abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:14:39 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111965332
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:14:55 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111965346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als het een merknaam is mag je het niet publiceren zonder toestemming toch :?

Sowieso een beetje raar ja.. :{
Oh, ik dacht dat je sarcastisch was in je vorige post :P.

Ik moet opnemen als ze belt _O- :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2012 @ 12:18:23 #3
70532 loveli
N
pi_111965474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Li, die zijn nogal met elkaar verbonden die twee :P Als ik tenminste de lessen natuurkunde goed heb opgelet :@
Gokte op ampères omdat VS spul hier in Europa nog wel eens doorbrand en andersom minder :?
Stroom en ik hebben een hekel aan elkaar. Iets met kortsluiting.
crap in = crap out
pi_111965498
Ohja vakantiegeld *O* I haz it!

Overigens zijn er zelfs mensen op deze aardkloot die je als referentie opgeven nadat je ze omdat ze onprettig waren in de meest variabele vorm van dat woord buiten hebt gewerkt.

Sta dan de nieuwe werkgever to be maar te woord :|W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111965578
U= I . R en P = U . I weet ik nog... :@
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je sarcastisch was in je vorige post :P.
Nee, was een :') in de zin van, je mag de naam van een bedrijf (mits een merknaam) niet zonder toestemming publiceren (dus ook niet op een website), dus sowieso al fout...

En dat had ik bij jouw 'Ik snap de link niet' :D Denk die is pissig omdat ik het weer oprakelde :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2012 @ 12:22:34 #6
70532 loveli
N
pi_111965622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:21 schreef V1z0R het volgende:
U= I . R en P = U . I weet ik nog... :@
Die tweede had ik alweer verdrongen.

Vorig jaar nog wel electrischschema bestudeerd en draadjes van een of ander relais van m'n motor aan elkaar gesoldeerd.
crap in = crap out
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:23:44 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111965658
Mijn vakantiegeld valt een beetje tegen ;( (had op rond de 1000 gehoopt, maar het is maar 865 ofzo). Moet wel even kijken wat ze er precies aan reiskosten hebben afgetrokken want werd er nu voor twee maanden afgehaald.
Niet meer actief op Fok!
pi_111965689
Spuit 11: wetsuit gaat hier altijd binnenstebuiten uit, op een andere manier lukt gewoon niet. :')

Goed afspoelen is erg belangrijk. Binnenstebuiten laten drogen, anders gaat het stinken. :') Zodra binnenkant droog is even goed draaien en verder laten drogen.

Verder moet een wetsuit echt met moeite aan gaan. Als je hem zonder zweten aan en uit krijgt is hij te groot. :P
pi_111965780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:24 schreef ElDinosaur het volgende:
Spuit 11: wetsuit gaat hier altijd binnenstebuiten uit, op een andere manier lukt gewoon niet. :')

Goed afspoelen is erg belangrijk. Binnenstebuiten laten drogen, anders gaat het stinken. :') Zodra binnenkant droog is even goed draaien en verder laten drogen.

Verder moet een wetsuit echt met moeite aan gaan. Als je hem zonder zweten aan en uit krijgt is hij te groot. :P
Nou, ik kreeg hem amper uit omdat hij helemaal vastgeplakt zat van het zweten, dus dat zit wel goed dan :D.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_111965894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:27 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Nou, ik kreeg hem amper uit omdat hij helemaal vastgeplakt zat van het zweten, dus dat zit wel goed dan :D.
Dat wil altijd slecht als je em niet nat hebt gehad.. Sluit ie goed wel goed af?
Voor wat ga je em gebruiken eigenlijk?
pi_111966197
Ik krijg geen vakantiegeld! Wel een budget dat ik kan aanwenden voor vakantiegeld en 13e maand, maar ik heb ingesteld dat ik dat elke maand opspaar en laat uitkeren in december. Heb ik een 13e en 14e maand, ook leuk.

Plan is nu om twee weekjes naar Frankrijk te gaan, zodat we over een jaar genoeg geld hebben voor een half jaar reizen O+ indien werkgevers zo vriendelijk zijn ons op een LOA te laten gaan.
pi_111966508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:30 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat wil altijd slecht als je em niet nat hebt gehad.. Sluit ie goed wel goed af?
Voor wat ga je em gebruiken eigenlijk?
Volgens mij sloot hij wel goed af. De verhuurdude wekte ook wel de indruk dat hij wist waar hij naar moest kijken. Als het niet bevalt ga ik niet door en verliest hij een klant, dus het is ook in zijn belang dat ik tevreden ben :).

Ik heb een duikcursus gedaan (in een zwembad) en binnenkort is het afduikweekend en gaan we twee dagen buiten duiken.

O en vakantiegeld O+. Het is altijd meer dan ik verwacht :D.
pi_111966616
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:48 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Volgens mij sloot hij wel goed af. De verhuurdude wekte ook wel de indruk dat hij wist waar hij naar moest kijken. Als het niet bevalt ga ik niet door en verliest hij een klant, dus het is ook in zijn belang dat ik tevreden ben :).

Ik heb een duikcursus gedaan (in een zwembad) en binnenkort is het afduikweekend en gaan we twee dagen buiten duiken.

O en vakantiegeld O+. Het is altijd meer dan ik verwacht :D.
Dan zal ie vast wel goed hebben gezeten! En duiken lijkt me echt erg vet! heb het nog nooit gedaan, wel eens mensen zien doen toen ik aan het surfen was.. Was een bizar gezicht, mensen onder water onder je.. Ga je dat doen in de oosterschelde ofzo?
pi_111966705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:19 schreef Ml-etje het volgende:
Ohja vakantiegeld *O* I haz it!

Overigens zijn er zelfs mensen op deze aardkloot die je als referentie opgeven nadat je ze omdat ze onprettig waren in de meest variabele vorm van dat woord buiten hebt gewerkt.

Sta dan de nieuwe werkgever to be maar te woord :|W
dat komt volgens mij omdat vroeger de trend was dat referenties niet nagebeld werden. Terwijl er imo tegenwoordig steeds meer naar wordt gevraagd.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:57:26 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111966844
Ik krijg vakantiegeld bij mijn salaris in, dus helaasch :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111966908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:39 schreef anna82 het volgende:

Plan is nu om twee weekjes naar Frankrijk te gaan, zodat we over een jaar genoeg geld hebben voor een half jaar reizen O+ indien werkgevers zo vriendelijk zijn ons op een LOA te laten gaan.
Reisplannen. *O* Al enig idee waar jullie heen willen?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:59:34 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111966926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh, dat verklaart jouw vette salaris :+.

Ik ga een ijsje halen met collega :9 :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_111967005
Hier één maand vakantiegeld, de rest al gehad bij uit dienst gaan en dat ging zo ongeveer wel op aan verhuizen.
Toch nog geen plannen...
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:01:49 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111967012
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:9 :W.
Het ijsje of de collega?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111967028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat verklaart jouw vette salaris :+.

Ik ga een ijsje halen met collega :9 :W.
_O- dat scheelt wel 8% :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111967082
Ik krijg het morgen pas, maar zonet al even m'n digitale loonstrookje bekeken. Mooi extraatje. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111967088
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan zal ie vast wel goed hebben gezeten! En duiken lijkt me echt erg vet! heb het nog nooit gedaan, wel eens mensen zien doen toen ik aan het surfen was.. Was een bizar gezicht, mensen onder water onder je.. Ga je dat doen in de oosterschelde ofzo?
Ik wilde het proberen maar ik wilde niet helemaal afhankelijk zijn van een instructeur. Daarom dus eerst een cursus in het zwembad en straks in Oostvoorne afduiken. Ik vond het op de bodem van een zwembad liggen en je eigen belletjes zijn opstijgen wel heel erg leuk :D.
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2012 @ 13:04:30 #23
70532 loveli
N
pi_111967119
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Waarom eigenlijk? Voor seizoensarbeid is het gebruikelijk en voor puberbaantjes wordt het ook toegepast. Is het bij jullie standaard of kun je zelf aangeven dat je die 8% wel eens per jaar als vakantiegeld zou willen?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2012 @ 13:05:27 #24
70532 loveli
N
pi_111967170
Denk dat ik het als eerste gekregen heb en het is allang op (regionale belasting, enecoafrekening, niet eens schoenen).
crap in = crap out
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:06:16 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111967199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
Denk dat ik het als eerste gekregen heb en het is allang op (regionale belasting, enecoafrekening, niet eens schoenen).
Dit. Mijn beetje vakantiegeld (werk hier nog niet zo lang), gaat op aan de verzekeringen die wij in mei-juni betalen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')