Ach kom op, Leiden kan je in twee uurtjes gezien hebben. Denk niet dat de TS op musea zit te wachten. Breestraat loop je een keer op en neer en klaar ben je.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Leiden is prachtig.
Winkelen: Haarlemmerstraat, Breestraat.
Natuur: Het Plantsoen, Hortus Botanicus.
Musea: Oudheden, Volkenkunde, Sieboldhuis.
Zeer veel mooie oude gebouwen (Burcht, Pieterskerk, Hooglandse kerk en nog veel meer), zeer veel mooie, verborgen bezienswaardigheden (oude begraafplaats Groenesteeg bijvoorbeeld, waar de moeder van Vincent van Gogh begraven ligt) en bergen leuke terrasjes. Annie's Verjaardag bijvoorbeeld, een drijvend buitenterras in combinatie met een binnenrestaurantje, is erg leuk.
De Haarlemmer is 1 kilometer lang ofzo. En daar zitten ook vrijwel alle winkels van de stad. Het stadscentrum met winkels is vrij klein. Ik vind het echt heel saai. Zou dan idd een dagje Den Haag doen of Utrecht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Leiden is prachtig.
Zeer veel mooie oude gebouwen (Burcht, Pieterskerk, Hooglandse kerk en nog veel meer), zeer veel mooie, verborgen bezienswaardigheden (oude begraafplaats Groenesteeg bijvoorbeeld, waar de moeder van Vincent van Gogh begraven ligt) en bergen leuke terrasjes. Annie's Verjaardag bijvoorbeeld, een drijvend buitenterras in combinatie met een binnenrestaurantje, is erg leuk.
Er zitten tientallen kroegen in het centrum, genoeg te doen overdag qua musea, de grachten op, winkelen, monumenten bezoeken etc. Leiden is helemaal geen saaie stad, het is juist een levende en erg jonge stad (wat betreft bevolking).quote:Op maandag 28 mei 2012 21:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
De Haarlemmer is 1 kilometer lang ofzo. En daar zitten ook vrijwel alle winkels van de stad. Het stadscentrum met winkels is vrij klein. Ik vind het echt heel saai. Zou dan idd een dagje Den Haag doen of Utrecht.
quote:Op maandag 28 mei 2012 21:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Leiden is prachtig.
Eindelijk iemand die het begrijpt.quote:
Inderdaad. De meeste mensen nemen de tijd er niet voor.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:20 schreef kingtoppie het volgende:
Leiden moet je wel even een planneke maken voor de dag denk ik ja...
Best veel zit ''verstopt''
Irritant volk? Irritant volk heb je in iedere stad, net zoveel in Leiden. Leiden is ook net zo 'vies' als Den Haag, you talk bullshit. Er zijn gewoon zat steden in Nederland die veel leuker, mooier, wereldser zijn dan dat saaie Leiden. Leidsche mentaliteit is de paupermentaliteit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt.
[..]
Inderdaad. De meeste mensen nemen de tijd er niet voor.
En Den Haag is overrated wat mij betreft; vieze, rommelige stad met een hoog percentage irritant volk. De Leidse mentaliteit daarintegen:
Leiden is totaal niet vergelijkbaar met denhaag, echt TOTAAL niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Irritant volk? Irritant volk heb je in iedere stad, net zoveel in Leiden. Leiden is ook net zo 'vies' als Den Haag, you talk bullshit. Er zijn gewoon zat steden in Nederland die veel leuker, mooier, wereldser zijn dan dat saaie Leiden. Leidsche mentaliteit is de paupermentaliteit.
Leiden is niet echt een grote stad he, dus dat heeft ook minder bijbehorende rotzooi.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Irritant volk? Irritant volk heb je in iedere stad, net zoveel in Leiden. Leiden is ook net zo 'vies' als Den Haag, you talk bullshit. Er zijn gewoon zat steden in Nederland die veel leuker, mooier, wereldser zijn dan dat saaie Leiden. Leidsche mentaliteit is de paupermentaliteit.
Die komen toch pas uit hun hol na 12en.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:44 schreef Angst het volgende:
[..]
Leiden is niet echt een grote stad he, dus dat heeft ook minder bijbehorende rotzooi.
Den Haag heeft toch wat sombere buurten. Leiden zelf is bijna alleen in centrum.
Hoewel er wel veel irritante studenten zijn.
nee ze lopen/fietsen soms ook naar de universiteit. doch niet te vaak natuurlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Die komen toch pas uit hun hol na 12en.
Die zit toch aan de andere kant van het station, kom je niet tegenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:48 schreef Angst het volgende:
[..]
nee ze lopen/fietsen soms ook naar de universiteit. doch niet te vaak natuurlijk
Deze reactie alleen al spreekt boekdelen over de kutmentaliteit die veel in Den Haag heerst.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Leiden is helemaal niet klein hoor. Alleen het centrum is klein. Maar als je qua oppervlakte en inwoneraantal kijkt is het best groot (118.714 inwoners volgens Wikipedia).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:44 schreef Angst het volgende:
[..]
Leiden is niet echt een grote stad he, dus dat heeft ook minder bijbehorende rotzooi.
Den Haag heeft toch wat sombere buurten. Leiden zelf is bijna alleen in centrum.
Inderdaad, een aantal winkelstjes zitten 'verstopt' in zijstraatjes. Van te voren op Google maps kijken waar zo'n beetje alles ligt en je komt er wel uit.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:20 schreef kingtoppie het volgende:
Leiden moet je wel even een planneke maken voor de dag denk ik ja...
Best veel zit ''verstopt''
vergeet niet dat ook de gemeente Katwijk (Katwijk, Rijnsburg, Valkenburg met meer dan 60.000 inwoners) ook aan Leiden vastgeplakt ligt, je bent dus vanuit Leiden ook niet ver van het strand afquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Leiden is helemaal niet klein hoor. Alleen het centrum is klein. Maar als je qua oppervlakte en inwoneraantal kijkt is het best groot (118.714 inwoners volgens Wikipedia).
Maarja Leiden de Vink, Leiden Stevenshof en Leiden Merenwijk is natuurlijk helemaal niet interessant voor een bezoeker van buiten Leiden.
Als je kijkt naar de agglomeratie Leiden is het zelfs nog groter: Oegstgeest, Warmond, Rijnsburg, Voorschoten, Leiderdorp en Zoeterwoude-Dorp/-Rijndijk zitten eraan vast geplakt
Ga dan naar Noordwijk; heb je tenminste nog een mooie boulevard en lig je niet tussen de gristenen en andere inteelt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:17 schreef pinine het volgende:
[..]
vergeet niet dat ook de gemeente Katwijk (Katwijk, Rijnsburg, Valkenburg met meer dan 60.000 inwoners) ook aan Leiden vastgeplakt ligt, je bent dus vanuit Leiden ook niet ver van het strand af
Ik woon niet eens in Den Haag. Leiden is gewoon saai.quote:Op woensdag 30 mei 2012 01:34 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Deze reactie alleen al spreekt boekdelen over de kutmentaliteit die veel in Den Haag heerst.
Met Nadruk op: VEEL irritante studenten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:44 schreef Angst het volgende:
[..]
[/quote]quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik woon niet eens in Den Haag. Leiden is gewoon[quote]Op dinsdag 29 mei 2012 18:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Maar het lijkt er wel sterk op dat je een kutmentaliteit hebt en je bent groot liefhebber van Den Haag; één en één is twee.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik woon niet eens in Den Haag.
Als cultuur, natuur en gezelligheid je niet boeien wel ja.quote:Leiden is gewoon saai.
Wat is er tussen jou en leiden gebeurt dat je zo emotioneel reageert?quote:
Cultuur, natuur? Waar? Vrijwel alle steden hebben een botanische tuin, een parkje hier en daar, en musea. Leiden is saai. Ik zou niet weten wat een andere stad niet aan gezelligheid heeft dat Leiden wel heeft.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:56 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Maar het lijkt er wel sterk op dat je een kutmentaliteit hebt en je bent groot liefhebber van Den Haag; één en één is twee.
[..]
Als cultuur, natuur en gezelligheid je niet boeien wel ja.
Vertel eens: wat is er zo fantastisch aan dat hoofdkwartier van Al Qaida (Den Haag)? Ik heb er gestudeerd en heb er gewerkt en ik wist niet hoe snel ik er weg moest wezen. Vies, asociaal en ongezellig.
Ach ja: je bent autist of je bent het niet...quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:54 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Cultuur, natuur? Waar? Vrijwel alle steden hebben een botanische tuin, een parkje hier en daar, en musea. Leiden is saai.
Sfeer en leuke/aardige/relaxte mensen. Leiden is één van de weinige steden waar ik volledig relaxt rondloop. Amsterdam / Den Haag / Utrecht / Rotterdam wil ik nog weleens even checken wie er precies achter mij loopt 's avonds laat.quote:Ik zou niet weten wat een andere stad niet aan gezelligheid heeft dat Leiden wel heeft.
quote:Als jij schrikt van elk gekleurd persoon op iedere straathoek dan is Den Haag niets voor jou. En dit is blijkbaar het geval bij jou. Als jij gezelligheid definieert in aantallen autochone blanke mensen dan is Leiden misschien gezelliger ja. Maar dat is mijn definitie van gezellig niet.
Den Haag boeit?quote:Het enige leuke aan Leiden is dat je er een rondje grachten kan maken. Dat doe je in Den Haag dan minder snel. Maar Leiden is te klein en niet dynamisch genoeg om te boeien zoals Den Haag of Utrecht.
Die heb je overal, so what. En een autist dat ben je inderdaad of dat ben je nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:10 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Ach ja: je bent autist of je bent het niet...
[..]
Sfeer en leuke/aardige/relaxte mensen. Leiden is één van de weinige steden waar ik volledig relaxt rondloop. Amsterdam / Den Haag / Utrecht / Rotterdam wil ik nog weleens even checken wie er precies achter mij loopt 's avonds laat.
[..]
Er is een verschil tussen een gedeelte gekleurde mensen (wat mij absoluut niet boeit) of een invasie van theedoeken, wandelende tenten, booskijkende haatbaarden en opgefokte straatmocro's. Dat laatste toornt bij mij wel aan de gezelligheidsfactor ja. Alsof je een no-go area betreedt...
[..]
Den Haag boeit?
Het enige wat er in Den Haag boeit zijn de armbanden van de politie bij straattuig wat voor de tiende keer deze week wordt opgepakt.
Ja daar kan je gelijk in hebben, de rest niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik blijf erbij: behalve met leids ontzet is Leiden geen levendige stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |