abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 16:25:06 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_112091815
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:25:46 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_112091832
vanaf mobiel geopend, dus ik kaan laatste posts niet quoten.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_112094619
Reactie op wupwup: ja, en deze dokter zag meteen dat Joris een kerngezonde baby is die die oorontsteking snel weer te boven komt :-) Hij zei wel drie keer hoe goed hij eruit zag. Plus het compliment over de bv dus ik was al lang blij.
pi_112094741
Hopen dat het snel over gaat sverbern :*
pi_112094979
sver O+ hopelijk is Joris er heel snel vanaf!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112099466
Wauw prachtige foto Bittertje!

Beterschap voor Joris!!

Hier gaat Etje ineens nee schudden als ik de borst aanbied :?
En ook echt dr koppie wegdraaien.. Kleine beetjes drinkt ze nog maar...
pi_112099842
Sverbern beterschap voor Joris!

Zoë wat betreft het lekken, ik zag toevallig in een Medela brochure iets over lekschalen, die lekkende melk opvangen en met een schenktuit makkelijk te legen zijn. Is dat misschien iets voor jou? Heb er zel geen ervaring mee maar misschien iemand anders hier.

Wanneer is er eigenlijk bij een borstgevoede baby sprake van diarree? Als de ontlasting geel en vloeibaar is met vlokjes, dat is toch normaal of niet? Hd namelijk het idee dat ons zoontje last heeft van poep, die er niet uitkwam. Heb hem getemperatuurd (37,0) dus geen koorts. Heb de thermometer er wat langer in gelaten en toen kwam de ontlasting eruit gelopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112101428
Tinuviel
Heb even gegoogled, maar zie dat ze voor tussendoor niet handig zijn omdat als je bukt, ze leeg lopen in je shirt :(
Wel een goed idee, had dit zelf nog niet gevonden op inet.

Heb nu uitwasbare, opzich zijn die wel oke. Alleen snachts als S 4-5uren slaapt dan lek ik enorm door :( moet snachts van bh wisselen en smorgens weer..
:{

Hier staat wel goede info over diarree [link]http://www.mamaenzo.nl/baby/verzorging/diarree...-wat-nu[/link]

:{ kan de link niet goed kopiëren, hoop dat je het op die website kunt vinden..

S heeft ook gele ontlasting met stukjes/vlokjes, dat is ook best dun.
pi_112101587
Zoë het linkje doet het bij mij niet. Ik heb op borstvoeding.com gezocht op diarree en volgens wat ik daar lees zou het normaal zijn, zie hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_112101653
Zoe, ik heb ook heel erg gelekt. Ik kon het net droog houden met Pigeon zoogcompressen in combinatie met washandjes. Dus eerst een compres en dan een washandje in je bh.. Dan zit je bh wel een beetje vol ;)
pi_112101803
http://www.google.nl/sear(...)&hl=nl&client=safari

En dan 1 na laatste link van mama enzo.

Die foto's op de borstvoedingswebsite zijn wel handig, kun je de luiers goed mee vergelijken!
pi_112101952
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:14 schreef Nirak het volgende:
Zoe, ik heb ook heel erg gelekt. Ik kon het net droog houden met Pigeon zoogcompressen in combinatie met washandjes. Dus eerst een compres en dan een washandje in je bh.. Dan zit je bh wel een beetje vol ;)
:D ik voel me al zo charmant met m'n kraamverband en voedingsbh met zoogcompressen :D .. Washandjes er nog bij dus

Haha

je zegt, 'ik heb gelekt'
Het gaat na een bepaalde tijd over? Duurt dat lang?
pi_112102235
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:18 schreef Zoë23 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)&hl=nl&client=safari

En dan 1 na laatste link van mama enzo.

Die foto's op de borstvoedingswebsite zijn wel handig, kun je de luiers goed mee vergelijken!
Bedankt heb het gevonden. Gewoon gezocht op diarree op de homepage.

Idd de afbeeldingen en ook de tabel aan de onderkant van het artikel zijn heel handig :Y

Wat ik apart vind is dat het artikel van het linkje van jou over diarree spreekt terwijl ik het op borstvoeding.com zo begrijp dat deze ontlasting, zelf tot waterig/ vloeibaar doodgewone bv ontlasting is. Maar goed hij heeft geen koorts en ik heb verder niet het idee dat hij uitgedroogd is, voldoende natte luiers enzo. Hij kwam wel wat vaker om te dringen de laatste uren. Maar goed kan net zo goed door de warmte en of voor troost zijn geweest. Helpt in ieder geval alweer dat hij voldoende binnen krijgt :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_112102358
Heeft iemand hier trouwens toevallig ervaringen met lactatiekundigen in Amstelveen of Amsterdam? Is er iemand die je speciaal kunt aanbevelen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_112104199
Diarree is bruin water. Geen twijfel meer dat het diarree is zodra je het ziet ;)
pi_112104570
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:22 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:D ik voel me al zo charmant met m'n kraamverband en voedingsbh met zoogcompressen :D .. Washandjes er nog bij dus

Haha

je zegt, 'ik heb gelekt'
Het gaat na een bepaalde tijd over? Duurt dat lang?
Toen ik ging werken na 10 weken waren mijn borsten overdag best wel zindelijk, zolang ik niet hoefde te hoesten of niezen, want daar kreeg ik toen nog een tsr van en ging ik lekken.
En na ongeveer 3/4 maanden waren ze snachts ook zindelijk.
En nu, nu de kleine man 7 maanden is doet de niet voedende borst niet altijd meer mee zeg maar. Alleen bij de ochtendvoeding is de andere borst nog wat enthousiast :')

Het wordt meestal vanzelf minder, je borsten moeten even de juiste balans vinden. Het is volgens mij heel normaal on de eerste weken te lekken :) Don't worry, over een paar maanden kun je weer charmant zijn ;)
pi_112105507
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 21:30 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand hier trouwens toevallig ervaringen met lactatiekundigen in Amstelveen of Amsterdam? Is er iemand die je speciaal kunt aanbevelen?
Ja, Ingrid Hollerman is super. Heel lief en kundig!
Verder van het borstvoedingscentrum, Myrthe en Heleen zijn ook leuk!
pi_112106070
Hier heeft het 6 maanden geduurd maar ik lek niet meer!! *O*
Het kan ook komen omdat ze snachts nu 3 keer drinkt ipv 1 :')

Sanne krijgt Liesje tandjes? weigert ze de borst ineens?

Ik heb weer een harte plek trouwens..heb het gemasseerd en haar vaak laten drinken, hopelijk gaat het vanzelf weg, anders neem ik ibu
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112106194
Ja, hoektand linksboven komt door... Maar vind het zo typisch dat ze echt heel duidelijk nee schudt, dr hoofd wegdraait en echt niet over te halen is :D

Sterkte met je harde plek!!
En fijn he als boobs zindelijk zijn!
pi_112106212
Ik neem aan dat Davinia wel wat lijntjes heeft met één of meerdere lactatiekundigen in die regio :)
pi_112106331
:D :*
Haha Liesje! hier heeft R iets nieuws als ze niet wilt drinken...dan trekt ze erg hard aan de tepel een paar keer achter elkaar met haar tandvlees :X
pi_112106474
Die periode heeft E ook gehad hoor! En ook als ze iets hoorde dan ging dr koppie met tepel en al in recordtempo de andere kant op :D
pi_112106570
Maffe meiden O+ O+
  maandag 28 mei 2012 @ 09:28:32 #24
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112116425
:o

Ik geloof dat wij een doorslaapbaby/dreumes hebben.........
Al een goede week slaapt ze door, rond 19.00/20.00 naar bed en dan slapen tot 06.30/07.15. Zonder late avond of nachtvoeding, die heeft ze beide maar even overboord gegooid.
Dus alleen nog een flinke ochtend en avondvoeding, en overdag voor of na het middagslaapje ook nog een voeding.

Fijn hoor, maar ook *slik* want nu slaapt ze de hele nacht op haar eigen kamer en niet meer bij ons in bed. Daar moet ik nog wel even aan wennen aangezien ze buiten de bv momenten overdag niet echt een knuffel/schootkind is, spelen/kruipen/staan is meer haar ding. O+
pi_112117114
Sanne vervelend dat E. niet meer goed aan de borst drinkt. Heb jij dat bij andere doorkomende tanden ook gehad of is dit de eerste? Ik hoop dat het toch snel overgaat.

Bedankt voor het advies met Ingrid Hollerman. Ik zie op hun site, dat zij ook thuisconsulten doet en ze is ook nog eens goedkoper, dan de lactatiekundige in Amstelveen die ik had gevonden.

WupWup, had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik zal Davinia ook nog eens vragen. Ik weet niet of zij zelf consult(en) heeft gehad van een lactatiedeskundige, maar dat zou best kunnen.

Bitterend oeh :X Hier een bijtertje als hij aan de borst ligt en hem iets dwars zit (poep bijvoorbeeld). Dan kauwt hij met zijn kaakjes op de borst & mag mama hem vertellen dat dat niet mag :o Jongens zijn dus ook soms maf :P

Juud je krijgt wel een goede nachtrust met zo'n doorslaper :P Sterkte voor de missende knuffelmomenten. Ik duim voor je dat je die weer vaker krijgt ^O^
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')