Hallo medemensen,
Sinds ongeveer een half jaar ben ik aan het daten met een meisje. Al vanaf het begin deed vooral haar vader moeilijk over ons leeftijdsverschil (zij is 16, ik bijna 19. inb4 IEEWW VIEZE PEDO trouwens, want over het leeftijdsverschil gaat het nu even niet

), en die vond het niet eens leuk dat we überhaupt vriendschappelijk met elkaar omgingen. Nu dacht ik dat hij daar wel overheen zou groeien, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Ook haar zussen vinden me een oude viespeuk.
Nu heb ik het over het algemeen redelijk rustig aan gedaan met haar, en ben pas na een paar maanden daten en zoenen en ander gefriemel gaan vragen of ze er wat inzag om iets vasts te nemen. Hier heeft ze altijd heel erg terughoudend op gereageerd. Ze durft het niet aan om tegen haar vader en zussen in te gaan. Ze vindt me wel leuk en lief en is ook verliefd, zegt ze, maar ze wil niet de relatie met haar gezinsleden riskeren. Ik vond het altijd kut om te horen, maar begreep het ook wel een beetje. Na deze ''afwijzingen'' ging het flirten en flikflooien altijd gewoon door, wat de hoop bij mij steeds weer aanwakkerde.
Tot een paar weken geleden, toen ik de onzekerheid niet meer aan kon en haar heb gevraagd hoe ze de toekomst zag tussen ons tweeën. Ze heeft toen ''definitief'' aangegeven geen relatie met mij te willen en dat ze ook niet wil proberen om mij voor te stellen aan haar vader, maar tegelijkertijd wou ze wel vrienden blijven. Ze hecht heel veel waarde aan onze vriendschap en we praten bijna elke dag. Terwijl ik een halfjaar lang dacht bezig te zijn met een soort van fundament op te bouwen voor een relatie, is zij ontzettend gehecht aan mij geraakt en is me als een soort van ''beste vriend'' gaan zien. Ze heeft meerdere keren gezegd dat ze het verschrikkelijk zou vinden als ik het contact zou verbreken.
Ik ben eerst akkoord gegaan met vrienden blijven omdat ik nog wat hoop had dat ze wel bij zou draaien, maar sinds twee weken geleden is echt alle romantiek tussen ons tweeën verdwenen. Blijkbaar heeft mijn vraag haar een beetje afgeschrikt of zo. Ze flirt niet meer, zegt geen lieve dingen meer en het contact is echt puur nog vriendschappelijk. Nu realiseer ik me pas dat dit echt niet is wat ik wil. Het klinkt misschien heel egoïstisch en seksistisch, maar ik wil niet ''gewoon'' een vriend zijn. Ik wil háár vriend zijn. En dat zit er blijkbaar dus niet in.
Nu is mijn vraag aan jullie: heeft iemand hier ervaring mee en hoe pakten jullie dit dan aan? Als ik het contact nu verbreek zou ik me ergens toch wel ontzettend schuldig en egoïstisch voelen. Maar het verlangen vreet nu aan mijn hart, en de jaloezie als ze iets met andere jongens doet is als een stomp in mijn maag. Ik wil haar loslaten, maar dat kan niet als ik nog elke dag met haar chat.