abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112086083
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jesaja 40:22:

[..]

Definitie schijf:

[..]

Ontkrachting:

Dat is jullie Atheïstische ontkrachting.
Uitleggen heeft toch geen nut want dat lezen jullie toch niet.
Zoeken jullie iets anders op.

typische Atheïst.
pi_112086118
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De zon draait dus om de aarde volgens deze tekst hiero
Je leest als een Atheïst, het is een verzoek aan God om in te grijpen en God is almachtig en kan alles, iets wat jullie niet snappen.
pi_112086137
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:22 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie, het kan even goed om een hoek in het oosten, een hoek in het westen, enz. gaan.
Nee, dat zegt de context.Alleen past het niet in jullie straatbeeld.
pi_112086171
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:24 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat is jullie Atheïstische ontkrachting.
Uitleggen heeft toch geen nut want dat lezen jullie toch niet.
Zoeken jullie iets anders op.

typische Atheïst.
_O- Ik lach me kapot! Je ontwijkt gewoon glashard het punt? Wat je zelf zou kunnen zien als je een raket had, is 'mijn Atheïstische ontkrachting'? :')

En uitleggen heeft volgens mij geen nut omdat je het niet kunt.
pi_112086175
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:23 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hoe het is bewezen dat de zon en vele andere sterren ouder zijn dan de aarde ?

De zon is een kernfusiereactor die volgens redelijk eenvoudige principes werkt. Hoe lang deze al straalt en nog zal stralen kunnen we vrij nauwkeurig bepalen. De uitkomst ligt hoger dan de leeftijd van de aarde.

Door observatie van andere sterrenstelsels alsmede de andere planeten in ons stelsel weten we hoe deze gevormd worden. De ster is het eerste wat vormt.

Licht reist in een vacuüm met de lichtsnelheid (goh, verrassend). Dat betekent dat je het licht van een ster op 10 lichtjaar afstand pas 10 jaar na het uitstralen kan zien.
Sommige sterren staan meer dan 6000 lichtjaar bij ons vandaan, maar we kunnen hun licht toch waarnemen. Dit suggereert dat deze sterren ouder zijn dan de 6000 jaar die de aarde volgens jou oud is.

Enz. Er zijn nog meer voorbeelden, maar ik ga er eigenlijk van uit dat je ook natuurkunde op school hebt gehad. Feit is dat alle verschillende methoden onafhankelijk van elkaar op dezelfde orde van grootte qua getal uitkomen en dat geen enkele de Bijbelse versie steunt.

De aarde als middelpunt van het heelal is daarentegen een wat betere claim aangezien dit vooral een kwestie van perspectief is. Hoewel het voor de hand ligt om het zwaartepunt van het zonnestelsel als het centrum te definiëren (wat binnen de zon ligt) is dat een keuze.
Net zo kunnen we negeren dat optisch gezien de aarde in een spiraalarm en niet in het optische centrum van het melkwegstelsel ligt. Enz. enz. Dat zijn allemaal keuzes die je kan maken.
Het zijn alleen geen praktische keuzes, maar goed.

Als je meer specifieke informatie wil stel ik voor dat je een basisboek astronomie koopt. The new solar system is wel aardig. En heeft plaatjes.
Nee, het is niet bewezen want toen waren er geen mensen die dat konden bevestigen dat de Zon en de sterren ouder waren dan de Aarde.

De aarde is ouder dan de hele universum, dat is wat de Bijbel zegt.
pi_112086197
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:26 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Nee, dat zegt de context.Alleen past het niet in jullie straatbeeld.
Het bewijs spreekt je tegen, alleen past het niet in jouw bijbels wereldbeeld
pi_112086218
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

_O- Ik lach me kapot! Je ontwijkt gewoon glashard het punt? Wat je zelf zou kunnen zien als je een raket had, is 'mijn Atheïstische ontkrachting'? :')

En uitleggen heeft volgens mij geen nut omdat je het niet kunt.
Ik lach me ook kapot aan jullie, uitleggen heeft geen nut want dat heb ik al tig keren bij jou gemerkt.
pi_112086225
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Het bewijs spreekt je tegen, alleen past het niet in jouw bijbels wereldbeeld
Laat dan het bewijs zien?
pi_112086254
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik lach me ook kapot aan jullie, nee uitleggen heeft geen nut want dat heb ik al tig keren bij jou gemerkt.
Je legt helemaal niets uit, beste Kingdom34. Je ontwijkt alleen het punt met de meest simpele drogredeneringen en persoonlijke aanvallen. Heel jammer :N
  zondag 27 mei 2012 @ 13:29:41 #110
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_112086258
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:08 schreef Kingdom34 het volgende:

Jullie Atheïsten begonnen de Bijbel aan te vallen vlak voor de 18e eeuw.

Geef eens een fout wat in de Bijbel zit graag een vers erbij.
Zo maar een paar onhoudbare verzen in het licht van de moderne wetenschap:

Leviticus 11:6
Hazen zijn geen herkauwers, volgens geen enkele biologische definitie, maar nauw verwant aan knaagdieren.

Deuteronomium 14:18
Vleermuizen zijn geen vogels, maar vliegende zoogdieren.

Genesis 30: 37-43
Als je een zwanger geitenwijfje gestreepte takkenpatronen laat zien krijgen ze niet ineens genen voor gestreepte vacht.
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_112086306
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je legt helemaal niets uit, beste Kingdom34. Je ontwijkt alleen het punt met de meest simpele drogredeneringen en persoonlijke aanvallen. Heel jammer :N
Ga je nou mij beschuldigen over persoonlijke aanval, meen je dat nou echt?
Ik ontwijk niet, het heeft geen zin je leest alleen wat je wilt lezen en wat is precies zo fout aan dat leg je ook niet precies uit.
pi_112086372
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ga je nou mij beschuldigen over persoonlijke aanval, meen je dat nou echt?
Ik ontwijk niet, het heeft geen zin je leest alleen wat je wilt lezen en wat is precies zo fout aan dat leg je ook niet precies uit.
Ik lees dat de aarde plat is. Ik geef je bewijs dat de aarde rond is. En je weigert er op te reageren.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:35:10 #113
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112086434
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:06 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Jullie willen jullie woorden van definitie van mij interpreteren zodat ik eens met jullie kan zij, daar trap ik niet in beste vriend.

Macro-evolutie betekent dat een soort tot een ander soort over een lange periode van tijd.
Dat is Macro-evolutie.
Bestaande soorten gaan niet miraculeus in elkaar over. Maar een soort verandert met de tijd. Als de populatie splitst en beide zich onafhankelijk van elkaar verder ontwikkelen, dan kun je twee verschillende soorten krijgen, met een gemeenschappelijk voorouder.

Dat is evolutie, en of de soort nu bestaat uit bacterieen of grotere dieren, maakt geen verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 27-05-2012 14:31:28 ]
The view from nowhere.
pi_112086466
Kingdom34 is zo ongelofelijk voorspelbaar, ik wou dat ik in Unibet op hem kon wedden :D
pi_112086501
Waarom eis je bewijs terwijl je alles klakkeloos voor waar aanneemt uit de bijbel? De ironie is onbegrijpelijk.
pi_112086535
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Laat dan het bewijs zien?
Is al genoeg gebeurd, je leest de vorige posts maar.
pi_112086773
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:29 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Zo maar een paar onhoudbare verzen in het licht van de moderne wetenschap:

Leviticus 11:6
Hazen zijn geen herkauwers, volgens geen enkele biologische definitie, maar nauw verwant aan knaagdieren.
Ik heb zelf konijnen en ze kauwen heel vaak zonder dat ik zie grazen.

quote:
Deuteronomium 14:18
Vleermuizen zijn geen vogels, maar vliegende zoogdieren.
Het zijn gewoon vogels, alleen Atheïstische manier van classificeren.
Ik heb dat eerder uitgelegd.

quote:
Genesis 30: 37-43
Als je een zwanger geitenwijfje gestreepte takkenpatronen laat zien krijgen ze niet ineens genen voor gestreepte vacht.
Ik weet niet alles over de Bijbel, maar jij plukt willekeurig wat het je uitkomt en zelf interpreteert.
Ik lees geen genen wat jij bedoelde, maar lees jij ook de hele Hoofdstuk 29/30 en 31?

Ben je nou aan het graaien zoeken wat jou van pas komt of wat anders?
pi_112086818
quote:
13s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:38 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Is al genoeg gebeurd, je leest de vorige posts maar.
Jij gaf me geen bewijs, en je vorige post bevat ook geen bewijs en dat video was puur een gedachte hoe het eruit zou hebben gezien maar geen feit.
pi_112086870
quote:
18s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:37 schreef damirovic het volgende:
Waarom eis je bewijs terwijl je alles klakkeloos voor waar aanneemt uit de bijbel? De ironie is onbegrijpelijk.
Waarom doen jullie het zelfde met de evolutionisten (Atheïstische) religie?
Tevens zeg ik bewijs omdat het is waargenomen dat een Mens een Mens baart dat is wetenschappelijk bewijs en op dat punt ging het ook over dat ieder Soort naar zijn aard voortbrengt.

Maar dan krijg je ineens de discussie wat definieer je van Soort, typische gevalletje van ik weet het niet meer dus andere tactiek.
pi_112086923
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:46 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat kan best zo zijn, maar het staat vast dat konijnen niet herkauwen. Ze hoesten hun voedsel niet op om het beter te verteren. Nee, daar hebben ze een andere manier voor die je als je konijnen hebt vast wel gezien hebt.
quote:
[..]

Iets wat geen eieren legt, wel zoogt en geen veren heeft is nooit een vogel. Hoe hard het ook vliegt.
quote:
[..]

Ik weet niet alles over de Bijbel, maar jij plukt willekeurig wat het je uitkomt en zelf interpreteert.
Ik lees geen genen wat jij bedoelde, maar lees jij ook de hele Hoofdstuk 29/30 en 31?

Jij negeert ook constant passages die je niet aanstaan, ik dacht dat dat het hele doel was van de Bijbel? :?
  zondag 27 mei 2012 @ 13:49:58 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112086924
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:11 schreef Mensenvriend het volgende:

[..]

Moet je een wetenschappelijke opleiding hebben om de tientallen bronnen te kunnen raadplegen die bewijzen dat de Aarde NIET rond is, of dat er NOG STEEDS mutaties in zowel planten als dieren (niet te vergeten eukaryoten) worden geobserveerd ?

Neu toch !
Wel als mensen deze bronnen als misleidend aan de kant schuiven. Want wie bepaalt wat waar is? In wetenschap niemand. Alleen de feiten en argumenten tellen. Maar dan moet je er wel in thuis zijn. Een wetenschapper kan beoordelen hoe het er in de wetenschap aan toe gaat. Of het een corrupten bende is en heel betrouwbaar. Volgens Kingdom zijn evolutionisten onbetrouwbaar. Maar dat zuigt hij gewoon uit zijn duim.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 27-05-2012 13:55:38 ]
The view from nowhere.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:50:26 #122
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112086942
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:08 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Waar is het bewijs dan? of ga je mantra spelen het is bewezen zonder bewijs aan te voeren?

[..]

Jullie Atheïsten begonnen de Bijbel aan te vallen vlak voor de 18e eeuw.

Geef eens een fout wat in de Bijbel zit graag een vers erbij.
Ok.

2: Samuel 24:1
Again the anger of the LORD burned against Israel, and he incited David against them, saying, "Go and take a census of Israel and Judah."

1 Kronieken 21:1 Satan rose up against Israel and incited David to take a census of Israel.

En nou wil je zeggen dat dit verkeerd geïnterpreteerd is zeker? :')
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:50:47 #123
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112086960
Dit is gewoon bewijs dat God Satan is!
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:53:01 #124
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112087038
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:46 schreef Kingdom34 het volgende:

Geloof je nog echt ook dat dit erin staat?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:00:27 #125
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_112087304
quote:
;) Gast... Hazen zijn geen konijnen. Haasachtigen zijn een aparte familie binnen de zoogdieren. Bovendien hebben ze niet zoals de echte herkauwers meerdere magen.

quote:
Atheïstische... manier.. van classificeren ?! o|O
Biologische nomenclatuur heeft niets met atheïsme te maken, knakworst.
Zoogdieren leggen geen eieren, hebben geen enkel kenmerk van vogels, ze hebben zelfs geen eens veren of holle botten. geen snavel... Of is volgens jou alles wat in het water zwemt een vis ?

En waarom nu weer geen woord over de gestreepte geiten ? Zie je zelf ook wel in dat een brugklasser die voor het eerst iets over overerving van genen leert al kan uitdokteren dat die vers nooit door iemand geschreven kan zijn die ook maar IETS van genetica af weet ?
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')