abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 00:14:47 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112073612
Wat voor handicap, vrouw zijn?

Tellen ziektes eigenlijk ook mee, kanker bijvoorbeeld? In praktijk bar een handicap te noemen maar komt wel hoop bij kijken
pi_112073811
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:12 schreef twiFight het volgende:
Bij mijn oordeel zou een geestelijke handicap wel zwaarder wegen dan een lichamelijke handicap.
Ik zou denk ook minder snel gaan voor iemand met een geestelijke handicap. Dan moet je toch wel sterk in je schoenen staan om daarmee om te kunnen gaan. Petje af voor de mensen die daar mee te maken hebben.
  zondag 27 mei 2012 @ 00:20:32 #53
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_112073979
Nee ik val niet op mensen met slechte genen/eet gewoontes
  zondag 27 mei 2012 @ 00:24:05 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112074209
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:20 schreef dinosteen het volgende:
Nee ik val niet op mensen met slechte genen/eet gewoontes
Je bent teminste geen narcist :')
  zondag 27 mei 2012 @ 00:26:54 #55
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112074380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:23 schreef MrGuma het volgende:
Dit zijn allemaal voorbeelden van mensen die er na het begin achter kwamen. Zouden jullie het ook doen als je het weet vóór je een relatie begint?
Wel gedaan en zonder lullig over te willen komen, mocht m'n huidige relatie stranden zou ik bij voorkeur eens iemand willen treffen zonder beperking. :+
Borderline, hartpatiënte en psychische stoornissen waarbij ik het enkel direct van de 2e wist trouwens, vreet energie, je moet kunnen incasseren, relativeren en het los kunnen laten af en toe want anders wordt het sowieso niets.

Een onbezorgde en relaxte tijd is het in ieder geval niet, constant op je hoede, afwachten wanneer het weer minder gaat en iedere keer weer de energie vinden om jezelf op te laden en sterk te blijven voor de ander. Ik vind het geen aanrader, maar verliefdheid zorgt er geregeld voor dat het gezond verstand je in de steek laat.
pi_112076604
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:14 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Jammer, boek noemt alleen sertindole. Werkt voornamelijk op serotonine in het lichaam. Hoop dat de bijwerkingen meevallen. Nog bedankt dat je het lijstje hebt opgezocht :)
Welk boek :D
  zondag 27 mei 2012 @ 02:01:26 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112078482
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:26 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Een onbezorgde en relaxte tijd is het in ieder geval niet, constant op je hoede, afwachten wanneer het weer minder gaat en iedere keer weer de energie vinden om jezelf op te laden en sterk te blijven voor de ander. Ik vind het geen aanrader, maar verliefdheid zorgt er geregeld voor dat het gezond verstand je in de steek laat.
Ik wil niets bagatelliseren hoor, maar dit heb ik ook meegemaakt met een vriendin die gewoon de verkeerde baan/werkgever had. Vreet inderdaad energie en het is ook uitgegaan uiteindelijk. Mijn punt is, dit is niet exclusief toebedeeld aan gehandicapten en aan de andere kant van de medaille, er zijn vast genoeg gehandicapten waar een stuk beter mee te leven is dan sommige 'normale' vrouwen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 27 mei 2012 @ 02:18:07 #58
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112078938
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik wil niets bagatelliseren hoor, maar dit heb ik ook meegemaakt met een vriendin die gewoon de verkeerde baan/werkgever had. Vreet inderdaad energie en het is ook uitgegaan uiteindelijk. Mijn punt is, dit is niet exclusief toebedeeld aan gehandicapten en aan de andere kant van de medaille, er zijn vast genoeg gehandicapten waar een stuk beter mee te leven is dan sommige 'normale' vrouwen.
Natuurlijk is dat zo, alleen heb je met een chronisch zieke wel zaken die áltijd aan de orde komen en die je soms/mogelijk tegenkomt bij 'normale' varianten, die over het algemeen ook weer verdwijnen na verloop van tijd.

In dit geval heb ik het ervaren als full-time zaken. ;)
  zondag 27 mei 2012 @ 02:24:01 #59
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_112079058
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik het een beetje vermijden met iemand een relatie te nemen als die handicap een grote invloed heeft, bijv. invalide zijn. Maar als mijn vriend ooit zoiets overkomt zou ik hem nooit daarom verlaten.
Precies dit, ik zou een geliefde nooit verlaten, als ze tijdens de relatie een handicap oploopt of krijgt. Maar zou wel minder snel een relatie beginnen met iemand met een handicap.
  zondag 27 mei 2012 @ 02:27:40 #60
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112079129
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, alleen heb je met een chronisch zieke wel zaken die áltijd aan de orde komen en die je soms/mogelijk tegenkomt bij 'normale' varianten, die over het algemeen ook weer verdwijnen na verloop van tijd.

In dit geval heb ik het ervaren als full-time zaken. ;)
Ik ook, want na drie jaar was het nog hetzelfde (inmiddels 3 werkgevers verder..) ;)

Maar mijn punt is dus, ik denk dat je je voor de relatie niet teveel moet blind staren op het label "gehandicapt". Ook bij normale mensen kun je tegen die problemen aanlopen. De term "gehandicapt" of "chronisch ziek" schrikt alleen erg af, een grote reden dat ik mijn chronische ziekte liever niet kenbaar maak. Maar uiteindelijk gaat het toch om hoe het zich in de praktijk uit. En als een partner psychoses heeft of zelfmoordneigingen of elke dag te moe is om seks te hebben, dan maakt het labeltje dat er aan zit uiteindelijk weinig uit, maar gaat het gewoon om hoe een (al dan niet gelabelde) handicap van dag tot dag je relatie in de weg zit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zondag 27 mei 2012 @ 02:37:08 #61
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112079293
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik ook, want na drie jaar was het nog hetzelfde (inmiddels 3 werkgevers verder..) ;)

Maar mijn punt is dus, ik denk dat je je voor de relatie niet teveel moet blind staren op het label "gehandicapt". Ook bij normale mensen kun je tegen die problemen aanlopen. De term "gehandicapt" of "chronisch ziek" schrikt alleen erg af, een grote reden dat ik mijn chronische ziekte liever niet kenbaar maak. Maar uiteindelijk gaat het toch om hoe het zich in de praktijk uit. En als een partner psychoses heeft of zelfmoordneigingen of elke dag te moe is om seks te hebben, dan maakt het labeltje dat er aan zit uiteindelijk weinig uit, maar gaat het gewoon om hoe een (al dan niet gelabelde) handicap van dag tot dag je relatie in de weg zit.
Klopt, iemand zonder dat labeltje met dezelfde klachten/problemen/issues zou ik ook links laten liggen wanneer ik dat direct zou weten dus wat dat betreft doel ik meer op de praktijkproblematiek dan het labeltje chronisch ziek/gehandicapt an sic.

Val zelf ook onder beiden noemers, dus ik weet wat het is. :+
De een kan er makkelijk mee omgaan, ik niet en dus zou ik me niet snel weer storten in een relatie met dames die dergelijke klachten hebben. :)
  zondag 27 mei 2012 @ 02:45:07 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112079412
Klopt en terecht. Van je fouten moet je leren, waarom jezelf twee keer stoten aan dezelfde steen? Als je iets niet kunt, dan moet je die situatie niet weer opzoeken natuurlijk, dan weet je al dat het fout gaat.
En andersom werkt het natuurlijk ook. Als je ooit een relatie hebt gehad met een doof persoon, maar de relatie zelf was prima, dan heb je de volgende keer dat je een leuk doof persoon tegenkomt er waarschijnlijk helemaal geen bezwaar tegen.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:17:44 #63
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_112084076
Moeilijk om je dat voor te kunnen stellen, als je iets niet meegemaakt hebt en 'handicapt' is een grote begrip.
Ik heb zelf ook een handicap, die in mijn hersenen zit.. Is dat dan geestelijk of lichamelijk? Geen idee eigenlijk.. Want stress kan al iets zijn waardoor ik een paar dagen in n donkere kamer met pijn lig..

Heb ook aan mijn vriend heel vaak gevraagd of dit hem ook niet gelijk beperkt; dat ondanks dat ik er gezond uitzie, nog steeds niet alles kan doen wat een 'normaal' persoon wel kan.

Hij zegd nu van niet, maar wanneer we straks samen aan een huisje, boompje, beestje beginnen, zal hij inzien wat ik bedoel.
Dat is best frustrerend, omdat ik weet dat hij nog niet beseft wat mijn beperking inhoudt.

Dit was dus mijn mening 'van de kant van beperking'
En nou antwoord op de topic vraag;
Het gaat erom wat voor beperking en of ik daar zelf mee om zou kunnen gaan.
Een geestelijke handicapt zou denk ik bij mij niet werken, lichamelijk handicapt zou ik wel kunnen accepteren. (maar dit moet ook in combinatie met mijn eigen 'handicapt' kunnen)
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
  zondag 27 mei 2012 @ 13:27:41 #64
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112086176
Ik heb zelf Reumatoide Artritis en de ziekte van Crohn, wat resulteert in ontstekingen in knieën en darm waardoor ik een paar keer per jaar een week niet kan lopen, opgenomen moet worden voor behandeling, veel medicijnen gebruik, snel moe ben en ook flink chagrijnig.
Mijn vriend wist er van het begin van af en heeft ondertussen ook flink wat ellende met me doorgemaakt, met als dieptepunt een aantal maanden geleden dat ik 3 weken in het ziekenhuis terecht kwam en geopereerd moest worden. Hij heeft het er soms ook flink moeilijk mee natuurlijk, net als ik natuurlijk, vooral omdat het chronisch is en er dus geen enkel zicht is op hoe het zich in de toekomst zal gaan ontplooien.

Geloof niet dat hij ooit aan onze relatie getwijfeld heeft om deze reden, maar dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker. In ieder geval staat hij altijd voor me klaar en helpt me om een zo normaal mogelijk leven te lijden, en na te denken over hoe het in de toekomst moet. Ik heb op het moment een uitkering maar we hopen dat ik, na mijn studie, toch parttime kan gaan werken. Pas als we aan kinderen toe zijn begint er echt groot gedoe, gezien dat heel lastig is met mijn medicatie. Maar dat zien we tegen die tijd wel, en daar komen we samen ook wel weer uit.

Mede door mijn eigen ervaring zou ik prima een relatie kunnen aangaan met iemand met een lichamelijke handicap, ik weet hoe het kan zijn en de onmacht die er bij komt kijken. Al is het in de praktijk natuurlijk heel onhandig als je allebei vanalles niet kan, nu kan mijn vriend veel voor me oplossen.
Een geestelijke handicap lijkt me lastiger mee om te gaan, zeker omdat ik daar weinig ervaring mee heb, dus eigenlijk kan ik daar geen oordeel over vellen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_112086685
Lichamelijke handicap zou voor mij denk ik geen probleem zijn. Maar dan is er natuurlijk wel een verschil tussen mensen met een lichamelijke handicap die verder gewoon alles kunnen. Als in, ze hebben er mee leren leven. Een rolstoel zou dus geen probleem zijn, net zoals missende ledematen oid. Of doof/blind. Dan weet je ook waar je aan toe bent, omdat het niet erger zal worden. Een ziekte zou toch alweer wat anders zijn omdat je daar minder zekerheid hebt over het verloop.

Geestelijke handicap zou ik niet doen. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en dat zou voor mij gewoon niet werken. Ook psychische ziekten zijn een ander verhaal. Daar kan jezelf ook aan onder door gaan.. Aan de andere kant, als het goed onder controle is..

Met als laatste noot dat als ik iemand tegenkom en die heeft wat dan ook en het klikt, dan zou ik gewoon kijken hoe het verder gaat. Ik kan nu wel van alles roepen, maar je weet toch nooit hoe het echt zal gaan :)
  zondag 27 mei 2012 @ 19:47:20 #66
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112097813
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:17 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Moeilijk om je dat voor te kunnen stellen, als je iets niet meegemaakt hebt en 'handicapt' is een grote begrip.
Ik heb zelf ook een handicap, die in mijn hersenen zit.. Is dat dan geestelijk of lichamelijk? Geen idee eigenlijk.. Want stress kan al iets zijn waardoor ik een paar dagen in n donkere kamer met pijn lig..

Heb ook aan mijn vriend heel vaak gevraagd of dit hem ook niet gelijk beperkt; dat ondanks dat ik er gezond uitzie, nog steeds niet alles kan doen wat een 'normaal' persoon wel kan.

Hij zegd nu van niet, maar wanneer we straks samen aan een huisje, boompje, beestje beginnen, zal hij inzien wat ik bedoel.
Dat is best frustrerend, omdat ik weet dat hij nog niet beseft wat mijn beperking inhoudt.

Dit was dus mijn mening 'van de kant van beperking'
En nou antwoord op de topic vraag;
Het gaat erom wat voor beperking en of ik daar zelf mee om zou kunnen gaan.
Een geestelijke handicapt zou denk ik bij mij niet werken, lichamelijk handicapt zou ik wel kunnen accepteren. (maar dit moet ook in combinatie met mijn eigen 'handicapt' kunnen)
Om je maar een tip te geven (inkoppertje): zorg er voor dat hem dat duidelijk voooooor dat je huisje, boompje, beestje gaat doen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:09:53 #67
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_112152214
Ik heb een relatie met iemand die op jonge leeftijd een hersenbloeding heeft gehad, hij is daardoor gehandicapt geraakt: halfzijdige verlamming en epilepsie.
Dat had ie al voordat ik hem leerde kennen.

Eigenlijk nog nooit zo over nagedacht van hoe moet dat enzo... we hebben elkaar op internet ontmoet en we hebben het zo leuk samen al bijna 2 jaar.

Het is meer het labeltje "gehandicapt" wat bij mensen het idee geeft van ziekenhuizen, ellende ziekte ofzo en daardoor afgeschrikt worden. Maar weet je, iedereen krijgt vroeg of laat te maken met meer of minder ernstige lichamelijke problemen. Het hoort gewoon bij het leven.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_112156012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 23:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lichamelijk boeit niet zo. Geestelijk echter wel.
Succes met je Stephen Hawking dan maar.

Maar bij mij zou het er zeer sterk aan liggen. Voor mij is gelijkheid in een relatie iets van grote waarde; een handicap kan daar wel afbreuk aan doen (zodanig dat je diegene niet ziet als je gelijke). Plus dat je veel rekening zult moeten houden met dat persoon. Een relatie hebben met iemand is al niet makkelijk en wordt alleen maar moeilijker naarmate er meer hobbels in de weg zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 08:25:35 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:14 #69
374685 C-ster
Life is a party, so crash it!
pi_112170797
Je wordt gewoon verliefd. Punt. Of dat nu iemand is met een handicap of zonder handicap. Al verschilt het natuurlijk wel als je het aan de buitenkant kunt zien omdat je er dan misschien meteen op "afknapt". Maar voor hetzelfde geld lijdt iemand aan een ernstige borderline stoornis. Tja, dan kom je er gedurende de relatie wel achter of je het er voor over hebt of niet.

En als je al jarenlang een relatie hebt met je partner en deze krijgt een progressieve ziekte als bijvoorbeeld MS en verandert langzamerhand naar een "kastplantje". Zal je hem/haar dan verlaten? Je houdt van elkaar of niet. Tenminste, zo zie ik dat. Je vecht hoe dan ook voor elkaar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')