abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:36:44 #26
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112939720
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:19 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ziet er nieteens zo rampzalig uit voor vliegtuigvoer :P
Was juist super heerlijk, biefstukje was hartstikke mals, heerlijke aardappelpuree. Porseleinen schaaltje ook, metalen bestek. Cheesecake daarachter te zien.

Maar was ook premium economy of 'world traveller plus' zoals dat bij BA heet :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:13:02 #27
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112941637

Treinvoer

ontbijt op m'n kamer. En ja dat daar achter is m'n bed en dit is een rijdende tafel
:D

vliegtuigvoer

vliegtuigvoer

vliegtuigthee

Ik heb verder heel vaak super eten gehad in het vliegtuig. Heel vaak hagen dasz en lekkere noodles en alles. Van tokyo naar NY zelfs sushi en lekkere beef met rijst en pizza. Van Shanghai naar Hong Kong heeeerlijke vis in saus met aardappels.
Jammer genoeg had ik merendeel van de tijd m'n camera in de overhead bak zitten waardoor ik geen foto kon maken. Want ik maak foto's van wat ik eet, dat vind ik leuk :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112943277
Nu we toch in het centrale backpacktopic zitten moeten we ook een discussie houden over inpakalgoritmes. Hoe pak jij je backpack in? Waar stop je welke dingen?

Ik heb zelf al jaren een Bach Slim Mac 2 backpack van 70 liter en die is meer dan ruim genoeg. Hij heeft een semi-gescheiden onder- en bovencompartiment. In de loop der jaren heb ik echt een vast inpakstramien ontwikkeld.

Onderin doe ik dingen als de evt slaapzak, lakenzak, klamboe, verbandtasje, toilettas, en twee plastic tassen gevuld met resp. alle "energiedingen" (de nodige batterijen, een reserverzaklamp, lucifers, paar theelichtjes, electrische adapters/kabels) en "medicijnen" (paracetamol, malariapillen, zonnebrandspul, ontsmettingsgel, ed). Ik zorg dat alle zwaardere dingen tegen de rugkant aan de bovenkant van het onderste compartiment zitten.

Bovenin gaat de kleding, in een komo-zak zodat die altijd droog blijft, en alle overige zooi zoals souvenirs, schoenen/sandalen, handdoek, vest, etc.

Naast mijn backpack heb ik een kleine rugtas of schoudertas met wisselende dagelijkse benodigdheden als reisgids, drinken/eten, zaklamp/-mes etc.

Ik heb inmiddels een min of meer vaste paklijst en ik kan alles blindelings vinden in mijn tas. Mijn backpack is wat dat betreft heel wat beter georganiseerd dan mijn huis in Nederland. ;)

Ik vind het geweldig om je hele hebben in houden in 2 tassen te kunnen stoppen die je makkelijk met je kan meedragen. Het heeft allemaal wel voordelen en nadelen (elke keer die tas weer inpakken), maar over het algemeen vind ik leven uit een backpack toch wel behoorlijk relaxed. :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:12:56 #29
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112944390
Ik pak alles in plasticzakken met broeken/shirts/ondergoed alles gescheiden.
Onderin wat cadeautjes, medicijnen, lange kleren die ik niet nodig heb, wereldstekkers, slippers etc en dan bovenin kleren, laders, toilettas

Daypack zit dan vol met camera, papierwerk, paspoort en alles
pi_113043842
Hoi!

Ik wilde eigenlijk een topic openen over het inpakken van een backpack, maar ik denk dat ik het hier ook wel kan vragen. Eerst de situatie. Over een maand ga ik samen met mijn vriend een maandje backpacken. We zijn nog nooit wezen backpacken en omdat gelijk een half jaar door Azië trekken geen optie was, beginnen we met Europa. Reizen doen we met de trein en voor de rest staat er niks vast, maar hoe het was laat ik over een maand of twee nog wel weten.

Ik heb deze backpack (55 liter)

We nemen zelf een tent, slaapmatjes en slaapzak mee. Maar nu vraag ik me af hoe dat het handigst in te pakken is? Tips, ideeën, iemand?
#TeamMiley
  maandag 18 juni 2012 @ 18:32:36 #31
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_113061629
Ik wil volgend jaar misschien naar Zuidoost Azië als ik geslaagd ben. Ik ben dan 18-19 jaar. Welke landen zijn het meest geschikt voor een beginner? Ik heb me nog niet echt verdiept in de verschillen tussen de landen, maar vooral Vietnam en Maleisië trekken me, al is die laatste relatief duur volgens mij. Ik wil wat mooie dingen zien en gewoon een leuke tijd hebben. Ik ben niet van plan om te gaan haasten om zo veel mogelijk te kunnen zien.
Wat is de beste periode om naar die regio te gaan? Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor een maand (uitgezonderd vliegtickets)? Ik wil niet als een zwerver leven, maar ik heb ook niet veel luxe nodig. Is 20 euro per dag genoeg?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
pi_113062366
20eu is genoeg om te slapen en een gedeelte te eten. Maar je wil natuurlijk ook dingen zien en van a naar b en c reizen. Dus ik denk dat 20eu wat krap is.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_113068415
:W

Boterbartje: Niks mis met foto's van je eten maken, zolang je maar niet 'Oooh it's looking sooooo nice' zit te gillen als de gemiddelde Amerikaan. :P

Aankomende januari vertrek ik voor 6-7 maanden Zuid-Oost Azië en 5-8 maanden Australië. Nog een paar maanden hard werken, sparen en heel veel dingen uitzoeken. :)
pi_113087792
Niemand tips voor inpakken?
#TeamMiley
pi_113091014
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:58 schreef arachide. het volgende:
Niemand tips voor inpakken?
Tja, hou het weer goed in de gaten en pak zoveel mogelijke lichte dingen in ;)

Ow en afritsbroeken :') Hoe lelijk die ook altijd zijn :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_113091090
ow en Boterbartje je hebt wel geluk met het vliegtuigeten volgens mij :P Reis je altijd premium ofzo?

Ik pak zelf altijd de goedkoopst mogelijke vlucht (want student :P ) en dan is het eten opzich niet vies, maar ook niet echt lekker :P

en 20E per dag is inderdaad wel weinig, maar als je in hostels slaapt en op straat eet is het opzich wel te doen in Vietnam schat ik
pi_113091856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:45 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Tja, hou het weer goed in de gaten en pak zoveel mogelijke lichte dingen in ;)

Ow en afritsbroeken :') Hoe lelijk die ook altijd zijn :P
Jamaar het gaat mij vooral om mijn tent, slaapzak en slaapmatje. Soms vraag ik me af waar ik een hele post voor schrijf.. :@
#TeamMiley
pi_113092010
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:08 schreef arachide. het volgende:

[..]

Jamaar het gaat mij vooral om mijn tent, slaapzak en slaapmatje. Soms vraag ik me af waar ik een hele post voor schrijf.. :@
zo'n kleine wegwerptent (die zichzelf opzet) en een automatisch opblaasbaarmatje (die zijn heel klein en wegen vaak niks) En als slaapzak is vaak zo'n dun hoeslakenzakje voldoende, maar dit ligt dus aan het weer ;)

Ik zou zeggen loop even de perrysport binnen en vraag het daar, of kijk gewoon eens rond ;)
pi_113092200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:13 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

zo'n kleine wegwerptent (die zichzelf opzet) en een automatisch opblaasbaarmatje (die zijn heel klein en wegen vaak niks) En als slaapzak is vaak zo'n dun hoeslakenzakje voldoende, maar dit ligt dus aan het weer ;)

Ik zou zeggen loop even de perrysport binnen en vraag het daar, of kijk gewoon eens rond ;)
Janeeee, ik heb alles al. Koepeltentje, normale slaapzak en zelfopblazend matje, maar het ging mij erom hoe ik dat handig in kan pakken. In mijn tas, aan mijn tas? Links, rechts, omder, boven?
#TeamMiley
pi_113092240
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:18 schreef arachide. het volgende:

[..]

Janeeee, ik heb alles al. Koepeltentje, normale slaapzak en zelfopblazend matje, maar het ging mij erom hoe ik dat handig in kan pakken. In mijn tas, aan mijn tas? Links, rechts, omder, boven?
Hoe vol zit je tas :?

als er ruimte in je tas is zou ik de slaapzak daarin doen. Dan doe je de tent aan de bovenkant en hang je het matje aan je tas ^O^
pi_113093225
Net een reactie gehad van het reisbureau; Omdat ik langer weg blijf dan 12 maanden moet ik met enkele tickets gaan reizen. Iemand ervaring met het binnenkomen van Australië op een enkeltje?

Ik kan op zich een paar maanden voordat ik Australie in ga alvast een ticket boeken, maar dit vanuit Australië doen voor wat extra flexibiliteit is ook wel fijn.
pi_113477672
Moet voor iemand een HUSKY SUPPORTER 70L+10L kopen.
Kwam alleen deze tegen: https://sportbay.nl/nl/pr/HUSKY-rugzak-SUPPORTER-70L10L/100

Iemand bekent met deze webshop??
Of andere suggesties?
Eskimo Joe
pi_113570096
niemand eerder iets gekocht bij

https://sportbay.nl
Eskimo Joe
pi_115785339
Zo, mijn reis naar India begint steeds dichterbij te komen. Ben nu al rustig aan het kijken voor binnenlandse vluchten :P

Weet iemand of Calcutta de moeite waard is, want vanaf daar vlieg je veel goedkoper dan vanaf Varanasi ;)
pi_115788354
Ik heb even een schema gemaakt, met de plaatsen die ik ga bezoeken en ongeveer hoelang. Ik heb 1 maand de tijd zeg maar ;) Dit is exclusief reistijd van en naar andere plekken ;)

1. New Delhi: 3 dagen. Waarvan 1 een dagtocht naar agra (taj mahal) is
2. Jaipur: 2,5 dagen, waarvan ik 1 dag een nationaal park ga bezoeken
3. Johdpur: 2,5 dagen
4. Udaipur: 2,5 dagen
5. Varanasi: 3,5 dagen
6. Calcutta, 3 dagen waarvan 1 dag een nationaal park
7. Chennai: 3 dagen
8. Bangalore: 3 dagen
9. Goa: 3 dagen
10 Mumbai: 3 dagen

totaal: 29 dagen, maar heb dus 1 extra dag uitloop. Ik probeer niet teveel te plannen, maar probeer wel dit aan te houden. Iets schrappen kan altijd ;)

iemand nog suggesties?
pi_115789166
Ik zou als ik jou was wat grote steden weglaten, of inkorten. Delhi, Chennai en Bangalore vond ik niet zo veel aan. Die grote steden ben je misschien ook snel zat, te druk en chaotisch. Ik zou dan wat langer in Goa blijven, of wat andere plekken (kleinere steden) aandoen. Wat ik zelf leuk vond was Hampi; erg mooi, indrukwekkende mysterieuze sfeer, en Ooty is een bijzonder bergstadje, waar je tof kan wandelen, lijkt wel Schotland daar. Neem naar Ooty wel een trui mee want het wordt er 's nachts *koud*.

Calcutta vond ik trouwens een erg fijne stad. Goede sfeer, leuk om een paar dagen rond te dwalen.
pi_115790835
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:31 schreef Farenji het volgende:
Ik zou als ik jou was wat grote steden weglaten, of inkorten. Delhi, Chennai en Bangalore vond ik niet zo veel aan. Die grote steden ben je misschien ook snel zat, te druk en chaotisch. Ik zou dan wat langer in Goa blijven, of wat andere plekken (kleinere steden) aandoen. Wat ik zelf leuk vond was Hampi; erg mooi, indrukwekkende mysterieuze sfeer, en Ooty is een bijzonder bergstadje, waar je tof kan wandelen, lijkt wel Schotland daar. Neem naar Ooty wel een trui mee want het wordt er 's nachts *koud*.

Calcutta vond ik trouwens een erg fijne stad. Goede sfeer, leuk om een paar dagen rond te dwalen.
Ja ik zat zelf ook al te kijken naar de wat kleinere steden, maar dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg :P dank voor de tips 8-)

bestrijk ik nu een beetje heel het land goed? Of mis ik nog heel belangrijke mooie plekken?
pi_115791699
Ik denk dat je programma vol genoeg zit. Er zijn nog zat plekken die meer dan de moeite waard zijn maar daarvoor is een maand echt te kort.
pi_115793138
Oeh ik ga hier ook meelezen. Ik ben van plan om in november/december 1.5 maand naar Azië te gaan. Het wordt mn eerste keer dus heb nog veel uit te zoeken en te leren:).
pi_115817901
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:22 schreef Mr.West het volgende:
Oeh ik ga hier ook meelezen. Ik ben van plan om in november/december 1.5 maand naar Azië te gaan. Het wordt mn eerste keer dus heb nog veel uit te zoeken en te leren:).
vet ;) Heb je al een bestemming of is dat ook nog een raadsel? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')