abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:08:29 #1
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_112168949
De afgelopen 2 jaar heb ik (met plezier!) bij mijn voormalige stagebedrijf gewerkt. Een ICT bedrijf, waar ik veel langdurige individuele projecten heb lopen. De sfeer is heel informeel en ik kan het dan ook goed met mijn 2 werkgevers vinden.

De eerste anderhalf jaar heb ik part-time gewerkt. Het afgelopen half jaar werd dat full-time omdat ik enkel herkansingen hoefde te doen voor school. Nu merk ik gewoon dat ik niet klaar ben voor een full-time baan in dit bedrijf. Ik zie mijn collega's te veel en ik heb geen tijd meer voor mijn eigen projecten (apps, freelance websites). Het liefst wil ik deze zomer dus besteden aan voorbereidingen voor mijn laatste lesjaar, een autorijbewijs en mijn eigen projecten. Naast dat hebben mijn ouders een kroeg, waar ik graag weer eens in het weekend wil werken. Part time zit er dus niet in, want ik zie dat werk graag als (frisse) vervanger.

Dit wil ik ook gewoon zeggen tegen mijn baas, maar ik klap gewoon volledig dicht als ik een gesprek aan ga. Vooral omdat hij mij graag in de toekomst van het bedrijf ziet en ze al veel ervaring/certificaten in mij geïnvesteerd hebben. Daarnaast zijn er ook 2 (lange) projecten waar ik aan begonnen ben, die niemand zo maar even kan overnemen, daar zal iemand anders voor moeten worden aangenomen.

De hele vorige week wou ik het iedere dag al zeggen, en zojuist ook weer maar het lukt me gewoon niet. De eerste zin komt er gewoon niet uit. Iemand tips? ;(
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:09:52 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112169014
Stuur je ontslagbrief
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112169178
- nee -

[ Bericht 49% gewijzigd door Crutch op 29-05-2012 17:56:18 ]
pi_112169194
Euhm, wat weerhoudt je nou om te zeggen: huppeldepup baas.. ik wil 32 uur werken in plaats van 40 uur.

klaar.

Jij ziet het alsof het bedrijf geinvesteerd heeft in jou en jij dus hun tekort doet als je minder wilt werken. Ejuhm, dat boeit niks. Het gaat om jou!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:15:34 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_112169238
Hoe informeel de sfeer ook is, en hoe goed je het ook kan vinden, een bedrijf is een bedrijf. Daar moet je mee om leren gaan, ook in de toekomst als je bijvoorbeeld bij een dergelijk bedrijf om salarisverhoging gaat vragen. Het zijn wellicht goede collega's, en de baas is wellicht een toffe peer, maar je moet altijd zakelijk voor jezelf kunnen opkomen, ofdat het nu slecht nieuws is voor de baas of niet..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_112169244
Waarom niet terug naar part-time? Straks heb je moeite om weer werk te vinden en je geeft aan dat je er met veel plezier hebt gewerkt. Hoe langer je trouwens wacht hoe moeilijker het wordt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112169466
Zoals hierboven al gezegd: Waarom stel je niet voor om parttime te gaan werken? Ontslag nemen bij een bedrijf waar je het verder naar je zin hebt is wel heel radicaal...

Als je het goed met je werkgever kan vinden, neem ik aan dat er hier wel over te praten valt. En zo niet, dan kun je altijd nog weg gaan.
Werkgever kan dus kiezen: of parttime of helemaal niet (maar dat is niet de insteek waarmee ik het gesprek zou ingaan)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:23:54 #8
360764 BMS-THAD
pi_112169555
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef B-FliP het volgende:
Hoe informeel de sfeer ook is, en hoe goed je het ook kan vinden, een bedrijf is een bedrijf. Daar moet je mee om leren gaan, ook in de toekomst als je bijvoorbeeld bij een dergelijk bedrijf om salarisverhoging gaat vragen. Het zijn wellicht goede collega's, en de baas is wellicht een toffe peer, maar je moet altijd zakelijk voor jezelf kunnen opkomen, ofdat het nu slecht nieuws is voor de baas of niet..
Ware woorden. Zojuist alsnog een gesprek aangevraagd voor het einde van de dag en gooi het dan even op tafel. Alleen ik zou nu alweer niet weten hoe te beginnen. :P

quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
Waarom niet terug naar part-time? Straks heb je moeite om weer werk te vinden en je geeft aan dat je er met veel plezier hebt gewerkt. Hoe langer je trouwens wacht hoe moeilijker het wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef actuarisje het volgende:
Zoals hierboven al gezegd: Waarom stel je niet voor om parttime te gaan werken? Ontslag nemen bij een bedrijf waar je het verder naar je zin hebt is wel heel radicaal...

Als je het goed met je werkgever kan vinden, neem ik aan dat er hier wel over te praten valt. En zo niet, dan kun je altijd nog weg gaan.
Werkgever kan dus kiezen: of parttime of helemaal niet (maar dat is niet de insteek waarmee ik het gesprek zou ingaan)
Ik kan in de bar werken bij m'n ouders en daar goed van rond komen. (Verdien daar op uurbasis ook wat meer). Zelf ben ik bang dat part-time alsnog te veel tijd gaat innemen, uiteindelijk wil ik voor mezelf beginnen en zie deze zomer als een start om mezelf daar in te kunnen ontwikkelen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval. :)
pi_112169615
Denk je dat je baas ook een week moet treuzelen als hij ziet dat er in zijn personeelsbestand gesneden moet worden?

Investeringen in je eigen personeel is altijd een risico voor de baas. Dus geen mietje zijn en gewoon zeggen wat je wilt, is een goede leerschool voor de rest van je loopbaan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_112169785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:23 schreef BMS-THAD het volgende:

Ik kan in de bar werken bij m'n ouders en daar goed van rond komen. (Verdien daar op uurbasis ook wat meer). Zelf ben ik bang dat part-time alsnog te veel tijd gaat innemen, uiteindelijk wil ik voor mezelf beginnen en zie deze zomer als een start om mezelf daar in te kunnen ontwikkelen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval. :)
Duidelijk. En dat lijkt me ontslag nemen inderdaad de beste optie. Veel werkgevers zitten ook niet te wachten om iemand in dienst te houden die zelf weg wil.
pi_112169852
Voor jezelf willen beginnen, maar nog niet je ontslag aan durven bieden? Nee dat gaat werken..
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:37:51 #12
360764 BMS-THAD
pi_112170127
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor jezelf willen beginnen, maar nog niet je ontslag aan durven bieden? Nee dat gaat werken..
Dacht al dat 'ie zou komen. Op zakelijk gebied totaal geen problemen mee, alleen ik ken m'n baas op het niveau dat ik wel eens een biertje met hem drink, en dan voelt het voor mij een beetje als verraad omdat ik nog 0 keer ook maar een beetje heb aangegeven te willen stoppen.

Anyway, gesprek staat er. Wordt vervolgd rond 18:00.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:51:01 #13
374685 C-ster
Life is a party, so crash it!
pi_112170641
Tja, je moet het zelf weten maar als je het niet doet gaat er voor jou de lol wel van af en dan word je er helemaal zat van. Dus het is gewoon doen, want ja, wat heb je te verliezen? Hij zal het waarschijnlijk alleen maar kunnen waarderen mits je dit op een nette manier brengt uiteraard.
pi_112170724
Sterkte met je gesprek, het zal allemaal best wel gaan meevallen denk ik. Ik denk dat je je drukker maakt dan nodig is.

Ps Probeer wel goed uit elkaar te gaan zonder ruzie of verwijten, de wereld is klein en iedereen kent iedereen in de ICT.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_112171616
Hoe bedoel je "het lukt gewoon niet"?

Zit je dan tegenover je baas zonder dat je een woord uit kunt brengen?

Vraag gewoon of hij een keer de tijd heeft voor een gesprek en geef aan dat je het er heel moeilijk mee hebt.
pi_112173141
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:37 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Dacht al dat 'ie zou komen. Op zakelijk gebied totaal geen problemen mee, alleen ik ken m'n baas op het niveau dat ik wel eens een biertje met hem drink, en dan voelt het voor mij een beetje als verraad omdat ik nog 0 keer ook maar een beetje heb aangegeven te willen stoppen.

Anyway, gesprek staat er. Wordt vervolgd rond 18:00.
Ja maar dan nog. Het blijft je baas. Gewoon zeggen niet zo Pussy doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112182028
Ach, wat betreft diploma's en certificaten e.d. hebben werkgevers vaak een clausule in het arbeidscontract opgenomen dat als je binnen een bepaalde tijd na het halen van zo'n papiertje weggaat, dat (een deel van) de kosten dan voor jou zijn... als de baas dat niet heeft gedaan, is het risico sowieso voor hem. Daar geen medelijden mee hebben dan, was ie zelf bij.

Inderdaad een gesprek voeren waarin je duidelijk uiteenzet wat je tot dit besluit heeft gebracht (zo te zien heb je daar gewoon een prima verhaal voor). Als de baas een toffe peer is, je uitlegt waarom je het al best lang lastig vond om het te gaan vertellen, dan moet het gewoon goed komen. helemaal als je bereid bent om voor je echt weg bent eventuele vervanger(s) een beetje in te werken als er specifieke kennis nodig is.

edit: oh TS was al bezig... hoe ging het? :P
pi_112182550
Hoe ging het?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:04:26 #19
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112187711
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoe ging het?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:36:50 #20
360764 BMS-THAD
pi_112204533
Goed! Ga de komende weken nog part-time aan de slag, totdat de projecten zijn overgedragen. Daarna stopt mijn contract en ben ik altijd welkom voor een bakje koffie, of de lokale kermis. ^O^
pi_112204592
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Goed! Ga de komende weken nog part-time aan de slag, totdat de projecten zijn overgedragen. Daarna stopt mijn contract en ben ik altijd welkom voor een bakje koffie, of de lokale kermis. ^O^
viel mee toch dan, succes met je plannen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112226051
Top man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')