quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wordt er ook nog doodleuk gezegd dat de act prima was....
De act was prima? Er ging een regisseur mee? Ze hebben er zelfs alles aan gedaan om er wat moois van te maken!?quote:John de Mol, die zich als producent ontfermde over het Nationaal Songfestival, wil zich niet uitlaten over de prestaties van zijn The Voice of Holland-pupil. ''We hebben er als Talpa alles aan gedaan om er iets moois van te maken. Nooit eerder stuurde Nederland een regisseur mee met de artiest. De act was prima'', liet de woordvoerder van De Mol vrijdag weten.
Tsja 'de act was prima'....dat zouden bijv. de Zweden never nooit zeggen over de act van Loreen, die was dan ook TOP, AF, Fantasisch. En dat is bij ons nooit het geval helaas.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
De act was prima? Er ging een regisseur mee? Ze hebben er zelfs alles aan gedaan om er wat moois van te maken!?
Inderdaad... bizar.
Welke act? Ik zag een eenzaam meisje op een immens podium, omringd door kampvuurtjes. Met 10 meter daarachter iemand met een tamboerijn en 50 meter naar rechts een paar mannelijke modellen met een banjo. Er was helemaal geen act, voor zover ik kon zien.
Zal best, maar de gemiddelde tv-kijker in Europa heeft geen kinderen op de balletacademie zitten en kijkt ook niet met bovengemiddelde vakkennis naar dat fenomeen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rustig meid, rustigik snap wat je bedoelt, bij elke herhaling die ik bekijk van de voorronde valt me op hoe slecht ze eigenlijk zong. Maar ik bedoel meer, dat als je het de moeite waard vind om eens aandacht te besteden aan de act, dat je dan hopelijk ook kritischer kijkt naar de artiest.
Maar als ouder van een 13 jarige zwaar fanatieke balletdanser (vooropleiding Nationale Balet Academie) zie ik de laatste twee jaar veel dansvoortellingen, en knarst de amateuristische, knijperige aanpak van de achtergrond act/dansers als een rasp over mijn ziel. We kunnen echt wel beter in dit land!
Klopt. Maar dan kom ik weer terug op mijn oorspronkelijke stokpaardje: we hebben Joan toch zelf gestuurd? Ze is bij ons door de procedure gekomen. Wij hebben een proces gehanteerd waarbij haar matige zang niet boven water is gekomen. Wij hebben een NSF gehouden waarbij geen liedje zat dat én goed is, én een goede act is én gegarandeerd goed wordt gezongen...quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh, het was een lekker in het gehoor liggend nummer. Absoluut. Had die jongen uit Estland bijvoorbeeld ons nummer gezongen, dan was het al een heeeel stuk verder gekomen. Daar stond iemand die wist wat hij deed.
Ik denk niet alleen zang, maar combinatie van én zang én kleding, in dit geval dus de hoofdtooi.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zal best, maar de gemiddelde tv-kijker in Europa heeft geen kinderen op de balletacademie zitten en kijkt ook niet met bovengemiddelde vakkennis naar dat fenomeen.
Zelf ben ik muzikant, dus ik beluister elk nummer met bovengemiddelde muzikale kennis. Mij valt bijvoorbeeld op hoe vaak steeds dezelfde uitgekauwde formules worden gebruikt, wat akkoorden en dergelijke betreft. Maar de gemiddelde tv-kijker heeft daar lak aan. Die hoort gewoon een leuk liedje; iets wat wel of niet prettig in het gehoor ligt.
En geloof me: nummers die een vertrouwde kant opgaan, scoren beter. Ze voldoen aan de verwachting van de kijker. Het uitermate voorspelbare, afgezaagde nummer van Joan Franka voldeed daar perfect aan. De zang heeft het om zeep geholpen.
Ik denk eerder dat het het totaalpakket was dan puur en alleen de zang. Die act was verder ook waardeloos. De gezelligheid van het nummer kwam totaal niet over, om meerdere redenen. En als de sfeer van het nummer en het effect dat je wilt bereiken bij de luisteraar/kijker, niet aankomt, dan kun je het schudden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En geloof me: nummers die een vertrouwde kant opgaan, scoren beter. Ze voldoen aan de verwachting van de kijker. Het uitermate voorspelbare, afgezaagde nummer van Joan Franka voldeed daar perfect aan. De zang heeft het om zeep geholpen.
Ik zeg Lucia Marthasquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We barsten in Nederland van talent op het gebied van Choreografie. gebruik het eens...
Nee hoor, maar ik vind het nogal geldverspilling als je een choreograaf neemt. Ik zie het al voor me Joan met een zo'n tooi dansen a la Griekenland..quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
Choreografie? Een paar extra zanglessen waren zinvoller geweest... Zijn hier werkelijk mensen die denken dat choreografie van doorslaggevend belang is geweest in het resultaat van Nederland?
Nadruk leggen op choreografie is alleen van belang bij 'beweeglijke', energieke liedjes. Dat liedje van Joan Franka, was een lieflijk, ingetogen, mijmerend liedje. Het zou er bizar hebben uitgezien als ze daar allerlei rare danspasjes of bewegingen bij gemaakt had.
Klopt. Op t.v. had men erover dat ze niet zo zuiver zong, maar een leek zoals ik hoort zoiets niet. Is het een leuke act (dus zang, danspasjes etc.) dan is het leuk. Is het niet leuk dan is het gewoon niet leuk, ongeacht of het zuiver of niet zuiver is gezongen.quote:Maar de gemiddelde tv-kijker heeft daar lak aan. Die hoort gewoon een leuk liedje; iets wat wel of niet prettig in het gehoor ligt.
Bron: http://www.nu.nl/column-d(...)hocoladeletters.html Nu.nlquote:Eurovisiefraude in chocoladeletters
'Het was al een paar jaar geleden, ik was nog wat jonger. Het was gewoon leuk een paar dagen op reis te gaan, zeker wanneer je er niets voor hoefde te doen. Ja, een paar sms'jes versturen, maar dat kon niemand wat schelen'. Door Olaf Koens.
Nog leuker dan het Eurovisie Songfestival zijn de koppen van De Telegraaf de volgende morgen. Hoewel het concours is opgezet om de volkeren van Europa dichter bij elkaar te brengen springt de xenofobie na ieder verlies in chocoladeletters van de voorpagina.
Toen de Toppers werden uitgeschakeld hield de krant van wakker Nederland een peiling. Op de vraag: Moet Nederland mee blijven doen aan het Eurovisie Songfestival?' was het antwoord simpel. Negentig procent van de lezers zei: 'Nee, het blijft toch een Oostblokfeestje'.
'Bij ons is het net zo oneerlijk', vertelt Ksenia, een jonge Oekraïense oostblok-studente. 'Zelfs in de nationale voorrondes worden de stemmen niet eerlijk geteld. Het Songfestival is ontzettend politiek geworden. En dus was het niet zo vreemd om verplicht op een bepaalde deelnemer te
Twee jaar geleden trok Ksenia samen met zo'n honderd andere Oekraïense jongeren in twee touringcars naar Kroatië. De reis, de visa's, het hotel en de telefoons werden geregeld. 'We kregen SIM-kaarten en veel beltegoed. Sommige mensen zijn lekker aan het strand gaan liggen, ik ben in Zagreb gebleven. Het enige wat we moesten doen was zo vaak mogelijk op Azerbeidzjan stemmen'.
'Ik dacht er toen niet zo over na', vertelt Ksenia over de telefoon nadat ze afgelopen weekend de beelden uit Bakoe op televisie zag. 'Bovendien was het wel grappig, want Azerbeidzjan kreeg in Kroatië dat jaar niet eens zo veel punten. Iedereen zei dat het normaal was, dat alle kleinere landen op die manier meer punten scoren'.
Een jaar later was Ksenia graag nog eens op reis geweest, maar de coördinator uit Kroatië was al vertrokken richting IJsland. 'Het was allemaal erg last-minute, ik ben niet gegaan. Maar ik begreep wel dat het ernst was. De mensen die dit organiseerden waren vastberaden dat Azerbeidzjan moest en zou winnen'. En zo geschiedde. De Nederlandse inzending kreeg – terecht – maar 13 punten, Azerbeidzjan won met 221 punten de finale. Wie durft het De Telegraaf te vertellen?
Door: NU.nl/Olaf Koens
Bedankt voor het plaatsen. Interessant. Heb hier en daar de afgelopen jaren wel iets gelezen over het opkopen van stemmen. Hier ook een stuk:quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:49 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Las trouwens een column op Nu.nl:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/column-d(...)hocoladeletters.html Nu.nl
quote:Azerbaijan – Just so you don’t get the wrong idea: I have no interest in targeting Azerbaijan or any other countries, but the news come as they come. This Saturday, Cyprus gave its 8 points to Azerbaijan. The Cypriot jury got suspicious and complained to CyBC as they had not awarded a single point to the Azeri song. That suggest that Azerbaijan must’ve probably won the Cypriot televote. Now information surfaces that Azerbaijan got 3500 SMS in Cyprus but not a single phone call. Some people suggest that Azerbaijan may have hired PR companies in smaller European nations to massively vote for them.
Let’s have a look at the countries that voted for Azerbaijan this year:
Apart from the Cypriot 8 points, Azerbaijan also got high points from another small European nation. Malta has given it’s top marks in the last three years to the Azeri songs. Additionally high points came, as in previous years, from Bulgaria, where the public’s interest is rather low and the televoting thus more easily manipulated. The same is true for Moldova and probably also for Israel. The 12 points from Malta made me suspicious form the get-go this year. Who knows what we will discover under the surface in the next few weeks.
None of this has been confirmed by the EBU, at this point it is speculation with some circumstantial evidence!
http://eurovisiontimes.wo(...)id-azerbaijan-cheat/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |