abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 28 mei 2012 @ 22:12:11 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_112145008
In het Pinksterweekend op zaterdag 26, zondag 27 en maandag 28 Mei zal 's werelds oudste popfestival voor de 43e keer plaatsvinden. Het eerste festival vond plaats op 18 mei 1970 in Geleen, waar het festival 17 keer werd gehouden. In 1987 werd eenmalig uitgeweken naar Baarlo. Vanaf 1988 wordt Pinkpop gehouden op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf en zal daar in 2012 voor de 43e keer plaatsvinden. De start van de voorverkoop begint op zaterdag 3 maart 2012 om 10.00 uur via TicketService en de bekende voorverkoopadressen van Buro Pinkpop. De jaarlijkse perspresentatie is in Paradiso Amsterdam op woensdag 16 februari 's middags tussen 12:00 en 14:00 uur.

Het festivalterrein is geopend: Zaterdag vanaf 13.00 uur, aanvang programma 15.00 uur tot 23.00 uur Zondag vanaf 11.00 uur, aanvang programma 13.00 tot 23.00 uur Maandag vanaf 10.00 uur, aanvang programma 12.00 tot 23.00 uur

Prijzen: Weekend: 3-dagen kaart incl. camping: ¤ 160,00 (excl. ¤ 5,00 servicekosten) Dagkaart: zaterdag / zondag / maandag: ¤ 80,00 per dag (excl. ¤ 5,00 servicekosten)

Het Pinkpopfestival is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. NS en Veolia zetten extra treinen en bussen in.

Pendeltreinen Tussen station Landgraaf en Heerlen rijden pendeltreinen op vrijdag-, zaterdag- en zondagochtend. Terug rijden de pendeltreinen op vrijdag- en zaterdag- en zondagavond en maandagochtend tussen Landgraaf en Heerlen.

Pendelbussen Tussen station Landgraaf en het festivalterrein rijden speciale pendelbussen. Op vertoon van je Pinkpop-retour mag je van deze bussen gebruik maken. Zonder Pinkpop-retour kost de pendelbus ¤ 3,00.

Pinkpop-retour Met dit meerdaagse retour reis je heen op zaterdag 11, zondag 12 of maandag 13 Mei. Voor de terugreis is hij geldig t/m dinsdag 14 juni. Het Pinkpop-retour is ook geldig in de speciale pendelbussen tussen station Landgraaf en het festivalterrein.

Je kunt dit kaartje kopen vanaf 1 juni via E-ticket www.ns.nl/eticket en de kaartverkoopautomaten.

Meer info: http://www.pinkpop.nl/2012/info/vervoer/

ZATERDAG 26 MEI (15:00 - 23:00 uur)

Mainstage:

The Cure 20:45 - 22:30
Anouk 18:45 - 19:45
Kasabian 16:45 - 17:45
Kyuss Lives! 15:00 - 16:00

3FM-stage:
The Ting Tings 19:45 - 20:45
The Asteroids Galaxy Tour 17:45 - 18:45
Major Tom 16:00 - 16:45

Converse stage:
Ben Howard 19:45 - 20:45
The Afghan Whigs 17:45 - 18:45
Will and the People 16:00 - 16:45

ZONDAG 27 MEI (13:00 - 23:00 uur)

Mainstage:
Linkin Park 21:15 - 22:30
Soundgarden 19:00 - 20:15
The Kyteman Orchestra 17:00 - 18:00
Racoon 15:00 - 16:00
Babylon Circus 13:00 -14:00

3FM-stage:
Keane 20:15 - 21:15
The Wombats 18:00 - 19:00
Mastodon 16:00 - 17:00
n.n.b.

Converse stage:
Chase & Status 20:15 - 21:15
Sharon Jones & The Dap Kings 18:00 - 19:00
Bombay Bicycle Club 16:00 - 17:00
The Hungry Kids of Hungary 14:00 - 15:00

MAANDAG 28 MEI (13:00 - 23:00 uur)

Mainstage:
Bruce Springsteen & The E-Street Band 20:30 - 22:30
Mumford & Sons 18:30 - 19:30
The Specials 16:30 - 17:30
Seasick Steve 14:30 - 15:30
Gers Pardoel 12:45 - 13:30

3FM-stage:
James Morrison 19:30 - 20:30
The Hives 17:30 - 18:30
Herbert Grönemeyer 15:30 - 16:30
Blood Red Shoes 13:30 - 14:30
Rival Sons 12:00 - 12:45

Converse stage:
Paul Kalkbrenner 19:30 - 20:30
Chef'Special 17:30 - 18:30
Miike Snow 15:30 - 16:30
Serena Pryne & The Mandevilles 12:00 - 12:45
n.n.b.

Er zijn 4 volledig ingerichte festivalcampings (A-B-C-D) met ruimte voor 50.000 kampeerders. Officiële openingstijden zijn van zaterdag 11 juni 12.00 uur t/m dinsdag 14 juni 12.00 uur, maar de ervaring leert dat je beter onderstaande tijden aan kan houden als je zeker wilt zijn van een plekje: Camping A: 05:00 uur aanwezig zijn Camping B: 10:00 uur aanwezig zijn Camping C: 12:00 uur aanwezig zijn Camping D: 14:00 uur aanwezig zijn

Campers, Caravans en vouwwagens zijn niet toegestaan. Pinkpop is een tentenfestival! Het meenemen van 12 blikjes fris of bier en 1 petfles per persoon wordt oogluikend toegestaan, maar maak het niet te bont. Glas wordt niet toegestaan! Grote gasinstallaties ook niet, enkel kleine (blauwe) campinggas setjes.

Plattegrond Een overzichtelijke plattegrond is hier te vinden

Pinkpop 2012 #1 Waar we rustig afwachten
Pinkpop 2012 #2 Line-up geneuzel

Deze OP vind je hier.

Ja sorry, het duurde zo lang voor er een nieuw topic geopend werd.

LeoBlokhuis twitterde op maandag 28-05-2012 om 22:09:31 Okee mensen, definitief nu: vier nummers Bruce Springsteen om 23.05 op Ned3. reageer retweet
  maandag 28 mei 2012 @ 22:47:43 #2
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_112147019
Wat is James Morrison live slecht zeg.. Ik schrok ervan! :o
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:00:20 #3
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_112147876
Let it go Broes
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  maandag 28 mei 2012 @ 23:02:42 #4
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_112148051
Eigenlijk altijd ouwe lullen die de show moeten maken
Musica Español
Come On
  maandag 28 mei 2012 @ 23:13:15 #5
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_112148852
Bruce is on fire ^O^
Musica Español
Come On
pi_112148908
Nou hij heeft zijn beste tijd duidelijk al enige tijd achter zich gelaten.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 mei 2012 @ 23:17:26 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:18:55 #8
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_112152600
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:47 schreef satecl het volgende:
Wat is James Morrison live slecht zeg.. Ik schrok ervan! :o
Que?? Op het veld was er helemaal niks mis mee. Was je er zelf bij? Of heb je het op TV gekeken? Op de televisie vind ik het vaak vele malen slechter klinken, dan dat je erbij bent.
Horrible Cunt!
pi_112154789
Indiaantje is weer thuis dus even klein verslagje

Vanochtend half 10 was ik bij de poorten, waar je Bruce al hoorde soundchecken. Ook enorm kunnen lachen om de mensen die sochtends al gelijk een sprintje maakt naar het voorste vak voor Bruce uiteraard. Stond zelfs een vriend en vriendin voor me. De vriendin zette het op een sprinten voor het voorste vak. De man moest nog even gefouilleerd worden en riep zijn vriendin nog na om te wachten. Echter bleek Bruce belangrijker voor haar te zijn en bleef ze door sprinten. Wel grappig om te zien voor mensen van in de 40.

Al goed toen op ons gemakje naar de 3FM podium gegaan om even wat te drinken en wat te eten. Daarna waren we begonnen met Rival Sons, Ondanks de lage recensie op 3voor12 vond ik de act wel leuk. Wel veel op 1 lijn, maar die ene lijn beviel me wel.

Daarna naar Gers Pardoel , na zijn eerste 3 nummers over zijn money had ik zoiets.. Nee je hoort hier niet. Na de anders nummers ben ik daar niet anders over gaan denken. Maar zijn "hitjes' waren toch net iets beters te doen dan zijn crap daarvoor. Bagagedrager vind ik nog een redelijk nummer. En ik miste Guus Meeuwis op het podium? Had hem stiekem wel verwacht (zeker nadat zijn andere vriendjes op het Podium waren gekomen). Een tip voor Gersie Pardoel. Stop te zeggen dat je jezelf bent gebleven, dat gevoel krijg ik er niet door.

Toen eventjes in het zonnetje om Blood Red Shoes te checken. Klonk vet! Alleen mis toch ergens hun "Hits" waardoor het toch een kleinere act blijft. Kwalitatief zat het allemaal wel goed in elkaar.

Daarna achter op het gras van het hoofdpodium gechilled terwijl Seasick Steve aan het optreden was. Heb hem al paar keer gehoord, wederom goed, maar mag wel eens wat andere trucjes gaan leren. Het is en blijft een held (heeft volgens mij heel de avond na zijn optreden ook andere acts zitten te bekijken, o.a. mumford & sons en Bruce zat hij netjes vooraan). Heb hem ook nog even bij de FRS zien staan voor foto's en handtekeningen, die man waardeert alles wel. Respect daarvoor!

Op tijd had ik Seasick Steve verlaten om Herbert Grönemeyer te zien. Ik keek hier naar uit en muzikaal zat alles echt wel in orde. Alleen denk dat een show van hem in Duitsland gewoon vele malen beter uitpakt dan hier in Nederland. Der Weg was wel prachtig om te horen _O_. Ook vond ik hem veel energieker dan ik hem had verwacht. Ruim voldoende dus

Toen zijn we even The Specials. Ik denk dat ik een generatie te jong ben om het te begrijpen. Zitten wel leuke nummers bij, maar ik ben er niet zo lyrisch over dan andere mensen als ik dat zo hoor. Was voor mij maar net een voldoende.

Dus daardoor op tijd afgezakt naar The Hives. Hier stond ik bijna helemaal vooraan en heb volop staan springen en dansen. Ging lekker "lomp" los. Fijne band om Live aan het werk te zien. Ook deden ze erg hun best om het publiek te vermaken met kleine dingen (Met hun hoeden gooien, even zwaaien met de mic, majorette met je drumsticks, en ninjas als stagehelpers _O_). Leuk !

Toen was het aan de buurt voor Mumford & Sons! Ze gaven me nog beetje de impressie dat ze niet helemaal 100% nieuwe nummers staan, het deed ook niet veel bij het Pinkpop Publiek (die ik tevens erg tam vond tijdens Mumford & Sons). Ze moesten het toch voornamelijk hebben van de hitjes van het eerste album. Ze moeten op gaan passen met hun 2e album dat ze niet teveel het zelfde gaan doen. Dat idee kreeg ik wel dat bijna alle nummers de zelfde opbouw hebben. Typische Mumford & Sons opbouw? Misschien? Maar ik hoop dat als de nummers wat bekender zijn dat ze dan weer een beter feestje van kunnen maken. Viel mij een beetje tegen na alle super verhalen. Maar wel een 7 en half voor mij.

Daarna The Boss en zijn bende. Of te wel [b]Bruce Springsteen & The E-Street Band)! Man man wat een held, op die leeftijd nog zo actief op het podium _O_ wat een power heeft die man. Ook zijn timing is perfect, iedere keer als het publiek een beetje lijkt in te kakken, lost Bruce in no-time weer op. Niet mijn favoriete tracklist die hij gespeeld heeft maar toch erg genoten. Wie was die Garland Jeffreys eigenlijk, vond het geen toegevoegde waarde hebben aan de show. Verder enorm en toch de top act van de dag!
pi_112155267
The Boss _O_ Geweldig!
Nieuw is niet altijd beter.
pi_112155275
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Wie was die Garland Jeffreys eigenlijk, vond het geen toegevoegde waarde hebben aan de show.
pi_112156729
En, was Pinkpop 2012 beter dan Pinkpop 2011?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:03:44 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112157537
Ik hoorde trouwens vanmorgen dat het toch op het laatste moment uitverkocht zou zijn geweest, maar hoe hebben mensen dat ervaren op het terrein en de camping zelf?
Don't let my username fool you...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:08:34 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_112157640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:03 schreef Metalfreak het volgende:
Ik hoorde trouwens vanmorgen dat het toch op het laatste moment uitverkocht zou zijn geweest, maar hoe hebben mensen dat ervaren op het terrein en de camping zelf?
alleen de maandag was uitverkocht. Dus toen was t druk. Op de camping niet dus, want de dagjesmensen slapen daar niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:12:31 #15
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_112157726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:03 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, Jan Smeets kan zelf bepalen wanneer het uitverkocht is (op maandag). Als hij zegt dat er 61.000 tickets verkocht mogen worden en dat er dan ook 'toevallig' zoveel verkocht worden, dan is het wel uitverkocht :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_112158064
Wat gisteren wel apedruk. Uitverkocht op maandag is meestal een standaard zin van Jan. Net voor mumford was de dagkassa iig nog open.

Mijn hoogtepunt waren Rival Sons.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:29:32 #17
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112158147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:12 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ja, Jan Smeets kan zelf bepalen wanneer het uitverkocht is (op maandag). Als hij zegt dat er 61.000 tickets verkocht mogen worden en dat er dan ook 'toevallig' zoveel verkocht worden, dan is het wel uitverkocht :)
Ja, ik dacht ook al dat het meer een marketingdingetje was dan dat het daadwerkelijk uitverkocht was. Was het op de campings ook duidelijk te merken dat het minder druk was?
Don't let my username fool you...
pi_112159804
Misschien handig als ze de internetverkoop gewoon op pinkpop nog laten doorlopen. Met E-tickets lijkt mij dat geen probleem namelijk...?
pi_112159873
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:14 schreef Modus het volgende:
Nou hij heeft zijn beste tijd duidelijk al enige tijd achter zich gelaten.
Zijn stem wel, de band is wel te doen.

pi_112160003
Mijn impressie van pinkpop. Was al een paar jaar niet meer een heel weekend geweest. dit jaar stonden we op camping a. de camping leek gewoon niet eens is helemaal vol iets wat ik op a en andere campings wel eens heel anders heb gezien. Ook de drukte op vrijdag en zaterdag viel erg mee doordat lang niet alle kaarten verkocht waren. Ik vond dat wel positief.

Op zaterdag vond ik het allemaal niet zo bijzonder om te zien. Moss viel me wel op door de goede songs en uitvoering maar niet de muziek waar ik warm voor loop. maar toch een positieve verbazing. Major Tom vorig weekend nog gezien op egopop. Kan er niets mee, vind de zang niet passen bij de wat zeg maar donkere sfeertje wat de muziek heeft. Kuyss lives zoals verwacht goed maar mij te veel van hetzelfde. Astroids galaxy tour is een leuk zomers muziekje goed passend op pinkpop. Anouk waar ik toch al niet van houd vond ik nog erger dan normaal. Ben howard stukje gezien maar niet meer zo boeiend als eerder. De rest van de acts vond ik allemaal niet boeien tot de afsluiter. Hier keek ik naar uit. Hun optreden op wrechter 2000 stond nog in mijn geheugen gegrift. Ik was bang dat mijn verwachtingen te hoog waren. maar wat een show! heerlijk heb onwijs genoten.

Hoogtepunt heel zeker the cure. Grootste verbazing was dat will and the people in de tent stonden. Die band lijkt altijd verkeerd geprogrameerd te worden. Lees onderschat in aantal mensen wat er op af komt.

Toen de zondag voor twee dames uit het pinkpop gezeldschap waarmee in er dit jaar was, de dag. Voor mij de minste dag wat betreft programmering. Begon bij the Bosshoss. Goede strak gespeelde muziek, leuke show vol met over de top uitgemeten cliches uit hun genre zonder er een gimmick van te maken. Echt zeer leuke festivalact en ben wel benieuwd hoe ze zijn in een normale niet festival show, geen band waar ik cds van zou kopen maar hoop ze vaker op festivals tegen te kopen en zie mezelf ook nog wel zo naar een concert gaan. Racoon zoals altijd retestrak, goede zang, rare stemmetjes en ook op zonnige dag leuke muziek maar kan me gewoon niet boeien. mastadon blijft een sterke act, veel afwisseling en sterke songs, zo'n band die je live op een festival altijd even probeert mee te pikken. Kyteman vond ik met zijn hiphop orkest nog wel te hebben maar in deze uitvoering vond ik het niet te harden. Soundgarden verbaasde me positief, had chris een paar jaar terug solo op pinkpop zien staan maar dit is toch hoe het moet hard, hard, strak en goed. Niet de meest afwisselende band. Keane blijf ik me over verbazen hoe populair ze zijn, wel heel goede band maar vind het niet pakkend of boeiend. Prima in het gras lig en achtergrond muziek. Linkin park waar twee vriendinnen al zinds kyteman voor vooraan stond is niet aan mij besteed. Je moet er denk vooral 16 en meisje voor zijn. Technisch goede hand en goed op elkaar ingespeeld maar op tijd naar de camping gegaan.

De maandag. De tent en alles afgebroken en naar de auto gebracht. Op advies van meerdere mensen gezorgd dat we tijdig bij rival Sons waren. Onszelf gepositioneerd in een van de tentjes daar in de shaduw. had graag vooraan gestaan maar met nog een dag voor de hoeg en mijn incapaciteit om te gaan me warmte besloten verstandig te zijn. Wat een band en wat een show. Totaalplaatje klopte gewoon. Die zou ik heel graag nog eens zien. Was zeer positief verbaast geweldig!! Gers tsja snap niet wat mensen daar mee hebben, jonathan is heel goed maar vond het te gepolijst, seasick steve zoals spring. Interactie tussen die twee blijft leuk om te zien. Show bracht geen vernieuwing met wat ik eerder gezien heb maar toch weer diep respect voor de man. snap alleen niet waarom hij bij pinkpop publiek zo gehypet is. Herbert gronemeyer goede band, energiek mannetjes, deed ook erg zijn best voor Nederlands publiek is gewoon niet aan mij besteed. De specials zag ik voor laatst in 1998 op lowlands en wad ik heel benieuwd naar maar wist me niet helemaal te overtuigen. Wel van genoten en lekker gedanst. Mumford vond ik door alle zeer overduidelijke technische problemen niet in hun show komen heel begrijpelijk maar erg jammer vooral voor huj. Heb ze beter gezien. Heel goede band, met vlagen briljant in opbouw etc maar in mijn ogen bouwt het meestal op naar,niets. Haat liefde verhouding mee. Van briljante momentjes tot dodelijke saaie stukjes. Bruce springsteen vond ik niet zo overtuigend als zijn vorige show op pinkpop. Maar kan ook mede eraan gelegen hebben dat ik met drie dagen hitte beetje stuk was.

Al met al een geslaagde editie van pinkpop voor mij.

Top 3 voorij
1 rival Sons
2 the cure
3 Bosshoss

[ Bericht 0% gewijzigd door Partingglass op 29-05-2012 11:46:31 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:40:56 #21
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_112160539
Even alle dagen een dagje opschuiven.
pi_112160610
Ja idd. Heel dom. Kan er maar niet aan wennen haha
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:49:28 #23
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112160851
Heb racoon en rival sons in de 3fm container gezien _O_
Wat doe ik hier?
pi_112161112
Hoe waren rival sons daar? Dat gitaargeluid in container zal denk wel awesome zijn geweest.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:20:50 #25
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112162171
Nou, een bewogen dag gisteren op Pinkpop, heb ik weer. Heerlijk weertje, in de middag een geweldig concert gezien van Seasick Steve, alles was koek en ei, tot ik een frietje en een biertje nuttigde in de avond, toen ging het mis. Ik merkte al vrij snel dat het rommelde in mijn maag, maar ik ben toen toch alvast met wat vrienden naar Mumford & Sons getrokken om dan vervolgens verder te trekken naar een mooie plek voor The Boss. Ik ging mij echter steeds beroerder voelen, en ben kort nadat Bruce was begonnen over het security hek getild, en heb daarna wat tijd doorgebracht op de wc, en de rest van het concert in de buurt van de wc. Ongelofelijk zonde dit, zo lang uitgekeken naar The Boss, de dagtickets ook specifiek voor The Boss gekocht, en dan gooit mijn maag met dat festival voedsel roet in het eten. Ik heb het grootste gedeelte van het concert gewoon van de zijkant kunnen aanschouwen, maar het is toch iets anders dan dat ik in gedachte had van tevoren. In plaats van in een uitbundige menigte alle nummers meezingen, was het rustig van de zijkant het concert aanschouwen. Godveredomme.

Ik heb al gekeken of het betaalbaar is om naar een buitenlands Bruce concert te gaan, maar vrijwel alle concerten zijn uitverkocht, of zijn er alleen maar flut plaatsen over, daar doe ik het niet voor, dat gaat dus 2-3 jaar wachten worden voor ik dit recht kan zetten.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')