Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
neequote:Op zondag 27 mei 2012 17:31 schreef Evertjan het volgende:
heeft Theo Bos nog de Giro uitgereden eigenlijk?
erger je daar toch niet aan, het zijn kinderen op een podium...quote:Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef Eenskijken het volgende:
altijd die kutkinderen op het podium... laat ze erbuiten man..
Voor de Rabobank is de Tour commercieel gezien interessanter.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Goeie winnaar.
En laat dit een teken zijn voor Rabobank om deze ronde weer serieus te gaan nemen. Dit sloeg nergens op.
Gesink moet dit ook kunnen, ik schat Gesink en Hesjedal in principe op hetzelfde niveau.
Tsja, ik weet niet. Westra heeft nog steeds niks bewezen op een echte col. We gaan het zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef wimderon het volgende:
Gelukkig weet De Gendt nu meteen dat hij een klassementsrenner is voor grote rondes en kan hij het eendagswerk helemaal laten varen.
Hopelijk voor Nederland volgt Westra in de Tour.
Denk je dat echt? Moet het nog zien.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef wimderon het volgende:
Gelukkig weet De Gendt nu meteen dat hij een klassementsrenner is voor grote rondes en kan hij het eendagswerk helemaal laten varen.
Ik denk dat Gesink beter is, maar gaat vaak over de juiste renner op het juiste moment in de juiste wedstrijd.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Gesink moet dit ook kunnen, ik schat Gesink en Hesjedal in principe op hetzelfde niveau.
Een Girowinst lijkt me interessanter dan een 6e plek in de Tour.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor de Rabobank is de Tour commercieel gezien interessanter.
Gesink schat ik eigenlijk wel hoger in. Mollema en zeker Kruijswijk lager dan deze Hesjedal.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Goeie winnaar.
En laat dit een teken zijn voor Rabobank om deze ronde weer serieus te gaan nemen. Dit sloeg nergens op.
twitter:taylorphinney twitterde op zondag 27-05-2012 om 17:21:22Still can't quite believe that I was led off course today. But alas, I finished my 1st Giro! Very happy 4 @marcopinotti and @ryder_hesjedal! reageer retweet
Dat vraag ik me af. Een 6e plaats in de Tour levert meer publiciteit op en het is maar de vraag of je de Giro echt wint. De kans dat een Gesink in topvorm (wat hij gezien zijn blessure nog niet kan zijn) hier de Giro had gewonnen is ook slechts 10 a 20%.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een Girowinst lijkt me interessanter dan een 6e plek in de Tour.
quote:
Geen idee, echt niet in te schatten. Maar wie had ooit verwacht dat Wiggins zich zo zou ontwikkelen. Een Froome verliest wat kilo's en wint bijna de Vuelta. Tony Martin kan die stap dan weer niet maken. Nu had De Gendt wel al meer laten zien wat richting een stevige top-10 wees dan Westra, maar voor Nederland zou het gewoon goed zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Gesink beter is, maar gaat vaak over de juiste renner op het juiste moment in de juiste wedstrijd.
Zal je wel zien dat ze volgend jaar vol voor het klassement gaan in de Giro en het kunnen afleggen tegen Nibali, Contador en weet ik veel wie nog die dat jaar eens voor de Giro gaan.
Westra lijkt me trouwens echt gemaakt voor de wedstrijden van een 7 tot 10 dagen, niet voor 3 weken.
Ik denk dat er 1 type wedstrijd is waar Nederland echt mee kan domineren en dat zijn de korte etappewedstrijden (Tirreno, Parijs-Nice, Zwitserland, Romandie, Baskenland, Dauphiné, etc...), maar dat wordt nu altijd als halve voorbereiding op iets anders gezien en daar wordt dan ook vaak net naast de zege gegrepen. Als men daar meer op focust, dan kunnen er daar echt elk jaar wel een stuk of 2 van gewonnen worden.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Geen idee, echt niet in te schatten. Maar wie had ooit verwacht dat Wiggins zich zo zou ontwikkelen. Een Froome verliest wat kilo's en wint bijna de Vuelta. Tony Martin kan die stap dan weer niet maken. Nu had De Gendt wel al meer laten zien wat richting een stevige top-10 wees dan Westra, maar voor Nederland zou het gewoon goed zijn.
trauma over aan wielrennen? vertelquote:Op zondag 27 mei 2012 19:32 schreef haatwielrennerman het volgende:
Lekker kijken hé, van die mannen in ufo-pakjes..
die zal wel tweede wordenquote:Op zondag 27 mei 2012 17:38 schreef wimderon het volgende:
Je bent net te laat, we hadden hier de voorbije weken dagelijks tussen 15u en 17u enkele uren waarin we ons dood zaten te vervelen en je uiteenzetting heel erg welkom was.quote:
Het is mosterd na de maaltijd.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bent net te laat, we hadden hier de voorbije weken dagelijks tussen 15u en 17u enkele uren waarin we ons dood zaten te vervelen en je uiteenzetting heel erg welkom was.
Bij de Ieren stelt het ook niet zo heel veel voor. Die hadden 2 groten, Canada had er ooit eentje (Bauer, zelden gewonnen, maar toch één van de grotere figuren uit die generatie)quote:Op zondag 27 mei 2012 19:52 schreef Leatherface het volgende:
Nadat Cadel Evans vorig jaar als eerste Australiër een grote ronde won, bezorgde Ryder Hesjedal vandaag Canada voor het eerst de eindzege in een grote ronde.
Ik vind Canada desondanks een land met weinig wielertraditie. Ze hebben volgens mij geen grote klassiekers gewonnen. Australië, Ierland, de VS en het VK hebben wat dat betreft veel meer historie op wielergebied.
Zozo dat is me een sterk verhaal zeg, en toen meteen de krant gebeld zeker?quote:Op zondag 27 mei 2012 19:52 schreef haatwielrennerman het volgende:
Nou, ik kwam eens net uit de garage met mijn splinternieuwe 320 Bmw.
Een idioot van een wielrenner had het idee, om naast me te rijden, ineens rijd hij tegen men deur, een dikke kras ja! , Dan ben ik uitgestapt, en was hij aan het schelden op me omdat er op zen racefiets van 15 jaar oud, een krasje zat![]()
![]()
![]()
. 7
Een keer maalde een wielrenner mij zoon onderuit..
Je brengt het alsof het iets slechts is, maar is toch alleen maar goed dat er nieuwe landen opstaan in het wielrennen?quote:Op zondag 27 mei 2012 19:52 schreef Leatherface het volgende:
Nadat Cadel Evans vorig jaar als eerste Australiër een grote ronde won, bezorgde Ryder Hesjedal vandaag Canada voor het eerst de eindzege in een grote ronde.
Ik vind Canada desondanks een land met weinig wielertraditie. Ze hebben volgens mij geen grote klassiekers gewonnen. Australië, Ierland, de VS en het VK hebben wat dat betreft veel meer historie op wielergebied.
Er was ooit eens een Canadees die bijna alle truien in de Tour had, maar ik weet al niet meer hoe die heette. Zo'n 7-Eleven figuur.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:07 schreef Leatherface het volgende:
Maar Canada heeft niet zo gek veel toppers gehad. Hoelang is het geleden dat een Canadees een individuele Touretappe won? Dan kom je inderdaad al bij de door jou genoemde Bauer uit, wat uiteraard wel een legendarisch figuur is. De Giro-zege van Hesjedal is een zeldzaam succes voor dat land.
Dat is zeker goed en mooi. Ik juich ook altijd zo'n internationale doorbraak toe. Maar ik heb alleen niet het gevoel dat wielrennen een breedtesport wordt in Canada. Mijn gevoel zegt me dat het voorlopig bij deze uitschieter blijft.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je brengt het alsof het iets slechts is, maar is toch alleen maar goed dat er nieuwe landen opstaan in het wielrennen?
Verdraaid, ja. BMC en Leopard-Trek op het eindpodium in de Tour en Geox en Sky in de Vuelta.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
In theorie werd Sastre 2e in de Giro van 2009 voor Cervelo.
Maar met Sky, BMC, Geox en Leopard hadden de laatste grote ronde's eigenlijk alleen maar teams op het podium die daar nog nooit stonden (althans niet onder die naam).
twitter:ChristianVDV twitterde op maandag 28-05-2012 om 03:19:21Hip-hop all night long tonight at the club tonight. Yup. You know who won. In ypur face. reageer retweet
VDV was in ieder geval goed aan het vierentwitter:
Ik denk dat commercieel gezien 2,5 week roze trui en winst net kan tippen aan een top 10 plek in de Tour commercieel gezien (met een Nederlander uiteraard).quote:Op zondag 27 mei 2012 17:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een Girowinst lijkt me interessanter dan een 6e plek in de Tour.
En dat is dus helemaal doorgeslagen. Wat koop je nu voor een negende plek in de Tour, als je de Giro kunt winnen? Sport gaat om overwinningen, niet om kleurloze negende plaatsen.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik denk dat commercieel gezien 2,5 week roze trui en winst net kan tippen aan een top 10 plek in de Tour commercieel gezien (met een Nederlander uiteraard).
Eens, maar doordat de sponsors de naamgevers van de ploegen zijn telt het commerciele aspect meer en meer.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En dat is dus helemaal doorgeslagen. Wat koop je nu voor een negende plek in de Tour, als je de Giro kunt winnen? Sport gaat om overwinningen, niet om kleurloze negende plaatsen.
Naar mijn idee heeft Rabobank de kans op misschien wel de Giro-eindzege laten liggen door Gesink niet op te stellen. Gesink is meermaals hoger dan Hesjedal geëindigd in een grote ronde.
En dat laatste is dus geen afbreuk doen aan de prestatie van Hesjedal. Dat is een uitstekende renner, maar Gesink is dat ook.
Het zal mij niet verbazen als Cavendish na de 1e rustdag niet meer opstapt. Hij zal zich optimaal voor de olympische wegrit willen voorbereiden, die al een week na de tour wordt verreden. Ik vraag me af of het uitrijden van de tour binnen die ideale voorbereiding past. Bovendien heeft hij de Giro al uitgereden. De laatste keer dat dat gebeurde (2008) reed hij de tour niet uit. Al reed hij toen uiteraard niet in de regenboogtrui, die hij misschien zoveel mogelijk wil tonen in de tour.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Sky zit ook ene Cavendish, ik kan me niet voorstellen dat die ook geen halve ploeg gaat opeisen, waardoor Sky misschien wel gaat kraken onder hun eigen ambities. Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.
Ik geef Menchov dit jaar wel podiumkansen, meer dan Valverde of Belgen of Nederlanders.
Ik wel. Het geeft namelijk aan dat je als klimmer er constant voor moet gaan, en Wiggo helemaal vanaf het begin moet slopen. Niet lafjes op de laatste berg gaan, dus. Kan een stuk leuker zijn dan het surplacen van Bert en Andy.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende: Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.
En toch snap ik volkomen dat ze op de plannings meeting bij de Rabo niet die knakker die nog niet kon lopen naar de eerste grote ronde van het jaar stuurden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de reden dat Kruiswijk en Mollema ook meedoen vooral is om iig de tour te kunnen redden, zodat Gesink bijvoorbeeld zaken kan laten lopen en lekker in de Vuelta mee kan doen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Naar mijn idee heeft Rabobank de kans op misschien wel de Giro-eindzege laten liggen door Gesink niet op te stellen. Gesink is meermaals hoger dan Hesjedal geëindigd in een grote ronde.
EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:59 schreef franklop het volgende:
Normaal gesproken zullen de Schlecks de sterkste ploeg hebben hoor, veel sterker nog dan Sky. EBH en Rogers zullen uberhaupt zelf ook wat bergen over moeten willen ze van nut zijn.
EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).quote:Op maandag 28 mei 2012 13:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.
Ben sowieso wel benieuwd naar de knechtenverdeling binnen Sky voor Wiggins en voor Cavendish.
maar dat maakt hem nog geen Klöden of F. Schleckquote:Op maandag 28 mei 2012 14:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).
Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
maar dat maakt hem nog geen Klöden of F. Schleck
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.
Dat is ook niet wat ik beweerde, Gillingham zei dat hij in EBH meer een knecht zag voor Cav dan voor Wiggins, terwijl EBH juist heeft bewezen dat beide goed aan te kunnen. Uiteraard niet op de langere en steile klimmen, maar daarbuiten kan Wiggins hem zeer goed gebruiken en hij kan ook nog eens Cav afzetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:
[..]
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
ik zette niet voor niks 'als' neerquote:Op maandag 28 mei 2012 15:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.
En het is maar de vraag wat Froome, Porte en Rogers voorstellen in de Tour. Allemaal renners waarbij het niemand zou verbazen indien ze moeten afhaken bij een groep waarin nog 35 renners zitten, ook op een flauwer parcours. Natuurlijk wel namen die in een iets grotere groep wel kunnen overleven en veel interessanter zijn dan zowat alle andere helpers in een vallei of zo.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Fränk is voor Andy vaker een last gebleken dan een nuttige ploeggenoot. Verder zal alleen Horner mits in vorm echt wat kunnen betekenen. De rest (Kloden, Zubeldia, Fuglsang, Machado, Gerdemann,...) zijn allemaal tempoklimmers die het van aanhaken moeten hebben. Uiteraard is het de vraag hoe goed ze bij Sky allemaal in vorm zijn, maar Froome, Porte, Nordhaug, Rogers, Uran, Sivtsov lijkt me ruim voldoende voor in de bergen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:
[..]
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |