Hee ik was er eerder met mijn topic! Maar meestal herken je dit snel als; de persoon geen zin meer in het leven heeft, geen uitweg meer in de situatie ziet die er plaatst vind.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:27 schreef Sicstus het volgende:
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit herkennen, en hoe zij ermee omgaan? Het gevoel dat elke dag een kwelling is, maar dat je er toch nog niet aan toe bent er een einde aan te maken, omdat je een vage, sluimerende hoop blijft houden dat het ooit goed komt. En dat je het je naasten niet wil aandoen. Herkenbaar? En wat doe je ermee?
Hoop en het gevoel dat er misschien een wonder gaat gebeuren is het vergif van het geloof dat diep in het collectief onderbewuste is geworteld. Ooit had het zijn functie maar nu een zwaar verouderde energie die alleen suicidalen hun daad wat laat uitstellen. Een toegeven aan deze energie betekent alleen dat je narigheid nog niet erg genoeg is om te kiezen om het aarde te verlaten. Dus jou lot is om voor de rest van je tijd hier door te lummelen en altijd op dit niveau van shit te leven. Maak er gewoon een eind aan. Je wordt met open armen ontvangen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:27 schreef Sicstus het volgende:
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit herkennen, en hoe zij ermee omgaan? Het gevoel dat elke dag een kwelling is, maar dat je er toch nog niet aan toe bent er een einde aan te maken, omdat je een vage, sluimerende hoop blijft houden dat het ooit goed komt. En dat je het je naasten niet wil aandoen. Herkenbaar? En wat doe je ermee?
Die hoffnung stirbt zuletzt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:41 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Hoop en het gevoel dat er misschien een wonder gaat gebeuren is het vergif van het geloof dat diep in het collectief onderbewuste is geworteld. Ooit had het zijn functie maar nu een zwaar verouderde energie die alleen suicidalen hun daad wat laat uitstellen. Een toegeven aan deze energie betekent alleen dat je narigheid nog niet erg genoeg is om te kiezen om het aarde te verlaten. Dus jou lot is om voor de rest van je tijd hier door te lummelen en altijd op dit niveau van shit te leven. Maak er gewoon een eind aan. Je wordt met open armen ontvangen.
Deze gedachtegang heb ik ook gehad. Helaas is het zo diep geworteld, je zegt het zelf al, dat het niet eenvoudig uit te schakelen is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:41 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Hoop en het gevoel dat er misschien een wonder gaat gebeuren is het vergif van het geloof dat diep in het collectief onderbewuste is geworteld. Ooit had het zijn functie maar nu een zwaar verouderde energie die alleen suicidalen hun daad wat laat uitstellen. Een toegeven aan deze energie betekent alleen dat je narigheid nog niet erg genoeg is om te kiezen om het aarde te verlaten. Dus jou lot is om voor de rest van je tijd hier door te lummelen en altijd op dit niveau van shit te leven. Maak er gewoon een eind aan. Je wordt met open armen ontvangen.
Ik denk dat als zij antwoorden wel duidelijk is hoe ze ermee omgaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:27 schreef Sicstus het volgende:
Hangt dat er niet vanaf wat de oorzaak en mate van die kwelling is?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:27 schreef Sicstus het volgende:
Voor sommige mensen is dat nu eenmaal zo.quote:
Bedankt voor deze nietszeggende reply, rechts balletje.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat als zij antwoorden wel duidelijk is hoe ze ermee omgaan.
Wat niet wegneemt dat er wel een duidelijke reden of aanleiding voor kan zijn hè. Vandaar de vraag.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is dat nu eenmaal zo.
En is het kwartje al de goede kant opgerold?quote:Op zondag 27 mei 2012 00:33 schreef Lastpost het volgende:
Herkenbaar, jarenlang zo rondgelopen en ergens maar steeds de hoop gehouden dat het kwartje wel een keer de goede kant op móest gaan rollen.
Heb in al die tijd éen keer echt op het punt gestaan, maar de angst om anderen er pijn mee te doen was groter dan de pijn waar ik zelf mee liep blijkbaar.
Als ik puur kijk naar de gebeurtenissen in de afgelopen jaren zou ik dit met een ja moeten beantwoorden, echter ben ik al jaren niet meer mezelf en voel ik me ondertussen echt vervreemd en een soort slap aftreksel van wat ik kan zijn en geweest ben.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:09 schreef Kola het volgende:
[..]
En is het kwartje al de goede kant opgerold?
quote:Op zondag 27 mei 2012 01:12 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja, want je hebt nog gevoelens als je dood bent.
Spijt kan wel als de poging mislukt.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:12 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja, want je hebt nog gevoelens als je dood bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |