Een ware kwelling lijkt me dat!quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar dan heb je erge dorst, en komt er geen water uit, is me al eens overkomen
Nou, ik had 2 flesjes mee, en ik heb er prima van kunnen drinken. Het moet wel echt heet zijn natuurlijk, en geen dikke flesjes gebruikenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar dan heb je erge dorst, en komt er geen water uit, is me al eens overkomen
Water op het depot bijvullen? Ik wou dat wij dat hadden in onze garagebox!quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:28 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was er geen gesealde HAH. :-/ Wel iets met tulpen van de Gamma.
Ik vond het zwaar vandaag. En chaotisch. Op het depot was alleen het achterste deel er, de rest was nog niet klaar. Heb hem dus maar andersom gelopen deels. Veel foutjes ook in de bundels.
Ik neem met dit weer 3 flesjes water mee die ik op het depot kan vullen.
Wij hebben een wc op het depot. Is ook ideaal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Water op het depot bijvullen? Ik wou dat wij dat hadden in onze garagebox!
Ja dat hebben wij ook niet, en ook geen WC.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Die waren hier ingeseald. Dus ik denk dat je toch die bon krijgtquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:28 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was er geen gesealde HAH. :-/ Wel iets met tulpen van de Gamma.
Minder zeg! Succes ermee!quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:28 schreef PBZ64 het volgende:
Het drinken schoot er bij mij nog wel eens in door de drukte en geen tijd op mijn manier.
Echter vorige week in het ziekenhuis gelegen wegens een niersteen.
Advies van de chirurg.....VEEL DRINKEN!!
2,5 tot 3 liter vocht per dag.
Ik heb nu standaard 2 flesjes water bij me en heb een vuladresje in de wijk!
Ik heb m'n lesje geleerd. Die pijn wens je je ergste vijand nog niet toe!
Wij zien het wel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Die waren hier ingeseald. Dus ik denk dat je toch die bon krijgt
dat was het zeker met een gamma Hah,welke wanneer je die dubbelvouwde,quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:06 schreef Nezhi het volgende:
Het was echt enorm druk vandaag!
alle bezorgers kregen bij ons een cadeaubon van de Bijenkorf. Helaas bezorg ik niet
Balen, beterschap nog! Ik ben benieuwd, 't lijkt me ook wel weer erg warm om zoals gisteren en vandaag in de auto te moeten rijden zonder airco, maar heb er zin in zaterdag na een weekje vrij!quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoi collega, ik zit ziek thuis. Moet morgen van de TC ook nog thuisblijven om goed uit te zieken.
Mis het wel, lekker rijden in m'n wagentje.
Ik drink nu ook flink veel tijdens m'n bestelling. Probleem is echter dat er dat er dan ook veelvuldig behoefte aan sanitaire stops is. Op gezette tijden kon men mij dan ook quasi-nonchalant de bosschages zien induiken. Benieuwd hoe vrouwelijke collega's dat doen. Misschien kan PostNL via de NS nog wat plaszakken scoren?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:28 schreef PBZ64 het volgende:
Het drinken schoot er bij mij nog wel eens in door de drukte en geen tijd op mijn manier.
Echter vorige week in het ziekenhuis gelegen wegens een niersteen.
Advies van de chirurg.....VEEL DRINKEN!!
2,5 tot 3 liter vocht per dag.
Ik heb nu standaard 2 flesjes water bij me en heb een vuladresje in de wijk!
Ik heb m'n lesje geleerd. Die pijn wens je je ergste vijand nog niet toe!
Ik hoef niet zo vaak met het warme weer en als ik dan toch moet, kan ik bij mijn schoonouders naar het toilet, ze wonen 2 meter bij het depot vandaanquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik drink nu ook flink veel tijdens m'n bestelling. Probleem is echter dat er dat er dan ook veelvuldig behoefte aan sanitaire stops is. Op gezette tijden kon men mij dan ook quasi-nonchalant de bosschages zien induiken. Benieuwd hoe vrouwelijke collega's dat doen. Misschien kan PostNL via de NS nog wat plaszakken scoren?
Wij hadden een waterkoeler, maar die hebben ze weggehaald omdat het te duur was. Belachelijk imho. Een beetje voor je personeel zorgen zit er niet meer in tegenwoordig. Alles is uit het depot gehaalt en overal zijn stellingen geplaatst van baggerkwaliteit en waarbij de depotbeheerder die er voor verantwoordelijk is zich een hernia tilt om de post in de stellingen te tillen...quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:33 schreef Blobje het volgende:
[..]
Er was hier ook al iemand door zijn rug gegaanquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:29 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Wij hadden een waterkoeler, maar die hebben ze weggehaald omdat het te duur was. Belachelijk imho. Een beetje voor je personeel zorgen zit er niet meer in tegenwoordig. Alles is uit het depot gehaalt en overal zijn stellingen geplaatst van baggerkwaliteit en waarbij de depotbeheerder die er voor verantwoordelijk is zich een hernia tilt om de post in de stellingen te tillen...
Leuk in je eentje 4 containers post afstapelen en in die rekken tillen...![]()
Er zijn al 3 personen met rugklachten bij ons.. Maar ja, dan heb je ook wat...
Gewoon geen stellingen is een betere optie, deze dingen zijn slap (al diverse platen zijn doorgezakt), en je moet altijd tillen (vaak zelfs boven je hoofd wat volgens mij van de ARBO niet eens mag)...quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er was hier ook al iemand door zijn rug gegaan
Als je nou investeert in betere stellingen, bespaar je weer verzuimkosten uit.. lijkt me toch juist besparend..
En wat te denken van de chauffeurs van de autobedrijf die dus echt ALLE tassen moet tillen? Ik til me letterlijk een breuk.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef Aardappel2610 het volgende:
Die stellingen zullen wel gewoon i.v.m. ruimtebesparende (dus geldbesparende) redenen zijn. Een depot kan veel kleiner als alles in stellingen gezet wordt. Probleem is alleen wel dat de postbezorgers dan zelf met de tassen aan de haal moeten.
Voor alles is een oplossingquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:38 schreef Nezhi het volgende:
Die stellingen zijn leuk joh. Met mijn 1,53 meter lengte mag ik altijd mijn 20 kilo zware tas er bovenop smijten.
Ha!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En wat te denken van de chauffeurs van de autobedrijf die dus echt ALLE tassen moet tillen? Ik til me letterlijk een breuk.
Dat vind ik dus niet echt collegiaal. In Gorinchem moeten we gewoon alles netjes in de stellingen op code zetten. En geloof me, dat is echt géén lolletje op een didozaquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ha!
Bij ons pleuren ze er twee containers uit, rijden die in het depot en veel plezier ermee
Doen ze hier soms ook. Vooral op zaterdag. De chaffeur doordeweeks helpt meestal wel even mee op drukke dagen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ha!
Bij ons pleuren ze er twee containers uit, rijden die in het depot en veel plezier ermee
Helaas is er normaal niemand behalve ik bij de depots, mag ik alles zelf doen. Indien er wel al mensen zijn dan zeg ik altijd "ok, ff een treintje maken".quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:00 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Doen ze hier soms ook. Vooral op zaterdag. De chaffeur doordeweeks helpt meestal wel even mee op drukke dagen.
Het was doordeweeks en ik denk aan de manier waarom het gedaan werd, dat hij dat wel vaker zo deed.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:00 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Doen ze hier soms ook. Vooral op zaterdag. De chaffeur doordeweeks helpt meestal wel even mee op drukke dagen.
Ik denk dat het hier ook wel moet, maar ze doen het gewoon niet en tja.. wie controleert ze nou hequote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet echt collegiaal. In Gorinchem moeten we gewoon alles netjes in de stellingen op code zetten. En geloof me, dat is echt géén lolletje op een didoza
Klachten doorgeven aan je TC, die moet dan de betrokken TC aanspreken van het Autobedrijfquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier ook wel moet, maar ze doen het gewoon niet en tja.. wie controleert ze nou he
Dat snap ik!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef ErwinRommel het volgende:
De chauffeur natuurlijk 3 lichtere tassen
Twee tassen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik zit als voorbereider wel eens met dit dilemma: 2 tassen volproppen zodat de rits nog met veel hangen en wurgen dicht gaat en de tassen loodzwaar zijn, of 3 tassen die minder zwaar zijn, maar waarvoor je dus een keer naar het depot moet fietsen tijdens je bezorgroute. Wat heeft een bezorger het liefst?
2 tassen, maar als het in een stelling zou moeten: 3 tassen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik zit als voorbereider wel eens met dit dilemma: 2 tassen volproppen zodat de rits nog met veel hangen en wurgen dicht gaat en de tassen loodzwaar zijn, of 3 tassen die minder zwaar zijn, maar waarvoor je dus een keer naar het depot moet fietsen tijdens je bezorgroute. Wat heeft een bezorger het liefst?
Ik heb het liefst 3 tassen, dan kan ik zelf kijken of ik er 3 mee kan nemen of dat ik er 2 van maak.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Jij was toch chauffeur???quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Voor mijn eigen wijken weet ik het wel: ramvol
scheelt op drukke dagen een loopje naar het depot
ik was een beetje een zaterdagwerker die de ene week autodiensten had en de andere een loopwijk, naast het sorteren. Ik ben niet meegegaan naar het autobedrijf, dus nu heb ik nog sorteren en bezorgen over.quote:
Ahhh, duidelijkquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik was een beetje een zaterdagwerker die de ene week autodiensten had en de andere een loopwijk, naast het sorteren. Ik ben niet meegegaan naar het autobedrijf, dus nu heb ik nog sorteren en bezorgen over.
uren. Ik denk dat als ik mee was gegaan naar het autobedrijf ik alleen op zaterdag mijn ding had kunnen doen en dat was het.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh, duidelijk
Wat was jouw reden dat je niet bent overgegaan naar het Autobedrijf?
Ik snap hetquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uren. Ik denk dat als ik mee was gegaan naar het autobedrijf ik alleen op zaterdag mijn ding had kunnen doen en dat was het.
Nu kan ik ook regelmatig door de week werken en maak ik imo meer uren dan eerst. Daar komt nog eens bij dat ik altijd mooi op tijd klaar ben, zelfs op drukke dagen.
Ho eens ff, jij vergeet wel dat ik héle grote autodiensten draai waar ik vrijwel op elk afgiftepunt uit mag stappen (400/500 x)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
of het zwaar is hangt van je dienst af. Ik heb het iig nooit echt als zwaar ervaren, ook al had ik soms de auto helemaal vol liggen met tassen
Hier ook. Doen ze altijdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ha!
is lekker vermoeiend. haal- en brengritten is voor mij al lang geledenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ho eens ff, jij vergeet wel dat ik héle grote autodiensten draai waar ik vrijwel op elk afgiftepunt uit mag stappen (400/500 x)
daarnaast vaak ook nog steunpunten en depots rij, en vaak voorafgaande brengritten doe en ook haalritten
Val alle markten thuis dus
Brengritten vallen fysiek wel mee. Maar die haalritten die ik dan vaak doe, met de kleppenauto, die zijn wel vermoeiend. Spitsuur, zeer veel pakketten zelf naar de auto slepen want ze hebben geen rolcontainers op de SP's, (vreemd). Maar goed, dus werkdagen van soms wel 11 uur.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is lekker vermoeiend. haal- en brengritten is voor mij al lang geleden
Ik had wel eens een dienst van 4,5 uur. Gelukkig hoefde ik niet overal uit te stappen en kon ook regelmatig veel door het raampje in de bussen geduwd worden
Dinsdag is denk ik gewoon een piekdag.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Maandag zijn we vrij. Is dinsdag gewoon een piekdag? Zit thuis, dus kan rooster niet inkijken.
Dan ga ik maar uit van een piekdag.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:10 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dinsdag is denk ik gewoon een piekdag.
Ik zit thuis met een keelontsteking, en heb me in principe tot dinsdag afgemeld omdat de Planner zei dat het dan erg druk zou zijn en hij me dus onder voorbehoud zou inplannen.
dan wordt het wel zwaar. Ik heb wel eens een klein haalritje gedaan. Acht klanten ofzo en weinig pakketten. Meeste was een paar bakjes post, dus dat viel wel meequote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Brengritten vallen fysiek wel mee. Maar die haalritten die ik dan vaak doe, met de kleppenauto, die zijn wel vermoeiend. Spitsuur, zeer veel pakketten zelf naar de auto slepen want ze hebben geen rolcontainers op de SP's, (vreemd). Maar goed, dus werkdagen van soms wel 11 uur.
Yep dankje, en het komt ook door mijn hooikoortsquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ga ik maar uit van een piekdag.
Beterschap trouwens, mijn vriendin heeft hetzelfde. Komt denk ik deels door het weer.
Zo heb ik een haalrit met 24 klanten, je rijd op en neer, want je moet je aan de tijden houden dat je mag scannen. Te vroeg mag niet, gemist al helemaal niet, te laat magquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan wordt het wel zwaar. Ik heb wel eens een klein haalritje gedaan. Acht klanten ofzo en weinig pakketten. Meeste was een paar bakjes post, dus dat viel wel mee
Rustig aan doen, en niks forceren. Mocht je dinsdag nog niet helemaal senang zijn, niet gaan werken. Goed uitzieken, zoals ik nu, zonnesteek, vind mijn TC héél belangrijk. Hij heeft mij voor morgen een lichte dienst gegeven. Toffe TC heb ikquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Yep dankje, en het komt ook door mijn hooikoortsCombinatie van een griepje en dat denk ik, mijn luchtwegen zijn met dit weer toch al gevoelig en dan raakt het snel geïrriteerd.
Ja zekerquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Rustig aan doen, en niks forceren. Mocht je dinsdag nog niet helemaal senang zijn, niet gaan werken. Goed uitzieken, zoals ik nu, zonnesteek, vind mijn TC héél belangrijk. Hij heeft mij voor morgen een lichte dienst gegeven. Toffe TC heb ik
ik de tijd dat ik m deed was het nog relaxt en hoefde ik me totaal niet te haasten om overal op tijd te zijn. Sterker nog, het passe kon nog wel ff tussendoor afgehandeld worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo heb ik een haalrit met 24 klanten, je rijd op en neer, want je moet je aan de tijden houden dat je mag scannen. Te vroeg mag niet, gemist al helemaal niet, te laat mag
Als jij je niet goed voelt, gewoon je poot stijf houden. Laat je vooral niet onder druk zetten, want dat kan voor jou verdere gevolgen hebben, dat je straks bv 1 week thuis zit.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja zekerDie van mij wil altijd meteen weten wanneer ik weer begin, en belt iedere dag om ''te kijken wanneer ik weer kan werken''..
Heel onprettig vind ik dat, voel me er door onder druk staan om ja te zeggen.
Doe ik ook wel hoor als het nodig isquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als jij je niet goed voelt, gewoon je poot stijf houden. Laat je vooral niet onder druk zetten, want dat kan voor jou verdere gevolgen hebben, dat je straks bv 1 week thuis zit.
Ja, dat "tussendoor" afhandelen mag niet meer. Gemist of té vroeg, dan moet je terug. En dat is het leuke, dan zijn die bedrijven al dichtquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik de tijd dat ik m deed was het nog relaxt en hoefde ik me totaal niet te haasten om overal op tijd te zijn. Sterker nog, het passe kon nog wel ff tussendoor afgehandeld worden.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Doe ik ook wel hoor als het nodig isIk heb gezegd dat ik bel als ik dinsdag toch niet kan. En dat doe ik ook wel, maar ben gelukkig meestal niet lang ziek
tussendoor kon prima, want ik was bij alle klanten op tijdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, dat "tussendoor" afhandelen mag niet meer. Gemist of té vroeg, dan moet je terug. En dat is het leuke, dan zijn die bedrijven al dicht![]()
Maar gelukkig is het bij mij altijd "ok". Dus wat klaag ik ook eigenlijk
heb je mazzel. Dienst die ik dan vaak draai, het is hollen of stilstaan, met name de spits erbij, dus veel verkeer.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussendoor kon prima, want ik was bij alle klanten op tijd
maar goed, die dienst stond over de tijd waar ik praat dan ook wel erg ruim
dat doe ik zekerquote:
Dat zijn nou eenmaal onze orders, containers uitladen en alleen neerzetten, want meer tijd krijgen we er niet voor en bovendien zouden er zoiets als depotbeheerders moeten zijn aangesteld om dus die tassen uit de containers in de stellingen te zettenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier ook. Doen ze altijdOf ze gooien álles chaotisch over de vloer, in die mate dat de deur nauwelijks open kan
Luxe bij jullie danquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:44 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat zijn nou eenmaal onze orders, containers uitladen en alleen neerzetten, want meer tijd krijgen we er niet voor en bovendien zouden er zoiets als depotbeheerders moeten zijn aangesteld om dus die tassen uit de containers in de stellingen te zetten
Ff offtopic, verkoop jij ook pickled eggs?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat doe ik zeker
daarom, met dank aan mijn TC, vandaag verplicht vrij moeten nemen, en morgen een lichte dienst draaien
Ik moet ook wel fit zijn voor zondag, want dan gaan we naar Engeland, inkopen doen voor mijn webshop.
Bij ons is er iemand die een kwartier eerder komt om alles tassen in de stellingen te zetten, krijgt tie wel betaald.....wij noemen het een dapper....depot aanspreek punt(er)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:44 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat zijn nou eenmaal onze orders, containers uitladen en alleen neerzetten, want meer tijd krijgen we er niet voor en bovendien zouden er zoiets als depotbeheerders moeten zijn aangesteld om dus die tassen uit de containers in de stellingen te zetten
Neequote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:58 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Ff offtopic, verkoop jij ook pickled eggs?
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:30 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ben nu aant bestellen
en het is betaald
Jeeeeeeej......moet alleen morgen werken....dus plak mijn vriend hier wel binnen(als het er morgen komt dan) en anders....loop toch iedere x de pakketbezorger mis dus maar niet uit.....quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Zie het nu net
Ga het nu klaarmaken, kan de subco het ophalen bij de PAG vanavond
Ervaring is dat het morgen binnenkomtquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Jeeeeeeej......moet alleen morgen werken....dus plak mijn vriend hier wel binnen(als het er morgen komt dan) en anders....loop toch iedere x de pakketbezorger mis dus maar niet uit.....
Hoorde ook dat er iets bestond als pakjegemak van postnl...
Noem jezelf overtoom.....heb nog nooit iemand zo snel een bestelling zien klaar maken en verstuurd hebbenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ervaring is dat het morgen binnenkomt
Kleinschalig zijn we nogquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:09 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Noem jezelf overtoom.....heb nog nooit iemand zo snel een bestelling zien klaar maken en verstuurd hebben
Vind ik ook heel belangrijk inderdaad.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kleinschalig zijn we nog
En stukje service naar de klant toe, héél belangerijk!!!
Bij ons ook...wij hebben echter zo'n klein depot (2 bij 2 ongeveer) waar ook nog een postboy in staat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ha!
3 tassen....kan ook 1 in mijn stuurtas.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij hebben depothouders, maar het probleem is, dat er niet of nauwelijks wordt gecommuniceerd, waardoor de depothouder de chauffeur vaak misloopt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:44 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dankjequote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:50 schreef Herfstblad het volgende:
Beterschap, Selestha.
Ik hoop dat het van de zomer niet al te benauwd wordt icm veel bewolking. Vrees dat ik anders weer een longontsteking krijg (al 2 keer gehad, beide in benauwde zomers). Ligt dus ook aan het weer. Vinden mijn luchtwegen ook nooit zo leuk, dit weer
Rustig dagje vandaag
Morgen nog 1 dag werken en dan een week vakantie.
Dat vind ik wel heel opmerkelijkquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:03 schreef Deezertje het volgende:
Heb net de nieuwe PostNL jas gekregen maar:
1) ik heb hem nooit besteld en zou er ook geen meer krijgen als zaterdagbesteller
2) hij werd bezorgd met Selektvracht (moet niet gekker worden!)
Dikke LOL! Moet eerlijk zeggen, ik ben wel een fan van selectvracht! Ze komen altijd op een tijd dat ik thuis ben, tussen 12 en 13 u.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:03 schreef Deezertje het volgende:
1) ik heb hem nooit besteld en zou er ook geen meer krijgen als zaterdagbesteller
Hemelvaart? Duurt nog bijna een jaar hoor, eerst nog Pinksteren!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Bij ons is er iemand die een kwartier eerder komt om alles tassen in de stellingen te zetten, krijgt tie wel betaald.....wij noemen het een dapper....depot aanspreek punt(er)
Vandaag rustig dagje....veel last van mijn verbrande bovenarmen....vannacht amper geslapen(uur of half 3 viel ik in slaap denk ik......Morgen nog een dagje werken en dan weekend....aangezien het hemelvaart is hoef ik maandag voor de post niets te doen....dinsdag is als gewone werkdag
Die hoefde je ook niet te bestellen. Die wordt je gewoon toegestuurd als de maten bij hen bekend zijn, dus als je ooit al eens kleding besteld had daar. Ik had inderdaad ook gelezen dat lang niet iedereen zo'n jas zou krijgen, maar zelfs mensen waarvan het contract binnen 2 weken afloopt ontvingen er nog gewoon één.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:03 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb m nog niet en ik heb gewoon een jaarcontract. Er is overigens ook geen mail of wat dan ook verzonden dat we er een gaan krijgen. Zie hier ook geen collega's met die jas.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die hoefde je ook niet te bestellen. Die wordt je gewoon toegestuurd als de maten bij hen bekend zijn, dus als je ooit al eens kleding besteld had daar. Ik had inderdaad ook gelezen dat lang niet iedereen zo'n jas zou krijgen, maar zelfs mensen waarvan het contract binnen 2 weken afloopt ontvingen er nog gewoon één.
Ja dat bedoelde ik ook.....heb toch wel een beetje last van de zon...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hemelvaart? Duurt nog bijna een jaar hoor, eerst nog Pinksteren!![]()
Beterschap met je verbrande bovenarmen, kan best zeer doen!
Toch een zonnesteekje opgelopen, gridjuh?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:21 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik ook.....heb toch wel een beetje last van de zon...
quote:Werken rondom Pinksteren
Aanstaande zondag 27 en maandag 28 mei is het Pinksteren; hoe ziet de procesvoering er
komend weekend uit? De post van het weekend bezorgen we, samen met de op vrijdag
aangeboden N24uurs post op dinsdag 29 mei. Op deze dinsdag werken we als op een
normale dinsdag en is dus een piekdag voor Bezorgen. Hiervoor is een aantal aanpassingen in
het proces en voldoende bezetting nodig.
Aanpassingen in het proces
Collectie, Autobedrijf: Op maandag 28 mei voeren we een aangepast collectieproces uit zodat de
buslichting op het reguliere tijdstip op maandagavond beschikbaar is op de Sorteercentra.
Sorteren: Het aangeboden N24uurs volume, dat normaal gesproken op maandagmorgen wordt
verwerkt, gaan we op de Sorteercentra op zaterdag 26 mei en op maandag 28 mei verwerken. Het
volume 24uurs post afkomstig uit de buslichting en van IMU wordt op maandagavond 28 mei
verwerkt. In de nacht van maandag 28 op dinsdag 29 mei voeren we het reguliere
maandag/dinsdagnacht proces uit.
Voorbereiden: De CVL’s verwerken op zaterdag 26 mei een gedeelte van het volume N24uurs.
Het resterende volume N24uurs wordt tegelijk met het volume 24uurs in de maandag/dinsdag
nacht verwerkt. Eventueel start hiervoor het proces in de nacht van maandag op dinsdag eerder
op of wordt langer doorgewerkt aan het einde van het 24uurs proces.
Bezorgen, Autobedrijf: Op dinsdag 29 mei voert Bezorgen een bestelling uit zoals op een
reguliere dinsdag, dat wil zeggen een piekdag inclusief Huis-aan-Huis.
Extra inzet personeel op vrijwillige basis
Op zaterdag 26 en maandag 28 mei zijn extra medewerkers nodig om de kwaliteit te leveren waar
onze klanten op rekenen. Op jouw locatie wordt apart gecommuniceerd wanneer de post precies
wordt verwerkt en er dus extra medewerkers nodig zijn. PostNL probeert zoveel mogelijk in
overleg met zakelijke klanten post te verschuiven naar andere bezorgdagen. We willen de
diensten maximaal bezetten met eigen medewerkers. We willen dit het liefst volledig op vrijwillige
basis organiseren. Daarnaast werken we met uitzendkrachten.
Uiteraard worden de extra te werken uren vergoed conform CAO.
Pieter Kunz
Directeur Productie
Ik heb hem ook niet, de meeste collega's ook nog niet. Heb mijn maten nu al2 keer doorgegeven, maar nog geen kleding gezien.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb m nog niet en ik heb gewoon een jaarcontract. Er is overigens ook geen mail of wat dan ook verzonden dat we er een gaan krijgen. Zie hier ook geen collega's met die jas.
Alweer n goeie vraag van Katrien!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Nee...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Zijn jullie nu nooit eens bang dat één of halfe gare post jat uit jullie fietstassen?
Ik ben wel eens bang dat een halfgare gewoon mijn posttas jat, aangezien ik al van een zwerver een aanbod heb gehad voor ''die mooie tassen''..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Zijn jullie nu nooit eens bang dat één of halfe gare post jat uit jullie fietstassen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ben wel eens bang dat een halfgare gewoon mijn posttas jat, aangezien ik al van een zwerver een aanbod heb gehad voor ''die mooie tassen''..
Nee, want je mag maar tot de zwarte streep post doen, je rits hoort niet moeilijk dicht te gaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:45 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Alweer n goeie vraag van Katrien!
Zou toch fantstisch zijn als iedere bezorger die vraag kreeg voorgelegd,
dan zou die voorkeur gewoon vermeld staan op de zetkast. toch?
Hangt van de buurt af. Post stelen ze niet zo snel, een fiets of pakketjes helaas wel. Dus als ik ver van mijn fiets moet lopen dan gaat ie op slot. En in de ghetto stop ik alle buspakjes in mijn schoudertas of leg ze onder postbundels als het er veel zijn, zodat ze voor voorbijgangers onzichtbaar zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Oh ik dacht dat dit juist bij enkel pakjes die niet door de brievenbus konden moest?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Maar de herstelpost moet toch helemaal niet op het depot blijven, maar tegenwoordig de brievenbus in?
Hier ook, maar omdat zeker 80% van de postbezorgers, ondanks uitgebreide instructies, er nog steeds niet in slaagt om de retoursticker (foutloos) in te vullen (quote:Op zondag 27 mei 2012 11:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moet al die post in de brievenbus nu
die pakjes meoten juist niet in de brievenbus.. zo heb ik het iig begrepenquote:Op zondag 27 mei 2012 11:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dit juist bij enkel pakjes die niet door de brievenbus konden moest?
Ik loop oa in een wijk waar kennelijk de vorige bezorger altijd al zn elastiekjes aan kinderen gaf. Het gevolg is dat de kinderen vinden dat ze "recht hebben" op elastiekjes, je kan je rug niet eens naar je kar draaien als je post aan het ingooien bent wat ze trekken gewoon de bundels uit je tassen en rennen er mee weg, onder het rennen trekken ze de elastiekjes dr af, en je post word door de straat gegooid, stelletje onopgevoedde rotkotersquote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
ik heb ze nooit uitgedeeld aan kinderen en zeg ook altijd nee op verzoeken, tenzij het volwassenen zijn die aannemelijk kunnen maken waarvoor het nodig is. Nooit gedonder mee gehad zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:13 schreef Lastpost het volgende:
Hier deelde ik ze wel altijd uit aan de kinderen, op een gegeven moment dachten ze dus ook dat ze ze zelf wel konden pakken als ik niet in de buurt was van de fiets.
ik zou het iig niet pikken. Lijkt wel alsof die mensen aan een heropvoeding toe zijn ...quote:Op zondag 27 mei 2012 14:41 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Ik loop oa in een wijk waar kennelijk de vorige bezorger altijd al zn elastiekjes aan kinderen gaf. Het gevolg is dat de kinderen vinden dat ze "recht hebben" op elastiekjes, je kan je rug niet eens naar je kar draaien als je post aan het ingooien bent wat ze trekken gewoon de bundels uit je tassen en rennen er mee weg, onder het rennen trekken ze de elastiekjes dr af, en je post word door de straat gegooid, stelletje onopgevoedde rotkoters![]()
En dan heb je nog mensen die bij flats in je posttassen gaan graaien omdat je nog niet bij hun nummer bent en ze "haast hebben"..
Conclusie: ik werk in een aso buurt
Informatievoorziening laat nog wat te wensen overquote:Op zondag 27 mei 2012 14:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
die pakjes meoten juist niet in de brievenbus.. zo heb ik het iig begrepen
Aldus de instructie hierquote:Vanaf a.s. dinsdag 3 april worden pakketjes die niet door de brievenbus kunnen op een andere wijze afgeschreven.Je moet dan de kennisgeving “te kleine brievenbus” gebruiken.
Na de bezorging van de post of op weg naar huis deponeer je het pakketje in een oranje brievenbus.
Ik heb ook geen gedonder gehad, ze begrepen altijd wel dat enkel de losse elastieken gepakt konden worden gelukkig.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb ze nooit uitgedeeld aan kinderen en zeg ook altijd nee op verzoeken, tenzij het volwassenen zijn die aannemelijk kunnen maken waarvoor het nodig is. Nooit gedonder mee gehad zo.
Het mag in de oranje straatbrievenbus, maar mag ook nog teruggelegd worden op het depot.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
Maar de herstelpost moet toch helemaal niet op het depot blijven, maar tegenwoordig de brievenbus in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |