abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112117385
Lekker realistisch ook als je daar 10 jaar later mee op de proppen komt
  maandag 28 mei 2012 @ 10:31:43 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112117393
Samenwerking tussen ludger en ali zou ook nog kunnen...?
  maandag 28 mei 2012 @ 10:31:47 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112117398
Ik denk dat de huisgenote van Ali vooral aandachtsgeil was en met dat verhaal heet behoefte aan aandacht cq serieus genomen worden wilde bevredigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 28 mei 2012 @ 10:32:45 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112117411
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:31 schreef Xan21 het volgende:
Lekker realistisch ook als je daar 10 jaar later mee op de proppen komt
zo heel raar is dat op zich niet, vind ik.
pi_112117441
Er lopen in ons land helaas veel ongure types rond, zonder dat de politie daar zicht op heeft. De grenscontroles moeten absoluut terug komen, want zware seriemoordenaars verplaatsen zich van land tot land. Goed dat Hero Brinkman kamervragen heeft gesteld.
Zelf heb ik verschillende getuigenissen opgetekend van oudstrijders uit de Balkan en Tsjetjenie. Die laatste Tsjetsjeen was een ex-commando die vertelde geruisloos te kunnen doden. Hij had al tien mensen vermoord in de oorlog. In het cafe heb ik hem ontmoet. Iedereen was bang voor hem maar ik kon goed met hem overweg. Ik kreeg de indruk dat hij gewoon doorging met moorden. Hij sliep in een zelfgemaakt hol in het bos en probeerde vrouwen te versieren voor sex en onderdak. Vergeefs heb ik de politie ingelicht nadat ik hem met bloed aan de handen zag rondlopen. Zo iemand hoort beter in de gaten gehouden te worden. Ze hadden geen tijd om te komen. Is de politie er alleen maar om bonnen uit te delen????? Je moet niets uitsluiten, maar Peter R heeft wel gelijk dat je niet alleen in de hoek van asielzoekers moet zoeken.

Een tijdje geleden hadden ze het over een DNA type v.d. dader dat te herleiden was tot Zuid-Duitsland. Dat kan dan nog van een asielzoeker zijn uit Rusland, die afstammeling is van Duitse voorouders. Die zijn destijds door Stalin allemaal naar Siberie gedeporteerd. Na de ineenstorting v.d. Sovjet Unie zijn ze weer voor een deel naar West-Europa vertrokken.

Is de dader iemand die dicht bij de plaats delict woont, en ging hij met Marianne een blokje om zodat zijn ouders niks zouden merken? Als uit een DNA verwantschapsonderzoek in de regio geen resultaten volgen, is de kans groter dat het toch iemand uit een ander al of niet Europees land. Dus ook een negatieve uitkomst van het DNA verwantschapsonderzoek is erg zinvol.

Ik hoop dat ze de dader snel zullen pakken
  maandag 28 mei 2012 @ 10:35:29 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112117464
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:31 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de huisgenote van Ali vooral aandachtsgeil was en met dat verhaal heet behoefte aan aandacht cq serieus genomen worden wilde bevredigen.
maar dat is dan een andete ali? Want ali woonde in het azc? verwarrend allemaal.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:36:54 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112117498
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

zo heel raar is dat op zich niet, vind ik.
Wel als je het dan primair via de media gaat brengen ;)
Voor waarheidsvinding hoef je je verhaal niet in de krant te doen, maar bij het onderzoeksteam, of voor mijn part bij Peter R.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 mei 2012 @ 10:43:28 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112117625
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel als je het dan primair via de media gaat brengen ;)
Voor waarheidsvinding hoef je je verhaal niet in de krant te doen, maar bij het onderzoeksteam, of voor mijn part bij Peter R.
ja, opvallende keuze, maar zou daarom niet onwaar hoeven zijn.
Maar ludger is onvindbaar?
pi_112117742
Ludger edit schijnt in Cloppenburg te wonen en is ernstig ziek? hearsay,
  maandag 28 mei 2012 @ 11:04:38 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112118150
Het hele Ludger verhaal is hearsay.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112118196
Vind jij
  maandag 28 mei 2012 @ 11:11:55 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112118309
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:06 schreef Xan21 het volgende:
Vind jij
Ja, jij loopt hier ook allemaal verhalen rond vd strooien waarvan niet vaststaat of het ook maar iets met feiten te maken heeft, maar je presenteert ze wel als feiten.

En als je nou uit de regio kwam en werkelijk wist over wie en wat je het had, maar je informatievoorziening gaat niet verder dan een paar websites.

Je bombardeert allerlei vage theorieë tot feiten, alleen omdat ze ergens op internet staan.
Dat is ongeveer van hetzelfde niveau als google als woordenboek gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-05-2012 11:19:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112123655
Ow en jouw informatievoorziening rijkt wel ver? Wat de mainstream je voorschotelt is altijd de waarheid? Dan leef je echt in DisneyWorld

Als Stephanie nu toch nog een getuigenis zou afleggen dat Marianne in een auto meegenomen is, zou je het alsnog niet geloven...
  maandag 28 mei 2012 @ 13:42:45 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112123720
Misschien moet je je eens afvragen waarom Stephanie die verklaring dan tot nu toe kennelijk niet afgelegd heeft...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112123874
Omdat ze bedreigd is diverse malen misschien? Ze was 14 jaar for crying out loud, denk dat ze er een behoorlijk trauma van opgelopen heeft, als het dan heeft plaatsgevonden. Ze heeft tenslotte aangifte gedaan tegen Feik Mustafa wegens verkrachting 3 weken na de moord op Marianne.

[ Bericht 23% gewijzigd door Xan21 op 28-05-2012 13:53:21 ]
pi_112202945
De Vaatstra onderzoekers spelen, net als in de Deventer Moordzaak,weer voor eigen rechter en roepen ter verantwoording wie zij willen.

quote:
From: Andre Vergeer
To: Gerlof.Leistra@elsevier.nl
Cc: Wim Dankbaar ; kferwerd@xs4all.nl; “”W. de Haan התרנגול”" ; Gerrit Veldman ; Micha Kat ; A. K. ; ‘Hilly Veenstra’ ; terp65@msn.com
Sent: Tuesday, May 29, 2012 5:59 AM
Subject: Rectificatie

Beste Gerlof,

Je kunt je vast wel voorstellen dat je de afgelopen week onze woede over je afgeroepen hebt. Je hebt je de afgelopen maanden en jaren in de zaak Vaatstra nadrukkelijk verstopt maar je publiceerde vorige week desondanks ineens – heel stiekem – een ‘stukje’ alsof het al 10 jaar geleden door jou was gepubliceerd. Jij hebt nooit wederhoor toegestaan aan één van ons maar loopt nu alweer als een schoothondje achter de versie van het OM aan. Blijkbaar heb je ook al geen enkel vertrouwen in de ‘show’ van Peter R. maar je distantieert je er ook niet van. Jij, als gelouterde kenner van het dossier, zou beter moeten weten.

Nog niet zo lang geleden heb ik je dringend gevraagd om ook eens ons verhaal aan te horen. Ik was echter (bij herhaling!) welkom “als ik maar niet met een complottheorie aan zou komen”, weet je nog?

Wij willen je, in het kader van wederhoor dan ook in de gelegenheid stellen om het bijgaande conceptartikel van commentaar te voorzien. Daarbij zouden wij graag zien dat je een antwoord geeft op o.a. de volgende vragen:
quote:
Wij vertrouwen erop dat wij hiermee aan onze verplichting tot wederhoor hebben voldaan. Misschien wil je hier binnen drie dagen op reageren. Anders zullen wij bijgaande artikel publiceren in de veronderstelling dat je het met ons eens bent.

Met vriendelijke groeten,

Namens het ‘team Vaatstra’, André Vergeer.
http://www.klokkenluidero(...)t-zich-rond-gerlof-l
pi_112599912
quote:
Recht is krom

Recht is Krom, luidt de titel van het blog van ondernemer-in-ruste, miljonair en superspeurneus Wim Dankbaar. Bij Wim wordt alles wat recht is inderdaad krom. Heel erg krom zelfs. Vooral als het over de zaak Vaatstra gaat
http://barracudanls.blogspot.nl/2012/06/recht-is-krom.html

Het was, zoals Harm Brouwer hieronder zelf ook vertelt, al maanden bekend dat hij per 1 mei zou vertrekken, dat is meestal de gang van zaken bij werknemers. Het lijkt wel alsof die toponderzoekers nog nooit van wetten en opzegtermijnen hebben gehoord.
pi_113226122
quote:
Scenario dat dader uit omgeving komt dankzij tips verder ondersteund

22 juni 2012 - Arrondissementsparket Leeuwarden

De veronderstelling dat de dader van de moord op Marianne Vaatstra in 1999 in het Friese Veenklooster, uit die omgeving komt, is ondersteund door tips na het televisieprogramma van ‘Peter R. de Vries Misdaadverslaggever' over de moord. Uit die tips is onder meer duidelijk geworden dat het type aansteker dat in de tas van Marianne zat, destijds in de omgeving is verkocht. Op basis van meerdere bevindingen gaat het Openbaar Ministerie binnenkort toestemming vragen voor een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek in het betrokken gebied.

Tips

In de uitzending van Peter R. de Vries op zondag 20 mei werd de aansteker met daarop een Playboy-symbool getoond. Op de aansteker is DNA gevonden dat overeenkomt met sporen die de dader op het lichaam van Marianne heeft achtergelaten. Een aantal mensen wist te vertellen dat deze aanstekers destijds onder meer werden verkocht in de omgeving van de woonplaats van Marianne en bij een zaak in rookartikelen in Leeuwarden. Nader onderzoek door de politie wees uit dat deze verklaringen klopten. Marianne woonde in 1999 in Zwaagwesteinde. Het scenario dat de dader uit de omgeving komt, is dankzij de tips verder ondersteund.

Verwantschapsonderzoek

Bij het Nederlands Forensisch Instituut in Den Haag is de laatste fase ingegaan van het zogeheten verwantschapsonderzoek in de landelijke DNA-databank. Met verwantschapsonderzoek wordt gekeken of er familieleden van de dader in de DNA-databank zitten. In dit landelijk archief zit DNA van personen die voor een misdrijf zijn aangehouden en DNA afkomstig uit sporen die bij een delict werden gevonden. Hoewel alle uitkomsten nog niet bekend zijn, is het Openbaar Ministerie alvast begonnen met de voorbereidingen voor een aanvraag voor een grootschalig verwantschapsonderzoek in de regio.

Toestemming College

Dit betekent dat het College van Procureurs-Generaal om toestemming wordt gevraagd voor het afnemen van DNA bij een grote groep mensen in het gebied rondom de plaats waar Marianne woonde. Als de toestemming wordt gegeven zal nog dit jaar een begin kunnen worden gemaakt met het uitvoeren van het verwantschapsonderzoek. Het afstaan van het DNA is vrijwillig. Het is dan voor het eerst dat in Nederland een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek onder de bevolking wordt uitgevoerd.

Burgerforum

Onder de bevolking wordt de komende weken door politie en OM gepeild hoe over een dergelijk onderzoek wordt gedacht. Daarvoor worden burgerforums in diverse dorpen in de omgeving georganiseerd. Politie en justitie gaan in kleine kring in gesprek met burgers over het verwantschapsonderzoek.
http://www.om.nl/actueel-(...)9038/scenario-dader/
pi_113226509
Goeie zaak.
Valt me wel op dat men eerst de mening van de bevolking wil aftasten ten einde een daadwerkelijk dna-onderzoek te doen onder die bevolking. Waarom? Ik denk dat vrijwel iedereen daaraan wel wil meedoen. Of proberen ze op die manier haplo-verwanten al op te sporen die er mordicus op tegen zijn en iets te verbergen hebben? Mm, zal wel niet.
Waarom niet gewoon toestemming vragen aan het college van procureurs en gewoon gaan met die banaan? Er zijn toch precedenten?
I´m back.
pi_113266661
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:49 schreef Ryan3 het volgende:
Goeie zaak.
Valt me wel op dat men eerst de mening van de bevolking wil aftasten ten einde een daadwerkelijk dna-onderzoek te doen onder die bevolking. Waarom? Ik denk dat vrijwel iedereen daaraan wel wil meedoen. Of proberen ze op die manier haplo-verwanten al op te sporen die er mordicus op tegen zijn en iets te verbergen hebben? Mm, zal wel niet.
Waarom niet gewoon toestemming vragen aan het college van procureurs en gewoon gaan met die banaan? Er zijn toch precedenten?
In het NOS-journaal van gisteravond vertelde iemand niet mee te willen werken vanwege het zich "niet verwant voelen" met de gebeurtenis.

DNA afstaan is riskant voor de dader maar ook voor zijn familieleden. :+
pi_113266674
Ik zal nooit vrijwillig dna afgeven aan de overheid.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113266689
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 07:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als ik mezelf daarmee als mogelijke verdachte kan uitsluiten, zou ik het zeker wel doen,waarom niet?
pi_113266692
:o
pi_113266697
Mensen die geen DNA willen afstaan gebruiken vaak het misbruik maken als argument, maar voor het maken van misbruik heb je geen DNA nodig.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 11:19:52 #50
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113269248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 07:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus jij was het?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')