Moet je aan Deelnemer vragen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:14 schreef solarcorona het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een mens een aap zou kunnen baren? Wie heeft dat ooit gezegd of waar staat zoiets geschreven ? Dit zou in ieder geval de evolutie theorie ontkrachten.
Je moet aan Deelnemer vragen, hij zegt dat dat wetenschappelijk is bewezen dat evolutie een feit is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als je gelooft dat een mens een aap produceert, dan heb je dus niks begrepen van evolutie, maar omdat je christen bent begrijp je het perfect en zijn wij dom. Zo is het toch? Mijn vraag kwam overigens voort uit je opmerkingen en je spelling, ben je een native English? Waarom kun je daar niet gewoon even antwoord op geven? Als je antwoord namelijk nee is of er geen antwoord is kunnen we aannemen dat je laagbegaafd bent of dyslexie hebt.
Kingdom is intelligent genoeg om evolutietheorie te begrijpen, maar hij haalt al zijn informatie bij de creationisten vandaan (die hij vertrouwt/gelooft). Van wetenschap, biologie, alles wat erover bekent is (bibliotheken vol) weet Kingdom vrijwel niets.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als je gelooft dat een mens een aap produceert, dan heb je dus niks begrepen van evolutie, maar omdat je christen bent begrijp je het perfect en zijn wij dom. Zo is het toch? Mijn vraag kwam overigens voort uit je opmerkingen en je spelling, ben je een native English? Waarom kun je daar niet gewoon even antwoord op geven? Als je antwoord namelijk nee is of er geen antwoord is kunnen we aannemen dat je laagbegaafd bent of dyslexie hebt.
Ik heb juist duidelijk antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:29 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Kingdom is intelligent genoeg om evolutietheorie te begrijpen, maar hij haalt al zijn informatie bij de creationisten vandaan (die hij vertouwd/geloofd). Van wetenschap, biologie, alles wat erover bekent is (bibliotheken vol) weet Kingdom vrijwel niets.
Ik zei dat evolutie een feit is, zoals de bolvorm van de aarde een feit is. Niemand kijkt om zich en constateert dat hij op een bol staat. Toch mag je het een feit noemen, maar het is geen simpele directe waarneming. De aardbol is daarvoor te groot en evolutie is daarvoor te traag.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Je moet aan Deelnemer vragen, hij zegt dat dat wetenschappelijk is bewezen dat evolutie een feit is.
Ik zeg op mijn beurt of hij het gezien heeft dat een Mens een Aap produceert als hij wetenschappelijk kennis heeft.
Mensen als Kingdom34 en Bianconeri ga je niet overtuigen, dus je kunt er beter niet de moeite instoppen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:37 schreef Molurus het volgende:
Kingdom34, had je gezien dat Hovind erkent dat twee groepen van dezelfde soort door variatie en natuurlijke selectie zo ver uit elkaar kunnen groeien dat ze niet meer onderling kunnen voortplanten?
Als dat geen soortvorming is, wat is het dan wel? In zijn eigen woorden: "if they can bring forth, they are the same kind".
Het lijkt erop dat Hovind de belangrijkste elementen van evolutie niet betwist, maar vooral bezwaar heeft tegen het gebruik van het woord 'evolutie'.
Dat gaat Kingdom34 en Bianconeri niet overtuigen. Daarvoor moet je met de bijbel aankomen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:45 schreef Molurus het volgende:
Alweer even geleden, maar hier best interessant:
Enjoy.
Ik heb ook plezier in de discussie tussen wetenschap en sprookjes, maar soms zijn die religekkies zo verdomd dom.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:59 schreef Molurus het volgende:
Ik verwacht ze ook niet te overtuigen met zo'n gesprek tussen Dekker en Philipse (of wat dan ook), maar dan nog kan ik wel plezier hebben in een debat over wetenschap vs. geloof.
De gristenfundi's gaan pas geloven dat god niet bestaat als het in de bijbel staat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 00:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat gaat Kingdom34 en Bianconeri niet overtuigen. Daarvoor moet je met de bijbel aankomen.
Straks staat het er nog in ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:01 schreef SavageMM het volgende:
[..]
De gristenfundi's gaan pas geloven dat god niet bestaat als het in de bijbel staat.
Dat zou echt veel te funny zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Straks staat het er nog in ook.
Ik vond deze.quote:
OMFG Die bewijsstijl moet door een gristen bedacht zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik vond deze.
The Bible Says God Doesn't Exist (Really!)
by ~RushAndRuleIt
Many Christians wonder how anyone could doubt the existence of God, but it turns out it's right in the bible. If you read between the lines, it tells you there's no God…
1) The bible claims that God sacrificed Jesus for our sins. (John 3:16, Romans 3:25, Ephesians 5:2, Hebrews 9:26) (This is ignoring Deuteronomy 24:16 and Ezekiel 18:20, which state that everyone is to be responsible for their own transgressions without anyone else dying for their sins, thus undermining the primary basis of Christianity.)
2) Since Jesus is God (2 Peter 1:1, John 10:30-33, and other verses), premise 1 means that God sacrificed himself.
3) A sacrifice involves the destruction of the entire being, including the spirit. This seems intuitively obvious especially for a self-sacrifice, since it's not much of a sacrifice if the martyr is guaranteed an eternity in heaven. The bible never directly specifies what constitutes a "sacrifice," but it seems to support this intuition.
a) In the entire bible, only humans are said to have been given immortal souls. (Ecclesiastes 3:11, 12:7, and other verses)
b) The bible allows animal sacrifice (several passages in Leviticus 1), but it condemns human sacrifice in the same breath as witchcraft, sorcery, fortune telling, and other forms of magic. (Deuteronomy 18:10-11)
c) Of all the things the bible forbids, why lump human sacrifice together with magic? It would require some type of occult power to sacrifice the additional element of the soul.
Do not be afraid of those who kill the body but cannot kill the soul. Rather, be afraid of the One who can destroy both soul and body in hell.
(Matthew 10:28)
Therefore, the bible implicitly defines sacrifice as the destruction of the whole being, including the spirit.
4) From the above premises, God must have died with no afterlife.
Therefore, according to the bible, God doesn't exist.
Lol! Het staat geschreven enzo. Er staat daadwerkelijk in de bijbel: God bestaat niet. Fuck context enzo.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Haha, nog een bewijs in de Bijbel dat God niet bestaat:
Psalm 53. The fool says in his heart, God does not exist.
Het christendom bestaat uit talloze dwazen! XD
Hihi!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:18 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
"Als Darwin zo briljant was waarom heeft hij dan nooit een Nobelprijs gekregen?"
Ik zou hier graag een uitleg bij lezen. De amnesia haze of de Russian standard heeft wellicht invloed op het cognitieve vermogen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hihi!
Er was ooit een man die aan antroposofische winkels speelgoed wilde leveren, maar hij werd niet sympathiek gevonden. Dus werd hij grondig aan de tand gevoeld. Dat ging niet erg eerlijk en uiteindelijk verweerde hij zich met: "Nee, ik heb niet op de Vrije School gezeten. Maar Steiner ook niet."
Ik vond dat hij iedereen in één klap voor lul gezet had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |