quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:58 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vind graancirkels echt heel kunstig gemaakt door de mens.
Ik snap nog steeds niet dat dit zo'n ondergeschoven kindje is
in de kunstenaarswereld.
Geen dank.quote:
Maar ik vind ze wel knap gemaakt. Daarom zou ik het zelf eens een keer willen proberen. Ik heb tijdens mijn studie ook meten en uitzetten voor wegenbouwkundige projecten gehad. Ik zou best wel even mijn studie boeken weer eens willen afstoffen en proberen zoiets uit te zetten met lazer. Maar dan moeten ze nog gemaakt worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Geen dank.
Ik kijk soms op internet naar die plaatjes. Ik moet wel zeggen dat ik ze in
Amerika mooier vind dan sommige in Nederland. Die bij Stadskanaal in 2000 nog wat
vind ik niet zo heel denderend
Nice. Maar van horen zeggen heb ik begrepen dat die in Stadskanaal zeer precies gemaakt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:08 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Maar ik vind ze wel knap gemaakt. Daarom zou ik het zelf eens een keer willen proberen. Ik heb tijdens mijn studie bijvoorbeeld ook meten en uitzetten voor wegenbouwkundige projecten gehad. Ik zou best wel even mijn studie boeken weer eens willen afstoffen en proberen zoiets uit te zetten met lazer. Maar dan moeten ze nog gemaakt worden.
Die bij Stadskanaal was overigens niet bij mijn vader. Maar was wel rond die tijd.
Dat is inderdaad een optie, ook een betere. Ach op zich al een kunst om het te kunnenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:20 schreef kijkmij het volgende:
[..]
zou niet eens met een meetlint hoeven. bij mij op werk hebben we een tekenprogramma waar je het ontwerp in zou kunnen maken op x-y coordinaat. dat voer je dan in in een gps apparaat en je weet kunt zo de diverse punten uitzetten. alleen dan moet het in het terrein nog uitgevoerd worden.
Ik kan het verklaren als het door mensenwerk zou zijn gemaakt. Die ik toen zelf heb gezien was echt zo goed gemaakt dat ik het niet kon verklaren. Ik heb echt heel goed rondgekeken of ik sporen kon zien dat er mensen bezig waren geweest. Ik kon ze niet vinden. Heel even had ik het idee van "zou het dan toch? ". Daarom wil ik zelf ook proberen om een keer een perfecte graancirkel te maken. Zodat ik dan weet hoe het gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Graancirkels zijn best wel te maken met een goed uitgestippeld plan, wat goniometrie, stokken, touwen, zaklampen en een gezonde dosis meligheid.
Ik snap niet zo goed waarom iemand die zichzelf nuchter noemt in bijna dezelfde zin kan uiten dat hij het niet kan verklaren.
Tuurlijk kan dit ook in een nacht gemaakt zijn. Geef eens een goede reden waarom niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:46 schreef Kerol het volgende:
In graancirkels zitten ook een bepaalde knik in het graan dat niet uit te leggen is door wetenschappers. Sommige graancirkels kunnen gewoon haast niet gemaakt zijn door een mens, zo perfect. En dan ook nog in een nacht he.
Zie deze graancirkel van 2002 in Hampshire:
[ afbeelding ]
Hoe wil je dat in een nacht maken? En zo perfect?
Maargoed er zitten heus wel heel veel mensgemaakte tussen, wellicht ook die hierboven maar sommige zijn echt zo perfect, zo mooi, dat dat haast niet door een mens gemaakt kan zijn.
Ik denk ook wel dat het mensenwerk is. Maar die cirkel die ik gezien heb waren geen voetstappen gezien. Ze hadden door de tracktor sporen kunnen lopen maar die liggen op ongeveer 30 meter uit elkaar en dan hadden we toen ook moeten zien dat er op het gedeelte waar de cirkel is gemaakt sporen te zien waren. En die waren er niet. Als je over het graan loopt zul je namelijk altijd iets moeten zien van voetstappen en dat het graan daar dan "anders" geplet is omdat er een voetafdruk in zou moeten zitten. Dat was er dus niet. Maar desondanks denk ik wel dat het mensenwerk is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:17 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dit ook in een nacht gemaakt zijn. Geef eens een goede reden waarom niet.
Zolang er bij iedere graancirkel nog sporen staan van tractors waarlangs de mensen kunnen lopen zonder andere sporen na te laten kun je er denk ik wel 100% zeker van zijn dat dit gewoon allemaal mensenwerk is.
Die voetsporen hoeft niet als je precies over de sporen blijft lopen. Ik heb ooit eens op TV een paar Engelsen gezien die graancirkels maakte en die hadden ook iets van planken onder hun voeten zodat er zeker geen sporen achterbleven.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:28 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat het mensenwerk is. Maar die cirkel die ik gezien heb waren geen voetstappen gezien. Ze hadden door de tracktor sporen kunnen lopen maar die liggen op ongeveer 30 meter uit elkaar en dan hadden we toen ook moeten zien dat er op het gedeelte waar de cirkel is gemaakt sporen te zien waren. En die waren er niet. Als je over het graan loopt zul je namelijk altijd iets moeten zien van voetstappen en dat het graan daar dan "anders" geplet is omdat er een voetafdruk in zou moeten zitten. Dat was er dus niet. Maar desondanks denk ik wel dat het mensenwerk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |