Oei, das niet zo fijn van en voor je vriend. Hoop dat ze er iets aan kunnen doen zonder dat hij geopereerd moet worden ofzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:35 schreef Zoë23 het volgende:
Bitterend
Dat zou ook kunnen idd.
Dankjewel
Ik oefen met de fles omdat m'n moeder vanaf deze week 1x pw gaat oppassen zodat ik even iets anders kan doendas wel lief.
m'n vriend belde net dat z'n jukbeen gebroken is (op z'n werk gebeurd). Hoop dat hij vanavond thuis kan komen.. Hijs nu in het ziekenhuis (en werkt 125km verderop) ze hebben net fotos gemaakt & gaan nu kijken wat ze ermee kunnen doen.
volgens de twee lactatiekundigen waar ik mee gesproken heb is tepel-speenverwarring een achterhaald iets. De flesjes van tegenwoordig (en dan vooral merken als Nuby, TommeeTippee en Bornfree) benaderen het drinken uit de borst dusdanig goed da het allemaal wel mee zou vallen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Bleie het volgende:
Ik kom ook weer eens even binnenvallen hier.
Tinuviel: wij smeren met weleda babylotion. Vind ik heel fijn spul. Let met alles je smeert wel op dat je de handjes overslaat, daar sabbelen ze nog weleens op, en dat spul is niet om op te eten natuurlijk.
Zoe: wat balen van je vriend! En is je meisje niet nog wat jong om al borst en fles te combineren? Meestal wordt volgens mijnaangeraden om pas na 4-6 weken met de fles te gaan oefenen.
ik met heersbeestjes! zijn fijn, en met een klittebandje onder de kinquote:
Heb je daar linkjes van? Want ik lees overal dat het wel bestaat, en heb bij Pietje ook gemerkt dat toen we begonnen met flesjes (toen hij 4 weken was), dat hij even moeite had de voeding daarna om te schakelen, dat hij meer moeite moest doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
Zoe, jeetje, wat akelig van je vriend. Sterkte! Er zitten geen nadelen aan het wisselen tussen borst en fles. Speen-tepel-verwarring bestaat niet, wat SB ook al zegt, het is achterhaald. Gewoon lekker kolven af en toe als dat je borsten wat rust geeft, deed ik in het begin ook veel. Beetje ontlasten kan heel fijn zijn.
Mompelt iets van 'verlatingsangst' dat dat ook kan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:52 schreef Aventura het volgende:
Heftig, Zoë, krijg je dat er ook nog bij. Komt het wel allemaal in orde met je vriend?
Hier een paar pittige avondjes achter de rug, meneertje wil niet meer gaan slapen. Voorheen legden we hem in bed, na een ritueel van slaapzakje aan, voorlezen, zingen. Dan stak-ie zijn duim in zijn mond en konden we zo weglopen. Nu begint-ie te brullen en te gieren zodra we een stap buiten zijn kamertje zetten. De afgelopen avonden zijn we een paar keer teruggegaan, maar toen realiseerden we ons dat dat precies is wat hij wilde. Het brullen stopt dan acuut, er verschijnt een enorme lach op zijn gezichtje en hij wil dan alleen maar lekker met ons spelen. Het gaat dus om aandacht, uitproberen, en niet om iets anders. Ik heb hem nu 10 minuten laten gieren (het was wel echt dramatisch) en nu is het stil. Een uur eerder dan de voorgaande avonden!
Laat ik het anders zeggen: er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat speen-tepelverwarring bestaat. Ik heb contact gehad met de logopedist vanwege het moeilijk op gang komen van de borstvoeding en later over flesweigeren en zij gaf aan dat het standpunt onder logopedisten is dat het niet bestaat, maar vanuit lactatiekundige en borstvoedingsvoorlichting hoek wordt er wel voor gewaarschuwd. Maar een rondje googlen levert me dit op:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Heb je daar linkjes van? Want ik lees overal dat het wel bestaat, en heb bij Pietje ook gemerkt dat toen we begonnen met flesjes (toen hij 4 weken was), dat hij even moeite had de voeding daarna om te schakelen, dat hij meer moeite moest doen.
Drinken doet hij al heel lang slecht, ze denken dat het door reflux komt (is niet 100% vastgesteld), vandaar krijgt hij dus zantac. Poepen heeft hij vandaag nog niet gedaan, normaal 1x per dag. Pfffquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef mefke79 het volgende:
xaban, hij krijgt zantac? Hoe poept ie? Obstipatie kan een bijwerking zijn en dan drinken ze ook minder. De koorts hoort daar verder niet bij, dat zal toeval zijn. En kindjes met reflux kunnen sowieso niet zo'n fan zijn van drinken omdat het ze pijn doet of deed. Vervelend, maar zolang ze groeien geen probleem.
Aandacht, zeker bij verlatingsangst, is natuurlijk net zo goed een behoefte van je kind. Alleen, de handelingen die jij omschrijft herhalen we soms wel tig keer. Even uit het raam kijken, boekje lezen, beetje water drinken, samen in de spiegel kijken, liedje zingen...kunnen we makkelijk tot middernacht volhouden. Ook dat mag wel een keer, maar na een week word je er wel simpel van. Zeker als ik zie dat hij tolt van de slaap. Dan mag hij zich van mij wel een keer in slaap brullen. Duurt nooit langer dan 5-10 minuten. Het blijft lastig, want hij gaat dan wel over de rooie, helemaal hikken enzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mompelt iets van 'verlatingsangst' dat dat ook kan.
Wij hebben er hier ook een die het doet, soms spoken voor het slapen.
Ik laat Lientje soms ook even huilen, ik herken het partroon namelijk. Maar na 5 minuten zit ze al te kokhalzen in bed, zo snel huilt ze zich over de flos. Dan haal ik haar er dus uit en lacht ze ook naar mij en is ze stil.
Ik denk dan, ze kan toch niet op een andere manier aangeven dat ze blij is met wat ik doe en dan is het toch logisch dat ze lacht, zo van fijn mama...al dacht ik daar in het verleden ook anders over, toen ik nog geen kind had.
Ik probeer dan vaak 'nog' eens de borst en een tweede poging, doet ze het dan nog niet, gaat ze mee naar beneden om even te zitten of te spelen.
Zo doe ik het eigenlijk al heel lang, het komt gewoon wel eens voor, soms een paar avonden, soms overdag en dan is het weer twee weken geen probleem.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat beter is om te doen hoor, maar alleen mijn kijk op het moeilijk gaan slapen wil geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |