abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 26 mei 2012 @ 21:40:26 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112064758
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpgMet de eerste uitzending op 23 november 1963, 32 seizoenen, 784 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.

The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.

100217_725_mattsmith-publicity.jpeg

Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg

Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg
Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2011, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW6, zal bovendien halverwege een langere pauze inlassen, wat een spectaculaire cliffhanger en uiteindelijk een langer uitgerekt seizoen betekent.

Seizoen 6 zag de voortzetting zien van enkele verhaallijnen uit de seizoenen 4 en 5. Zo werd de uitspraak 'silence will fall' verklaard en leerden we meer over de mysterieuze River Song, een tijdreizigster die de Doctor herhaaldelijk in omgekeerde chronologische volgorde lijkt te ontmoeten.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112064790
19 juni komt hij hier door de stad *O*
Ja doei.
  Admin zaterdag 26 mei 2012 @ 21:42:06 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112064855
Welke stad is dat?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Boks-Chick zaterdag 26 mei 2012 @ 21:57:42 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112065904
IK heb zooooo'n zin in beide series weer. Waarom duurt het zo laaaang ;(
lolwut
pi_112066141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:42 schreef Breuls het volgende:
Welke stad is dat?
Hull :)
Ja doei.
pi_112066848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Verdomme! o|O
pi_112066894
:?
Ja doei.
  Admin zaterdag 26 mei 2012 @ 22:26:21 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112067607
quote:
19s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:57 schreef BrandX het volgende:
IK heb zooooo'n zin in beide series weer. Waarom duurt het zo laaaang ;(
Doctor Who is onzeker, maar ik gok met een beetje context op november. De nieuwe companion verschijnt volgens de berichtgeving in de kerstaflevering en bovendien is dat aflevering zes. Zes weken voor kerst = november.

Starz en/of BBC hebben nog niets geroepen over een vijfde Torchwood, dus voorlopig komt die er dus niet. Dit zal mede afhankelijk zijn van RTD, die eind 2011 terugging naar de UK omdat zijn partner kanker heeft/had.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 26 mei 2012 @ 22:27:16 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112067644
quote:

[..]

Da's 18/19 juni, zo te zien. Duurt nog effe. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112067775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:27 schreef Breuls het volgende:

[..]

Da's 18/19 juni, zo te zien. Duurt nog effe. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
19 juni komt hij hier door de stad *O*
Ja doei.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 22:38:22 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_112068239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:26 schreef Breuls het volgende:

[..]

Doctor Who is onzeker, maar ik gok met een beetje context op november. De nieuwe companion verschijnt volgens de berichtgeving in de kerstaflevering en bovendien is dat aflevering zes. Zes weken voor kerst = november.

Starz en/of BBC hebben nog niets geroepen over een vijfde Torchwood, dus voorlopig komt die er dus niet. Dit zal mede afhankelijk zijn van RTD, die eind 2011 terugging naar de UK omdat zijn partner kanker heeft/had.
Het liefste alleen BBC, vond dat TW vanaf seizoen 3 alleen maar bergafwaarts is gegaan.
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 01:05:14 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112076220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Oh, right. :D

Maar de 18e komt-ie aan volgens de BBC. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 01:05:51 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112076247
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het liefste alleen BBC, vond dat TW vanaf seizoen 3 alleen maar bergafwaarts is gegaan.
We zullen het zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 27 mei 2012 @ 02:36:00 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112079275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 22:26 schreef Breuls het volgende:

[..]
Nou, hopen dat die de pijp uit is dan kan Torchwood tenminste ook weer van start gaan, al mag de kwaliteit wel wat hoger dan met Ep. 4, daar zaten best wat plotholes in.
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 09:42:26 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112081212
Ik heb liever dat iemand blijft leven dan dat ik een seizoen van een serie kan kijken hoor.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112081488
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:42 schreef Breuls het volgende:
Ik heb liever dat iemand blijft leven dan dat ik een seizoen van een serie kan kijken hoor.
pi_112081645
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 02:36 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nou, hopen dat die de pijp uit is dan kan Torchwood tenminste ook weer van start gaan, al mag de kwaliteit wel wat hoger dan met Ep. 4, daar zaten best wat plotholes in.
Zelfs als het 'sarcasme' is.. --> :{
Ja doei.
pi_112082917
* WheeleE is zomaar voor de lol weer met seizoen 1 begonnen
Aflevering 3, en ik zit al een half uur met de gedachte "Ik ken die dame ergens van..". En ineens valt het kwartje. Eve Myles! :D
Zou ze met die gastrol in DW zijn opgevallen en bij TW hebben kunnen solliciteren?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin zondag 27 mei 2012 @ 11:33:06 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112083004
Ja, wie weet. :)

