Dat is ietwat simplistisch geredeneerd. Hoeveel jongens (en meisjes?) blijven wel plakken als ze merken dat de jongen/meisje niet perfect is?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:37 schreef DirtyDaniel het volgende:
Ja,Bal heeft wel gelijk,komt allebei wel karakter bij kijken. Hoeveel jongens rennen wel niet weg als ze merken dat het meisje niet perfect is?
Weet je toevallig welk medicijn? En hebben ze ook uitleg gegeven over toekomstige bijwerkingen? En wat voor psychoses? Kan je dat een beetje beschrijven?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:40 schreef DirtyDaniel het volgende:
Nja de Psychiater rept nog geen woord over schizo. Maar ze heeft wel soort van psychoses,maar nu de medicijnen aanslaan een stuk minder.
Ik heb - een klein beetje - ervaring met schizofrenie al betrof dat dan weer iemand met wie ik niet in een relatie zat. Niet al te prettig inderdaad.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:33 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Schizofrenie is alles behalve hetzelfde als acute pijn en chronische vermoeidheid. Schizofrenie kan gepaard gaan met psychosen. Dat moet behandelt worden met medicijnen, die elk hun bijwerkingen hebben. Ik weet niet hoe oud Hungry_Joe is, maar je weet absoluut niet wat voor last je op je neemt/mee neemt.
Grappig, lijkt mijn verhaal wel (ik heb exact zulke klachten als je vriendin). Mijn vriend wist het wel van tevoren maar ik weet eigenlijk niet goed hoeveel invloed het op hem heeft - waarschijnlijk heeft hij het meeste last van m'n humeur af en toequote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:21 schreef Bal het volgende:
Ik heb een vriendin met een onzichtbare handicap. Zware vermoeidheidsklachten en reumatische pijnen. Ik moet wel zeggen dat het af en toe wel zwaar is. Ze is niet altijd even gezellig door de moeheid en kan ook niet alles wat een gewone meid wel kan. Ik heb nu nog de keuze om een ander te zoeken maar blijf toch bij haar omdat het een supermeid is! Ik had echter nooit gedacht uiteindelijk een gehandicapte vriendin te hebben en dat is wel even omschakelen en accepteren ja
Ik vind het in ieder geval ongelofelijk moedig van je en ik hoop dat het uiteindelijk heel erg mee valtquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:41 schreef DirtyDaniel het volgende:
k,daar heb je wel gelijk in MrGumate simpel gedacht van me,maar krijg vaak de vraag of ik het wel zeker weet dat ik mijn leven wil delen met zo iemand.
Het is ook een vrouwenkwaal dus het zou prima kunnenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Grappig, lijkt mijn verhaal wel (ik heb exact zulke klachten als je vriendin). Mijn vriend wist het wel van tevoren maar ik weet eigenlijk niet goed hoeveel invloed het op hem heeft - waarschijnlijk heeft hij het meeste last van m'n humeur af en toeAls ik iets niet kan ga ik gewoon niet mee bijvoorbeeld (denk aan uitgaan e.d.), en ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen zodat ik hem niet hoef lastig te vallen ermee.
Ja inderdaad, maar denk dat allebei de kanten het lastig hebben want je moet toch beide een soort middenweg weten te vinden en dat is niet altijd even makkelijk.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:46 schreef Bal het volgende:
Het is ook een vrouwenkwaal dus het zou prima kunnenuitgaan gaat ook moeilijk. Pas gingen we kroegen en was ze achteraf ingestort omdat we niet mee konden ergens eten na de kroeg door vermoeidheid. De positievekant is dan even weg (laat naar de kroeg meegeweest). Ik denk dat je vriend het er soms ook wel eens moeilijk door heeft
Thanks, even kijken wat m'n boek daarover zegt/erover heeftquote:Op zondag 27 mei 2012 00:04 schreef DirtyDaniel het volgende:
Het voorlopige lijstje(psychiater is aan het 'testen' zeg maar)
wat ze nu krijgt :
Seroquel XR 600mg
Seroquel SR 50mg
Promatiline
Akineton
Serteline
No offense hoor, maar als je het over schizofrenie wilt hebben, open dan even een eigen topic. Dit topic gaat over de vraag in de OP, daar heeft een medicijnenlijst weinig mee te maken.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:11 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Thanks, even kijken wat m'n boek daarover zegt/erover heeft
Jammer, boek noemt alleen sertindole. Werkt voornamelijk op serotonine in het lichaam. Hoop dat de bijwerkingen meevallen. Nog bedankt dat je het lijstje hebt opgezochtquote:Op zondag 27 mei 2012 00:11 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Thanks, even kijken wat m'n boek daarover zegt/erover heeft
Ik zou denk ook minder snel gaan voor iemand met een geestelijke handicap. Dan moet je toch wel sterk in je schoenen staan om daarmee om te kunnen gaan. Petje af voor de mensen die daar mee te maken hebben.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:12 schreef twiFight het volgende:
Bij mijn oordeel zou een geestelijke handicap wel zwaarder wegen dan een lichamelijke handicap.
Je bent teminste geen narcistquote:Op zondag 27 mei 2012 00:20 schreef dinosteen het volgende:
Nee ik val niet op mensen met slechte genen/eet gewoontes
Wel gedaan en zonder lullig over te willen komen, mocht m'n huidige relatie stranden zou ik bij voorkeur eens iemand willen treffen zonder beperking.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:23 schreef MrGuma het volgende:
Dit zijn allemaal voorbeelden van mensen die er na het begin achter kwamen. Zouden jullie het ook doen als je het weet vóór je een relatie begint?
Welk boekquote:Op zondag 27 mei 2012 00:14 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Jammer, boek noemt alleen sertindole. Werkt voornamelijk op serotonine in het lichaam. Hoop dat de bijwerkingen meevallen. Nog bedankt dat je het lijstje hebt opgezocht
Ik wil niets bagatelliseren hoor, maar dit heb ik ook meegemaakt met een vriendin die gewoon de verkeerde baan/werkgever had. Vreet inderdaad energie en het is ook uitgegaan uiteindelijk. Mijn punt is, dit is niet exclusief toebedeeld aan gehandicapten en aan de andere kant van de medaille, er zijn vast genoeg gehandicapten waar een stuk beter mee te leven is dan sommige 'normale' vrouwen.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:26 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Een onbezorgde en relaxte tijd is het in ieder geval niet, constant op je hoede, afwachten wanneer het weer minder gaat en iedere keer weer de energie vinden om jezelf op te laden en sterk te blijven voor de ander. Ik vind het geen aanrader, maar verliefdheid zorgt er geregeld voor dat het gezond verstand je in de steek laat.
Natuurlijk is dat zo, alleen heb je met een chronisch zieke wel zaken die áltijd aan de orde komen en die je soms/mogelijk tegenkomt bij 'normale' varianten, die over het algemeen ook weer verdwijnen na verloop van tijd.quote:Op zondag 27 mei 2012 02:01 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wil niets bagatelliseren hoor, maar dit heb ik ook meegemaakt met een vriendin die gewoon de verkeerde baan/werkgever had. Vreet inderdaad energie en het is ook uitgegaan uiteindelijk. Mijn punt is, dit is niet exclusief toebedeeld aan gehandicapten en aan de andere kant van de medaille, er zijn vast genoeg gehandicapten waar een stuk beter mee te leven is dan sommige 'normale' vrouwen.
Precies dit, ik zou een geliefde nooit verlaten, als ze tijdens de relatie een handicap oploopt of krijgt. Maar zou wel minder snel een relatie beginnen met iemand met een handicap.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik het een beetje vermijden met iemand een relatie te nemen als die handicap een grote invloed heeft, bijv. invalide zijn. Maar als mijn vriend ooit zoiets overkomt zou ik hem nooit daarom verlaten.
Ik ook, want na drie jaar was het nog hetzelfde (inmiddels 3 werkgevers verder..)quote:Op zondag 27 mei 2012 02:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, alleen heb je met een chronisch zieke wel zaken die áltijd aan de orde komen en die je soms/mogelijk tegenkomt bij 'normale' varianten, die over het algemeen ook weer verdwijnen na verloop van tijd.
In dit geval heb ik het ervaren als full-time zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |