Om maar even het voetbal er bij te betrekken, Athletic de Bilbao werkt al meer dan 100 jaar met alleen maar Basken, zelfs in de huidige tijd. Iedereen koopt overal spelers, zij leiden ze op.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:53 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Was wel te verwachten dat het concept niet lang stand zou houden nu zich steeds meer internationale ploegen aandienen die het geen fluit minder uitmaakt welke nationaliteit de renner heeft zolang hij maar de stenen uit de straat rijdt.
Het is zonde voor de fans dat een unieke ploeg verdwijnt van het hoogste niveau maar je kan het die lui amper kwalijk nemen.
Er zijn een boel ploegen de klassiekers onwaardig. Van de andere kant, ze winnen wel iedere grote ronde minstens één rit. Dat doen niet veel ploegen ze na.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:19 schreef Gillingham het volgende:
Euskadi zal die identiteit gewoon houden.
Het huidige Euskaltel is op het gebied van (kasseien-)klassiekers eigenlijk WT-onwaardig.
quote:Wer sich die Mühe macht, Andys Rennkalender nach der letzten Tour de France zu analysieren, darf sich zumindest Fragen stellen.
Außer vier Nach-Tour-Kriterien (Stiphout, Gala TdF Luxemburg, Heerlen, Antwerpen) und der einwöchigen Colorado-Tour (Rang 33) steht da nur noch das Jux-Rennen in Curaçao (Amstel Curaçao) und sonst nix.
Kommen wir zur Saison 2012. Ehe es ins "Dauphiné" ging, saß Andy nur 19 Renntage im Sattel (Trofeo Palma/1; Tour of Oman/6; Paris-Nice/2; Katalonien-Rundfahrt/3; Circuit de la Sarthe/4, Amstel Gold Race/1; Flèche Wallonne/1; Liège-Bastogne-Liège/1).
Zwei Rennen fuhr er nicht zu Ende (Paris-Nice, Katalonien), kein einziges Mal sprang ein Top-Ten-Rang heraus. (Tageblatt)
Dit jaar is het helemaal treurig, de vorige jaren reed Andy soms nog goed in Luik-Bastenaken-Luik. Ik ben benieuwd of hij überhaupt gaat presteren in de tour.quote:
Godzijdank voor Andy heeft hij in het begin van zijn carrière Luik-Bastenaken-Luik gewonnen, een tweede plaats behaald in de Giro en bijna op het podium gereden van de olympische wedstrijd. Anders zou wel heel nadrukkelijk de teneur zijn dat hij exclusief in de Tour presteert.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit jaar is het helemaal treurig, de vorige jaren reed Andy soms nog goed in Luik-Bastenaken-Luik. Ik ben benieuwd of hij überhaupt gaat presteren in de tour.
Ik las dit nog even terug, Andy de dag voor zijn opgave:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit jaar is het helemaal treurig, de vorige jaren reed Andy soms nog goed in Luik-Bastenaken-Luik. Ik ben benieuwd of hij überhaupt gaat presteren in de tour.
quote:Asked if he had considered abandoning the Dauphiné in the wake of his accident, Schleck admitted that he had already deprived himself of too many racing days this season. Illness forced him out of Paris-Nice after just two stages and he subsequently withdrew from the Volta a Catalunya. “I’ve abandoned too many times this year already,” he said with a half smile. “Earlier in the season, you can ask yourself what’s the best option. But now the Tour is in four weeks so it’s a case of no turning back. You have to go straight on.”
Mooi piekmoment van Boomquote:Op zondag 10 juni 2012 09:43 schreef Steven184 het volgende:
Reinardt Janse Van Rensburg wint de Ronde van Zeeland Seaports, Boom 2e. In een sprint met drie.
Laten we eerlijk zijn, die Boom is gewoon een waardeloze voetballer. Snap niet dat ze die meegenomen hebben.quote:
Gelukkig wordt hij daar ook niet voor betaaldquote:Op maandag 11 juni 2012 08:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, die Boom is gewoon een waardeloze voetballer. Snap niet dat ze die meegenomen hebben.
Ik denk wel dat voetbal veel technischer is en in die zin lijken voetballers me ook veel maakbaarder dan goede wielrenners. Net zoals je bij atletiek beter tienkampers dan sprinters kunt opleiden. Met de beperkte 'visvijver' in Nederland zie je dat dan ook gebeuren.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Om maar even het voetbal er bij te betrekken, Athletic de Bilbao werkt al meer dan 100 jaar met alleen maar Basken, zelfs in de huidige tijd. Iedereen koopt overal spelers, zij leiden ze op.
Zou in dat geval eventueel een terechte opmerking zijn ná de Ster ZLM Tour en vooral het NK.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik denk dat het een cynische opmerking is....
Als dat waar is zou je alleen al door die twee al een beter veld hebben dan bij de Giro.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Geruchten dat Schleck tour gaat laten schieten voor de Vuelta. Zou wel tof zijn om daar Contador vs Schleck te zien + waarschijnlijk nog wel een heel rijtje toppers. Wat dat betreft is de Vuelta de Giro voorbij.
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Ik denk ook dat het tegenovergestelde veel eerder waar is wat betreft voetballers t.o.v. wielrenners. Welke wielertrainer zei ook alweer dat hij van 10 sporters 9 goede wielrenners kon maken, maar slechts 1 goede voetballer? Bij voetbal komt veel meer talent / aanleg kijken.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik denk wel dat voetbal veel technischer is en in die zin lijken voetballers me ook veel maakbaarder dan goede wielrenners. Net zoals je bij atletiek beter tienkampers dan sprinters kunt opleiden. Met de beperkte 'visvijver' in Nederland zie je dat dan ook gebeuren.
Volgens mij steeds minder. Uiteraard zullen de absolute toppers dat altijd hebben, maar ik zie steeds meer werkpaarden die gewoon dienen om gaten dicht te lopen en als voornaamste eigenschap hebben dat ze dat 90 minuten kunnen (en niet dat ze 't erg goed kunnen).quote:Op maandag 11 juni 2012 14:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij voetbal komt veel meer talent / aanleg kijken.
Als dat zo is, zullen Robert en co wel heel erg balen.... Al vraag ik me af of Andy zich dan wel voor de Vuelta kan motiveren.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Geruchten dat Schleck tour gaat laten schieten voor de Vuelta. Zou wel tof zijn om daar Contador vs Schleck te zien + waarschijnlijk nog wel een heel rijtje toppers. Wat dat betreft is de Vuelta de Giro voorbij.
Waarom zou Robert daar heel erg van balen?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:38 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Als dat zo is, zullen Robert en co wel heel erg balen.... Al vraag ik me af of Andy zich dan wel voor de Vuelta kan motiveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |