Laatste was nog een understatement, eigenlijk. Het was meer allerallerállerlaatste.:')quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Toen kwam de klap vorig jaar pas (laatste).
Die was 14e maar met minder punten.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat beter of slechter dan Sieneke?
Dit is de uitslag gerangschikt op punten:quote:Op zondag 27 mei 2012 10:36 schreef Cee het volgende:
De Oostenrijkse Woki's met de Popo's hadden 8 punten, het minst van beide halve finales.Ik ben wel benieuwd wat de verhouding 1e semi/2e semi is binnen de uitslag van gisteren, zo op het eerste gezicht lijkt het best 50/50 te zijn. Dus dat het niet overduidelijk de landen uit de 1e ('zwakkere') semi zijn die de minste punten hebben gehaald gisteren.
slechte vakjury, want ik had op z'n minst een paar punten gegeven voor Albanië voor de extreem knappe zangprestatie, ook al zou je het niet mooi vinden. Het zijn ook niet echt mensen met verstand van zaken. Zet er mensen in als Henk Poort of Marco Bakker.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit was onze 'vak'juy trouwens:
[ afbeelding ]
V.l.n.r.: Carlo Boszhard, Stacey Rookhuizen, Sieneke, Mandy Huydts en Jeroen Nieuwenhuize.
Het is nog niet duidelijk of hun punten naar buiten gaan komen. 2 jaar terug kwam daar veel gezeik van, toen bleek dat de Nederlandse jury publieksfavoriet Tom Dice geen punten had gegeven.
Een vakjury met Sieneke en Carlo Boszhardt?quote:Op zondag 27 mei 2012 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
slechte vakjury, want ik had op z'n minst een paar punten gegeven voor Albanië voor de extreem knappe zangprestatie, ook al zou je het niet mooi vinden. Het zijn ook niet echt mensen met verstand van zaken. Zet er mensen in als Henk Poort of Marco Bakker.
Dat waren we al. Vorig jaar zat Tim Douwsma in de jury.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:25 schreef masja2010 het volgende:
[..]
Een vakjury met Sieneke en Carlo Boszhardt?. Nederland is diep gezakt.
Lachwekkend dat ze dat een "vakjury" durven noemen!!!!!!!!!!quote:Op zondag 27 mei 2012 12:25 schreef masja2010 het volgende:
[..]
Een vakjury met Sieneke en Carlo Boszhardt?. Nederland is diep gezakt.
Eens, je kan het mooi vinden of niet, feit is wel dat geen enkele andere kandidaat dit gepresteerd heeft.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
slechte vakjury, want ik had op z'n minst een paar punten gegeven voor Albanië voor de extreem knappe zangprestatie, ook al zou je het niet mooi vinden. Het zijn ook niet echt mensen met verstand van zaken. Zet er mensen in als Henk Poort of Marco Bakker.
Het is het Songfestival, niet het Singfestival. Te vaak wordt goed zingen verward met een goed nummer of een goede artiest. Het omgekeerde, vals zingen, is ook niet bevorderlijk voor je prestaties (hallo Joan!), maar het Songfestival draait niet alleen om vocale vaardigheden.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Suus is wat mij betreft veel meer dan een lied dat puur draait om de stem, het was één van de meest originele nummers van de competitie en leek 'recht uit het hart gezongen' om maar eens een cliché te gebruiken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het is het Songfestival, niet het Singfestival. Te vaak wordt goed zingen verward met een goed nummer of een goede artiest. Het omgekeerde, vals zingen, is ook niet bevorderlijk voor je prestaties (hallo Joan!), maar het Songfestival draait niet alleen om vocale vaardigheden.
Op die punten is weinig aan te merken. Als dat al zou moeten, dan zou het waarschijnlijk zijn dat het valsgezongen liedje van Nederland (en ook Slowakije) te rijkelijk beloond werd, dus laten we dat maar niet doenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:31 schreef grazz het volgende:
Punten Duitse vakjury bekend:
De punten van de vakjury tijdens de tweede halve finale:
12 Zweden
10 Estland
08 Slovenië
07 Servië
06 Nederland
05 Bosnië & Herzegovina
04 Slowakije
03 Kroatië
02 Malta
01 Portugal