abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112134185
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hehe, dat is leuk voor je.. ik snap alleen niet helemaal hoe je dat doet. Ik bedoel... de gedachte dat ik de volgende staatsloterij ga winnen lijkt me ook troostrijk. Maar ik slaag er niet in om mezelf dat wijs te maken.
Maar dat is te eenvoudig te falsifiëren. Zo kun je jezelf natuurlijk nooit overtuigen. :|W
Kijk, als ik na de dood dood ben, zal ik natuurlijk ongelooflijk teleurgesteld zijn. Denk ik toch wel. Of niet dan? :'(
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112134410
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dat is te eenvoudig te falsifiëren. Zo kun je jezelf natuurlijk nooit overtuigen. :|W
Kijk, als ik na de dood dood ben, zal ik natuurlijk ongelooflijk teleurgesteld zijn. Denk ik toch wel. Of niet dan? :'(
Hangt er van af.
Als er niets is, maakt het niet uit. Dan ben je weg en voel je niets meer.
Als er wel iets is, maar je koos het verkeerde... tsja. Veel goden zijn jaloers en zullen mensen die in het verkeerde hiernamaals geloofden vast extra hard martelen.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:55:22 #223
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112134949
quote:

[..]

Op dit moment zijn geen van beide te falsificeren, dus ik zie het verschil niet zo. In het ene geval komt de teleurstelling wat sneller dan het andere geval, maar that's about it.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 28 mei 2012 @ 20:08:32 #224
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_112138272
quote:

[..]

Ach misschien kom je hier wel terecht ;)
The sky is no limit
pi_112140569
quote:

[..]
...
Hoe kun je teleurgesteld zijn als je dood bent of was je ook teleurgesteld toen je nog niet geboren was?
pi_112147948
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:51 schreef solarcorona het volgende:

[..]

Hoe kun je teleurgesteld zijn als je dood bent of was je ook teleurgesteld toen je nog niet geboren was?
Nou, dan gaat die koffie met mijn vriendje aan mijn neus voorbij.

Bij Blackadder is er ook een korte stukje, waarin iemand doodgaat en de bisschop hem nog probeert te dopen. Maar als hij uitlegt wat de hel inhoudt en wie er allemaal terechtkomen (gokkers, hoeren, dronkaards etc.) wil de stervende helemaal niet meer gedoopt worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112148064
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op dit moment zijn geen van beide te falsificeren, dus ik zie het verschil niet zo. In het ene geval komt de teleurstelling wat sneller dan het andere geval, maar that's about it.
Maar als je echt gelovig bent, herhaalt de ene teleurstelling zich elke maand, de andere heb je maar een keer.
pi_112150701
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:09 schreef Kees22 het volgende:
Ik beschouw mezelf als wetenschapper, zij het dat ik niet praktiseer in een beroep.
Binnen de wetenschap of op wetenschappelijke gronden kun je het bestaan van een god niet bewijzen of ontkrachten.
Je kan het bestaan van een god niet bewijzen of ontkrachten, maar het godsbeeld van een creationist is zo gedefinieerd dat zijn god wel te ontkrachten is en daadwerkelijk al ontkracht is door de wetenschap.

quote:
Maar dat geeft niks, want de wetenschap is op aarde tijdens dit leven een heel praktisch gereedschap om de wereld te verklaren en ons te gerieven.

Een ziel, een god en/of een hiernamaals kunnen misschien bestaan, maar die zijn meer bruikbaar als richtsnoer voor ethisch handelen of als troost in bange dagen. Zelfs die zou je kunnen vinden zonder god, maar als je dan toch in een ziel of god gelooft, zijn ze in dat kader wel handig.

Kortom: voor mijn gevoel staan wetenschap en geloof als onafhankelijke systemen naast elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.44 op 28-05-2012 23:45:30 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 23:40:52 #229
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112150835
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als je echt gelovig bent, herhaalt de ene teleurstelling zich elke maand, de andere heb je maar een keer.
Hierbij kun je opmerken dat de twee criteria:
1. intelectuele eerlijkheid
2. belang / voorkeur
ieder op zich tot tegengestelde conclusies leiden. Terwijl een criterium om deze twee aspecten tegen elkaar af te wegen ontbreekt.
The view from nowhere.
pi_112151570
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hierbij kun je opmerken dat de twee criteria:
1. intelectuele eerlijkheid
2. belang / voorkeur
ieder op zich tot tegengestelde conclusies leiden. Terwijl een criterium om deze twee aspecten tegen elkaar af te wegen ontbreekt.
Ik moet bekennen dat ik dit niet kan volgen.
Overigens bedoelde ik in het citaat met "gelovig" het geloven in het winnen van de loterij, zoals Molurus eerder noemde, en het geloven in reïncarnatie van mijzelf, niet het geloven in een god.
En beide geloven zijn alleen maar voor zolang als het duurt.

Edit:
En volgens mij ben ik wel degelijk intellectueel eerlijk terwijl ik mijn voorkeur ook ruimte geef.
Tegen elkaar afwegen is voor mij niet van belang.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kees22 op 28-05-2012 23:57:30 (Voortschrijdend inzicht.) ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:35:52 #231
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112154889
quote:
Misschien, maar ik zie de ondertiteling niet en ik versta geen Turks.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 03:03:08 #233
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112155004
Moet je dat cc knopje indrukken rechtsonder bij het filmpje maar hij heeft het ook veel over allah en mohammed en daar heb ik niks mee de rest is wel goed
  dinsdag 29 mei 2012 @ 03:04:45 #234
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_112155012
Oh dit stond er nog wel bij waar ik het vandaan heb :

Een bijzondere kijk achter en op de islam!

Een docu die ons vertrouwd maakt met een beeld van de islam wat de meeste van ons zeker niet hebben noch er kennis van dragen.

Ook deze mensen, schepsels van God, onze Heere, heeft Hij op het oog en heeft Hij lief!
pi_112155124
quote:
Heb er even naar gekeken.

Het komt een beetje neer op dit: De gouden ratio komt voor in de natuur en dit kan enkel omdat er een alleswetende schepper is (Allah).

Ze gebruiken mooie beelden in de docu, maar verder komen ze niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:41:56 #236
351860 WH141
E = MC²
pi_112155393
God bestaat niet want nooit waargenomen.
Slotje.

EDIT: Dit is natuurlijk een vorm van logica welke de TS ook vaak gebruikt tijdens het aanvoeren van z'n eindeloos lange waardeloze argumenten.

[ Bericht 19% gewijzigd door WH141 op 29-05-2012 06:50:27 ]
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:14:19 #237
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112155505
Niet weer dat golden ratio point gelul. :')

'The world's golden ratio point' is een volstrekt arbitrair punt aangezien die is gebaseerd op de nulmeridiaan die pas in 1884 door de britten werd gekozen. De nulmeridiaan is niets meer dan een menselijke afspraak.

En dat is nog afgezien van het feit dat Mekkah daar honderden kilometers vandaan ligt.

Controleer dat, nonverbaal. ;) Met een rekeningmachine en google maps kom je een heel eind.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 29-05-2012 07:49:26 ]
pi_112155552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:14 schreef Molurus het volgende:
En dat is nog afgezien van het feit dat Mekkah daar honderden kilometers vandaan ligt.
En dan is het nog de vraag in hoeverre Mekkah iets met de Koran te maken heeft.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:53:32 #239
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112155766
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:24 schreef ATON het volgende:

[..]

En dan is het nog de vraag in hoeverre Mekkah iets met de Koran te maken heeft.
Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is waarom iemand zo veel tijd/moeite steekt in het maken van een documentaire waarvan het uitgangspunt kinderlijk eenvoudig te falsificeren is. Het maakt kennelijk niet uit of het waar is, als het geloof maar verkocht wordt.
pi_112156030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:53 schreef Molurus het volgende:
Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is waarom iemand zo veel tijd/moeite steekt in het maken van een documentaire waarvan het uitgangspunt kinderlijk eenvoudig te falsificeren is. Het maakt kennelijk niet uit of het waar is, als het geloof maar verkocht wordt.
Voor wie écht wat meer wil weten aangaande de historiek en ontwikkeling van de Islam kan ik " De omstreden bronnen van de Islam " ( E.Mulder & T. Milo ) warm aanbevelen, ook voor moslims.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')