abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112324248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:10 schreef o.us het volgende:
Als wij nou Eva Simons stuurden (ze is Nederlandse) met een nummer als onderstaande was het bereiken van de finale al een feit voordat het songfestival überhaupt begint.
Nederland zou inderdaad eens zoiets moeten sturen. Vorig jaar heb ik geloof ik dit nummer getipt:

Niet letterlijk dit nummer, maar zoiets. Het is trouwens mijn smaak niet, maar ik denk wel dat het zou scoren. Zo veel goede dance-producers in Nederland, dat moet iets goeds kunnen opleveren.
pi_112793068
Ik heb nog een advies voor de TROS: doe het niet langer alleen, schakel de hulp in van de AVRO en doe het samen. Jullie gaan in de toekomst toch fuseren.

De AVRO heeft goede ideeën over popmuziek op tv:
http://www.nu.nl/media/28(...)popprogramma-tv.html

Ik heb dit bericht vandaag met veel goedkeuring gelezen. Het schort namelijk al jaren aan structurele aandacht voor popmuziek op de Nederlandse tv. De AVRO snapt dat er speelt erop in met een nieuw programma.
pi_112834430
Ik kan de TROS het volgende artikel aanbevelen, waar ik het hartgrondig mee eens ben: http://www.escinsight.com(...)heads-of-delegation/
pi_113048640
Ik heb al het een en ander gezegd, maar hier mijn tips op een rijtje:

* Zorg voor een open inschrijving
* Laat componisten MP3 demo's insturen (géén songteksten of bladmuziek)
* Zet hier een grote selectiecommissie op (denk 15 mensen of meer)
* Zorg dat deze selectiecommissie zeer divers is qua leeftijd, achtergrond en muzieksmaak
* Selecteer ook daadwerkelijk nummers uit deze open inschrijving (minstens zes)
* Neem de nummers opnieuw op in een professionele studio, indien nodig
* Zoek goede artiesten voor het uitvoeren van de nummers, indien de demo-artiest niet voldoet
* Vraag een aantal professionele componisten ook een lied aan te leveren (vier tot zes nummers)
* Laat de artiesten een goede act instuderen, met hulp van choreografen en stylisten
* Houd een nationaal songfestival met minstens acht, maar liever nog twaalf nummers
* Breng de nummers een week of twee voor het NSF uit op single om zo 'buzz' te genereren
* Laat de uitslag van het NSF bepalen door een combinatie van jury en televoting

In de toekomst zie ik liever nog meer nummers meedoen aan het NSF, compleet met een aantal voorrondes, maar dat lijkt me op dit moment niet haalbaar. Sommige punten zijn afgelopen jaar al gedaan, ik heb ze voor de volledigheid genoemd.

Ik wil nog even de nadruk leggen op het volgende: geen enkele componist of artiest heeft de gouden formule in handen waarmee het ESF kan worden gewonnen. Een liedje/act moet zich in de praktijk bewijzen en dat kan alleen als het de competitie aan gaat met andere liedjes/acts, waarbij een combinatie van jury en publiek de winnaar bepaalt, omdat dit ook het format is van het ESF zelf. Het van wezenlijk belang dat liedjes en artiesten niet intern worden aangewezen, maar de strijd op een of andere manier met elkaar aan gaan. Zelfs een internationale topcomponist schudt niet zo even een gegarandeerde hit uit zijn mouw. Om zoveel mogelijk kans te maken op een hit moet je liedjes halen uit de lengte en de breedte.

Verder zou het goed zijn als er dit jaar een soort van blauwdruk komt voor het NSF en de bijbehorende selectieprocedure waar men de komende jaren op voort kan bouwen. De afgelopen jaren verliep de selectie steeds op verschillende manieren. Daardoor weten artiesten en componisten niet waar ze aan toe zijn en neemt de animo om deel te nemen af. Ik zou het jammer vinden als er dit jaar een bepaalde procedure wordt ingezet door TROS/John de Mol waar volgend jaar weer wordt van afgeweken, omdat een andere omroep of productiebedrijf het Songfestival organiseert. Mogelijk ligt er een taak voor de NPO om een blauwdruk van de Songfestival selectieprocedure vast te leggen. Bovenstaande punten lijken me een goede aanzet daartoe.
pi_113051182
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:52 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik heb al het een en ander gezegd, maar hier mijn tips op een rijtje:
Ik ga puntsgewijs reageren.

quote:
* Zorg voor een open inschrijving
* Laat componisten MP3 demo's insturen (géén songteksten of bladmuziek)
Eens

quote:
* Zet hier een grote selectiecommissie op (denk 15 mensen of meer)
* Zorg dat deze selectiecommissie zeer divers is qua leeftijd, achtergrond en muzieksmaak
De kwaliteit van de selectiecommissie is belangrijker dan de omvang en diversiteit.

quote:
* Selecteer ook daadwerkelijk nummers uit deze open inschrijving (minstens zes)
Selecteer alleen maar nummers uit de open inschrijving; niet langs andere weg. Selecteer een veelvoud van 6 nummers; minstens een stuk of 18.

quote:
* Neem de nummers opnieuw op in een professionele studio, indien nodig
* Zoek goede artiesten voor het uitvoeren van de nummers, indien de demo-artiest niet voldoet
Eens.

quote:
* Vraag een aantal professionele componisten ook een lied aan te leveren (vier tot zes nummers)
Professionele componisten kunnen gewoon een nummer insturen als je een open inzending hebt. Op voorhand professionele componisten voortrekken is net zo ongewenst als op voorhand bepaalde artiesten voortrekken.

quote:
* Laat de artiesten een goede act instuderen, met hulp van choreografen en stylisten
Moeten ze zelf weten. Als het nummer niet overkomt op tv, heeft dat vanzelf z'n weerslag op de waardering van tv-kijkers.

quote:
* Houd een nationaal songfestival met minstens acht, maar liever nog twaalf nummers
Houd een NSF met minstens 18, maar liever nog 24 nummers (verdeeld over meerdere voorrondes en een finale).

quote:
* Breng de nummers een week of twee voor het NSF uit op single om zo 'buzz' te genereren
Nee, zorg dat de nummers pas in hun volle glorie te horen zijn tijdens de tv-uitzending van het NSF. Dat is beter voor de kijkcijfers van dat programma en het zorgt dat iedereen een gelijke kans heeft, niet dat mensen met een goed marketingapparaat meteen een voorsprong hebben.

quote:
* Laat de uitslag van het NSF bepalen door een combinatie van jury en televoting
Splits de jury op in een paar groepen, zoals muziekdeskundigen, radio-dj's, vertegenwoordigers van de muziekindustrie, notoire songfestivalhaters (!), buitenlanders, etc. Zorg dat televoting niet doorslaggevend kan zijn.

quote:
In de toekomst zie ik liever nog meer nummers meedoen aan het NSF, compleet met een aantal voorrondes, maar dat lijkt me op dit moment niet haalbaar.
Onzin, waar een wil is, is een weg. Het uitzenden van voorrondes was in 2004 ook haalbaar, dus is het in 2013 ook haalbaar. Net zoals het voor de Publieke Omroep haalbaar is om dagelijks live talkshows vanuit Charkov of vanuit de Tour de France-etappeplaats uit te zenden. Kwestie van prioriteiten kennen.

quote:
Een liedje/act moet zich in de praktijk bewijzen en dat kan alleen als het de competitie aan gaat met andere liedjes/acts, waarbij een combinatie van jury en publiek de winnaar bepaalt, omdat dit ook het format is van het ESF zelf.
Klopt, maar daar horen dan ook voorrondes bij. Echt goede liedjes kunnen zo'n voorronde prima overleven.
pi_113053883
Ik ga ook puntsgewijs reageren:

quote:
De kwaliteit van de selectiecommissie is belangrijker dan de omvang en diversiteit.
Door een selectiecommissie van enige omvang te hebben reduceer je de kans dat een goed liedje buiten de boot valt door de specifieke voorkeuren van de commissieleden. Afgelopen jaar bestond de commissie uit Cornald Maas, de TROS directeur, John de Mol, een choreograaf en een platenbons. Dat vind ik echt te smal. Dan wordt het selecteren van een liedje al snel een onderonsje, en dat moet je juist niet hebben. Als je een grotere groep de selectie laat doen wordt de 'bias' kleiner, en wordt de kans groter dat je ook daadwerkelijk de beste liedjes selecteert.

quote:
Professionele componisten kunnen gewoon een nummer insturen als je een open inzending hebt. Op voorhand professionele componisten voortrekken is net zo ongewenst als op voorhand bepaalde artiesten voortrekken.
Op zich ben ik dat niet met je oneens, maar ik denk ook dat je de meeste kans maakt op goede liedjes als je ze haalt uit de lengte én de breedte. Daarmee bedoel ik dus een open inschrijving plus liedjes op aanvraag geschreven. Dit gebeurt ook in Zweden, en gebeurde ook voor het NSF in 1998.

quote:
Selecteer alleen maar nummers uit de open inschrijving; niet langs andere weg. Selecteer een veelvoud van 6 nummers; minstens een stuk of 18.
Achttien liedjes selecteren is een mooi streven, maar vorig jaar waren er bijna 500 open inzendingen, waar het met een vergrootglas zoeken was naar goede liedjes. Van alle inzendingen die te horen waren op internet waren er misschien 2 of 3 goed genoeg voor het NSF. We hebben natuurlijk lang niet alle inzendingen gehoord, maar het overgrote deel was bedroevend. Liever een NSF met 6 goede liedjes dan een NSF met 6 goede liedjes en 12 bedroevende liedjes.

Nog even een vergelijk met Zweden, daar worden meer dan 3000 (!) liedjes aangeleverd, waar uiteindelijk 16 van worden geselecteerd. Vijftien liedjes worden op aanvraag geschreven, en eentje komt uit een open internet verkiezing. Als je uit 3000 liedjes er zestien selecteert, dan mag je blij zijn dat je uit 500 inzendingen zes goede liedjes kunt kiezen.

Enfin, het aantal geselecteerde liedjes maakt me ook niet zo heel veel uit, zes leek me gewoon een mooi, realistisch getal gezien afgelopen jaar.

quote:
Moeten ze zelf weten. Als het nummer niet overkomt op tv, heeft dat vanzelf z'n weerslag op de waardering van tv-kijkers.
Er was dit jaar veel kritiek op de act. Als je daar voor het NSF geen aandacht aan besteed resulteert dat in een kwalitatief matiger NSF, met als gevolg meer scepsis, hoon en minder serieuze aandacht in de komende jaren. Bovendien wordt de act op het NSF vaak als basis gebruikt voor de act op het ESF, dus het is handig als de act op het NSF al staat.

quote:
Nee, zorg dat de nummers pas in hun volle glorie te horen zijn tijdens de tv-uitzending van het NSF. Dat is beter voor de kijkcijfers van dat programma en het zorgt dat iedereen een gelijke kans heeft, niet dat mensen met een goed marketingapparaat meteen een voorsprong hebben.
Het is een beetje een proefballon, dat geef ik toe. Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken.
pi_113056642
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:48 schreef CommanderKeen het volgende:
Door een selectiecommissie van enige omvang te hebben reduceer je de kans dat een goed liedje buiten de boot valt door de specifieke voorkeuren van de commissieleden. Afgelopen jaar bestond de commissie uit Cornald Maas, de TROS directeur, John de Mol, een choreograaf en een platenbons. Dat vind ik echt te smal. Dan wordt het selecteren van een liedje al snel een onderonsje, en dat moet je juist niet hebben. Als je een grotere groep de selectie laat doen wordt de 'bias' kleiner, en wordt de kans groter dat je ook daadwerkelijk de beste liedjes selecteert.
Eens. Maar te groot is ook niet goed. En het moeten wel deskundige mensen zijn. Ik hoef niet de koffiejuffrouw van de TROS in die commissie, als je snapt wat ik bedoel.

quote:
Op zich ben ik dat niet met je oneens, maar ik denk ook dat je de meeste kans maakt op goede liedjes als je ze haalt uit de lengte én de breedte. Daarmee bedoel ik dus een open inschrijving plus liedjes op aanvraag geschreven. Dit gebeurt ook in Zweden, en gebeurde ook voor het NSF in 1998.
Ja, en het gebeurde ook in 2010.... I rest my case. Dat Nederland in 1998 succes heeft geboekt, wil niet zeggen dat het NSF dat jaar niet beter had gekund. Het waren heel andere tijden: in 1998 deden slechts 25 landen mee, met een veel lager Balkan-gehalte dan tegenwoordig.

Wat is er tegen op een open inschrijving? Professionele componisten die zich geroepen voelen, kunnen gewoon hun nummer insturen.

quote:
Achttien liedjes selecteren is een mooi streven, maar vorig jaar waren er bijna 500 open inzendingen, waar het met een vergrootglas zoeken was naar goede liedjes. Van alle inzendingen die te horen waren op internet waren er misschien 2 of 3 goed genoeg voor het NSF. We hebben natuurlijk lang niet alle inzendingen gehoord, maar het overgrote deel was bedroevend. Liever een NSF met 6 goede liedjes dan een NSF met 6 goede liedjes en 12 bedroevende liedjes.
We hebben maar het topje van de ijsberg gehoord. En "goed genoeg voor het NSF" is geen criterium. Je hebt een x-aantal liedjes en je selecteert gewoon de beste daarvan. Niks met goed of bedroevend. Ik vond Treble "bedroevend", Nederland stemde ze massaal naar het Songfestival. Het gevaar van subjectiviteit ligt op de loer.

quote:
Nog even een vergelijk met Zweden, daar worden meer dan 3000 (!) liedjes aangeleverd, waar uiteindelijk 16 van worden geselecteerd. Vijftien liedjes worden op aanvraag geschreven, en eentje komt uit een open internet verkiezing. Als je uit 3000 liedjes er zestien selecteert, dan mag je blij zijn dat je uit 500 inzendingen zes goede liedjes kunt kiezen.
In Zweden leeft de songfestivalcultuur veel meer dan bij ons. Niettemin heeft het land 9 miljoen inwoners, terwijl Nederland er 16 miljoen heeft. Er moet dus beslist potentie zijn om het aantal tot boven de 500 op te vijzelen.

Maar ook al zijn het er maar 300: je kiest gewoon de 18 beste nummers. Beschouw het NSF als een showcase van Nederlandse muziek. Laat het oordeel maar aan de jury en de tv-kijkers over.

quote:
Enfin, het aantal geselecteerde liedjes maakt me ook niet zo heel veel uit, zes leek me gewoon een mooi, realistisch getal gezien afgelopen jaar.
Ik vind het een wezenlijk punt. Zes is veel te weinig. En de ambitie die je verwoordt, is veel te gering, veel te braaf. Veel te veel vanuit de gedachte: het moet in één avond worden afgeraffeld, het mag niks kosten.

quote:
Er was dit jaar veel kritiek op de act. Als je daar voor het NSF geen aandacht aan besteed resulteert dat in een kwalitatief matiger NSF, met als gevolg meer scepsis, hoon en minder serieuze aandacht in de komende jaren. Bovendien wordt de act op het NSF vaak als basis gebruikt voor de act op het ESF, dus het is handig als de act op het NSF al staat.
De aanwezigheid van een act weegt mee bij het oordeel dat de jury en tv-kijkers vellen. Als het winnendje liedje geen act heeft, kan die act altijd alsnog worden gevormd.
pi_113066639
quote:
Ja, en het gebeurde ook in 2010.... I rest my case. Dat Nederland in 1998 succes heeft geboekt, wil niet zeggen dat het NSF dat jaar niet beter had gekund. Het waren heel andere tijden: in 1998 deden slechts 25 landen mee, met een veel lager Balkan-gehalte dan tegenwoordig.

Wat is er tegen op een open inschrijving? Professionele componisten die zich geroepen voelen, kunnen gewoon hun nummer insturen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van een open inschrijving, maar dat kan wat mij betreft in combinatie met liedjes op aanvraag geschreven. In 2010 was er geen open inschrijving, maar werd er slechts 1 liedje gevraagd aan 1 componist. Dat is wat mij betreft het horrorscenario. In 1998 was er een NSF met daarin liedjes uit een open inschrijving plus liedjes die op aanvraag waren geschreven. Dat jaar bracht niet alleen succes, maar ook dat NSF wordt gezien als een van de betere nationale finales van Nederland.

Je kunt wel zeggen dat componisten zelf maar mee moeten doen aan een open inschrijving, maar de echt goede componisten zullen dan niet mee willen doen, simpelweg omdat het hun teveel tijd kost en de opbrengsten onzeker zijn. Ik beweer niet dat liedjes op aanvraag beter zijn dan liedjes uit de open inschrijving (vergelijk "Undercover Lover" met "Drug of Oblivion"), maar de kans is wel groter dat je een kwaliteitslied krijgt.

Dat is wat ik bedoel met liedjes halen uit de lengte en de breedte. Met een open inschrijving krijg je 500 inzendingen waarvan er twee of drie toppers zitten, bij zes liedjes op aanvraag krijg je zes liedjes waarvan er twee of drie toppers zitten.
pi_113810242
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:52 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik wil nog even de nadruk leggen op het volgende: geen enkele componist of artiest heeft de gouden formule in handen waarmee het ESF kan worden gewonnen. Een liedje/act moet zich in de praktijk bewijzen en dat kan alleen als het de competitie aan gaat met andere liedjes/acts, waarbij een combinatie van jury en publiek de winnaar bepaalt, omdat dit ook het format is van het ESF zelf. Het van wezenlijk belang dat liedjes en artiesten niet intern worden aangewezen, maar de strijd op een of andere manier met elkaar aan gaan. Zelfs een internationale topcomponist schudt niet zo even een gegarandeerde hit uit zijn mouw. Om zoveel mogelijk kans te maken op een hit moet je liedjes halen uit de lengte en de breedte.
Mag ik mezelf quoten? Ja, dat mag ik. Door alle geruchten die ik op internet lees, en door het uitblijven van nieuws van de TROS, ga ik steeds meer geloven dat de TROS dit jaar voor een interne selectie gaat. Ik zou dat echt zonde vinden, en ook slecht voor de kansen van Nederland om de finale te halen vanwege boven genoemde argumenten.
pi_113820888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:05 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Mag ik mezelf quoten? Ja, dat mag ik. Door alle geruchten die ik op internet lees, en door het uitblijven van nieuws van de TROS, ga ik steeds meer geloven dat de TROS dit jaar voor een interne selectie gaat. Ik zou dat echt zonde vinden, en ook slecht voor de kansen van Nederland om de finale te halen vanwege boven genoemde argumenten.
Een intern aangewezen artiest, met een liedje dat al een paar jaar op de plank ligt. Het klinkt wel vertrouwd in elk geval :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_114001415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een intern aangewezen artiest, met een liedje dat al een paar jaar op de plank ligt. Het klinkt wel vertrouwd in elk geval :')
Ja, een liedje dat het album van de aangewezen B-artiest destijds net niet gehaald heeft, maar wat wel "echt een Songfestivalliedje" is.
pi_114001509
Ik zou ook graag Eva Simons zien zoals eerder in dit topic gesuggereerd trouwens, maar dit zit er niet meer in denk ik nu ze een nummer 1-hit heeft in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en in de rest van de wereld ook overal in de charts staat met dit nummer.

woensdag 11 juli 2012 @ 00:34:57 #138
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_114044051
Simpel: blijf weg uit Volendam, je eigen Muziekplein en uitgemolken talentenshows ^O^
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:18:27 #139
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_114049540
De TROS weigert Anouk kennelijk, maar ze mag meedoen met de talentenjacht voor het NSF. Tja, ik ben voorstander van een goede selectie vooorronde waar het talent zich echt moet bewijzen. Aan de andere kant, Anouk is een podiumbeest, en we zeuren telkens dat er geen A-artiesten mee willen doen. Zij is toch echt wel A.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_114059284
Precies, geen Voice Kandidaten of van andere talentenjachten. Neem de gok en laat Anouk het doen, de nationale songfestivals werken toch niet zo is de afgelopen jaren gebleken. Dan maar gewoon een goede artiest sturen. Amen.
pi_114060342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Pluto1975 het volgende:
Neem de gok en laat Anouk het doen, de nationale songfestivals werken toch niet zo is de afgelopen jaren gebleken.
Dit klopt niet. Ik lees dit meer op diverse songfestival fora, maar het is misverstand dat nationale songfestivals slechter scorende nummers opleveren dan een interne selectie.

In 2012 was er een Nationaal Songfestival met daarin verschillende kandidaten met verschillende liedjes. Echter, het laatste volwaardige Nationaal Songfestival voor 2012 was in 2005 toen Glennis Grace won. In de tussenliggende jaren is echter steeds een artiest aangewezen met meerdere liedjes (Edsilia, Toppers, 3JS) of een liedje met meerdere artiesten (Sieneke met Shalalie van Pierre Kartner) of zelfs een artiest met een liedje (Hind). In 2006 was er een soort van hybride vorm met drie acts met elk drie liedjes. Deze scoorden allemaal vrij dramatisch. Een interne selectie is dus zeker niet zaligmakend.

Kijk je naar de beste resultaten van Nederland van de afgelopen jaren dan zijn dat toch voornamelijk liedjes geweest die zich eerst hebben moeten bewijzen in een Nationaal Songfestival. Dat is ook wel logisch. Niemand heeft namelijk de gouden formule in handen waarmee je het songfestival wel even wint. Ook Anouk niet. Ze zal best een goed liedje hebben, maar is het geschikt voor een liedjeswedstrijd?

Ik hoor liedjes op de radio die hits zijn, maar die niet de instant-appeal hebben die je nodig hebt op een songfestival. Je moet de kijker in drie minuten in kunnen pakken. Vervolgens moet je mensen ook nog kunnen bewegen om daadwerkelijk te gaan stemmen.

De beste manier om te kijken of een nummer mogelijk scoort op het ESF is door het organiseren van een nationale voorronde. Als dat liedje van Anouk echt helemaal te gek is, dan wint ze dat NSF op haar sloffen.
pi_114060465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:08 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Ik lees dit meer op diverse songfestival fora, maar het is misverstand dat nationale songfestivals slechter scorende nummers opleveren dan een interne selectie.

In 2012 was er een Nationaal Songfestival met daarin verschillende kandidaten met verschillende liedjes. Echter, het laatste volwaardige Nationaal Songfestival voor 2012 was in 2005 toen Glennis Grace won. In de tussenliggende jaren is echter steeds een artiest aangewezen met meerdere liedjes (Edsilia, Toppers, 3JS) of een liedje met meerdere artiesten (Sieneke met Shalalie van Pierre Kartner) of zelfs een artiest met een liedje (Hind). In 2006 was er een soort van hybride vorm met drie acts met elk drie liedjes. Deze scoorden allemaal vrij dramatisch. Een interne selectie is dus zeker niet zaligmakend.

Kijk je naar de beste resultaten van Nederland van de afgelopen jaren dan zijn dat toch voornamelijk liedjes geweest die zich eerst hebben moeten bewijzen in een Nationaal Songfestival. Dat is ook wel logisch. Niemand heeft namelijk de gouden formule in handen waarmee je het songfestival wel even wint. Ook Anouk niet. Ze zal best een goed liedje hebben, maar is het geschikt voor een liedjeswedstrijd?

Ik hoor liedjes op de radio die hits zijn, maar die niet de instant-appeal hebben die je nodig hebt op een songfestival. Je moet de kijker in drie minuten in kunnen pakken. Vervolgens moet je mensen ook nog kunnen bewegen om daadwerkelijk te gaan stemmen.

De beste manier om te kijken of een nummer mogelijk scoort op het ESF is door het organiseren van een nationale voorronde. Als dat liedje van Anouk echt helemaal te gek is, dan wint ze dat NSF op haar sloffen.
Ik zeg het voornamelijk om een andere reden, en dat is deze (zie andere thread)

Vind het nogal een domme wederreactie van de Tros. Ze hadden beter alle opties open kunnen houden. Iedereen roept dat er geen A artiesten aan mee doen, wellicht had de Tros beter kunnen melden dat ze blij zijn dat Anouk zich uit eigen beweging opgeeft en zo andere artiesten kan bewegen zich ook open te stellen. Nu wordt de boel meteen van tafel geveegd.
Overigens heb ik wel het idee dat het een hoax is.
pi_114060696
Wat ik begrijp is dat de TROS de deelname van Anouk helemaal niet van tafel veegt, maar dat ze juist graag willen dat ze meedoet met het Nationaal Songfestival. Anouk wil alleen maar een rechtstreeks ticket naar Malmo.
pi_114060852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:16 schreef CommanderKeen het volgende:
Wat ik begrijp is dat de TROS de deelname van Anouk helemaal niet van tafel veegt, maar dat ze juist graag willen dat ze meedoet met het Nationaal Songfestival. Anouk wil alleen maar een rechtstreeks ticket naar Malmo.
Dus vegen ze het met hun reactie meteen van tafel. Was netter geweest als ze haar hadden geprezen om het feit dat zij als A Artiest wél mee had willen doen. Denk dat NL God op de blote knieën mag danken dat er überhaupt nog een respectabele artiest mee wil doen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:32:59 #145
153506 Captain_Fabulous
pi_114061445
Als je ziet wat voor C garnituur de afgelopen jaren is gegaan, vind ik het helemaal niet raar dat iemand van haar statuur gelijk duidelijkheid wil. Zie je haar al een een NSF om een plaats vechten met een Sieneke, VOH-1dagsvliegen, X-factor-nobodies en wat er verder nog uit Volendam tussen de voegen gekrabd wordt?
En stel je voor dat ze zich zo bescheiden opstelt dat ze dat ging doen, dan neemt ze dus het risiko dat het SMS vee of de vakjury of Johnie de Mol toch liever de flavour of the month stuurt?
Je zal daar gek zijn als echt gevestigde artiest....
pi_114061516
Geen enkele artiest of componist verdient wat mij betreft een rechtstreeks ticket naar het ESF, omdat dat geen garantie is op een goed resultaat. Als Anouk ervan overtuigd is dat zij met haar liedje de beste kans maakt dan kan ze gewoon meedoen aan het NSF en op die manier bewijzen dat ze inderdaad de beste is.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:40:32 #147
153506 Captain_Fabulous
pi_114061841
Als het een NSF met gelijkwaardige kandidaten is, ja. Anders heb ik geen probleem met een NSF met alleen Anouk, en een aantal liedjes om uit te kiezen!
pi_114061952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je ziet wat voor C garnituur de afgelopen jaren is gegaan, vind ik het helemaal niet raar dat iemand van haar statuur gelijk duidelijkheid wil. Zie je haar al een een NSF om een plaats vechten met een Sieneke, VOH-1dagsvliegen, X-factor-nobodies en wat er verder nog uit Volendam tussen de voegen gekrabd wordt?
En stel je voor dat ze zich zo bescheiden opstelt dat ze dat ging doen, dan neemt ze dus het risiko dat het SMS vee of de vakjury of Johnie de Mol toch liever de flavour of the month stuurt?
Je zal daar gek zijn als echt gevestigde artiest....
Wat als het NSF wel zou bestaan uit een gezonde mix van gevestigde artiesten en aanstormend talent?

Stel je eens voor een NSF met bijvoorbeeld:
• Anouk
• Brandi Russell
• Sharon Doorson
• Ralf Mackenbach
• Racoon
• Waylon

Dat zou toch te gek zijn? En de kans dat er dan een liedje tussenzit dat goed scoort op het ESF is hoger dan wanneer je alleen Anouk selecteert.
pi_114061973
Nogmaals jammer dat de Tros het idee niet prijst. Wellicht hadden meer A artiesten zich geroepen gevoeld, of wellicht over waren te halen een gooi te doen.
Zie je Anouk al in een NSF naast Rafaella, Leonie -hoeheetze, etc. staan? Ik niet!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:54:43 #150
153506 Captain_Fabulous
pi_114062500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:42 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Wat als het NSF wel zou bestaan uit een gezonde mix van gevestigde artiesten en aanstormend talent?

Stel je eens voor een NSF met bijvoorbeeld:
• Anouk
• Brandi Russell
• Sharon Doorson
• Ralf Mackenbach
• Racoon
• Waylon

Dat zou toch te gek zijn? En de kans dat er dan een liedje tussenzit dat goed scoort op het ESF is hoger dan wanneer je alleen Anouk selecteert.
Dat zou natuurlijk iets anders zijn. Dan gaat het nog ergens over. Maar dat zie ik helaas nit snel gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')