Je hebt nog geen definitie gegeven van soort.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:31 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wat heb ik dan volgens jou geen antwoord op gegeven?
Kan je niet lezen ofzo? Ik postuleer dat DNA altijd al heeft bestaan, ik doe geen uitspraken over de oerknal.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:35 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dan durf je niet toe te geven dat je voor 2 kiest spontaan......................heb ik goed gegokt
3: misschien hebben de hindoes gelijkquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ja, sinds mensheugenis............................maar hoe is DNA wat zo complex is ontstaan?
Ik geef je twee redenen.
1: God heeft het gemaakt wat de Bijbel zegt
2: of de oerknal
Welke van de twee..............................tenzij je een derde oorzaak in je gedachte hebt?
De Bijbel zeg soort brengt keer op keer hetzelfde soort wat wij keer op keer waarnemen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Behalve creationisten is er niemand die zulke onzin loopt te verkondigen en al helemaal geen wetenschappers die zich bezig houden met abiogenese.
Stop eens met onzin en beantwoord vragen eens eerlijk, in plaats van dit soort kinderachtige onzin te spuien.
[..]
Stel we weten niet hoe DNA is ontstaan en dan? Dat is enkel afwezigheid van bewijs, maar dat betekend niet dat er geen natuurlijke verklaring kan zijn.
In plaats daarvan mag jij aantonen dat DNA ontworpen is en dat de specifieke ontwerpen ook nog god van de bijbel is.
Jij bent degene die grote uitspraken doet, die uitspraken mag je dan ook even onderbouwen.
succes!
Hoezo nemen we dat keer op keer waar? Sowieso dubieuze discussie zonder definitie van een 'soort', maar dit standpunt is makkelijk te ontkrachten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:37 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel zeg soort brengt keer op keer hetzelfde soort wat wij keer op keer waarnemen.
Ben je met mij eens dat de Bijbel wetenschappelijk is bekrachtigd ?
Ik ben met je eens, maar God is in de Bijbel almachtig en is God ook instaat om DNA te maken wat zo complex is?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het ontstaan van DNA is als je atheïstisch bent met geen van beide te verklaren. DNA is er niet 'door de oerknal', en het bestaan van een God die DNA geschapen heeft kan niet bewezen worden.
Eh... Wat is nou je punt?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens, maar God is in de Bijbel almachtig en is God ook instaat om DNA te maken wat zo complex is?
De bijbel beweert dat de aarde plat is en het middelpunt van ons zonnestelsel is. Hoezo is dat wetenschappelijk bekrachtigd?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:37 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel zeg soort brengt keer op keer hetzelfde soort wat wij keer op keer waarnemen.
dus een vis die op strand kan kruipen is dezelfde soort als een vis een paar generaties eerder die dat niet kon.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:37 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar Molorus dwong mij ertoe keer op keer omdat hij niet accepteerde wat ik definieerde precies wat de Bijbel zegt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je hebt nog geen definitie gegeven van soort.
Je hebt nog niet aangegeven wat jij bedoelt met "van soort naar soort" gaan.
Dat zijn de twee waar je zeker geen antwoord op heb gegeven.
Ik heb dat gemist, kun je nog één keer neertypen wat jij onder een soort verstaat alsjeblieft?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:41 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik heb dat uitgelegd, maar Molorus dwong mij ertoe keer op keer omdat hij niet accepteerde wat ik definieerde precies wat de Bijbel zegt.
Heb je nog meer voorbeelden?
Ja dat kan die God maar dat is geen bewijs voor God of aan te nemen dat het zo gegaan is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens, maar God is in de Bijbel almachtig en is God ook instaat om DNA te maken wat zo complex is?
het soort interpretatie waarbij een walvis een vis is en geen zoogdierquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat gemist, kun je nog één keer neertypen wat jij onder een soort verstaat alsjeblieft?
Is een Mens een Soort ja of nee? We praten over dieren/Mensen en Planten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo nemen we dat keer op keer waar? Sowieso dubieuze discussie zonder definitie van een 'soort', maar dit standpunt is makkelijk te ontkrachten.
Ja, een mens is een soort. Maar wat versta jij er onder?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:45 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Is een Mens een Soort ja of nee? We praten over dieren/Mensen en Planten.
Nooit bewezen, je gaat ervan uit dat het zo is omdat het jou is ingehamerd.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:41 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dus een vis die op strand kan kruipen is dezelfde soort als een vis een paar generaties eerder die dat niet kon.
een vis die af en toe het land op kruipt en naast kieuwen longen ontwikkeld is dezelfde soort als de vis zonder longen.
Ja je Bijbelse interpretatie klopt inderdaad met de evolutietheorie
Soort betekent dat een Mens altijd een Mens voortbrengt en geen Aap of een Plantquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat gemist, kun je nog één keer neertypen wat jij onder een soort verstaat alsjeblieft?
war zeg ik dat een vis niet altijd kieuwen heeft gehadquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:48 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nooit bewezen, je gaat ervan uit dat het zo is omdat het jou is ingehamerd.
Kieuwen zijn nooit geëvolueerd, het heeft altijd kieuwen gehad je praat weer alsof het ene feit is wat nooit is waargenomen.
Dus de Bijbelse interpretatie is creatie niet evolutie je hebt ook niet eens Bijbelkennis.
Oké, maar dat is wel een heel groot verschil. Er zijn gelukkig meer soorten. Dus. Is een paard dezelfde soort als een ezel? En een muilezel?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:49 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Soort betekent dat een Mens altijd een Mens voortbrengt en geen Aap of een Plant
Feit is DNA bestaat. Hoe ga je het zoiets wat zo complex uitleggen hoe het is ontstaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Ja dat kan die God maar dat is geen bewijs voor God of aan te nemen dat het zo gegaan is.
Het zegt ook nis over de juistheid van jouw bijbel interpretatie zelfs als er een God bestaat en als die God inderdaad de God van Joods/Christelijke God is
Nee hoor. En DNA is niet zo complex als het lijkt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:51 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Feit is DNA bestaat. Hoe ga je het zoiets wat zo complex uitleggen hoe het is ontstaan.
Er moet iemand geweest zijn (God) een ander hoge intelligentie dat voor elkaar kreeg klopt dat zo beetje?
Kun je wat meer verduidelijken wat je bedoelt met soort zodat duidelijk wordt waarom:quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:49 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Soort betekent dat een Mens altijd een Mens voortbrengt en geen Aap of een Plant
Het blijft een vis, alleen Mensen veranderen de categorisch zelf maar de Bijbel is Duizenden jaren niet veranderd en volgens de Bijbel is een Walvis een vis.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het soort interpretatie waarbij een walvis een vis is en geen zoogdier
dat is exact wat de evolutietheorie zegt, geen organisme heeft ooit iets voortgebracht wat wezenlijk anders is dan zichzelf.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:49 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |