abonnement Unibet Coolblue
pi_112152668
Wel mooi dat iedereen zegt dat ze zenuwachtig was, maar zelf beweert ze van niet.

En ik heb de beelden net even terug gekeken en ik vind nou niet dat ze stijf staat als een hark er zit op sommige momenten goed beweging in.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 00:07:39 #77
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_112198800
w/ Joan bedankt, ik heb er hartstikke van genoten w/
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_112199351
quote:
I really want to thank you guys from the bottom of my heart for all your support and sweet messages!! I hope to release my album soon, so that I can meet every single one of you on tour! LOVE ♥ ♥ ♥
http://www.facebook.com/JoanFrankaOfficial/posts/350778334995273
~The present is all there is~
pi_112202344
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:10:36 #80
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_112602668
vr 08 jun 2012, 09:26
van onze redactie
AMSTERDAM - Joan Franka zegt dat falende apparatuur de oorzaak is geweest van haar weinig
succesvolle optreden tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival in Bakoe.

Joan vertelt in een interview met het AD dat ze een werknemer van het bedrijf dat alle oortjes voor
het festival had geleverd, heeft gesproken en toen te horen kreeg dat de apparatuur niet deugde.
Daardoor hoorde ze haar eigen stem heel hard en de muziek juist heel zacht.
"Volgens de man was er kort voor de halve finale iets kapotgegaan in de apparatuur die de oortjes
aanstuurde. Alle artiesten hadden last gehad van deze storing. Vooral zangers van langzamere
nummers met zachte achtergrondmuziek, zoals ik. Hij bood zijn excuses aan voor de overlast en
vond het erg vervelend te horen dat ik voor een miljoenenpubliek gespannen had moeten zoeken
naar het beste geluid." Maar Joan beseft zich ook dat ze veel beter had kunnen en moeten presteren.
"Dat ik strandde in de halve finale, lag ook aan mezelf. Ik heb mijn nummer niet op de voor mij
allerbeste manier gezongen. Soms heb je je eigen stem gewoon niet goed onder controle."

http://www.telegraaf.nl/p(...)klaart_afgang__.html


  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 11:06:43 #81
43556 miss_dynastie
pi_112604737
Dat vind ik dan wel weer typisch Nederlands :@ Ziek, techniek, altijd een excuus -O-
pi_112605250
Lees het bericht ook eens op Nu.nl
quote:
Joan Franka zong met 'kapotte oortjes'
AMSTERDAM - Joan Franka moest tijdens de halve finale van het Eurovisie Songfestival optreden met apparatuur die niet goed werkte.

Foto: ANP
De zangeres ontmoette een man die namens een Duits bedrijf alle 'oortjes', die voor artiesten geluid verzorgen, voor het festival had geleverd. "Volgens hem was er kort voor de halve finale iets kapotgegaan in de apparatuur die de oortjes aanstuurde", zegt Franka vrijdag in het AD.
Volgens de 22-jarige Franka, die tijdens haar Songfestivaloptreden niet zuiver zong, hadden alle artiesten last van de storing.
"Vooral zangers van langzamere nummers met zachter achtergrondmuziek, zoals ik." De man bood zijn excuses aan voor de overlast. "Hij vond het erg vervelend te horen dat ik voor een miljoenenpubliek gespannen had moeten zoeken naar het beste geluid."
Mezelf
Toch wijt Franka haar verlies niet alleen aan de falende apparatuur. "Dat ik strandde in de halve finale, lag ook aan mezelf. Ik heb mijn nummer niet op de voor mij allerbeste manier gezongen", aldus Franka. "Soms heb je je eigen stem gewoon niet onder controle."
Franka kan niet wachten om de komende tijd op verschillende podia te staan. "Ook al ging het mis in Bakoe, mijn droom - met eigen muziek op de podia staan - is toch al uitgekomen."
http://www.nu.nl/muziek/2(...)kapotte-oortjes.html

Ik lees hier nergens dat ze zegt dat het door de techniek komt.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112607828
Hoe dan ook als men nu nog steeds op dezelfde manier doorgaat dan voorzie ik volgende keer wederom een afgang en lijken wij op die ezel die zich tig keer aan dezelfde steen stoot.
pi_112608523
Altijd excuses: de plek aan het begin van de avond was slecht, we stonden in de 'verkeerde halve finale', de zelfde landen stemmen altijd op elkaar, de oortjes waren niet goed, ik was even niet bij stem... :r

We hadden gewoon een rukliedje met een amateuristische groep 8 act en een onbegrijpelijke outfit van de zangeres. Daarom eindig je gewoon laag. Het liedje sprak gewoon bijna niemand (buiten de Nederlanders blijkbaar) aan.

Kortom; als je een lied stuurt dat pakt, met een goede act en een zanger(es) die energie uitstraalt, kom je echt wel hoger hoor.
Als die excuses zijn kul. Als we zo blijven denken, dan vrees ik dat we altijd op een van de laatste 3 plaatsen eindigen.

Wanneer gaan we nou eens een echt goed lied sturen en wordt de act 3 maanden lang geoefend totdat het staat als een huis. Waarbij alles klopt. Ook de kleding etc.
We knutselen maar wat in elkaar op een woensdagmiddag en oefenen dat een keertje in de hal van het hotel. Een of andere geflipte designer maakt een rare jurk. En het liedje is niet meer dan een aardig deuntje. En dan zijn we verbaasd dat het niks is geworden en zoeken het allemaal in andere factoren dan waar je in moet zoeken... :)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_112608660
BTW. Waar is die John de Mol eigenlijk gebleven? Totdat Joan gekozen was, was hij in het nieuws en blies hoog van de toren dat het geweldig zou gaan worden en professioneel.
Maar daarna niks, nada, noppes over het Songfestival. Waar was hij toen de act werd gebroddeld? Waar was hij toen de discussie over de indianentooi oplaaide? Waar was hij uberhaupt tijdens de halve finale?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 12:56:28 #86
43556 miss_dynastie
pi_112609371
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:20 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook als men nu nog steeds op dezelfde manier doorgaat dan voorzie ik volgende keer wederom een afgang en lijken wij op die ezel die zich tig keer aan dezelfde steen stoot.
Ik gok zomaar dat de Tros Ilse de Lange stuurt, geinspireerd door de inzending van Denemarken van dit jaar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:40 schreef Injetta het volgende:
BTW. Waar is die John de Mol eigenlijk gebleven? Totdat Joan gekozen was, was hij in het nieuws en blies hoog van de toren dat het geweldig zou gaan worden en professioneel.
Maar daarna niks, nada, noppes over het Songfestival. Waar was hij toen de act werd gebroddeld? Waar was hij toen de discussie over de indianentooi oplaaide? Waar was hij uberhaupt tijdens de halve finale?
Voor mijn gevoel meer voor Joan was gekozen. JdM was niet blij met de keuze van het Nederlandse publiek, dat was direct duidelijk.
pi_112613295
Nahja, ik zie het niet als excuus. Dit is gewoon de schuld van dat bedrijf. Bij Roemenië ging het ook mis, maar ook zij zong door, net als Joan overigens dus dat vind ik alleen maar professioneel van Joan. Ze heeft er nog iets van geprobeerd te maken en naarmate het lied vorderde werd de zang gelukkig beter. Joan heeft eerder gezegd dat ze niet nerveus was maar erg enthousiast. Het is een combinatie van factoren waardoor het is mis gegaan.

Met You and me is helemaal niks mis. Blijft een topliedje. Dit nummer had echt wel de finale kunnen halen.
~The present is all there is~
pi_112616027
Toen ik het liedje voor het eerst hoorde/zag tijdens de nationale finale, was ik direct enthousiast. Het is misschien een nogal kneuterig liedje, maar wel erg aanstekelijk en zoet :)
Er hebben aardig wat landen punten gegeven aan Joan en qua puntenaantal was ze ondanks de 15e plek (met net zoveel punten als de nummer 16) toch dicht bij de eerste 10. Als ze het had gezongen zoals tijdens het NSF had het zomaar de goede kant op kunnen vallen, maar dat zullen we nooit weten. In de finale zou ze dan toch niet hoog zijn geëindigd.

Dat er wat moet veranderen na acht mislukkingen op rij (als een plekje bij de eerste 26 van de 42 al niet eens lukt...) lijkt me een feit. Maar een beetje jammer dat ze met de grond gelijk gemaakt wordt als ze iets zegt over een technisch probleem, aangezien ze expliciet aangeeft dat het ook aan haar zelf lag. Sommigen willen gewoon dingen zien die er niet zijn. Dat vind ik nou :r
pi_112620102
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:40 schreef Injetta het volgende:
BTW. Waar is die John de Mol eigenlijk gebleven? Totdat Joan gekozen was, was hij in het nieuws en blies hoog van de toren dat het geweldig zou gaan worden en professioneel.
Maar daarna niks, nada, noppes over het Songfestival. Waar was hij toen de act werd gebroddeld? Waar was hij toen de discussie over de indianentooi oplaaide? Waar was hij uberhaupt tijdens de halve finale?
John had een doel, promoten van de kanidaten uit the Voice die niet erg succesvol waren na afloop van the Voice. Want John had ook kunnen kiezen voor Ben Saunders, maarja die heeft al een ''succesje'' dus is niet meer interessant voor ons, en van types als Joan hadden we nooit meer wat gehoord zonder het NSF.
pi_112639882
John de Mol gaat het volgend jaar in elk geval nog eens proberen liet ie zojuist weten bij Vi Oranje
~The present is all there is~
pi_112642060
John mag best kandidaten aanleveren, maar wel gewoon eerlijk samen met de rest van de open inschrijving. En dat dan een jury zónder John de kandidaten selecteert.
Sowieso vind ik dat niemand van de TROS en niemand die kandidaten aangeleverd heeft, daarin mag zitten. Natuurlijk laat je dan je eigen kandidaten doorgaan. Zo'n selectie commissie moet helemaal onafhankelijk zijn. Gewoon mensen met verstand van het vak die nadenken over wat werkt en niet over wie ze zo graag daar willen promoten.

Overigens ben ik het niet eens met wat hier eerder is gezegd. Waar het ook aan lag dat het optreden slecht ging en wiens schuld het ook was: het ging inderdaad slecht, maar het liedje had zeker potentie.
Nee, het is geen meesterwerk. Het is erg simpel, maar lag wel goed in het gehoor en had zeker heel veel mogelijkheden om iets leuks van te kunnen maken. Dat deze potentie niet is waargemaakt, wil niet gelijk zeggen dat Joan en haar liedje gelijk een heel slechte keuze waren. Het is niet goed uitgepakt, maar dit wil niet betekenen dat we destijds een slechte keuze hebben gemaakt.
Een Songfestival liedje hoeft geen Grammy-materiaal te zijn. Zo vaak kom je simpele deuntjes tegen die het goed doen. Je moet gewoon in drie minuten tijd de kijkers inpakken met een leuk lied en een goede uitvoering/presentatie. You and Me was een leuk lied - niet erg ingenieus, origineel of inventief - maar het had zeker een publiek en het ging heel duidelijk een bepaalde richting uit. In ieder geval geen eenheidsworst, wat je absoluut niet moet hebben. Aan het liedje ligt het in ieder geval zeker niet, vind ik.
Verder heeft iedereen het over 'falen', maar als je het vergelijkt met de afgelopen jaren is dit geen falen te noemen. In geen jaren zijn we zo dicht bij kwalificatie geweest. Het scheelde maar 10 punten! Als Joan beter had gezongen, die waardeloze act wat beter was aangepakt en die marketing wat beter was geweest (Joan maakte 1x een snoepreisje naar Turkije, nou nou :')) had je die 10 punten zo bij elkaar kunnen sprokkelen. Ik zeg nu niet dat de aspecten die ik noem het belangrijkst zijn en van doorslaggevende waarde zijn, zeker niet, maar dat zijn wel punten waar we met gemak even wat meer puntjes mee hadden kunnen vergaren, en het scheelde ook echt maar een paar puntjes!
Nu hou ik niet echt van uitspraken als 'Als we dit hadden gedaan, dan...', maar ik vind wel dat dit niet alleen aan Joan te wijten is en dat het onterecht is om haar af te kraken. Waar het ook aan lag (oortjes, onkunde, zenuwen, enz.) is voor nu niet relevant. Nu vind ik het net als iedereen erg vervelend dat het weer niet gelukt is, maar ik vind het onzin om direct naar Joan te wijzen. Lekker makkelijk... het hele probleem ligt veel dieper, namelijk in de mentaliteit van het Nederlandse volk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 juni 2012 @ 00:12:29 #92
163650 Greys
pi_112643802
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112644579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:38 schreef Aoibhin het volgende:
John mag best kandidaten aanleveren, maar wel gewoon eerlijk samen met de rest van de open inschrijving. En dat dan een jury zónder John de kandidaten selecteert.
Sowieso vind ik dat niemand van de TROS en niemand die kandidaten aangeleverd heeft, daarin mag zitten. Natuurlijk laat je dan je eigen kandidaten doorgaan. Zo'n selectie commissie moet helemaal onafhankelijk zijn. Gewoon mensen met verstand van het vak die nadenken over wat werkt en niet over wie ze zo graag daar willen promoten.

Overigens ben ik het niet eens met wat hier eerder is gezegd. Waar het ook aan lag dat het optreden slecht ging en wiens schuld het ook was: het ging inderdaad slecht, maar het liedje had zeker potentie.
Nee, het is geen meesterwerk. Het is erg simpel, maar lag wel goed in het gehoor en had zeker heel veel mogelijkheden om iets leuks van te kunnen maken. Dat deze potentie niet is waargemaakt, wil niet gelijk zeggen dat Joan en haar liedje gelijk een heel slechte keuze waren. Het is niet goed uitgepakt, maar dit wil niet betekenen dat we destijds een slechte keuze hebben gemaakt.
Een Songfestival liedje hoeft geen Grammy-materiaal te zijn. Zo vaak kom je simpele deuntjes tegen die het goed doen. Je moet gewoon in drie minuten tijd de kijkers inpakken met een leuk lied en een goede uitvoering/presentatie. You and Me was een leuk lied - niet erg ingenieus, origineel of inventief - maar het had zeker een publiek en het ging heel duidelijk een bepaalde richting uit. In ieder geval geen eenheidsworst, wat je absoluut niet moet hebben. Aan het liedje ligt het in ieder geval zeker niet, vind ik.

Verder heeft iedereen het over 'falen', maar als je het vergelijkt met de afgelopen jaren is dit geen falen te noemen. In geen jaren zijn we zo dicht bij kwalificatie geweest. Het scheelde maar 10 punten! Als Joan beter had gezongen, die waardeloze act wat beter was aangepakt en die marketing wat beter was geweest (Joan maakte 1x een snoepreisje naar Turkije, nou nou :')) had je die 10 punten zo bij elkaar kunnen sprokkelen. Ik zeg nu niet dat de aspecten die ik noem het belangrijkst zijn en van doorslaggevende waarde zijn, zeker niet, maar dat zijn wel punten waar we met gemak even wat meer puntjes mee hadden kunnen vergaren, en het scheelde ook echt maar een paar puntjes!
Nu hou ik niet echt van uitspraken als 'Als we dit hadden gedaan, dan...', maar ik vind wel dat dit niet alleen aan Joan te wijten is en dat het onterecht is om haar af te kraken. Waar het ook aan lag (oortjes, onkunde, zenuwen, enz.) is voor nu niet relevant. Nu vind ik het net als iedereen erg vervelend dat het weer niet gelukt is, maar ik vind het onzin om direct naar Joan te wijzen. Lekker makkelijk... het hele probleem ligt veel dieper, namelijk in de mentaliteit van het Nederlandse volk.
Mee eens !

En alvast over volgend jaar...
Ze kunnen toch ook wel ingezonden nummers online plaatsen zodat iedereen de liedjes alvast kan beluisteren en ze kunnen ranken ofzo, zodat ze zelf ook een indruk krijgen van wat mogelijk aanslaat ofzo..of dat een deel ervan door gaat naar de liveshows en een ander deel dus al door de selectiecommissie geselecteerd is.
~The present is all there is~
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:31:26 #94
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112649639
Ik vind het maar niks dat John de Mol zich er zo mee bemoeit. Je krijgt toch meer van die in de vergaderzaal bedachte concepten. Creativiteit en kwaliteit laat zich zo niet bedenken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112728696
Ik vind "You And Me" nog steeds een leuk liedje. Waar ging het mis? Ik heb het ESF niet live gezien (ik was op vakantie in de States), maar heb het optreden van Joan Franka later wel terug gezien. Ze leek erg zenuwachtig. Ze zong niet zuiver en ze had problemen met haar ademhaling. Misschien kwamen de zenuwen door de gebrekkige oortjes, dat zou kunnen. Ik had zelf het idee dat ze teveel bezig was met de cameravoering. Op tweederde van het liedje was er een overduidelijk gechoreografeerde blik in de camera. Daarna leek ze opgelucht dat dat moment geweest was en ging het wat beter. Ik vond het liedje al met al niet goed overkomen en ik kan me voorstellen dat mensen die het voor het eerst hoorden er dan ook niet zo gecharmeerd van waren.

De bijbehorende performance met die jongens op de trommels was echt te lullig voor woorden. Ik vond de achtergrond ook te druk, zeker in combinatie met de opvallende tooi. Ik denk dat een eenvoudigere act hier meer op zijn plaats was geweest. Verder was de loting in de sterkere bezette tweede halve finale ongunstig, met ook nog eens veel landen die elkaar traditioneel veel punten toespelen. De startplek was ook niet gunstig, al wil ik daar ook niet teveel waarde aan hechten. Al met al veel kleine puntjes die bij elkaar misschien het verschil hadden gemaakt tussen de vijftiende plek of net wel een finale plek, al denk ik dat we daar ook geen potten hadden kunnen breken.

Verder vind ik Joan Franka erg sympathiek en wens ik haar veel succes toe met haar verder carriere.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:49:18 #96
16874 creno
born this way
pi_113060003
http://www.nu.nl/muziek/2(...)liek-wel-finale.html

je zou bijna zeggen: afschaffen die vakjury :P
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_113064586
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:49 schreef creno het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)liek-wel-finale.html

je zou bijna zeggen: afschaffen die vakjury :P
Nee! :'(
pi_113065696

Oekraïne :')
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_113065822
Welke vakjury's gaven daar punten voor? :') Of punten voor Georgie. :')
pi_113066187
Bij de vakjury is Nederland twee plaatsen gestegen. _O_
Bij de televoting 9 plaatsen.

Volgend jaar de finale? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')