Ik begin aan het einde van de zomer weer met DW1. Beetje leuk timen zodat ik DW6 uit heb voordat DW7 begint.

En misschien voor die tijd een Torchwood recap doen. Die eerste seizoenen, hoe onevenwichtig ook qua verhalen en kwaliteit, waren toch best leuk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112083164
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:33 schreef Breuls het volgende:
Ja, wie weet. :)

Ik begin aan het einde van de zomer weer met DW1. Beetje leuk timen zodat ik DW6 uit heb voordat DW7 begint.

En misschien voor die tijd een Torchwood recap doen. Die eerste seizoenen, hoe onevenwichtig ook qua verhalen en kwaliteit, waren toch best leuk.
Ik vond 5 en 6 zo ingewikkeld dat ik die de afgelopen maanden nogmaals heb gekeken, op dvd. Vandaag maar eens besloten om de andere 4 seizoenen ook maar te kijken, voor de leuk. Ik mis Rose en Doctor 10 een beetje :).
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_112267347
Ik vond 'n paar dagen geleden een hele interessante theorie..

Zal de link in spoilers zetten voor degenen die er niks mee van doen willen hebben, maar wat zijn jullie gedachten erover?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:39:45 #22
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_112272430
quote:

[..]

Goddamnit! Ik dacht even Jaaaa Nijmegen :')
My hovercraft is full of eel.
pi_112273513
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:44 schreef Bakakame het volgende:

Zal de link in spoilers zetten voor degenen die er niks mee van doen willen hebben, maar wat zijn jullie gedachten erover?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou dat echt geniaal vinden! Ik ga over een paar maanden ook alles vanaf River Song nog eens kijken met dit in het achterhoofd.

Oh hoi :W , Whovian hiero. Bedankt voor jullie leuke topics, ik heb meegelezen tijdens het kijken van alle eps van Doctor Who en Torchwood het afgelopen half jaar. Inclusief alle specials, proms, etc. Topic 8 mist trouwens in de reeks :+
Spoilers!
pi_112277490
quote:

SPOILER
:o Als dat waar is ontploft mijn hoofd. Veel te ingewikkeld! :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:43:57 #25
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_112277560
Steven Moffat assures 'Doctor Who' future

http://www.nme.com/filman(...)or-who-future/270010
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:25:12 #26
45 SiGNe
pi_112279733
quote:

SPOILER
Zeer plausibel inderdaad, ben het op alle punten eignelijk wel eens met de schrijver.
  Admin donderdag 31 mei 2012 @ 22:38:00 #27
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112287615
quote:

SPOILER
Zou dit dan toch ineens relevant zijn? Moff zei dat het een foutje was, maar de Moff liegt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:58:16 #28
45 SiGNe
pi_112288984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Zou dit dan toch ineens relevant zijn? Moff zei dat het een foutje was, maar de Moff liegt. :P
Fouten kan ie later alsnog omzetten in keyplots..

Ik dacht alleen...
SPOILER
pi_112289505
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:38 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wat is precies de fout?
pi_112289875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:06 schreef Young_David het volgende:

[..]

Wat is precies de fout?
Kaart issued in 1990, toen was Rory echt nog niet oud genoeg om al in dienst van het ziekenhuis te zijn.
pi_112290707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Fouten kan ie later alsnog omzetten in keyplots..

Ik dacht alleen...
SPOILER
Misschien kan zijn versie van timelord wel ouder worden qua uiterlijk. Melody kan dat tenslotte ook. Maar als hij het echt zo heeft uitgekozen en gepland dan ... euh wacht. Brainfreeze! Ik had een idee maar nu niet meer ):O

Oh wat leuk om eindelijk ook met jullie mee te kunnen conspiracyen!
Spoilers!
pi_112291025
Ik heb m weer. Geloof ik. Ik wilde zeggen dat hij dan zijn regeneratie heeft gepland, zijn lichaam zeg maar van te voren heeft uitgekozen. En als dat kan is dat wel weer interessant natuurlijk. Ik snap alleen niet helemaal hoe je regenereert tot een jongetje die bevriend raakt met een meisje en daar vervolgens mee gaat trouwen en er een halve timelord mee uitbroedt.
Spoilers!
  Admin donderdag 31 mei 2012 @ 23:52:40 #33
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112291875
De vraag is, als het waar is, waarom we er nog niets van gezien hebben tot nu toe.
SPOILER
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:11:17 #34
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_112292642
SPOILER
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:20:01 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112298747
Waarom praten jullie in spoilers? Het gaat toch gewoon om een theorie in dit geval?
Spoilers!
  Admin vrijdag 1 juni 2012 @ 10:21:47 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112298812
Geruchten die wel eens waar zouden kunnen zijn worden als spoilers gezien. Maar je hebt gelijk: we spoilen niks, we gokken een beetje. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112298888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom praten jullie in spoilers? Het gaat toch gewoon om een theorie in dit geval?
De reden dat ik 't in spoilers zette was omdat ik niet zeker wist of mensen überhaupt erin geïnteresseerd waren, dus voor degenen die liever gewoon alleen de afleveringen kijken en niet speculeren :)
Better safe than sorry ;)
pi_112300216
* WheeleE heeft vandaag de eerste issue van de DW/Star Trek-comic besteld.
Ben benieuwd :Y
  Admin vrijdag 1 juni 2012 @ 11:15:00 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112300370
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112300653
quote:
Die ja ^O^. Ik laat de review nog even links liggen, ik vind het leuker om onbevooroordeeld in de comic te duiken.
pi_112303449
quote:
Die heb ik al!! :P
  Admin vrijdag 1 juni 2012 @ 12:57:47 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112303999
Ik ben overigens niet te spreken over de kwaliteit (zowel qua verhaal als tekeningen) van Doctor Who comics, dus ik heb niet echt interesse om deze te gaan lezen, mede omdat ik helemaal niks met Star Trek heb. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112305316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:57 schreef Breuls het volgende:
Ik ben overigens niet te spreken over de kwaliteit (zowel qua verhaal als tekeningen) van Doctor Who comics, dus ik heb niet echt interesse om deze te gaan lezen, mede omdat ik helemaal niks met Star Trek heb. :)
Noob! :+
pi_112305361
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Noob! :+
Dude...niet zo trollen. Smaken verschillen nou eenmaal.
Jij hebt zeker met alles iets?
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 13:09:31 #45
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112342330
Het is raar om je te beseffen dat Arthur Darvill en Karen Gillan hun laatste scènes voor Doctor Who reeds hebben opgenomen, en wij nog een half jaar moeten wachten voordat we het kunnen zien.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112342912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:09 schreef Breuls het volgende:
Het is raar om je te beseffen dat Arthur Darvill en Karen Gillan hun laatste scènes voor Doctor Who reeds hebben opgenomen, en wij nog een half jaar moeten wachten voordat we het kunnen zien.
Overigens, met dit in het achterhoofd, lijkt me die theorie die ik eerder postte niet werkbaar.. Helaas ;(
pi_112342976
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:30 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Overigens, met dit in het achterhoofd, lijkt me die theorie die ik eerder postte niet werkbaar.. Helaas ;(
Tenzij ze bedoelen
SPOILER
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 13:35:25 #48
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112343052
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:30 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Je weet toch niet wát ze hebben opgenomen? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112343210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:35 schreef Breuls het volgende:

[..]

Je weet toch niet wát ze hebben opgenomen? :P
Nee oké, maar 1. zie de post erna en 2. het lijkt me nogal stom als
SPOILER
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 13:42:48 #50
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112343303
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:40 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Nee oké, maar 1. zie de post erna en 2. het lijkt me nogal stom als
SPOILER
Dat kan nog steeds. :)

Maar we zullen het wel zien. Het is een beetje tasten in het duister zo.

Wat wel opvallend is: de kerstaflevering is waarin de nieuwe companion verschijnt, maar die moet nog (af)geschreven worden. Dat betekent dus dat Amy en Rory er vóór kerst al uit zijn. We krijgen dus nog maar maximaal vijf afleveringen met ze.

Overigens waren Murray Gold en Ben Foster van de week bezig met muziekopnames voor aflevering 2 en 3. Gold is dus weer van de partij. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112347014
Leuk als je de serie voor de tweede keer kijkt en pas in de gaten heb hoeveel specials en dergelijke je hebt gemist! Ben bij het einde van seizoen 4 en heb al twee afleveringen nooit gezien.
  Admin zaterdag 2 juni 2012 @ 16:45:50 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112348534
Dat heb ik wel 's bij sitcoms. Zit je een herhaling ergens te kijken, en blijk je 'm niet te kennen. Leuk kadootje.

Helaas volg ik DW te goed om iets te missen, dus dat heb ik hier nooit. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 3 juni 2012 @ 01:02:09 #53
107652 Quincy5
Back to the future
pi_112369478
quote:
Waar kun je die comic bestellen?
* Quincy5 is ook Star Trek fan.
www.bttf.com
I hate mornings
pi_112371685
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 01:02 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Ik heb je een DM gestuurd! :P
pi_112372823
quote:

[..]

Ik heb m bij www.archonia.com voorbesteld. Ik weet alleen niet of die toko m nu ook nog los verkoopt. Dit soort comics, soort van special interest, kopen ze volgens bij vooral op voorbestelling in.
pi_112373114
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Breuls op 03-06-2012 11:06:08 (Geen illegale linkjes.) ]
  zondag 3 juni 2012 @ 09:27:01 #57
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_112373270
Een paar weken nog en ik ontmoet Kingston en Smith *O*
Mark Sheppard al eens ontmoet.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_112373358
quote:
6s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Quote edit.
Dat is natuurlijk geen fatsoenlijke comic die je kan vasthouden enzo. Quincy5 heeft het over bestellen, en dat doe je met een papieren comic.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:27 schreef Mr. Orange het volgende:
Lucky bastard :P. Veel plezier, ik ben jaloers! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Breuls op 03-06-2012 11:06:20 ]
pi_112374631
quote:
De ze de groeten van ons :W
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin zondag 3 juni 2012 @ 11:05:35 #60
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112374806
quote:

[..]

In de comic shop/stripwinkel. Maar digitaal, mocht je dat prima vinden, kun je 'm ook krijgen: http://www.comixology.com(...)ital-comic/MAR120316

Comixology heeft ook een iPad app. Ik lees wel eens comics op m'n iPad en dat is goed te doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 3 juni 2012 @ 11:06:55 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112374826
quote:
Op welk event is dat?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 3 juni 2012 @ 12:20:58 #62
2783 Mr. Orange
Leicester!
pi_112376610
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:06 schreef Breuls het volgende:

[..]

Op welk event is dat?
In de link de link die ik je een tijdje terug had gestuurd. 11th hour van star fury events. Mij gf werkt voor de oprichter. Op de vorige event was ze PA voor felicia day. Op deze voor Alex Kingston.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_112484913
Hij is binnen :W

Vanavond doorworstelen..
  Admin dinsdag 5 juni 2012 @ 19:02:48 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112486994
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:20 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

In de link de link die ik je een tijdje terug had gestuurd. 11th hour van star fury events. Mij gf werkt voor de oprichter. Op de vorige event was ze PA voor felicia day. Op deze voor Alex Kingston.
Cool. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:57:24 #65
45 SiGNe
pi_112534970

De nieuwe companion zal denk ik wel goed ontvangen worden, mooie meid.

http://www.bbcamerica.com(...)enna-louise-coleman/

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 06-06-2012 20:00:32 (Typo) ]
  Admin woensdag 6 juni 2012 @ 19:58:52 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112535044
Ben benieuwd. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 6 juni 2012 @ 20:29:50 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112536775

6, 7, 4, 8, 5
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112539164
* WheeleE heeft de eerste DW/ST:TNG-comic uit.
Nog niet heel veel verhaal, wel de inleiding van de twee partijen. En de vijand natuurlijk. Borg en Cybermen spelen samen de slechterikken ^O^. Ik blijf aanhaken voor de volgende delen!
pi_112539626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:29 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
6, 7, 4, 8, 5
Awesome,ik wil Doctor 8 in de serie zien! :9
  Admin woensdag 6 juni 2012 @ 22:42:34 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112545508
Ik ook wel. McGann is nog jong genoeg. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112547099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:42 schreef Breuls het volgende:
Ik ook wel. McGann is nog jong genoeg. :)
Even oud as CE. :P
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:57:24 #72
45 SiGNe
pi_112550757
Hmm, Doctor 8 is van de film toch?
Zou die eigenlijk ook als opvolger van Matt Smith in de serie kunnen?
Door Whovians werd over de film altijd gezegd dat die er niet bijhoort of dat het een andere tijdlijn is en dat kan dus nu evt. opgelost worden.
  Admin donderdag 7 juni 2012 @ 07:05:31 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112555260
Dan hebben de Whovians het fout. McGann is de achtste Doctor, zoals bevestigd in de serie zelf:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_112555277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 07:05 schreef Breuls het volgende:
Dan hebben de Whovians het fout. McGann is de achtste Doctor, zoals bevestigd in de serie zelf:

2x zelfs! :+
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:51:47 #75
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_112563762
Er is volgens mij ook nooit sprake van geweest dat hij geen 'echte' Doctor zou zijn, kijk alleen al naar al het spin-off materiaal wat hij gemaakt heeft.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin donderdag 7 juni 2012 @ 21:28:08 #76
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112585171
Mooie cover met originele lyrics!

Via Twitter, geretweet door Murray Gold zelf.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 7 juni 2012 @ 21:33:24 #77
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112585399
Oh, grappig weetje: deze zangeres was de stem van de Siren in The Curse of the Black Spot uit het afgelopen seizoen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:50:42 #78
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_112606502

quote:
Here’s the first look at Matt Smith and Jenna-Louise Coleman on location. Geronimo! Jenna takes over as the Doctor’s companion from this year’s Christmas special after current companions Karen Gillan and Arthur Darvill (aka the Ponds) will leave the show in a heartbreaking storyline in episode 5 of the new series which is set to return this autumn. Get your tissues at the ready…
pi_112608338
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:50 schreef GI het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Misschien (deel van) de quote in spoilers zetten, niet iedereen wil weten in welke aflevering we afscheid nemen ;)
pi_112608573
Wat ziet de Doctor er classy uit in z'n nieuwe kostuum!
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_112609198
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:38 schreef Sprouts het volgende:
Wat ziet de Doctor er classy uit in z'n nieuwe kostuum!
Hij zit er veel beter uit :Y
pi_112609747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hij zit er veel beter uit :Y
Waistcoats are cool!
Whiskyplankje
pi_112611879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Waistcoats are cool!
Had liever blauw/groen/geel gezien! :P
pi_112892631
Hoi Doctor Who fans! :W Nadat deze serie me door zoveel verschillende personen is aangeraden, wil ik deze zomer ook maar eens beginnen om er wat te van kijken. Nu begreep ik dat het een hele oude serie is, maar dat er sinds 2005 een ´nieuwe´ serie is. Kan ik als ´Doctor Who newbie´ het beste beginnen bij de afleveringen van 2005 of begrijp ik er dan niets van?
pi_112893707
Ik ben ook gewoon bij 2005 begonnen, werkt prima :)
pi_112895438
Same here. De 2005-versie is een mooi beginpunt. Als je daarna echt de smaak te pakken hebt kun je altijd nog met de original series verder gaan.
pi_112900612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:58 schreef takkfyrir het volgende:
Hoi Doctor Who fans! :W Nadat deze serie me door zoveel verschillende personen is aangeraden, wil ik deze zomer ook maar eens beginnen om er wat te van kijken. Nu begreep ik dat het een hele oude serie is, maar dat er sinds 2005 een ´nieuwe´ serie is. Kan ik als ´Doctor Who newbie´ het beste beginnen bij de afleveringen van 2005 of begrijp ik er dan niets van?
Ben zelf ook begonnen in 2005, werkt prima. Raad het ook iedereen aan die ik DW probeer te laten kijken, zou er zelf niet aan moeten denken om alle afleveringen vanaf 1963 terug te moeten kijken :+

On a side note: het lijkt erop dat Moffat weer een eng monster voor ons bedacht heeft! :o
http://www.radiotimes.com(...)nster-will-scare-you
pi_112901081
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben erg benieuwd. :s)
pi_112901172
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:07 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ben zelf ook begonnen in 2005, werkt prima. Raad het ook iedereen aan die ik DW probeer te laten kijken, zou er zelf niet aan moeten denken om alle afleveringen vanaf 1963 terug te moeten kijken :+

On a side note: het lijkt erop dat Moffat weer een eng monster voor ons bedacht heeft! :o
http://www.radiotimes.com(...)nster-will-scare-you
The Moff bezoord iedereen trauma's :Y
pi_112901609
Welk monster heeft hier bij de users het meeste indruk gemaakt? Of nachtmerries bezorgd? :+
De Weeping Angels vond ik er mooi maar niet zozeer eng. De Gangers vond ik wel erg freaky, vooral in hun half-voltooide vorm.
Een goede twee waren de poppenmensen in het poppenhuis ergens in S6 geloof ik.
pi_112904442
Het schattigst waren de Adipose, cuteness galore

De Weeping Angels zijn brilliant verzonnen en best een beetje engig omdat je dat soort beelden ook wel eens ziet staan.

Heb nog zitten twijfelen over die renaissance radarwerkrobots maarhet meest creepy vind ik toch The Ood...
Whiskyplankje
  Admin donderdag 14 juni 2012 @ 23:13:05 #92
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_112910203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:58 schreef takkfyrir het volgende:
Je kunt beginnen in 2005 of in 2010. Beide zijn goede startpunten. Voor de meeste lol is beginnen bij 2005 aan te raden. Je zult de serie dan ook in kwaliteit zien groeien. :)

Maar voor de echte lol begin je natuurlijk gewoon in 1963. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 07:57:40 #93
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_112915263
Ik vond die jesters in The Girl in the Fireplace het engst :Y Heb daar nog wel wat nachtmerries van gehad, dat ze onder mijn bed lagen enzo :D
My hovercraft is full of eel.
pi_112915369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:57 schreef BGTes het volgende:
Ik vond die jesters in The Girl in the Fireplace het engst :Y Heb daar nog wel wat nachtmerries van gehad, dat ze onder mijn bed lagen enzo :D
Ah, ja die zijn ook leuk :Y.
Eigenlijk vind ik alle figuren die er uiterlijk stil of kalm uitzien engig. Je wéét dat er iets gaat gebeuren, of je dénkt dat ze iets gaan doen, maar je weet niet hoe of wat of wanneer.
pi_112998608
Net Matt Smith ontmoet, hele aardige, down to earth kerel.
Eye patch lady is een hele aardige vrouw. Net als de twee Delaware's (vader en zoon)
pi_113005605
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:57 schreef BGTes het volgende:
De Moff episodes van toen de Moff nog Moff was, en niet ook nog eens RTD, blijven toch de beste. Blink, The Girl in the Fireplace, the Empty Child.... 10 punten voor miniatuur vertelling, 11 punten voor scary monsters terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo eng zijn.
pi_113014254
Oh dear...
Matt Smith is irl net zo klungelig als in de series. Hij struikelde 4-5 keer tijdens het rondlopen :P
pi_113023768
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:19 schreef Mr. Orange het volgende:
Oh dear...
Matt Smith is irl net zo klungelig als in de series. Hij struikelde 4-5 keer tijdens het rondlopen :P
PICS? :P
  zondag 17 juni 2012 @ 22:09:32 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113024825
Weeping Angels, definitely. Gewoon omdat ze in een keer voor je neus staan als je even niet oplet. Maar ik vond ze de tweede keer een stuk minder eng, jammer genoeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113025116
Oh en wat denken jullie vam de gasmaskers? "Mommy? Are you my mommy?"
pi_113040785
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 22:13 schreef WheeleE het volgende:
Oh en wat denken jullie vam de gasmaskers? "Mommy? Are you my mommy?"
Die vond ik niet zozeer eng, was wel heel zielig. ;(
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: