Misschien even de header.php (neem aan dat die zo heet) en dan nét voor de benaming van die toolbar een <br> plakken?quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb een probleem met CSS, mede omdat ik te weinig kennis er van heb.
[ afbeelding ]
Ik heb het logo in het menu geplaatst door dat bij de eigenschappen van het menu-item in Joomla in te vullen. Zoals jullie zit het logo echter niet mooi. Ik zou het graag in het midden van die grijze balk willen hebben, zodat het logo een stukje boven de grijze balk en een stukje onder de grijze balk uitsteekt.
Bij de eigenschappen in Joomla kan ik geen uitlijning van het plaatje aangeven.
Ik heb hierover veel gegoogled (op termen als image in menu align e.d.) maar ik zoek blijkbaar verkeerd.
Heeft een van jullie een tip hoe ik de CSS-file die hieronder staat kan aanpassen om dit te bereiken?
CSS-file
Website
Mijn dank is groot voor het meedenken!
quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:33 schreef -J-D- het volgende:
Ik heb een probleem met CSS, mede omdat ik te weinig kennis er van heb.
[ afbeelding ]
Ik heb het logo in het menu geplaatst door dat bij de eigenschappen van het menu-item in Joomla in te vullen. Zoals jullie zit het logo echter niet mooi. Ik zou het graag in het midden van die grijze balk willen hebben, zodat het logo een stukje boven de grijze balk en een stukje onder de grijze balk uitsteekt.
Bij de eigenschappen in Joomla kan ik geen uitlijning van het plaatje aangeven.
Ik heb hierover veel gegoogled (op termen als image in menu align e.d.) maar ik zoek blijkbaar verkeerd.
Heeft een van jullie een tip hoe ik de CSS-file die hieronder staat kan aanpassen om dit te bereiken?
CSS-file
Website
Mijn dank is groot voor het meedenken!
1 2 3 | .menu img { margin-top:-30px; } |
Ik heb dat geprobeerd bij .topmenu aangezien ik geen .menu zag. Helaas werkte dat niet.quote:
Je kan die er gewoon ergens bij plaatsen in de css, .menu bestaat wel degelijk volgens mn chrome dev tools. En het moet sowieso op zichzelf staan aangezien het .menu img is ipv alleen .menuquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:09 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik heb dat geprobeerd bij .topmenu aangezien ik geen .menu zag. Helaas werkte dat niet.
Had ik het op een andere plaats in de CSS-bestand moeten plaatsen?
Een <br> werkte helaas ook niet.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je kan die er gewoon ergens bij plaatsen in de css, .menu bestaat wel degelijk volgens mn chrome dev tools. En het moet sowieso op zichzelf staan aangezien het .menu img is ipv alleen .menu
En het werkt als ik het toevoeg via Chrome
Ik ben begonnen met HTML3 en CSS1 in 1997. Ik leer nog steeds bijna dagelijks nieuwe dingen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:28 schreef Quotidien het volgende:
Hoelang hebben jullie erover gedaan HTML en CSS te leren?
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Zo leren veel tutorials het mensen helaas wel aan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:31 schreef Tijn het volgende:
Wees blij dat je in elk geval bijna geen opmaak in de attributen meer tegenkomt
<h1 color="blue"> enzo
Wat maakt niet uit?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoor
Maar dat kun je veel beter apart in css doen.
Het was geen stomme vraag maar een stomme opmerking.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik dacht dat je jouw bericht had bewerkt, omdat je het een stomme vraag vond o.i.d.
Er zijn toch niet serieus tutorials die anno 2012 dit soort onzin uit de steentijd aanleren? Ik bedoel, je gaat toch ook niet meer mensen uitleggen wat de <font> tag is?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo leren veel tutorials het mensen helaas wel aan.
Net als:
<body bgcolor="green">
</body>
Wat is er mis met de <font> tag dan? Je moet toch je font kunnen bepalen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn toch niet serieus tutorials die anno 2012 dit soort onzin uit de steentijd aanleren? Ik bedoel, je gaat toch ook niet meer mensen uitleggen wat de <font> tag is?
Dat is lang geleden, dat ik dat voor het laatst gezien heb.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:31 schreef Tijn het volgende:
Wees blij dat je in elk geval bijna geen opmaak in de attributen meer tegenkomt
<h1 color="blue"> enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |