, en dan voelt het voor mij een beetje als verraad omdat ik nog 0 keer ook maar een beetje heb aangegeven te willen stoppen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor jezelf willen beginnen, maar nog niet je ontslag aan durven bieden? Nee dat gaat werken..
Ja maar dan nog. Het blijft je baas. Gewoon zeggen niet zo Pussy doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:37 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Dacht al dat 'ie zou komen. Op zakelijk gebied totaal geen problemen mee, alleen ik ken m'n baas op het niveau dat ik wel eens een biertje met hem drink, en dan voelt het voor mij een beetje als verraad omdat ik nog 0 keer ook maar een beetje heb aangegeven te willen stoppen.
Anyway, gesprek staat er. Wordt vervolgd rond 18:00.
viel mee toch dan, succes met je plannenquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Goed! Ga de komende weken nog part-time aan de slag, totdat de projecten zijn overgedragen. Daarna stopt mijn contract en ben ik altijd welkom voor een bakje koffie, of de lokale kermis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |