abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:16:51 #1
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_5240285
De politie Noord-holland-Noord heeft vermoedelijk de lichamen van Marion van Buuren en haar dochtertje Romy uit Bergen opgegraven.
Het tweetal werd sinds juni 1997 vermist. Waar de lichamen zijn gevonden heeft de politie nog niet bekend gemaakt.

bron

vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:17:29 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5240291
Is Peter R. de Vries niet al jaren met die zaak bezig?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5240294
Gelukkig zijn ze gevonden.
pi_5240304
zat er aan te komen, en de waarschijnlijke dader (Okan O., vader van Romy geloof ik) is al dood aan kanker...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5240306
ohhh daar heb ik wel es wat van meegekregen,
wat erg maar ja nu ze gevonden zijn weten ze wel wat er gebeurd is.... onzekerheid is erg genoeg
pi_5240315
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:18 schreef ToXiCitY het volgende:
zat er aan te komen, en de waarschijnlijke dader (Okan O., vader van Romy geloof ik) is al dood aan kanker...
Straf van de heilige profeet.
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:21:08 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5240331
quote:
Marion van Buuren en haar dochtertje Romy waren op de dag van hun vermissing, 8 juni 1997, respectievelijk negentien en een jaar oud. De politie heeft de afgelopen vijf jaar honderden tips en aanwijzingen onderzocht, waarvan geen tot de oplossing van het mysterie leidde.

De voornaamste verdachte van de verdwijning is nog steeds Alkmaarder Okan O., ex-partner van de Bergense en vader van Romy. Hij overleed in 1998 in het gevangenishospitaal in Scheveningen aan de gevolgen van een ernstige ziekte. Lange tijd ontkende hij elke betrokkenheid. Op zijn sterfbed beriep hij zich op zijn zwijgrecht.

Bron: http://www.vermist.nl/

Ik hoop dat ze het zijn. Klinkt misschien gek, maar de onzekerheid moet voor de familie helemaal ondraaglijk zijn...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:21:51 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5240340
straf my ass, de dood is in dit geval een goedkope uitweg (ik zeg overigens niet dat kanker een leuke ziekte is, maar zo iemand moet gewoon de gevangenis in vind ik)

edit: ik wil overigens niet mieren lopen neuken maar wat is in dit topic het discussiepunt?? of ze wel of niet zijn gevonden ofzo??

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:24:02 #9
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_5240362
Lijkt me wel dat het Marion en haar dochtertje zijn, of zijn er nog meer moeders en dochterjes vermist in die omgeving?
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:24:16 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5240365
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze het zijn. Klinkt misschien gek, maar de onzekerheid moet voor de familie helemaal ondraaglijk zijn...

Veel beter dat ze gevonden worden idd.

Nooit begrepen dat die Okan zelfs zijn kaken op elkaar hield toen ie al op zijn sterfbed lag. Dan ben je echt een zieke geest.

vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:24:55 #11
25937 Roger-Wilco
The n00b is back
pi_5240372
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:21 schreef sp3c het volgende:
straf my ass, de dood is in dit geval een goedkope uitweg (ik zeg overigens niet dat kanker een leuke ziekte is, maar zo iemand moet gewoon de gevangenis in vind ik)
Inderdaad! Het zou verboden moeten worden dat niet veroordeelde criminelen kanker krijgen!
Ik weet het beter
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:25:07 #12
1986 Jane
pi_5240374
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:17 schreef Marble het volgende:
Ja, is nog met de moeder van Marion naar Turkije geweest naar de familie van Okan. Ze dachten dat Okan zijn dochter misschien zou hebben ondergebracht bij familie, maar die mensen leken oprecht niets te weten.

En ook bij Vermist is er regelmatig aandacht aan besteed.

pi_5240378
wie zegt dat okan o schuldig is..?! niemand, hij is alleen verdacht, maar er zijn wel meer verdachte die het uiteindelijk helemaal niet hebben gedaan...

voor de ouders van marion en romy is het wel een geruststelling als het waar is....

maar als je ze pas na zolang vindt dan is het 'ongeluk' wel heel erg goed uitgevoerd (bv een blok beton aan je benen en het noordzee kanaal in) waardoor je wle in een criminele hoek gaat zoeken...

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:27:36 #14
1986 Jane
pi_5240394
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:21 schreef sp3c het volgende:
ik wil overigens niet mieren lopen neuken maar wat is in dit topic het discussiepunt??
Het is Nieuws. Met deze redenering kun je meer dan de helft van de topics hier wel sluiten.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:27:40 #15
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_5240396
Er is vanmiddag een persconferentie, weet alleen niet hoelaat die word gegeven.
Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
pi_5240435
quote:

'Lichamen Marion en Romy opgegraven'

BERGEN De politie NoordHolland Noord heeft twee lichamen opgegraven waarvan vermoed wordt dat het gaat om de stoffelijke resten van Marion van Buuren en haar dochtertje Romy uit Bergen. Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De twee worden sinds juni 1997 vermist. De politie wil nog geen nadere details verstrekken. Vanmiddag geeft de politie een persconferentie.
02-08-2002

www.rtvnh.nl
pi_5240448
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:25 schreef mabit het volgende:
wie zegt dat okan o schuldig is..?! niemand, hij is alleen verdacht, maar er zijn wel meer verdachte die het uiteindelijk helemaal niet hebben gedaan...

voor de ouders van marion en romy is het wel een geruststelling als het waar is....

maar als je ze pas na zolang vindt dan is het 'ongeluk' wel heel erg goed uitgevoerd (bv een blok beton aan je benen en het noordzee kanaal in) waardoor je wle in een criminele hoek gaat zoeken...

Ik heb es effe het dossier van peter r de vries doorgelezen dat op nu.nl staat.... nou als je ziet wat die vent allemaal heeft uitgespookt dan kan je bijna niet meer denken dat ie onschuldig is
pi_5240479
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:33 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Ik heb es effe het dossier van peter r de vries doorgelezen dat op nu.nl staat.... nou als je ziet wat die vent allemaal heeft uitgespookt dan kan je bijna niet meer denken dat ie onschuldig is

ja dat weet ik ook wel... tis uitermate verdachte... maar gelukkig ben je onschuldig totdat je veroordeelt bent...

okan o heeft het juridisch niet gedaan, maar een hoop mensen denken alleen dat hij het heeft gedaan... alleen zullen we daar nix over weten..

pi_5240482
Het zou inderdaad wel goed zijn als ze nu zijn gevonden. Het is heel triest dat ze niet meer in leven zijn

Maar voor de ouders en familie is het wel een opluchting denk ik en kunnen ze eindelijk het hoofdstuk afsluiten...

Ik wil niet generaliseren, maar ik snap niet wat zulke meiden zien in die gozers, want het gebeurd vaker, alleen gelukkig niet altijd met een dergelijke afloop...

Het is nu trouwens bekend dat ze het echt is..

X-Crusi
  Moderator vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:38:51 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5240519
Jane: ik ben het met je eens, maar gisteravond maakte ik een topic en ik werd er gelijk in de eerste 2 posts opgewezen dat er geen discussiepunt was en toen ik zei dat het nieuws was moest ik als de sodemieter de faq van nma gaan lezen.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:41:47 #21
1986 Jane
pi_5240555
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:38 schreef sp3c het volgende:
Jane: ik ben het met je eens...enz..
Rare actie, maar laten we daar dit topic dan niet door laten vergallen.

Is inmiddels al bekend waar in Noord-Holland ze precies gevonden zijn?

vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:46:08 #22
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_5240616
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:41 schreef Jane het volgende:

[..]

Rare actie, maar laten we daar dit topic dan niet door laten vergallen.

Is inmiddels al bekend waar in Noord-Holland ze precies gevonden zijn?

Nee, nog niet, maar er wordt vanmiddag een persconferentie gegeven dus dan zal er wel meer bekend worden gemaakt.
Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
  Moderator vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:47:22 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5240629
Ik denk dat we dat voorlopig niet te weten komen ivm sporen onderzoek e.d. anders krijg je van die 'ramptoeristen' die de politie gaan hinderen enzo.
pi_5240673
quote:
ja, klinkt allemaal heel logisch. Dat je onschuldig bent en je zelfs op je sterfbed nog steeds beroept op zwijgrecht.
Als je iets te verzwijgen hebt dan weet je dus meer van de zaak. In normaal nederlands heet dat 'schuldig zijn'. Ik zeg niet dat hij zijn vrouw en kind zelf heeft omgelegd, maar medeplichtig zal hij zeker geweest zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5240695
Meisje was pas 19... ongelooflijk
pi_5240701
zijn ze toch eindelijk gevonden....

kan die moeder eindelijk haar dochter begraven

vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:54:39 #27
1986 Jane
pi_5240738
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:27 schreef Sollog het volgende:
Er is vanmiddag een persconferentie, weet alleen niet hoelaat die word gegeven.
16.00 uur in Alkmaar (www.vermist.nl)

vrijdag 2 augustus 2002 @ 12:59:23 #28
1986 Jane
pi_5240814
Zometeen in Tijd voor 2 (op Radio 2) Peter R. de Vries over dit nieuws.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:22:37 #30
1986 Jane
pi_5241139
Uit het interview op radio 2:

Peter R. de Vries twijfelt er niet aan dat de resten van Marion en Romy zijn. De stoffelijke resten zijn opgegraven naar aanleiding van een tip. Iemand die al 5 jaar zijn mond heeft gehouden of die het zelf pas te weten is gekomen. Hij weet wel wie de tipgever waarschijnlijk is, maar wil daar nog geen mededelingen over doen. De lijken zijn gevonden in een duinachtig gebied tussen Alkmaar en Egmond aan Zee(?).

vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:26:11 #31
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5241193
Als het ze zijn, is het fijn voor die familie dat ze nu tenminste zeker weten dat ze niet meer in leven zijn. Maar het lijkt me nog steeds heel moeilijk om het af te sluiten, omdat er nooit bekend zal worden wat er nou precies gebeurd is.

Verder vraag ik me altijd af hoe iemand ertoe komt om een tip pas na zoveel tijd te geven (ALS dat tenminste zo is geweest en de tipgever het niet pas recent heeft ontdekt).

vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:46:53 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_5241485
het is inderdaad een hele trieste zaak, en wel goed dat het afgesloten kan worden.

Maar ik snap niet dat vrouwen zich af en toe tot dit soort zaken laten verleiden. Je gaat als 18 jarige toch niet lekker om met zo'n crimineel. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niets van geweten heeft. Ik wil hier ABSOLUUT niet zeggen eigen schuld hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon zo vaag dat vrouwen op dit soort foute mannen vallen.

Zal ik "ze" ooit snappen?

RIP

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_5241497
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:46 schreef HeatWave het volgende:
het is inderdaad een hele trieste zaak, en wel goed dat het afgesloten kan worden.

Maar ik snap niet dat vrouwen zich af en toe tot dit soort zaken laten verleiden. Je gaat als 18 jarige toch niet lekker om met zo'n crimineel. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niets van geweten heeft. Ik wil hier ABSOLUUT niet zeggen eigen schuld hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon zo vaag dat vrouwen op dit soort foute mannen vallen.

Zal ik "ze" ooit snappen?

RIP

Liefde maakt blind....
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:58:13 #34
7966 eRR_
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Veel beter dat ze gevonden worden idd.

Nooit begrepen dat die Okan zelfs zijn kaken op elkaar hield toen ie al op zijn sterfbed lag. Dan ben je echt een zieke geest.

ik denk dat ie door niets te zeggen de eer voor zijn ouders probeerde te redden..
the internet makes you stupid
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:59:15 #35
1986 Jane
pi_5241651
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:26 schreef Jojogirl het volgende:
omdat er nooit bekend zal worden wat er nou precies gebeurd is.

Verder vraag ik me altijd af hoe iemand ertoe komt om een tip pas na zoveel tijd te geven (ALS dat tenminste zo is geweest en de tipgever het niet pas recent heeft ontdekt).

Er even vanuitgaand dat Okan O. er achter blijkt te zitten (en ja, daar lijkt het toch wel op) dan kunnen we het inderdaad nooit meer uit zijn mond horen. Maar aangezien er toch mensen (of iig 1 iemand) meer van blijken te weten, kan het zijn dat nu toch wel vrij goed gereconstrueerd kan worden wat er gebeurd is. Alleen het vinden van de resten maakt dat al een stuk makkelijker.

En tja, waarom komt die persoon er nu pas mee als hij (zij?) het al langer wist? Druk/dreigementen van anderen dat je je mond moet houden? Toch de uitzendingen van Peter R. de Vries maar in de gaten houden...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 02-08-2002 14:00]

vrijdag 2 augustus 2002 @ 13:59:19 #36
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5241656
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:58 schreef eRR_ het volgende:

[..]

ik denk dat ie door niets te zeggen de eer voor zijn ouders probeerde te redden..

die eer heeft hij verspeeld op het moment dat ie ze vermoordde
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 14:14:22 #37
272 R@b
No-nonsens
pi_5241839
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:24 schreef NorthernStar het volgende:

Als je je vriendin/vrouw en kind vermoord heb je sowieso al een zieke geest.

En een driftkikker als Okan die dan ook nog eens geen onderzoek doet naar de vermissing van zijn vriendin, dat was voor mij al bewijs dat meneer er achter zat. Alleen wist je nooit of hij alleen Marion had vermoord en zijn kind naar Turkije had gebracht.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 14:19:24 #38
272 R@b
No-nonsens
pi_5241928
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:22 schreef Jane het volgende:
Uit het interview op radio 2:

Peter R. de Vries twijfelt er niet aan dat de resten van Marion en Romy zijn.

Jaap Jongbloed en het team van Vermist ook niet:

Lieve Corrie en Hans van Buuren,

Vandaag 2 Augustus 2002 staat bij ons de
tijd stil. Doodstil.

Marion en Romy zijn gevonden.
Vreselijk, onherroepelijk, een opluchting, verdriet....
Alles giert door ons heen.

Lieve mensen, wat leven we met jullie mee.
Wat zullen veel mensen jullie willen omarmen.
Wat er is gebeurd, hoe het is gegaan weten we later.
Het maakt niet meer uit.
We hoeven niet meer te zoeken.
We zullen Marion en Romy nooit meer vergeten.

Alle alle sterkte,

Loes Leeman / Jaap Jongbloed / Pim Faber / Roy Ferwerda /
Deborah vd Starre / Redactie Vermist / TROS Televisie

http://www.vermist.nl/marionromy/index.html

vrijdag 2 augustus 2002 @ 14:28:52 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_5242068
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:47 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Liefde maakt blind....

ja dat is inderdaad zo, maar ZO blind? En zeker voor lange tijd, natuurlijk kan je als je verliefd bent dingen negeren of voor jezelf verbergen. Maar op een gegeven moment kom je toch terug op aarde en zou je moeten weten dat deze man niet helemaal spoort.

Het is dieptriest in ieder geval.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_5242546
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:26 schreef Jojogirl het volgende:
Misschien wachtte hij/zij totdat de prijs van de goudentip verhoogd zou worden....

het is nu 25.000 eurootjes.

(jaja, ik kon niks anders bedenken)

...
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 14:55:25 #41
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5242551
Sjees... Vijf jaar later. Onvoorstelbaar dat iemand die dit op z'n geweten heeft het maar op z'n beloop laat. Het is afschuwelijk maar ik hoop wel dat de (groot)ouders van Marion en Romy enigzins tot rust kunnen komen na de begravenis...

* micha is er stil van *

† In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2002 @ 15:19:52 #42
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_5242939
Ik zat destijds aan mijn bank gekluisterd toen dit allemaal speelde. Blij dat ze iig toch nog gevonden zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 15:51:46 #43
272 R@b
No-nonsens
pi_5243335
Broer Okan O. wees de lichamen in de duinen aan:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21042

Artikel NHD

pi_5243925
nu las ik net dat de broer van de dader de plaats heeft aangewezen waar moeder en dochter begraven lagen. Okan is al sinds 1998 dood en dus weet die broer al vier jaar lang waar marion en romy lagen zonder zijn mond open te doen. Die arme moeder van Marion zeg, ze had vier jaar geleden al kunnen weten waar haar dochter en kleindochter waren. Hopelijk wordt zo iemand als nog vervolgt wegens het achterhouden van informatie. Gewoon te schandelijk voor woorden. Ik ben er echt stil van, vreselijk.
pi_5244040
Ik vind het echt afschuwelijk dat ze gevonden zijn..

Maar ja, het moet wel een enorme 'opluchting' zijn voor de ouders. Een kind verliezen is al het ergste wat je kan overkomen in het leven, maar dan ook nog die onzekerheid erbij of ze wel of niet nog leven...

Dat is nu in ieder geval voorbij

vrijdag 2 augustus 2002 @ 16:59:05 #46
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5244180
quote:
Als familielid van Okan kan de jongere broer zich beroepen op zijn verschoningsrecht en is hij mogelijk niet strafbaar.

Volgens de politie heeft de broer, waarvan de leeftijd niet bekend is gemaakt, de volgende verklaring gegeven: "Als jonge jongen kreeg ik een groot geheim van een oudere broer. Ik durfde daar niet over te praten. Ik ben nu ouder, ik denk anders en ik kan het niet langer voor me houden", aldus de verklaring. De broer heeft aangegeven geen aanspraak te willen maken op de uitgeloofde beloning.

van nu.nl
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 17:14:03 #47
272 R@b
No-nonsens
pi_5244346
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:59 schreef lizardtattoo het volgende:

Als jonge jongen kreeg ik een groot geheim van een oudere broer. Ik durfde daar niet over te praten. Ik ben nu ouder, ik denk anders en ik kan het niet langer voor me houden",

Tuurlijk. De broer van Okan, Oskan Oktay, stond in Alkmaar toen ook al bekend als een actief vechtsportfiguur die in een bepaald milieu verkeerde. En meneer durfde er niet over te praten, heeft zijn moeder en de rest van de familie zeker ook altijd in het ongewisse gelaten ...... tuurlijk

Anoniem briefje met de vindplaats kon er ook niet vanaf

vrijdag 2 augustus 2002 @ 17:20:05 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5244408
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 17:14 schreef R@b het volgende:

[..]

Tuurlijk. De broer van Okan, Oskan Oktay, stond in Alkmaar toen ook al bekend als een actief vechtsportfiguur die in een bepaald milieu verkeerde. En meneer durfde er niet over te praten, heeft zijn moeder en de rest van de familie zeker ook altijd in het ongewisse gelaten ...... tuurlijk

Anoniem briefje met de vindplaats kon er ook niet vanaf

tegen een kogel kan je echt geen vechtsport techiek loslaten.. oh je hebt het al ge-edit.. zelfs anoniem lijkt mij onmogelijk maar goed, ik ben blij dat ze gevonden zijn

nu nog Nikky Verstappen geloof ik en PRdV kan naar 100%

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2002 @ 17:26:26 #49
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5244473
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 17:20 schreef Re het volgende:

nu nog Nikky Verstappen geloof ik en PRdV kan naar 100%

Marianne Vaatstra

(zoooo verschrikkelijk dom dat de politie dat DNA onderzoek niet aandurfde)

vrijdag 2 augustus 2002 @ 17:30:14 #50
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_5244507
Het is maar goed zo, dat ze gevonden zijn. De onzekerheid is in ieder geval weg.
The Internets, I needs it..
pi_5244726
Als die Okan het gedaan heeft...zou Marion gezegd hebben dat hij niet de vader was van Romy?

Wie vermoordt er nu, buiten dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat hij Marion aangedaan heeft, zijn eigen kind?!

Die broer moet het geweten hebben al die tijd.
Speelde zijn geweten hem pas na al die tijd parten?

Die arme, arme ouders, al die jaren onzekerheid, en het was niet nodig geweest.

Die Okan is de personificatie van slechtheid geweest.
Om dit mee je graf in te nemen, zo vreselijk wreed.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 18:48:39 #52
24895 proppie
also known as Donja
pi_5245457
Met ALLE respect voor de doden en nabestaanden: Marion heeft haar dood en dat van haar kind een beetje over zichzelf afgeroepen. Na meerdere keren zwaar te zijn mishandeld (zie foto's dossier peter r. de vries) bleef ze aan die gozer plakken. Liefde maakt niet blind, liefde maakt dom!
Ik kan me hier zo pissig over maken..... Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar laat dit een wijze les zijn voor de vrouwen en meisjes die op dit moment bij hun zwaar mishandelende partner blijven "omdat ze zo van hem houden"!!!! En zich dan ook nog eens zwanger laten schoppen, om de man in kwestie aan zich te binden......

Ik hoop voor de ouders dat ze nu eindelijk rust krijgen.

telkens als ik tegen de lamp loop, neem ik een stukje licht mee....
pi_5246042
Marion en Romy woonden bij mij in het dorp (haar ouders wonen er nog steeds). Ben aan de ene kant blij dat ze gevonden zijn, want om niet te weten wat er is gebeurd met je kind en kleinkind en daar nooit achter te komen is misschien wel erger, is misschien nog wel erger. Mijn medeleven gaat op dit moment uit naar de familie.
pi_5246071
quote:

Nou, het lijkt me wel heel sterk als hij het niet gedaan heeft. Het was nou niet bepaald een lieverdje en hij had er ook niet bepaald moeite mee om haar te mishandelen..
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:53:38 #55
1986 Jane
pi_5246974
Hmmm, net de moeder van Marion gehoord in het journaal.
De broer stond dinsdagavond zelf op de stoep bij de ouders om ze te vertellen dat hij wist waar ze waren. Hij heeft de ouders er toen direkt naar toe gebracht.

Tja natuurlijk, hij had dit al veel eerder kunnen vertellen en roepen we allemaal dat hij dat ook had moeten doen, maar ik moet zeggen dat ik vind dat het toch van enige moed getuigt dat deze jongen zelf naar de ouders is gegaan. Ik hoorde ook geen haat of iets dergelijks in de stem van de moeder toen ze vertelde over de broer.
Ik denk dat je moet oppassen om te snel te oordelen en te roepen dat je zelf gelijk naar de politie zou zijn gestapt. Natuurlijk, dat denk ik van mezelf ook, maar je kunt je gewoon nauwelijks in zo'n situatie verplaatsen.

pi_5247150
Het zal een heel vreemd gevoel zijn voor de ouders van Marion, opluchting enerzijds dat ze nu eindelijk weten wat er is gebeurd,
en het immense verdriet van het verlies aan de andere kant.

Ik heb de zaak gevolgd en ben toch wel 'blij' dat er nu eindelijk duidelijkheid is.
Kunnen de ouders hun kind en kleinkind begraven, en proberen verder te gaan met hun leven,
voorzover dat niet al verwoest is door dit onmens.
Veel wreder dan mensen doelbewust zo te laten lijden in hun onzekerheid kan bijna niet.
Okan had niets meer te verliezen en weigerde toch Marions ouders rust en zekerheid te geven.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5247196
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:53 schreef Jane het volgende:
Hmmm, net de moeder van Marion gehoord in het journaal.
De broer stond dinsdagavond zelf op de stoep bij de ouders om ze te vertellen dat hij wist waar ze waren. Hij heeft de ouders er toen direkt naar toe gebracht.

Tja natuurlijk, hij had dit al veel eerder kunnen vertellen en roepen we allemaal dat hij dat ook had moeten doen, maar ik moet zeggen dat ik vind dat het toch van enige moed getuigt dat deze jongen zelf naar de ouders is gegaan. Ik hoorde ook geen haat of iets dergelijks in de stem van de moeder toen ze vertelde over de broer.
Ik denk dat je moet oppassen om te snel te oordelen en te roepen dat je zelf gelijk naar de politie zou zijn gestapt. Natuurlijk, dat denk ik van mezelf ook, maar je kunt je gewoon nauwelijks in zo'n situatie verplaatsen.

Eens, maar die broer had ná het overlijden van Okan anoniem een en ander kunnen melden.

Dan had hij zijn broer niet verraden bij leven (wat ik goed begrijpen kan dat het moeilijk is je eigen broer aan te geven zodat hij achter de tralies beland) en had hij die ouders minder lang onnodig in onzekerheid laten zitten.

