abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112029496
Ieder jaar worden er wel weer ergens in Nederland graancircels ontdekt welke door buitenaardse machten en weet ik veel wat voor andere onzinverhalen er over de ronde gaan zijn gemaakt. Ik zeg bewust onzin omdat ik nogal nuchter ben en er eigenlijk niet in geloof. Maar aan de andere kant ik kan ook niet verklaren hoe het wel gebeurd. Mijn ouders hebben ergens in Groningen een boerderij. Ook daar werden een jaar of 10 geleden graancircels waargenomen. Mijn vader wilde het stil houden want hij stond niet echt te wachten op allerlei idioten die door zijn graanveld de halve oogst gingen vertrappen om die graancicels te bekijken. Maar uiteraard kon het niet stil blijven en na een week hadden ze allerlei mafkezen op bezoek die met meetapparatuur bezig gingen. IK heb die mensen toen een beetje belacheljk gemaakt. Maar ik heb die graancircels zelf ook bekeken, samen met mijn vader als een van de eersten, en kon zelf niet ontdekken hoe ze gemaakt zouden zijn. We zagen geen voetsporen ofzo. Ik had zelf het idee dat je ze zelf wel zou kunnen maken met bijvoorbeeld een stik in het midden en dan een stuk touw waarmee je het graan plat gaat drukken. Maar er waren verder geen sporen te vinden. Dus iedere keer als ik weer iets hoor over graancircels dan denk ik "hoe ontstaan die, toch grappenmakers? of zit er iets in de grond waardoor het graan plat slaat? blikseminslag? Maar het zijn gewoon echte circels en bij blikseminslag dan zou het beeld toch veel grilliger zijn." Het vervelende is dat ik het zelf niet kan verklaren. Ik heb die dingen met eigen ogen gezien maar kan/wil niet geloven dat ze zonder menskracht zijn gemaakt.

Het schoot met te binnen omdat ik vanmiddag bij een vriend was die ook een graanboerderij heeft en we kregen het ineens over die dingen. We waren het er allebei over eens dat het onzin is dat ze door buitenaardse invloeden zijn gemaakt. Maar we wisten beide niet hoe ze dan gemaakt zijn.

Ik wil overigens wel proberen om er een te maken. Dus wie weet komt mijn graancircel binnenkort in het nieuws als hij lukt en dan weet ik hoe ze gemaakt moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kijkmij op 25-05-2012 22:37:08 ]
pi_112029511
Vorig jaar idd nog wat gemaakt... :)
dus
pi_112029586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:55 schreef Evie het volgende:
Vorig jaar idd nog wat gemaakt... :)
ja echt?
pi_112029617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:57 schreef kijkmij het volgende:

[..]

ja echt?
Ja, want ik ben een alien :Y)
dus
pi_112029625
Ik vind graancirkels echt heel kunstig gemaakt door de mens.
Ik snap nog steeds niet dat dit zo'n ondergeschoven kindje is
in de kunstenaarswereld.
Ook in moeilijke tijden.
pi_112029648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind graancirkels echt heel kunstig gemaakt door de mens.
Ik snap nog steeds niet dat dit zo'n ondergeschoven kindje is
in de kunstenaarswereld.
O+ thnx O+ O+ O+
dus
pi_112029725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:59 schreef Evie het volgende:

[..]

O+ thnx O+ O+ O+
Geen dank. :*

Ik kijk soms op internet naar die plaatjes. Ik moet wel zeggen dat ik ze in
Amerika mooier vind dan sommige in Nederland. Die bij Stadskanaal in 2000 nog wat
vind ik niet zo heel denderend ;(
Ook in moeilijke tijden.
pi_112029767

Deze was die bij Stadskanaal.

Slim bedacht deze cirkel. Daar het gras weer op zonder sporen achter te laten.
Ook in moeilijke tijden.
pi_112029799
En als ik er een wil maken wil ik een echte mooie maken. Ik kan via mijn werk wel aan laserapparatuur (voor uitzetwerk in bijvoorbeeld de wegenbouw) komen en zou ze dan misschien wel kunnen uitzetten. Maar die ik gezien heb leken echt alsof er geen mensen bij waren geweest. En dat vind ik het vreemde. Je kunt toch moeilijk in een helicopter ofzo zitten en het graan dan plat maken ofzo.
pi_112029852

En deze ook. Jammerlijke bij deze is dat je dubieuze sporen aan de bovenkant ziet nabij de tractorsporen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_112030044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Geen dank. :*

Ik kijk soms op internet naar die plaatjes. Ik moet wel zeggen dat ik ze in
Amerika mooier vind dan sommige in Nederland. Die bij Stadskanaal in 2000 nog wat
vind ik niet zo heel denderend ;(
Maar ik vind ze wel knap gemaakt. Daarom zou ik het zelf eens een keer willen proberen. Ik heb tijdens mijn studie ook meten en uitzetten voor wegenbouwkundige projecten gehad. Ik zou best wel even mijn studie boeken weer eens willen afstoffen en proberen zoiets uit te zetten met lazer. Maar dan moeten ze nog gemaakt worden.

Die bij Stadskanaal was overigens niet bij mijn vader. Maar was wel rond die tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door kijkmij op 25-05-2012 22:43:16 ]
pi_112030258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:08 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Maar ik vind ze wel knap gemaakt. Daarom zou ik het zelf eens een keer willen proberen. Ik heb tijdens mijn studie bijvoorbeeld ook meten en uitzetten voor wegenbouwkundige projecten gehad. Ik zou best wel even mijn studie boeken weer eens willen afstoffen en proberen zoiets uit te zetten met lazer. Maar dan moeten ze nog gemaakt worden.

Die bij Stadskanaal was overigens niet bij mijn vader. Maar was wel rond die tijd.
Nice. Maar van horen zeggen heb ik begrepen dat die in Stadskanaal zeer precies gemaakt.
Oppervlakte van het boerenland is berekend. Uitgetekend op papier,om met een meetlint
de juiste maten op te meten in het land.

[ Bericht 34% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-05-2012 00:27:54 ( - flirten doe je maar op msn -) ]
Ook in moeilijke tijden.
pi_112030611
[quote]0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:13 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Nice. Maar van horen zeggen heb ik begrepen dat die in Stadskanaal zeer precies gemaakt.
Oppervlakte van het boerenland is berekend. Uitgetekend op papier,om met een meetlint
de juiste maten op te meten in het land.

zou niet eens met een meetlint hoeven. bij mij op werk hebben we een tekenprogramma waar je het ontwerp in zou kunnen maken op x-y coordinaat. dat voer je dan in in een gps apparaat en je kunt zo de diverse punten uitzetten. alleen dan moet het in het terrein nog uitgevoerd worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-05-2012 00:30:11 (reactie op edit verwijderd) ]
pi_112030761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:20 schreef kijkmij het volgende:

[..]

zou niet eens met een meetlint hoeven. bij mij op werk hebben we een tekenprogramma waar je het ontwerp in zou kunnen maken op x-y coordinaat. dat voer je dan in in een gps apparaat en je weet kunt zo de diverse punten uitzetten. alleen dan moet het in het terrein nog uitgevoerd worden.
Dat is inderdaad een optie, ook een betere. Ach op zich al een kunst om het te kunnen :P
Het geduld dat je er voor moet hebben enzo :P
Ik zou het met mijn scheve gevoel voor richting niet kunnen :')
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:37:50 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112031393
Graancirkels zijn best wel te maken met een goed uitgestippeld plan, wat goniometrie, stokken, touwen, zaklampen en een gezonde dosis meligheid.

Ik snap niet zo goed waarom iemand die zichzelf nuchter noemt in bijna dezelfde zin kan uiten dat hij het niet kan verklaren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112031716
In graancirkels zitten ook een bepaalde knik in het graan dat niet uit te leggen is door wetenschappers. Sommige graancirkels kunnen gewoon haast niet gemaakt zijn door een mens, zo perfect. En dan ook nog in een nacht he.

Zie deze graancirkel van 2002 in Hampshire:

Hoe wil je dat in een nacht maken? En zo perfect?

Maargoed er zitten heus wel heel veel mensgemaakte tussen, wellicht ook die hierboven maar sommige zijn echt zo perfect, zo mooi, dat dat haast niet door een mens gemaakt kan zijn.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_112031718
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Graancirkels zijn best wel te maken met een goed uitgestippeld plan, wat goniometrie, stokken, touwen, zaklampen en een gezonde dosis meligheid.

Ik snap niet zo goed waarom iemand die zichzelf nuchter noemt in bijna dezelfde zin kan uiten dat hij het niet kan verklaren.
Ik kan het verklaren als het door mensenwerk zou zijn gemaakt. Die ik toen zelf heb gezien was echt zo goed gemaakt dat ik het niet kon verklaren. Ik heb echt heel goed rondgekeken of ik sporen kon zien dat er mensen bezig waren geweest. Ik kon ze niet vinden. Heel even had ik het idee van "zou het dan toch? ". Daarom wil ik zelf ook proberen om een keer een perfecte graancirkel te maken. Zodat ik dan weet hoe het gaat.

En wat me dan nog leuker lijkt als ik een perfecte cirkel heb gemaakt om dat rond te vertellen zodat dan de media er op af komt. Even kijken hoe ver het dan gaat.

Maar afgezien van mijn verhaal ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar de mening van de mensen die er anders over denken en er een andere verkalring voor hebben dan dat een graancirkel door mensenwerk is gemaakt.

p.s.
de grootste uitdaging voor mij zou hem er in zitten om zo'n ding te ontwerpen met een tekenprogramma en dan uit te zetten met gps en dan nog proberen om zo''n cirkel te maken. Dus eigenlijk niet eens zo zeer vanwege de lol die ik er van zou hebben maar meer om te kijken of mij dat lukt. Die uitdaging daar gaat het mij met name om.
pi_112035461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:46 schreef Kerol het volgende:
In graancirkels zitten ook een bepaalde knik in het graan dat niet uit te leggen is door wetenschappers. Sommige graancirkels kunnen gewoon haast niet gemaakt zijn door een mens, zo perfect. En dan ook nog in een nacht he.

Zie deze graancirkel van 2002 in Hampshire:

[ afbeelding ]

Hoe wil je dat in een nacht maken? En zo perfect?

Maargoed er zitten heus wel heel veel mensgemaakte tussen, wellicht ook die hierboven maar sommige zijn echt zo perfect, zo mooi, dat dat haast niet door een mens gemaakt kan zijn.
Tuurlijk kan dit ook in een nacht gemaakt zijn. Geef eens een goede reden waarom niet.

Zolang er bij iedere graancirkel nog sporen staan van tractors waarlangs de mensen kunnen lopen zonder andere sporen na te laten kun je er denk ik wel 100% zeker van zijn dat dit gewoon allemaal mensenwerk is.
pi_112035897
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:17 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dit ook in een nacht gemaakt zijn. Geef eens een goede reden waarom niet.

Zolang er bij iedere graancirkel nog sporen staan van tractors waarlangs de mensen kunnen lopen zonder andere sporen na te laten kun je er denk ik wel 100% zeker van zijn dat dit gewoon allemaal mensenwerk is.
Ik denk ook wel dat het mensenwerk is. Maar die cirkel die ik gezien heb waren geen voetstappen gezien. Ze hadden door de tracktor sporen kunnen lopen maar die liggen op ongeveer 30 meter uit elkaar en dan hadden we toen ook moeten zien dat er op het gedeelte waar de cirkel is gemaakt sporen te zien waren. En die waren er niet. Als je over het graan loopt zul je namelijk altijd iets moeten zien van voetstappen en dat het graan daar dan "anders" geplet is omdat er een voetafdruk in zou moeten zitten. Dat was er dus niet. Maar desondanks denk ik wel dat het mensenwerk is.
pi_112036293
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:28 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat het mensenwerk is. Maar die cirkel die ik gezien heb waren geen voetstappen gezien. Ze hadden door de tracktor sporen kunnen lopen maar die liggen op ongeveer 30 meter uit elkaar en dan hadden we toen ook moeten zien dat er op het gedeelte waar de cirkel is gemaakt sporen te zien waren. En die waren er niet. Als je over het graan loopt zul je namelijk altijd iets moeten zien van voetstappen en dat het graan daar dan "anders" geplet is omdat er een voetafdruk in zou moeten zitten. Dat was er dus niet. Maar desondanks denk ik wel dat het mensenwerk is.
Die voetsporen hoeft niet als je precies over de sporen blijft lopen. Ik heb ooit eens op TV een paar Engelsen gezien die graancirkels maakte en die hadden ook iets van planken onder hun voeten zodat er zeker geen sporen achterbleven.
pi_112040170
Is met een Robotic Total Station (e.d. land meetapparatuur), een meetlint en een op de kaart uitgestippeld plan met coördinaten wel te maken. Makkelijker te maken dan een fotorealistisch schilderij, wat ook in de mogelijkheden ligt van de mens ;)
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:29:24 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_112040663
Topic opgeschoond. Gelieve de love boat achterwege te laten. Kroelen doe je maar op msn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_112054680
- zei ik niet dat het over was met de grappen? -

[ Bericht 42% gewijzigd door vogeltjesdans op 27-05-2012 00:17:14 ]
pi_112072478
Even kort:

Rare dingen die je zult tegenkomen als je het graancirkel fenomeen wat gaat onderzoeken:

-Graan dat verbogen is bij de groeipunten en waarbij er aanwijzingen zijn gevonden dat het graan is verwarmd, toen is is verbogen en daarna weer is afgekoeld.

-Veel meldingen van vliegende bollen licht rondom en in graancirkels, waarvan sommigen op camera zijn vastgelegd.

-Graan dat op bijv. 10cm boven de grond is gebogen, waardoor het dus niet mogelijk is dat het is platgestampt. In sommige docu's kun je terugvinden hoe het eruitziet als men hier doorheen loopt; het loopt en kraakt als verse diepe sneeuw.

-Militaire helikopters worden regelmatig gespot boven graancirkels.

-Een bekende Britse presentator heeft een D-notice gekregen van de overheid zodat hij zijn item over een bepaalde graancirkel niet mocht uitzenden op tv. Een D-notice wordt gebruikt bij een bedreiging van de nationale veiligheid en is dus een rigoreus middel.

-Vreemde ijzeren bolletjes die je door de cirkel heen vindt. Sommigen denken dat deze ontstaan omdat het graan door een elektromagnetisch veld binnen een korte tijd enorm wordt verwarmd.

-Hoaxers die toegeven dat ze 's nachts tijdens het maken van cirkels zelf onverklaarbare dingen hebben meegemaakt, waaronder delen van graancirkels die zijn toegevoegd aan die van hen.

-De eerste graancirkels werden al gerapporteerd honderden jaren geleden.

Het graancirkel fenomeen lijkt in eerste instantie wat belachelijk, maar als je er eens echt induikt is het op z'n minst een fascinerend fenomeen.

Meer info:

Graancirkel gedecodeerd - Aliens of een hele goeie hoax? #2

http://aliens-ufos.jouwweb.nl/graancirkels
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_112079274

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')