abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112106395
G:son heeft wel vaker voor andere landen een lied geschreven, niet altijd met succes. In elk geval heeft hij de afgelopen 11 jaar 5 x de top 10 behaald. Dit jaar stonden er in de finale 10 liedjes geschreven en of geproduceerd door Zweden.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_112106874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zeg ook van omroep wisselen, terug naar de NOS of inderdaad naar de Avro.
Ach getsie niet de NOS of NRT. Dan krijgen we die gek Paul de Leeuw weer. :-(
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_112108211
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:46 schreef Bundesrepublik het volgende:
Dinsdagochtend direct Thomas G:son bellen en hopen dat we de eerste zijn die bellen, hij heeft dit jaar het winnende nummer geschreven. Ik verwacht dat er wel een aantal landen ook intresse hebben in een van zijn liedjes voor 2013.
Ja, laten we weer doen wat we zo vaak doen: nadoen wat vorig jaar goed scoorde :')

Het stoort me echt dat iedereen meteen namen van songwriters en artiesten begint te roepen. Kijk gewoon eerst eens naar de basis, die totaal verrot is. Het Songfestival wordt uitgekotst, is er nauwelijks budget voor en het NSF is een schijnvertoning.

Maar let op: er verandert niks. We sukkelen gewoon op deze manier verder.
pi_112108885
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, laten we weer doen wat we zo vaak doen: nadoen wat vorig jaar goed scoorde :')

Het stoort me echt dat iedereen meteen namen van songwriters en artiesten begint te roepen. Kijk gewoon eerst eens naar de basis, die totaal verrot is. Het Songfestival wordt uitgekotst, is er nauwelijks budget voor en het NSF is een schijnvertoning.

Er staat niks over dat we meteen zijn lied moeten aannemen.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:40:55 #55
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:19 schreef Jojoke het volgende:
Tros moet het overdragen aan de Avro, dan krijgen we waarschijnlijk wel Frits Sissing als presentator, maar dat moet dan maar. Ik denk dat zij best een leuke show, á la Op Zoek Naar... kunnen neerzetten. Pas ook wel beter bij een omroep die zich ‘de grootste kunst- en cultuuromroep van Nederland’ noemt.
Het is alleen jammer dat ze de flair missen die b.v. de SBS presentatoren wel hebben.
Het nummer moet gewoon goed geproduceerd zijn. Eric van Tijn bood zichzelf weer aan las ik. Zweden had echt variatie en genoeg keus.
Daar waren de voorrondes wel echt grandioos, maar dat kan met een kleinere zaal ook.
Geef de mensen thuis gewoon genoeg keus om op te stemmen!
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_112109459
De TROS moet volgend jaar gewoon hulp van een paar goede Zweden inhuren. Natuurlijk wel Zweden met een goede Eurovisiereputatie :D . Het recept voor succes is zo eenvoudig: een leuk catchy zomers deuntje, een knappe zangeres met weinig aan, een leuk (zwoel) dansje en een mooie lichtshow en hop, je bent klaar.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:43:12 #57
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109511
quote:
9s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:52 schreef grazz het volgende:
G:son heeft wel vaker voor andere landen een lied geschreven, niet altijd met succes. In elk geval heeft hij de afgelopen 11 jaar 5 x de top 10 behaald. Dit jaar stonden er in de finale 10 liedjes geschreven en of geproduceerd door Zweden.
De meeste goede producers lopen dan ook in Zweden rond.
Beetje oud voorbeeld maar Britney Spears (haar eerste album al) is al genoeg bewijs.
pi_112109651
Eigenlijk is van alles mogelijk, als je naast een leuk deuntje maar ook een pakkende show neerzet. Het zou al heel wat zijn als Nederland beseft dat het niet alleen om het liedje gaat en dat je niet drie minuten lang als een stijve hark op het podium moet staan. Zelfs een land als Malta heeft dat allang door, maar Nederland heeft helaas zoveel last van arrogantie dat het wel nooit wat zal worden.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:49:12 #59
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109828
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:45 schreef masja2010 het volgende:
Eigenlijk is van alles mogelijk, als je naast een leuk deuntje maar ook een pakkende show neerzet. Het zou al heel wat zijn als Nederland beseft dat het niet alleen om het liedje gaat en dat je niet drie minuten lang als een stijve hark op het podium moet staan. Zelfs een land als Malta heeft dat allang door, maar Nederland heeft helaas zoveel last van arrogantie dat het wel nooit wat zal worden.
Klopt.. het nummer van Malta klonk voor mij persoonlijk best stom toen ik de mp3 hoorde, maar live en met die uitvoering vond ik het ineens fantastisch! Wat op het podium gebeurt is ook gewoon belangrijk. Nederland moet maar gewoon eerst proberen om eindelijk weer eens de finale te halen :')
pi_112110098
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:49 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Klopt.. het nummer van Malta klonk voor mij persoonlijk best stom toen ik de mp3 hoorde, maar live en met die uitvoering vond ik het ineens fantastisch! Wat op het podium gebeurt is ook gewoon belangrijk. Nederland moet maar gewoon eerst proberen om eindelijk weer eens de finale te halen :')
Dat dansje van Malta was gewoonweg geniaal :) . De hele act was een feestje om naar te kijken en daar draait he tom ^O^
pi_112110797
Ik stel ook voor dat we de hele clan van de TROS gaat stage lopen bij Melodifestivalen in Zweden om te zien hoe het wel moet *O*
  Moderator maandag 28 mei 2012 @ 00:14:00 #62
375570 crew  Cyan9
pi_112111180
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:00 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Liever Paul de Leeuw dan Jan Smit en Daniël Dekker.. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_112111300
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Liever Paul de Leeuw dan Jan Smit en Daniël Dekker.. ;)
Absolute non. Ik ben al lang blij dat we van dat gedrocht Paul de Leeuw af zijn. Ik vind het huidige duo presentatoren prima.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_112117737
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Absolute non. Ik ben al lang blij dat we van dat gedrocht Paul de Leeuw af zijn. Ik vind het huidige duo presentatoren prima.
Ik vond en vind Daniel Dekker helemaal niks.
Ik heb de Belgen aangezet die hadden veel leuker commentaar. Ook Graham Norton was leuk met de finale op BBC.
pi_112117819
ik vind t om eerlijk te zijn nog al een triest festival met weinig echt talent... mijn tip is ook stopzetten!
pi_112118120
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:00 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Naar de EO, dan krijgen we Bert van Leeuwen of Henny Huisman. :P
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_112118721
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:03 schreef Quarant het volgende:

[..]

Dat hoeft ook weer niet. Maar ik ben wel blij dat het Nationaal Songfestival uit de hoek van de schijtlollige humor van Paul de Leeuw is verdwenen. Zoals het dit jaar ging, was er niets mis mee. Zelfs tijdens het ESF vond ik Jan Smit als sidekick niet storend. Alleen zou er een echte kenner naast moeten zitten, geen Daniel Dekker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:31:33 #68
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_112118857
Stuur eindelijke Zanger Rinus...
Nee geen troll ben serieus... Die man is teminste echt en zichzelf en trekt zich waarschijnlijk niets aan van dat neppe zooitje daar..
Zo heeft Lordi ook gewonnen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_112119635
Ik mis het cynisme van Cornald Maas.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_112119732
Waarom denk je dat? Dat is natuurlijk omdat hij niet direct meer betrokken is bij het ESF
Hij wil dus niemand voor het hoofd stoten en houdt zich dus op de vlakte voorlopig. :)
pi_112120911
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:03 schreef Quarant het volgende:

Ik ben benieuwd hoeveel leden de EO dan nog overhoudt _O-

Moderator maandag 28 mei 2012 @ 13:09:42 #72
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_112122342
Van Velzen sturen met Armin van Buuren met een lekkere dancetopper.
Goeie act neerzetten.
Cornald Maas weer commentaar, Jan Smit dumpen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_112123868
Volgend jaar de jostiband of zes leden ervan sturen.
pi_112127961
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit dus: het ESF moet weer een evenement worden zoals vroeger toen half Nederland het zag en er voor thuis bleef.

Het moet weer hip worden om het ESF leuk te vinden. In all fairness, wat is het ESF zoveel anders dan de vele talentenjachten? Het enige verschil is dat je het in one shot moet doen.

Napraters en azijnpissers zouden als eerste over de streep gehaald moeten worden met feiten en niet met het onderbuikgevoel dat "dat oostblok toch wint omdat het corrupt is".

Of met de eeuwige belastingcenten op de proppen komen... er gaat 100 x meer naar voetbal, daar vraag ik ook niet om, maar het gebeurt wel.

Er moet, kortom, draagvlak voor het ESF gecreeerd worden. Alleen denk ik dat het tuttige palingboerenimago van de Tros daar niet bij gaat helpen. For crying out loud, ze hebben bijna alleen maar non-talent in dienst bij de Tros.
pi_112130110
Als dieptepunt had de TROS Monique Smit naar het Eurovisie gestuurd om artiesten te interviewen :'( . Mooi dat die domme doos door Loreen op haar nummer werd gezet :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')