Wat wel wrang is , is dat deze broer aanspraak kan maken op het tipgeld 25000 euro... ik hoop dat hij dat niet doet of doet toekomen aan een goed doel.

pi_5247260
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:07 schreef milagro het volgende:
Wat wel wrang is , is dat deze broer aanspraak kan maken op het tipgeld 25000 euro... ik hoop dat hij dat niet doet of doet toekomen aan een goed doel.
In het stukje dat lizardtattoo aanhaalde stond dat hij er geen aanspraak op wilde maken:
quote:
De broer heeft aangegeven geen aanspraak te willen maken op de uitgeloofde beloning.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 21:13:53 #59
1986 Jane
pi_5247284
Ik begrijp uit een eerder berichtje in dit topic dat de broer geen aanspraak wenst te maken op het tipgeld, dus dat is zijn motivatie dan niet geweest.

Zoals ik al zei, ik vind het een moeilijke discussie...
Natuurlijk had hij eerder (anoniem) kunnen laten weten waar ze was, maar aan de andere kant... hij had het ook pas over 10 jaar of helemaal nooit kunnen zeggen...

pi_5247383
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

In het stukje dat lizardtattoo aanhaalde stond dat hij er geen aanspraak op wilde maken:
[..]

Oh okay, da's een pak van mijn hart.

Toch...waarom niet eerder gemeld, na de dood van Okan..?

Misschien om zijn ouders te ontzien.....

Bah, vreselijk allemaal.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2002 @ 22:30:36 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5248327
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Eens, maar die broer had ná het overlijden van Okan anoniem een en ander kunnen melden.

Dan had hij zijn broer niet verraden bij leven (wat ik goed begrijpen kan dat het moeilijk is je eigen broer aan te geven zodat hij achter de tralies beland) en had hij die ouders minder lang onnodig in onzekerheid laten zitten.

Okan zat al achter de tralies. Hij is in de gevangenis gestorven.

Enerzijds een opluchting voor de familie. Anderzijds worden nu hun ergste vermoedens bevestigd... Ik begrijp niet goed dat die broer niet meteen na de dood van Okan heeft verteld wat hij wist. Toen maakte het voor Okan toch niet meer uit. En Okan zelf vind ik een ongelooflijke lafbek Hij wist dat hij dood ging, waarom heeft hij dan niet opgebiecht?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_5248506
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:30 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Okan zat al achter de tralies. Hij is in de gevangenis gestorven.

Enerzijds een opluchting voor de familie. Anderzijds worden nu hun ergste vermoedens bevestigd... Ik begrijp niet goed dat die broer niet meteen na de dood van Okan heeft verteld wat hij wist. Toen maakte het voor Okan toch niet meer uit. En Okan zelf vind ik een ongelooflijke lafbek Hij wist dat hij dood ging, waarom heeft hij dan niet opgebiecht?

Ja dat is zo, hij zat voor een overval toch of zo?

Okan moet wel een in en in slecht persoon geweest zijn.
Het zelfs op je sterfbed zwijgen is pure pesterij van de ergste soort...

Nee, het maakte voor Okan niet meer uit, maar je broer verraden (ook na zijn dood).... moeilijk toch blijkbaar.
En misschien wilde hij zijn ouders niet nog meer verdriet doen.
Ze hadden tenslotte hun zoon verloren en waren overtuigd van de onschuld van hun zoon.

Helaas hebben de ouders van Marion daarvoor onnodig lang in verterende onzekerheid gezeten.

Het zal nu heel moeilijk worden.
De hoop, hoe onwaarschijnlijk ook, is wat hen op de been hield, denk ik.

Nu kunnen ze het afsluiten, maar ik denk dat dat na jarenlang hoop gekoesterd te hebben, onvoorstelbaar moeilijk is.

Nee, het leven is niet eerlijk

pi_5252507
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:17 schreef Marble het volgende:
D'r zal binnenkert idd wel een extra uitzending van Peter R. Dde Vries komen.
pi_5258001
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja dat is zo, hij zat voor een overval toch of zo?

Hij zat vast op verdenking van medeplichtigheid bij een overval, werd vrijgelaten omdat hij ongeneeslijk ziek bleek te zijn, pleegde 2 dagen na deze vrijlating een nieuwe overval met geweld en is uiteindelijk een paar maanden hierna in de gevangenis overleden.
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:53 schreef Jane het volgende:
Mee eens.

Overigens ben je in dit geval niet eens verplicht je broer aan te geven. Verschoningsrecht heet dat geloof ik.

maandag 5 augustus 2002 @ 10:39:08 #65
1986 Jane
pi_5268341
Ik lees vanochtend in de Spits dat de broer tegen de ouders van Marion bekend heeft medeplichtig te zijn geweest.

Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.

Afschuwelijk verhaal...

maandag 5 augustus 2002 @ 14:31:34 #66
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_5269163
Wat een vieze gewetenloze crimineel was die Okan zeg. Om het op je sterfbed nog niet eens te vertellen en iedereen zo in onzekerheid te laten. May he burn in hell.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_5277597
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 10:39 schreef Jane het volgende:
Ik lees vanochtend in de Spits dat de broer tegen de ouders van Marion bekend heeft medeplichtig te zijn geweest.

Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.

Afschuwelijk verhaal...

Dus die "moed" van hem was vooral "het geweten".
En dat speelde hem pas na 5 jaar dusdanig parten dat hij zich bij de ouders gemeld heeft.

Hij wist toen dus wat er net gebeurd was (Marion vermoord door broer) en wist wat er zou gaan gebeuren (Romy vermoord door broer, want hij zelf kon het niet).
En het graf is dan samen gegraven?

Lijkt me stug dat je je dan nog kan beroepen op verschoningsrecht.

Het was geen wetenschap achteraf voor hem, maar vooraf (in het geval van Romy zeker) en dan ben je volgens mij gewoon medeplichtig.

dinsdag 6 augustus 2002 @ 11:44:31 #68
31186 0_o
See my shadow changing
pi_5278927
En nu is die broer van hem ook spoorloos. Hmmm
You're lying to your self again, suicidal imbecile
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 11:53:09 #69
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_5279037
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 11:44 schreef 0_o het volgende:
En nu is die broer van hem ook spoorloos. Hmmm
Ach, die is natuurlijk spoorslags naar Turkije gereisd om bij het graf van zijn broer vergiffenis te vragen dat ie hem heeft verraden...
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_10748920
quote:
Vijf jaar cel geëist in zaak Marion en Romy

ALKMAAR (ANP) - Officier van justitie C. de Jong heeft woensdag voor de rechtbank in Alkmaar vijf jaar gevangenisstraf geëist tegen Özgür O. De 26-jarige Alkmaarder wordt verdacht van medeplichtigheid aan de moord op Romy van Buuren op 8 juni 1997.

Romy van Buuren was het eenjarige dochtertje van Marion van Buuren en Okan O. Moeder en dochter verdwenen spoorloos op 8 juni 1997. Okan O. gold voor de politie als belangrijkste verdachte, maar de als gewelddadig te boek staande Alkmaarder overleed in mei 1998 in het gevangenishospitaal van Scheveningen. Vorig jaar juli wees zijn jongere broer Özgür de plek aan waar Marion en Romy begraven lagen, in de duinen tussen Bergen en Egmond.

Özgür gold voor de politie aanvankelijk als de belangrijkste getuige in de zaak, maar werd verdachte, toen bleek dat hij tegen de ouders van Marion van Buuren een andere verklaring had afgelegd dan tegenover de politie.

Toen Özgür de ouders had meegenomen naar de plek waar Marion en Romy waren begraven, vertelde hij hun dat hij 'erbij was', toen moeder en dochter om het leven werden gebracht. Tegenover de politie - en woensdag ook voor de rechtbank - hield Özgür vol dat hij nooit heeft gezegd dat Okan of hijzelf iets met de dood van Marion en Romy te maken heeft. Okan zou hem alleen - geruime tijd na de verdwijning van de twee - de plek hebben gewezen waar moeder en dochter begraven lagen.

De rechtbank in Alkmaar doet 11 juni uitspraak.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_10749148
Het waren nette mensen die bij vermist op tv waren te zien...

Ze hebben alles gedaan om hun dochter en klein dochter terug te vinden.

Okan zat in het criminele circuit en de reden waarom hij zijn vriendin en eigen kind!!! NB ombracht is een vraag voor sick minds...

Bedoel verdorie je eigen kind nb?

Verder om terug te komen op de vraag waarom een meisje uit een net gezin verliefd wordt op zo een gast?

Loverboys...hebben ook bepaalde manieren van omgaan met meisjes dito uit nette millieus en men kan er niets aan doen tis overmacht?
Onzeker maken en dan pakken ze je in?

Gevoelig meisjes trappen hier vaak in...

Dit meisje is vaak mishandelt naar het scheen.Durfde toch niet weg, onder het mom misschien van:"Dan pak ik je kind af"?

Daar gaan veel moeders voor door de knieén...
geloof me..

dat iemand op zijn sterfbed nog niks zegt is dito sick.
Het waarom is onduidelijk, daarbij diegene die jaren terug bij de moord aanwezig zou zijn geweest is de broer van Okan zelf..

Of hij erbij aanwezig was tijdens de moord is nog niet duidelijk maar hij wist waar het graf zou zijn ...

Triest allemaal..

Past goed op uw kinderen mensen!
het is een rare wereld momenteel, en wens die ouders mega veel sterkte..
al die jaren hoop in de bodem geslagen lijkt me ook vreselijk..

Wie vermoord nu zijn eigen kind????????????

De vriendin oke hoor je wel us vaker maar je eigen kind????

wow..
Nou ja heb er verder niet veel woorden meer voor...

Moet er niet aan denken zoiets...

zucht
pi_10749185
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2002 18:48 schreef proppie het volgende:
Met ALLE respect voor de doden en nabestaanden: Marion heeft haar dood en dat van haar kind een beetje over zichzelf afgeroepen. Na meerdere keren zwaar te zijn mishandeld (zie foto's dossier peter r. de vries) bleef ze aan die gozer plakken. Liefde maakt niet blind, liefde maakt dom!
Ik kan me hier zo pissig over maken..... Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar laat dit een wijze les zijn voor de vrouwen en meisjes die op dit moment bij hun zwaar mishandelende partner blijven "omdat ze zo van hem houden"!!!! En zich dan ook nog eens zwanger laten schoppen, om de man in kwestie aan zich te binden......

Ik hoop voor de ouders dat ze nu eindelijk rust krijgen.

Als men je bedreigd?
In de tang heeft?
Wat kan een meisje nu uitrichten dan?
je hebt makkelijk praten zo...
zucht
  donderdag 29 mei 2003 @ 01:49:42 #73
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_10749201
trieste zaak toch
We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_10749224
quote:
Op maandag 5 augustus 2002 10:39 schreef Jane het volgende:

Afschuwelijk verhaal...

Jezus .... reed naar de duinen met zijn broer en kind?
Om te vragen NB om zijn kind dood te maken?

Huillllllll hoe ziek kan een geest zijn...die zit in de hel nu, die gast, wat een walgelijke klootzak...
djeezzzz

zucht
pi_10749613
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 01:46 schreef AngelWings het volgende:
Het waren nette mensen die bij vermist op tv waren te zien...

Ze hebben alles gedaan om hun dochter en klein dochter terug te vinden.

Okan zat in het criminele circuit en de reden waarom hij zijn vriendin en eigen kind!!! NB ombracht is een vraag voor sick minds...

Bedoel verdorie je eigen kind nb?

Verder om terug te komen op de vraag waarom een meisje uit een net gezin verliefd wordt op zo een gast?

Loverboys...hebben ook bepaalde manieren van omgaan met meisjes dito uit nette millieus en men kan er niets aan doen tis overmacht?
Onzeker maken en dan pakken ze je in?

Gevoelig meisjes trappen hier vaak in...

Dit meisje is vaak mishandelt naar het scheen.Durfde toch niet weg, onder het mom misschien van:"Dan pak ik je kind af"?

Daar gaan veel moeders voor door de knieén...
geloof me..

dat iemand op zijn sterfbed nog niks zegt is dito sick.
Het waarom is onduidelijk, daarbij diegene die jaren terug bij de moord aanwezig zou zijn geweest is de broer van Okan zelf..

Of hij erbij aanwezig was tijdens de moord is nog niet duidelijk maar hij wist waar het graf zou zijn ...

Triest allemaal..

Past goed op uw kinderen mensen!

Melodrama in optima forma...

Misschien vond ze het wel spannend, zo'n bloeddorstige maniak op haar hielen.

pi_10749885
Mods, kan de topictitel misschien aangepast worden?

Ik heb dit topic omhooggeschopt vanwege het feit dat er tegen de broer van O. vijf jaar cel geëist is, misschien kunnen we erover discussieren of dat al dan niet terecht is?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)

† In Memoriam † donderdag 29 mei 2003 @ 05:26:17 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10751013
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 02:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)[/sub]

Als je samen met je broer twee lijken gaat verstoppen?
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2003 @ 05:34:40 #78
47213 ArmaniMania
pi_10751040
quote:

Ik heb dit topic omhooggeschopt vanwege het feit dat er tegen de broer van O. vijf jaar cel geëist is, misschien kunnen we erover discussieren of dat al dan niet terecht is?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)

Slachtoffer van de media, meer niet
pi_10752211
Die broer van Okan meende nadat hij de vindplaats had aangewezen dat hij ook nog aanspraak kon maken op de beloning van 25000 euro. Smerige uitvreter, eerst broertjelief helpen met die lijken en dan 5 jaar later menen dat je nog aanspraak kunt maken op die beloning

Okan O. is zoals velen zeggen een gewetenloze duivel geweest als je het mij vraagt. Kanker gun je niemand maar hij had van mij heeeel langzaam weg mogen teren. Je vrouw en kind eerst mishandelen...

en daarna vermoorden.
zoals al werd gezegd; "may he burn in hell"

pi_10752350
quote:
Titel was "Resten moeder en dochter gevonden", ik heb er van gemaakt "De moord op Marion en Romy van Buuren".
pi_10752853
quote:

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)[/sub]

Oh my God, Cosma...
pi_10753941
Sorry hoor maar als je je mond niet eens open doet of durft open te doen bij zo'n ernstig delict dan ben je wat mij betreft schuldig of op zijn minst medeplichtig. Kom op zeg iemand vermoord 2 personen gaat ze begraven net of hij een picknick houdt en dan durf je nog dat geld te claimen.. wat een waardeloos mens ben je dan en wat een waardeloos geweten heb je dan. Hij zou zich diep moeten schamen als mens ..sorry komt de kots smile
pi_10785067
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 05:26 schreef Loedertje het volgende:

Als je samen met je broer twee lijken gaat verstoppen?

Zo is het niet gegaan:
quote:
Hij was 19 geloof ik toen, en zijn broer niet bepaald iemand waartegen je in opstand komt, hij had niet weg moeten lopen maar hij zal enorm bang zijn geweest; het was niet bepaald een alledaagse situatie.

Ik heb een poosje geleden een artikel gelezen over deze Özgür O. en dat was een heel treurig verhaal, vader, moeder en oudste broer overleden, andere broers in de gevangenis, schoonzus (welke 2 jaar bij Özgür en zijn moeder thuis woonde) en nichtje vermoordt door zijn eigen broer welke hem er ook nog eens bij wilde betrekken, ga er maar aan staan.

Misschien heb ik het mis, maar ik zie hem (nav het artikel zeker) toch op een bepaalde manier als een slachtoffer.

Het is vreselijk dat hij niet eerder is gaan praten, maar blijkbaar voelde hij nog een enorme loyaliteit jegens zijn broer (hoe onbegrijpelijk ook) of wilde hij zijn moeder ontzien.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 31-05-2003 03:52]

zaterdag 31 mei 2003 @ 04:13:15 #84
43120 THE_ANGRY_BRIGADE
No gods, no masters.
pi_10785223
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 03:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het is vreselijk dat hij niet eerder is gaan praten, maar blijkbaar voelde hij nog een enorme loyaliteit jegens zijn broer (hoe onbegrijpelijk ook) of wilde hij zijn moeder ontzien.
Ik denk dat dit zelfs al een flinke straf is geweest. Een gezonde jongen loopt niet vrolijk rond met zoiets...

Overigens wel prodigieus dat iedereen heroïsche daden, en correct handelen bij een inwendige strijd, van een ander verwacht.

THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
pi_10786017
quote:

[..]

Zo is het niet gegaan:
[..]

Hij was 19 geloof ik toen, en zijn broer niet bepaald iemand waartegen je in opstand komt, hij had niet weg moeten lopen maar hij zal enorm bang zijn geweest; het was niet bepaald een alledaagse situatie.

Ik heb een poosje geleden een artikel gelezen over deze Özgür O. en dat was een heel treurig verhaal, vader, moeder en oudste broer overleden, andere broers in de gevangenis, schoonzus (welke 2 jaar bij Özgür en zijn moeder thuis woonde) en nichtje vermoordt door zijn eigen broer welke hem er ook nog eens bij wilde betrekken, ga er maar aan staan.

Misschien heb ik het mis, maar ik zie hem (nav het artikel zeker) toch op een bepaalde manier als een slachtoffer.

Nou ik heb zijn moeder Okan toch echt zien begraven in Turkije, hoor.
Dat verhaal van jopu klopt dus niet.
Als die moeder overleden is ,is dat NA de moord en jarenlang verzwijgen gebeurd.
En bovendien, er zijn zoveel mensen die ellende meegemaakt hebben en die niet tot dergelijke daden komen.
Sorry Cosma, maar ik ben echt stomverbaasd over jouw post.

Die knul WIST wat zijn broer gedaan heeft, heeft de ouders van Marion jarenlang in onzekerheid laten zitten en dacht met zijn in eerste instantie opgehouden LULverhaal ook nog eens aanspraak te kunnen maken op het tipgeld...
En zijn zogenaamde verdriet over de moord op zijn schoonzus en bloedeigen nichtje ga jij nu als verzachtende omstandigheid aandragen

Ik snap werkelijk niet, hoe jij daar nog medelijden mee kunt hebben.
Echt ongelofelijk

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 31-05-2003 10:01]

pi_10786053
Jezus Cosma je draaft weer eens volledig door he in je waanzinnige gedachtengang altijd?

Die klootzak verdient veel meer dan 5 jaar, hij wist dondersgoed wat er gebeurt was en is gewoon medeplichtig. En dat zijn broer aan kanker overleden is, noem ik een mooi staaltje gerechtigheid van onze liever heer.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10789304
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 09:54 schreef milagro het volgende:
Ik snap werkelijk niet, hoe jij daar nog medelijden mee kunt hebben.
Echt ongelofelijk
Aan de zijlijn is het altijd makkelijker praten.
pi_10802877
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 14:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Aan de zijlijn is het altijd makkelijker praten.

Stel je nou voor dat jouw broer het was of als je die niet hebt, je vader.

Zou jij dat geld aan nemen of daar aansprak op gaan maken???

Nou de meeste mensen denk ik niet . Dat heeft gewoon te maken met normen en waarden, trots, eer en geweten.

pi_10803732
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:27 schreef Chadi het volgende:
Stel je nou voor dat jouw broer het was of als je die niet hebt, je vader.

Zou jij dat geld aan nemen of daar aansprak op gaan maken???

Nou de meeste mensen denk ik niet . Dat heeft gewoon te maken met normen en waarden, trots, eer en geweten.

'De meeste mensen' hebben nogal makkelijk praten, dat is mijn mening. De werkelijkheid is dat ik geen idee heb wat ik in zo'n geval zou doen.
pi_10803889
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:23 schreef nikk het volgende:

[..]

'De meeste mensen' hebben nogal makkelijk praten, dat is mijn mening. De werkelijkheid is dat ik geen idee heb wat ik in zo'n geval zou doen.

Nou ik wel ik zou dat geld dus niet aan nemen of daar enig aanspraken op willen maken.
pi_10803993
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ik wel ik zou dat geld dus niet aan nemen of daar enig aanspraken op willen maken.

Dat geld is een tweede, ik wens ook geen gebruik te maken van 'bloedgeld'. Ik dacht dat je het over de daden van de broer had (of liever gezegd het nalaten daarvan).
pi_10805049
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

De claim op dat geld is pas gekomen nadat hij werd aangeklaagd voor medeplichtigheid.
quote:
De broer heeft aangegeven geen aanspraak te willen maken op de uitgeloofde beloning.

zie deze post.

Is die broer schuldig c.q. medeplichtig of onschuldig?

Mijn oordeel is dat hij wel degelijk schuldig is, echter er zijn wel verzachtende omstandigheden. Je kunt je denk ik afvragen in hoeverre hij deze moorden had kunnen tegenhouden. Ik denk van niet, en wat dat betreft ben ik het eens met Cosma dat deze jongen in feite ook een slachtoffer is van Ökan; hij werd tegen zijn wil medeplichtig gemaakt aan deze dubbele moord. Tenminste dat maak ik op uit de artikelen en dit topic, ik lees nergens dat Özgür een actieve rol heeft gespeeld. Maar misschien ken ik niet alle feiten.

Het feit dat hij 5 jaar na dato met het verhaal naar buiten komt lijkt er ook op te duiden dat deze geschiedenis hem dwars zat. Ik geloof tenminste dat het hem in ieder geval niet om de beloning te doen was. Het komt allemaal een beetje op mij over als het zoeken naar een zondebok, omdat de echte dader niet meer aangepakt kan worden.

quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:23 schreef nikk het volgende:

Hier ben ik het mee eens.
  † In Memoriam † zondag 1 juni 2003 @ 15:06:10 #93
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10805240
quote:

[..]

Zo is het niet gegaan:

quote:
Ze zijn samen naar de duinen gereden in 1 auto.
Hij *zou* zijn gebeld..
en heeft zich even omgedraait toen zijn broer besloot om het kindje dan maar zelf te vermoorden?

Kom op zeg, een flinke ruzie schoppen met je broer op zo'n moment en dan eventueel wegrennen met de kleine onder je armen OF gewoon NIET samen met dat kindje naar de duinen rijden omdat je net hoorde dat je broer daarheen wilde gaan om nog een lijkje te maken HAD ook een optie/keuze kunnen zijn.

pi_10808575
quote:
Op zondag 1 juni 2003 15:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Hij *zou* zijn gebeld..
en heeft zich even omgedraait toen zijn broer besloot om het kindje dan maar zelf te vermoorden?

Kom op zeg, een flinke ruzie schoppen met je broer op zo'n moment en dan eventueel wegrennen met de kleine onder je armen OF gewoon NIET samen met dat kindje naar de duinen rijden omdat je net hoorde dat je broer daarheen wilde gaan om nog een lijkje te maken HAD ook een optie/keuze kunnen zijn.

Precies.

Waarom jarenlang zwijgen ook?
Omdat je broer nog leeft?
Omdat je moeder de waarheid over zoonlief niet aankan?
Maar wel weten dat je bloedeigen kleine nichtje en haar moeder door je broer vermoord zijn en weten waar ze begraven zijn...
En tja niemand kan je verhaal bevestigen of ontkennen, de enige die dat kan is dood.

Je laat de ouders van Marion, de grootouders van Romy, jarenlang in onwetendheid zitten, je weet dat ze ondraaglijk verdriet hebben..en dan op de koop toe, als je je verhaal uiteindelijk doet, je handen ermee in onschuld denken te wassen, spijt en berouw betuigt, toch nog even aanspraak op het tipgeld denken te maken als dat verahaal niet geloofd wordt...KOTSmisselijkmakend..

Een van de verzachtende omstandigheden zou het verdriet om de dood van zijn nichtje en haar moeder zijn...oh please...maakt hem dát een slachtoffer??!!

Nee, een medeplichtige, met spijt...dat zijn mooie verhaal niet geslikt werd....

FOK!Babe zondag 1 juni 2003 @ 18:43:52 #95
11324 shmoopy
pi_10808869
Als het klopt dat hij is meegereden, en op Romy heeft gepast,
had hij dus de macht (nog een)een moord te voorkomen.
Ik sluit me helemaal aan bij wat Milagro zei.

Je kunt erbij bedenken wat je wil, dat doet niets af aan het feit dat hij wist dat ze vermoord zouden worden en dat hij daar niets aan gedaan heeft.

Verzachtende omstandigheden, my ass.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_10809190
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:43 schreef shmoopy het volgende:

Je kunt erbij bedenken wat je wil, dat doet niets af aan het feit dat hij wist dat ze vermoord zouden worden en dat hij daar niets aan gedaan heeft.

Daar komt nog bij dat we puur op zijn verhaal af moeten gaan, wie weet heeft hij wél meegeholpen, is hij niet weggelopen etc etc.
Er zijn geen levende getuigen, geen sporen, niets.
Énkel zijn verhaal.
En blijkbaar bevatte dat zoveel tegenstrijdigheden dat het niet geloofd werd en wordt.
  zondag 1 juni 2003 @ 19:22:06 #97
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10809622
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:43 schreef shmoopy het volgende:

Hij zal natuurlijk pleiten dat hij vreesde voor zijn eigen leven, als je bereid bent om je vriendin en kleine dochtertje koelbloedig te doden dan is de stap naar je broertje misschien ook niet zo groot...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10809713
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hij zal natuurlijk pleiten dat hij vreesde voor zijn eigen leven, als je bereid bent om je vriendin en kleine dochtertje koelbloedig te doden dan is de stap naar je broertje misschien ook niet zo groot...

Dan had meteen de politie kunnen bellen..zijn broer stond op het punt twee mensen te vermoorden, en die te begraven..in die tijd had hij wat kunnen doen, als hij te bang was om ter plekke in te grijpen.
Ook dát heeft hij niet gedaan.
  zondag 1 juni 2003 @ 19:32:37 #99
8502 BAZZA
pi_10809809
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:28 schreef milagro het volgende:

Dan had meteen de politie kunnen bellen..zijn broer stond op het punt twee mensen te vermoorden, en die te begraven..in die tijd had hij wat kunnen doen, als hij te bang was om ter plekke in te grijpen.
Ook dát heeft hij niet gedaan.

Helemaal waar, ben benieuwt hoe het gaat eindigen!
stel dat ze hem veroordelen maakt hij dan alsnog kans op die beloning?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10809906
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:32 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Helemaal waar, ben benieuwt hoe het gaat eindigen!
stel dat ze hem veroordelen maakt hij dan alsnog kans op die beloning?

Nee...dan zou misdaad lonen.
  zondag 1 juni 2003 @ 19:37:16 #101
8502 BAZZA
pi_10809923
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:36 schreef milagro het volgende:

Da's waar, maar er zijn wel meer gekke mazen in de wet..
pi_10810006
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:37 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Da's waar, maar er zijn wel meer gekke mazen in de wet..

Gebeurt niet.
Al was het maar uit piëteit naar de ouders/grootouders van Marion en Romy.
  maandag 2 juni 2003 @ 00:45:36 #103
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_10817483
quote:
Op zondag 1 juni 2003 15:06 schreef Loedertje het volgende:

Hij *zou* zijn gebeld..

Hoe kom je aan deze versie? (zover ik heb gelezen heeft hij zich uit de voeten gemaakt)
quote:
Die broer was een dolle hond, die net de moeder van zijn kind had vermoordt, even ruzie schoppen...
Natuurlijk had hij...van alles, maar op zo'n moment is de wijze waarop iemand reageert gewoon niet te voorspellen en imo niet makkelijk achteraf te bekritiseren omdat je gewoonweg niet kunt spreken van een "in alle redelijkheid" situatie.
pi_10817693
Ik woon daar n klein kwartiertje vanaf..
  maandag 2 juni 2003 @ 01:03:07 #105
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_10817743
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 09:54 schreef milagro het volgende:

Nou ik heb zijn moeder Okan toch echt zien begraven in Turkije, hoor.

Als die moeder overleden is ,is dat NA de moord en jarenlang verzwijgen gebeurd.

Klopt, dat is ook de reden dat ik vermoed dat hij zolang zijn mond heeft gehouden (om zijn moeder te ontzien).
quote:
En bovendien, er zijn zoveel mensen die ellende meegemaakt hebben en die niet tot dergelijke daden komen.
Welke daden bedoel je, die broer heeft die moorden toch niet gepleegd.
pi_10819267
quote:
Op maandag 2 juni 2003 01:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Klopt, dat is ook de reden dat ik vermoed dat hij zolang zijn mond heeft gehouden (om zijn moeder te ontzien).
[..]

Welke daden bedoel je, die broer heeft die moorden toch niet gepleegd.

De medeplichtigheid aan moord is ook een misdaad, het weglopen is een misdaad, het verzwijgen is een misdaad, etc etc etc.
Nogmaals, zijn verhaal was blijkbaar tegenstrijdig (hij vertelde de ouders een ander verhaal dan de politie om te beginnen) en is natuurlijk niet controleerbaar, we gaan af op zijn woord en zijn woord is nu niet echt betrouwbaar, lijkt me

En die medeplichtigheid, weglopen als je weet dat mensen vermoord gaan worden is niet te verzachten met de dood van zijn moeder, dat gebeurde jaren later, die medeplichtigheid is al helemaal niet te verzachten door het zogenaamde verdriet om Romy en Marion, hij stond er verdomme bij, wetende wat hun lot zou zijn en deed NIETS.

Die knul heeft 2 mensen achtergelaten bij zijn broer (beweert-ie, alsof dat minder erg zou zijn), WETENDE wat er met hen zou gebeuren.
Hij had ALLE gelegenheid om de politie te waarschuwen.
Okan was een goede bekende van de politie, dus men had meteen gereageerd.
Maar omdat het ventje geen driewieler gekregen heeft toen-ie 3 was, vindt Cosma hem vooral zielig en slachtoffer.
Te treurig voor woorden...

pi_10822672
quote:
Op maandag 2 juni 2003 08:13 schreef milagro het volgende:

Maar omdat het ventje geen driewieler gekregen heeft toen-ie 3 was, vindt Cosma hem vooral zielig en slachtoffer.

Jammer dat jij dit soort sneren nodig denkt te hebben. Het doet de rest van jouw betoog tekort.

Volgens mij staat allerminst vast dat de broer de moorden had kunnen voorkomen. Sterker, volgens zijn getuigenis (en dat is het enige dat de politie bij mijn weten heeft) was Marion al dood op het moment dat hij begreep dat Okan op moordpad was. Op dat moment stond hij met zijn broer midden in de duinen en kreeg hij de opdracht het kind ook om te brengen. Dat heeft hij volgens eigen zeggen geweigerd.

Hij heeft de wetenschap dat zijn broer Romy en Marion vermoord heeft jarenlang achtergehouden. Dat kun je hem verwijten, daaraan is hij schuldig. Maar ik denk dat je de psychische druk in dit geval niet moet onderschatten. Ik vind een eis van 5 jaar belachelijk (gezien de feiten die mij uit de media bekend zijn, ik weet niet of er andere bewijzen zijn). Dit komt op mij over als dat ze een zondebok zoeken, omdat ze de echte moordenaar nooit hebben kunnen pakken.

pi_10823958
quote:
Op maandag 2 juni 2003 11:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Jammer dat jij dit soort sneren nodig denkt te hebben. Het doet de rest van jouw betoog tekort.

Volgens mij staat allerminst vast dat de broer de moorden had kunnen voorkomen. Sterker, volgens zijn getuigenis (en dat is het enige dat de politie bij mijn weten heeft) was Marion al dood op het moment dat hij begreep dat Okan op moordpad was. Op dat moment stond hij met zijn broer midden in de duinen en kreeg hij de opdracht het kind ook om te brengen. Dat heeft hij volgens eigen zeggen geweigerd.

Hij heeft de wetenschap dat zijn broer Romy en Marion vermoord heeft jarenlang achtergehouden. Dat kun je hem verwijten, daaraan is hij schuldig. Maar ik denk dat je de psychische druk in dit geval niet moet onderschatten. Ik vind een eis van 5 jaar belachelijk (gezien de feiten die mij uit de media bekend zijn, ik weet niet of er andere bewijzen zijn). Dit komt op mij over als dat ze een zondebok zoeken, omdat ze de echte moordenaar nooit hebben kunnen pakken.

Sneren zijn de specialiteit van de heer Robh vooral, Kozzmic, als jullie dáar nu eens wat aan deden.
  maandag 2 juni 2003 @ 12:51:45 #109
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10824193
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:43 schreef milagro het volgende:

Sneren zijn de specialiteit van de heer Robh vooral, Kozzmic, als jullie dáar nu eens wat aan deden.

Ga maar in Feedback je verhaal vertellen, niet in dit topic please.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10824342
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:51 schreef robh het volgende:

[..]

Ga maar in Feedback je verhaal vertellen, niet in dit topic please.

Ik heb net geleerd dat aangifte doen geen zin heeft
  maandag 2 juni 2003 @ 22:04:38 #111
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10839230
quote:
Op maandag 2 juni 2003 08:13 schreef milagro het volgende:

[..]

De medeplichtigheid aan moord is ook een misdaad, het weglopen is een misdaad, het verzwijgen is een misdaad, etc etc etc.
Nogmaals, zijn verhaal was blijkbaar tegenstrijdig (hij vertelde de ouders een ander verhaal dan de politie om te beginnen) en is natuurlijk niet controleerbaar, we gaan af op zijn woord en zijn woord is nu niet echt betrouwbaar, lijkt me

En die medeplichtigheid, weglopen als je weet dat mensen vermoord gaan worden is niet te verzachten met de dood van zijn moeder, dat gebeurde jaren later, die medeplichtigheid is al helemaal niet te verzachten door het zogenaamde verdriet om Romy en Marion, hij stond er verdomme bij, wetende wat hun lot zou zijn en deed NIETS.

Die knul heeft 2 mensen achtergelaten bij zijn broer (beweert-ie, alsof dat minder erg zou zijn), WETENDE wat er met hen zou gebeuren.
Hij had ALLE gelegenheid om de politie te waarschuwen.
Okan was een goede bekende van de politie, dus men had meteen gereageerd.
Te treurig voor woorden...

We zullen zien wie er de held gaat uithangen tegenover de eigen gestoorde familie als hij voor de keus gesteld wordt zelf te kunnen overleven. Achteraf wijst het wel zo gemakkelijk 'schuldigen' aan.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10841188
quote:
Op maandag 2 juni 2003 22:04 schreef sjun het volgende:

[..]

We zullen zien wie er de held gaat uithangen tegenover de eigen gestoorde familie als hij voor de keus gesteld wordt zelf te kunnen overleven. Achteraf wijst het wel zo gemakkelijk 'schuldigen' aan.

als hij d epolitie eerder gewaarschuwd had, was broerlief voor jaren de bak in gegaan.
als hij zo bang was voor broerlief, dan neem ik aan dat hij broerlief ook niet vond deugen.
broerlief vertelt hem dat hij schoonzus en nichtje gaat vermoorden en vervolgens zwijg je jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren..zelfs nog een hele poos nadat broerlief naar gene zijde verhuist is...want moederlief kon dat niet aan waarschijnlijk.

dat hij niet durfde in te grijpen ter plekke, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, broerlief was vast en zeker gewapend.
Maar dat hij weggaat, wetende dat broerlief moeder en kind de strot gaat doorsnijden en met die wetenschap jaaaaaaaaaaaarenlang doorleeft, keer op keer de wanhopige smeekbedes zien van de ouders van Marion... sorry hoor.

Hij had anoniem de politie kunnen inlichten of laten inlichten.
Okan had een strafblad van hier tot Ankara, en de iedereen wist dat hij de dader was, alleen konden het niet bewijzen...met 1 telefoontje had hij de ouders van Marion jarenlang onnodig extra leed kunnen besparen.

En of hij nu spijt heeft of niet, of hij nu niet durfde ingrijpen of niet, hij is gewoon medeplichtig.
Hij vertelde niet voor niets tegenstrijdige verhalen, hij zag de bui al hangen of heeft niet gerealiseerd dat je voor liegen een goed geheugen dient te hebben.
En dat hij, uit pissigheid, aanspraak wilde maken op het tipgeld is een goedgerichte doelbewuste volle mep in het gezicht van de ouders van Marion, mensen bij wie hij eerst berouw en spijt heeft betuigd en aan wie hij een naar later bleek niet kloppend verhaal heeft verteld.

dinsdag 3 juni 2003 @ 03:15:25 #113
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_10844092
Uit hetgeen tot op heden gelezen heb ik steeds opgemaakt dat Özgür was gevlucht (weggelopen) toen Okan zijn dochter vermoordde, tevens had ik nergens gelezen dat Özgür op de hoogte was van de plannen van Okan.

In onderstaand artikel staat echter dat Özgür op de hoogte was van de plannen van Okan (hij zou Marion een week voor de moorden zelfs hebben gewaarschuwd), indien de waarheid had hij in dat geval kunnen vermoeden wat zijn broer betreffende avond van plan was.
Dit verandert de zaak (wat mij betreft dan) nogal, hierbij het artikel:

quote:
Vijf jaar geëist voor moord op Romy
Van onze verslaggever
ALKMAAR-Officier van justitie C. de Jong heeft vandaag bij de Alkmaarse rechtbank wegens medeplichtigheid aan de moord op peuter Romy vijf jaar cel geëist tegen Alkmaarder Özgür O. (26).

Van medeplegen van of medeplichtigheid aan de moord op Romy's moeder Marion van Buuren zou O. echter moeten worden vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, aldus de openbaar aanklaagster.

De dubbele moord had plaats op 8 juni 1997, in de Egmondse duinen. De hoofdverdachte, Özgürs broer Okan, wist dat hij stervende was aan kanker (hij overleed in mei 1998). Tegen onder anderen Özgür, zou hij hebben gezegd: 'Als ik dood ga, ga ik niet alleen'.

Hij kondigde aan zijn ex-vriendin Marion en hun dochtertje mee te nemen. Want Marion zou na zijn dood vast met andere mannen omgaan. Dat kon Okan niet verdragen. Romy zou in dat geval, in Okans gedachtengang, een hoerenkind zijn en ook dat was voor hem onverdraagbaar.

Crimineel Okan was bovendien al vaak zeer gewelddadig geweest tegen Marion. Özgür had haar eind mei 1997, nadat ze weer eens bont en blauw was geslagen, gewaarschuwd dat Okan haar zou vermoorden als zij bij hem bleef. Marion vertrok destijds, met Romy, ook naar het blijf-van-mijn-lijfhuis in Haarlem. Maar zoals vaker zwichtte ze voor Okans verzoek om te praten.

Dat gebeurde op Okans verjaardag, 8 juni, in Marions huis in Bergen. Volgens een buurman werd er veel en hard geruzied kreeg Marion klappen en schreeuwde Okan de boel bij elkaar.

'Gewetenswroeging
Volgens de ouders van Marion heeft Özgür hen op 30 juli vorig jaar, toen hij hen 'uit gewetenswroeging' na vijf jaar het graf van het duo aanwees in de duinen, verteld dat hij op die achtste juni 's avonds plotseling op Romy moest passen. Okan nam Marion mee, kwam enkele uren later terug en vroeg Özgür Romy mee te nemen.

Gedrieën togen ze naar de duinen, waar Okan vroeg of Özgür het nog geen jaar oude kind wilde doden. Hij maakte daarbij een snijdend gebaar met zijn hand langs zijn keel. Özgür weigerde, waarna Okan de daad zelf voltrok. De broers reden samen naar Alkmaar.

Volgens De Jong had Özgür kunnen weten of althans vermoeden wat zijn broer van plan was, maar heeft hij niet ingegrepen. Waarom Okan niet een van zijn misdadige vriendjes had gevraagd? De Jong: ,,Zelfs in de Turkse cultuur is het doden van je dochter een heel grote schande. Het moest in de familie blijven.''

Özgür ontkende voor hem belastende uitlatingen tegen bijvoorbeeld de Van Buurens te hebben gedaan. De verdediging vroeg om volledige vrijspraak, omdat er volgens hen totaal geen bewijs is.

bron: Noordholland Dagblad.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-06-2003 03:53]

pi_10903872
quote:
ALKMAAR - De rechtbank in Alkmaar heeft Özgür O. donderdag vrijgesproken van medeplichtigheid aan de moord op Romy van Buuren. Officier van justitie C. de Jong eiste vorige week woensdag vijf jaar cel tegen de 26-jarige Alkmaarder.

Romy van Buuren was het eenjarige dochtertje van Marion van Buuren en Okan O. . Moeder en dochter verdwenen spoorloos op 8 juni 1997. Okan O. gold voor de politie als belangrijkste verdachte, maar de als gewelddadig te boek staande Alkmaarder overleed in mei 1998 in het gevangenishospitaal van Scheveningen.

Plek

Vorig jaar juli wees zijn jongere broer Özgür de plek aan waar Marion en Romy begraven lagen, in de duinen tussen Bergen en Egmond.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10908502
het word steeds gekker!!
Did I Shave My Legs For This??
pi_10944483
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat doet het hier toch al jaren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: