Oei, das niet zo fijn van en voor je vriend. Hoop dat ze er iets aan kunnen doen zonder dat hij geopereerd moet worden ofzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:35 schreef Zoë23 het volgende:
Bitterend
Dat zou ook kunnen idd.
Dankjewel
Ik oefen met de fles omdat m'n moeder vanaf deze week 1x pw gaat oppassen zodat ik even iets anders kan doendas wel lief.
m'n vriend belde net dat z'n jukbeen gebroken is (op z'n werk gebeurd). Hoop dat hij vanavond thuis kan komen.. Hijs nu in het ziekenhuis (en werkt 125km verderop) ze hebben net fotos gemaakt & gaan nu kijken wat ze ermee kunnen doen.
volgens de twee lactatiekundigen waar ik mee gesproken heb is tepel-speenverwarring een achterhaald iets. De flesjes van tegenwoordig (en dan vooral merken als Nuby, TommeeTippee en Bornfree) benaderen het drinken uit de borst dusdanig goed da het allemaal wel mee zou vallen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Bleie het volgende:
Ik kom ook weer eens even binnenvallen hier.
Tinuviel: wij smeren met weleda babylotion. Vind ik heel fijn spul. Let met alles je smeert wel op dat je de handjes overslaat, daar sabbelen ze nog weleens op, en dat spul is niet om op te eten natuurlijk.
Zoe: wat balen van je vriend! En is je meisje niet nog wat jong om al borst en fles te combineren? Meestal wordt volgens mijnaangeraden om pas na 4-6 weken met de fles te gaan oefenen.
ik met heersbeestjes! zijn fijn, en met een klittebandje onder de kinquote:
Heb je daar linkjes van? Want ik lees overal dat het wel bestaat, en heb bij Pietje ook gemerkt dat toen we begonnen met flesjes (toen hij 4 weken was), dat hij even moeite had de voeding daarna om te schakelen, dat hij meer moeite moest doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Zoe, jeetje, wat akelig van je vriend. Sterkte! Er zitten geen nadelen aan het wisselen tussen borst en fles. Speen-tepel-verwarring bestaat niet, wat SB ook al zegt, het is achterhaald. Gewoon lekker kolven af en toe als dat je borsten wat rust geeft, deed ik in het begin ook veel. Beetje ontlasten kan heel fijn zijn.
Mompelt iets van 'verlatingsangst' dat dat ook kan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:52 schreef Aventura het volgende:
Heftig, Zoë, krijg je dat er ook nog bij. Komt het wel allemaal in orde met je vriend?
Hier een paar pittige avondjes achter de rug, meneertje wil niet meer gaan slapen. Voorheen legden we hem in bed, na een ritueel van slaapzakje aan, voorlezen, zingen. Dan stak-ie zijn duim in zijn mond en konden we zo weglopen. Nu begint-ie te brullen en te gieren zodra we een stap buiten zijn kamertje zetten. De afgelopen avonden zijn we een paar keer teruggegaan, maar toen realiseerden we ons dat dat precies is wat hij wilde. Het brullen stopt dan acuut, er verschijnt een enorme lach op zijn gezichtje en hij wil dan alleen maar lekker met ons spelen. Het gaat dus om aandacht, uitproberen, en niet om iets anders. Ik heb hem nu 10 minuten laten gieren (het was wel echt dramatisch) en nu is het stil. Een uur eerder dan de voorgaande avonden!
Laat ik het anders zeggen: er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat speen-tepelverwarring bestaat. Ik heb contact gehad met de logopedist vanwege het moeilijk op gang komen van de borstvoeding en later over flesweigeren en zij gaf aan dat het standpunt onder logopedisten is dat het niet bestaat, maar vanuit lactatiekundige en borstvoedingsvoorlichting hoek wordt er wel voor gewaarschuwd. Maar een rondje googlen levert me dit op:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Heb je daar linkjes van? Want ik lees overal dat het wel bestaat, en heb bij Pietje ook gemerkt dat toen we begonnen met flesjes (toen hij 4 weken was), dat hij even moeite had de voeding daarna om te schakelen, dat hij meer moeite moest doen.
Drinken doet hij al heel lang slecht, ze denken dat het door reflux komt (is niet 100% vastgesteld), vandaar krijgt hij dus zantac. Poepen heeft hij vandaag nog niet gedaan, normaal 1x per dag. Pfffquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef mefke79 het volgende:
xaban, hij krijgt zantac? Hoe poept ie? Obstipatie kan een bijwerking zijn en dan drinken ze ook minder. De koorts hoort daar verder niet bij, dat zal toeval zijn. En kindjes met reflux kunnen sowieso niet zo'n fan zijn van drinken omdat het ze pijn doet of deed. Vervelend, maar zolang ze groeien geen probleem.
Aandacht, zeker bij verlatingsangst, is natuurlijk net zo goed een behoefte van je kind. Alleen, de handelingen die jij omschrijft herhalen we soms wel tig keer. Even uit het raam kijken, boekje lezen, beetje water drinken, samen in de spiegel kijken, liedje zingen...kunnen we makkelijk tot middernacht volhouden. Ook dat mag wel een keer, maar na een week word je er wel simpel van. Zeker als ik zie dat hij tolt van de slaap. Dan mag hij zich van mij wel een keer in slaap brullen. Duurt nooit langer dan 5-10 minuten. Het blijft lastig, want hij gaat dan wel over de rooie, helemaal hikken enzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mompelt iets van 'verlatingsangst' dat dat ook kan.
Wij hebben er hier ook een die het doet, soms spoken voor het slapen.
Ik laat Lientje soms ook even huilen, ik herken het partroon namelijk. Maar na 5 minuten zit ze al te kokhalzen in bed, zo snel huilt ze zich over de flos. Dan haal ik haar er dus uit en lacht ze ook naar mij en is ze stil.
Ik denk dan, ze kan toch niet op een andere manier aangeven dat ze blij is met wat ik doe en dan is het toch logisch dat ze lacht, zo van fijn mama...al dacht ik daar in het verleden ook anders over, toen ik nog geen kind had.
Ik probeer dan vaak 'nog' eens de borst en een tweede poging, doet ze het dan nog niet, gaat ze mee naar beneden om even te zitten of te spelen.
Zo doe ik het eigenlijk al heel lang, het komt gewoon wel eens voor, soms een paar avonden, soms overdag en dan is het weer twee weken geen probleem.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat beter is om te doen hoor, maar alleen mijn kijk op het moeilijk gaan slapen wil geven.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:36 schreef Kuukske het volgende:
Hier ook met de fysio aan de gang wegens voorkeurshouding naar rechts PE. Ik heb ook al een osteopaat in de buurt opgezocht.
Hopelijk heeft Billie er iets aan.
Ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:22 schreef PureEvil het volgende:
[..]Jij ook al.... Hoop ook voor je dat het helpt iig !
Wij hebben nu allemaal een scheef en plat hoofd tochquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:42 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja.
Dan vraag ik me toch af hoe ze dat 'vroeger' deden. Ik neem niet aan dat het iets is van de laatste jaren dat babietjes of graag naar links óf naar rechts kijken. Toch?.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:55 schreef Kuukske het volgende:
Ik zei al tegen JD dat ik een kant van m'n hoofd wel platter vond ja.
Ik geloof dat ik 'vroeger' (we hebben het over de jaren 85) wisselend op de zij moest slapen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:57 schreef Susie het volgende:
[..]![]()
Werd er "vroeger" niet vaker ingebakerd of "moesten" baby' toen juist niet op de buik slapen ofzo? Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe ik sliep vroeger, zal mijn vader eens vragen als ik hem spreek.
Ik ben nog van vroegerderderquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik 'vroeger' (we hebben het over de jaren 85) wisselend op de zij moest slapen.
Ik merk aan Billie dat ie ook prima op z'n buikje slaapt. Dan kan ie zichzelf ook niet iedere keer wakker meppenquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik sliep vroeger op mijn buik volgens mijn moeder, zo slaap ik nog het liefstCas slaapt blijkbaar ook het best op zijn buik, nu moet ik hem alleen nog even uitleggen dat hij best elke nacht op zijn buik mag gaan slapen
Echt? Ik zou het niet zeggenquote:
Ahhuh, hij slaapt in een puckababy. Al is dat officieel geen inbakeren geloof ik.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:00 schreef Cyntiaa het volgende:
Baker je Billie niet in Kuuks? Ik deed Cas een lakentje om zijn armpjes om hem zo lekker te laten slapen.
Dank u, dank uquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:59 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik merk aan Billie dat ie ook prima op z'n buikje slaapt. Dan kan ie zichzelf ook niet iedere keer wakker meppen. Want ja, hè. Maarja, ik vind het 's nachts nog best eng. En ook als ik door het huis sjeez en 'm niet zo goed in de gaten kan houden vind ik het toch ook wel spooky.
Ik zal ook nooit de opmerking van m'n oma vergeten toen ze op me paste toen ik klein was, en ze zag dat ik (ik geloof dat ik 8 ofzo was) op m'n buik sliep. Zovan: "ohh meisje, dat mag niet! Dan kun je stikken!". Dusmja. bedankt Oma.
[..]
Echt? Ik zou het niet zeggen.
+1quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Clubsoda het volgende:
Fysiek is het ideaal, zo'n tornadobevalling. Maar emotioneel ik het heel heftig, de paniek van binnen een kwartier van niets naar onophoudelijk (echt zonder pauze) weeën en drie uur na het opstaan zonder enig voorteken je kind vasthouden.. ik vond het behoorlijk overweldigend.
Dat geloof ik wel..quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Clubsoda het volgende:
Fysiek is het ideaal, zo'n tornadobevalling. Maar emotioneel ik het heel heftig, de paniek van binnen een kwartier van niets naar onophoudelijk (echt zonder pauze) weeën en drie uur na het opstaan zonder enig voorteken je kind vasthouden.. ik vond het behoorlijk overweldigend.
Schat, je weet toch dat je het goed doetquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:12 schreef Tinuviel het volgende:
Ga zo even bijlezen en dan later op jullie posts reageren. Nu terwijl mijn mannetje nog even slaapt. Net voor een keer extra wegen naar het cb geweest. Hij is 200 gram aangekomen in de 9 dagen sinds de standaard afspraak met 2 weken, dus helemaal prima. Is het extra wegen toch nog eens goed voor mijn gemoedsrust en ook nog eens bevestigend, dat ik het goed doe en motiverend.
Wauwquote:Ik moet mijn mening over het cb ook nog even bijstellen, er is nu een wijkverpleegkundige, die ook opgeleid is als lactatiekundige. Ze geeft echt goede adviezen wat bv betreft, verwijst naar bv.com en geeft zelfde adviezen als een lacatatiekundige. En ze kijkt niet alleen naar grammen, cijfers en curves
Dat weet ik wel & toch is het fijn dat andere mensen dat ook herkennen. Elke moeder wil toch dat andere mensen haar ook als goede moeder zienquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:16 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Schat, je weet toch dat je het goed doet
ik had bij de 1ste amper naweeen, bij de 2e wel heel erg...quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:45 schreef Tinuviel het volgende:
Vanaf wanneer is het een tornadobevalling? Tussen de 1 en 3 uur vind ik wel heftig. De kans op uitscheuren en naweeën is dan ook groter denk ik.
S vind wassen vooraf en afdrogen niet leuk. In bad liggen wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:47 schreef Susie het volgende:
Zijn er hier nog meer moeders die het in bad doen van de baby niet zo leuk vinden? Ik vind het namelijk zo'n gedoe, met name omdat ze nog niet goed kan zitten natuurlijk, maar daarna het afdrogen enzo... Nu vind mevrouw het ook niet leuk, dus dat maakt het voor mij dus ook al snel niet leuk...
Wat ze hier nu leuk vind zijn die Goedemorgen doekjes van Zwitsal. Dat ligt op de commode, als ik haar dan even op haar kont zet, dan moet ze dat gelijk pakken en uiteraard in d'r mond stoppenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook dat laatste wordt beter.
Puck wisselt nu keurig op het juiste moment zijn speeltje van hand bij het aankleden
quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Praat me er niet van. Puck krijgt tegenwoordig al de zwitsal flessen open en die staan natuurlijk allemaal bij de commode![]()
Maar wat zijn ze leuk hè?![]()
Goed gegroeid zeg!!quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:12 schreef Tinuviel het volgende:
Ga zo even bijlezen en dan later op jullie posts reageren. Nu terwijl mijn mannetje nog even slaapt. Net voor een keer extra wegen naar het cb geweest. Hij is 200 gram aangekomen in de 9 dagen sinds de standaard afspraak met 2 weken, dus helemaal prima. Is het extra wegen toch nog eens goed voor mijn gemoedsrust en ook nog eens bevestigend, dat ik het goed doe en motiverend.
Ik moet mijn mening over het cb ook nog even bijstellen, er is nu een wijkverpleegkundige, die ook opgeleid is als lactatiekundige. Ze geeft echt goede adviezen wat bv betreft, verwijst naar bv.com en geeft zelfde adviezen als een lacatatiekundige. En ze kijkt niet alleen naar grammen, cijfers en curves
Nee niet gekolfd, want hij drinkt nog steeds geen flesje.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:45 schreef bitterend het volgende:
Ohja hier een bevalling van +/- 5 uurtjes..vanaf 5 uur 's ochtends tot 9.48![]()
pff toen R klein was was het echt krijsen bij het aankleden na de douch/bad! het was alsof ik haar pijn deed! Nu vindt ze het nog steeds niet leuk, sowieso op de rug liggen is niet leuk! ze probeert constant om hoog te komen...dan tilt ze haar hoofd en wordt ze boos als ze nog steeds op haar rug ligt.
TJ arme Rayen, heb je nog gekolfd? of gaat hij dan alleen potjes eten over dag?
Nope, gelukkig nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:06 schreef bitterend het volgende:
Nirak!![]()
Wat is Danne toch snel!! jeetje! werd hij boos toen de hond de bal afpikte?
TJ
+1quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:00 schreef Susie het volgende:
Spannend Sanne! En uiteraard, ook al is het offtopic, verwachten wij wel een uitgebreid verslag!![]()
Jij hebt nog niet gehoord van de Fokwet?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:03 schreef Kyara het volgende:
Geen idee Susie, misschien moet ze even met Midas babbelen. Die heeft tot 08:15 geslapen (maar die had gisteravond een "drama" avond. En dat drama bestaat bij hem dan uit huilen, niet meer willen/kunnen slapen. Dus dan even een uurtje wandelen om de tijd te overbruggen tot de fles en dan slaapt meneer rustig in de wagen weer verder. Dat is dan ons "drama"uurtje. Vandaar de aanhalingstekens.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je niet nog van die plastic matjes over uit je kraampakket?quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:16 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig een tip voor als je je baby jongen even een tijdje zonder luier wil neerleggen bv vanwege luieruitslag of iets dergelijks. Hoe doe je dat dan met voorkomen dat hij alles nat plast. Heeft een van jullie daar toevallig een goede tip voor?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:17 schreef Susie het volgende:
Nog even snel reactie voor TJ; Vanaf het moment dat Anouk naar het kdv ging, hebben wij haar niet meer in slaap hoeven wiegen etc, dus houd hoop!![]()
En dat filmpje kan mijn telefoon blijkbaar niet aan![]()
Ze zijn er in twee kleuren en ik vind ze een sstuk hipper dan degene die toen bij de etos te koop waren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:23 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de tip TJ. Ga straks even kijken want ik vind die rompers met pijpjes echt ideaal met warm weer.
Als je ze niet gebruikt, graag. Weet alleen niet waar je woont, maar anders boek ik je de verzendkosten wel over.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:54 schreef bitterend het volgende:
Tinu ik heb nog ongebruikte liggen! wil je ze hebben?
Lol. Er zijn verschillende soorten he. Die ik wou hadden ze niet...Vond ik nog wel OK voor deze zomerquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:14 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind die badstof zeeman dingen die iedereen nu koopt echt vreselijk lelijk![]()
![]()
Wij ookquote:
[ Bericht 41% gewijzigd door MeNicole2 op 31-05-2012 15:24:28 ]Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
Ja dat is ook zo. Maar ja voor nu voelt het gewoon even nog raar enzo. Moet er nog even aan wennen!!quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:24 schreef Cyntiaa het volgende:
Risico van het vak héHet zal vast wel goed komen! Mijn lievelings oma zei altijd "waar er 4 kunnen eten, kunnen 5 dat er ook" Mijn Oma had 14 kinderen
![]()
vind je? er staat een caravan op :'')quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:34 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ze zijn er in twee kleuren en ik vind ze een sstuk hipper dan degene die toen bij de etos te koop waren.
Ze hoef ze niet te kopen, krijgt ze gratis van mijquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:36 schreef Kyara het volgende:
Tinu, sorry, moest even laggen. Die kraammatrasjes kun je ook gewoon loskopen hoor. Ik kreeg geen kraampakket van mijn verzekeraar dus heb alles losgekocht en is echt niet duur.
Dat is lief van je maar misschien is ze evenveel aan verzendkosten kwijt als dat ze nieuw kostenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:37 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ze hoef ze niet te kopen, krijgt ze gratis van mij
Varieert wel. Soms na het ontbijt meteen weer, soms niet. Soms na de lunch, en soms niet. En soms komt het zo uit dat-ie om 17 uur volledig instort. Dan doet-ie nog een hazenslaapje voor zijn avondhap.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:44 schreef bitterend het volgende:
Hoe lang slapen jullie baby's in een etmaal?
Hier is het rond de 8-9 uur 'snachts en over dag varieert tussen max 1.5 uur en 3.5 uur
quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef PureEvil het volgende:
Puppypowerrrrrrrrr
[ afbeelding ]Ohww, wat een lieffieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Tnxquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:32 schreef Tinuviel het volgende:
PE wat een lieve foto's van je knul meid![]()
Sorry ik bedoelde je meid.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:49 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Tnx
Ik woog laatste keer iets van 55/57 ofzo... (zwanger was het laatste gewicht geloof ik 67 of 69.....)
K heb wel nog steeds vetkwabbelsen strepen
Whahaha nou hier niet gezien. Ik heb een blauwige en op het pijpje staat cooltime of zoiets.quote:
+1 !! Anders kwak je het maar onder een spoiler!quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Sannne het volgende:
Hihi..
Leuke vent, Leuke spannende dateVerder wachten we maar af hoe het loopt
Voel me wel helemaal woeeeeeeeeeeeeeeh
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:10 schreef Sannne het volgende:
Hihi..
Leuke vent, Leuke spannende dateVerder wachten we maar af hoe het loopt
Voel me wel helemaal woeeeeeeeeeeeeeeh
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:44 schreef NotTheSame het volgende:
Sanne wat leuk!!
Even spoiler want klaagpost:Ach lieverd, natuurlijk kun je dit niet lang volhouden. En het duurt al zo lang. Even virtuele knuffel want iets zinnigs kan ik er helaas ook niet op zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sanne wat leuk!!
Even spoiler want klaagpost:Och NTS toch. Niet zo raar dat je er doorheen zit hoor. En wat mij betrekt gooi je het er hier uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Sanne wat leuk!!
Even spoiler want klaagpost:Pfff, dat is ook heel zwaar! Is er een optie dat Draakje een nachtje uit logeren gaat, zodat jullie even kunnen bijtanken? Dat lost t niet op, maar het helpt misschien wel een beetje... Ik heb een baby die gewoon een keer per nacht wakker wordt, en dat trek ik soms al bijna niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons heeft manlief vannacht een flesje gekolfde melk gegeven (en is daarna met Pietje beneden gaan slapen, omdat de kleine man wel wat meer moeite had met inslapen dan wanneer hij de borst krijgt), dus ik heb een hele nacht geslapen. Kon ik goed gebruiken.
Sanne: fijn dat t een leuke vent was!
Oooooooohquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:56 schreef Vlindur het volgende:
DML, maar ze is al van 16 december, is ze al niet wat te oud? Dan slaapt ze straks lekker en moet ze er ook weer uit..
NTS, kun je haar niet wat strakker instoppen? Jelte ligt dus nu zonder puckababy en ligt heel strak onder de lakens in een slaapzak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |