Hoe kan het nog slechter dan dit?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij denkt dat Wilders niet gewoon iets anders zou doen wat waarschijnlijk nog veel slechter zou zijn voor het land?
Onderschat Wilders niet! Als het aan hem ligt sluit Nederland zichzelf helemaal buiten zodat we de komende dertig jaar wel dag kunnen zeggen tegen de internationale betrekkingen.quote:
Een denken: NL is structureel bij de top 5 van landen als het gaat om welvaart en nr. 2 als het gaat om het aantal inwoners dat gelukkig is.quote:
Misschien wel, misschien niet. Maar de manier waarop het nu gaat is echt doodlopend en er is geen alternatief om je ongenoegen te tonen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij denkt dat Wilders niet gewoon iets anders zou doen wat waarschijnlijk nog veel slechter zou zijn voor het land?
Please he, echt. Even wat realiteitsbesef. Je post dit vanachter een PC die staat in één van de meest welvarende landen ter wereld, met zo'n beetje de meest rijke bevolking ter wereld, waar iedereen morgen en zaterdag op vleesjacht gaat voor een burpende BBQ om extralekker van hun extralange weekend te kunnen genieten.quote:
Ik heb het nu over het ESM he, niet over Nederland in het algemeen. Ik weet dat we een prachtig land hebben en het voelt alsof we vandaag verraden zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een denken: NL is structureel bij de top 5 van landen als het gaat om welvaart en nr. 2 als het gaat om het aantal inwoners dat gelukkig is.
Ik zou dus zeggen: kijk gewoon eens bij andere landen...
Nogmaals: ESM heb ik het over. Vind het echt erg dat dit er door is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Please he, echt. Even wat realiteitsbesef. Je post dit vanachter een PC die staat in één van de meest welvarende landen ter wereld, met zo'n beetje de meest rijke bevolking ter wereld, waar iedereen morgen en zaterdag op vleesjacht gaat voor een burpende BBQ om extralekker van hun extralange weekend te kunnen genieten.
De treinen rijden morgen, de winkels zijn open en jij en ik kunnen zeggen dat Wilders een klootzak is of dat Rutte een domme homo is. We zijn vrij en rijk.
Dit gedoemdenk is wel heel erg jaren 80.
Leuk man altijd die verwijzing naar onze welvaart, zolang we geen 20 kilometer naar een waterput moeten lopen hebben we geen recht van klagen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Please he, echt. Even wat realiteitsbesef. Je post dit vanachter een PC die staat in één van de meest welvarende landen ter wereld, met zo'n beetje de meest rijke bevolking ter wereld, waar iedereen morgen en zaterdag op vleesjacht gaat voor een burpende BBQ om extralekker van hun extralange weekend te kunnen genieten.
De treinen rijden morgen, de winkels zijn open en jij en ik kunnen zeggen dat Wilders een klootzak is of dat Rutte een domme homo is. We zijn vrij en rijk.
Dit gedoemdenk is wel heel erg jaren 80.
Een beetje slim persoon bouwt zijn huis dan naast die waterput, dan hoef je niet elke dag 20km te lopenquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Leuk man altijd die verwijzing naar onze welvaart, zolang we geen 20 kilometer naar een waterput moeten lopen hebben we geen recht van klagen.
Oh van mij wel hoor maar een beetje realiteitsbesef kan geen kwaad. Sommige figuren hier denken echt dat de eindtijd nabij is ofzo. Maar je hebt gelijk, het kan altijd beter en daar moet je scherp in blijven. Maar goed laten we het daar eens over hebben. Het Grote Plaatje. De mensheid over 20 jaar. Of 50, of 100. Waar zit meer toekomst in denk je? Het grote eilandjes scenario, waarbij iedereen op de nationalistische toer gaat en met hand en tand zijn eigen 'welvaart' verdedigt of het scenario waarbij we de samenwerking opzoeken en dit zo breed mogelijk doen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Leuk man altijd die verwijzing naar onze welvaart, zolang we geen 20 kilometer naar een waterput moeten lopen hebben we geen recht van klagen.
Omdat onze staatsschuld met 10% in potentie is opgehoogd, terwijl het omvallen van landen waarschijnlijk nog meer geld gaat kosten?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb het nu over het ESM he, niet over Nederland in het algemeen. Ik weet dat we een prachtig land hebben en het voelt alsof we vandaag verraden zijn.
Een verwend stel Intratuin bezoekende, Media Markt leegrovende, kiloknaller leegplukkende kutkinderen. Dát zijn we geworden. En maar miepen als de derde iPad voor Jan-Frederik junior in het gedrang komt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:32 schreef Strani het volgende:
Misschien kan Nederland wel een beetje minder welvaart gebruiken als ik het zo zie. Eigenlijk is Nederland gewoon enorm verwend en zwak geworden door de welvaart.
Men kiest altijd voor het eigen volk als puntje bij paaltje komt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh van mij wel hoor maar een beetje realiteitsbesef kan geen kwaad. Sommige figuren hier denken echt dat de eindtijd nabij is ofzo. Maar je hebt gelijk, het kan altijd beter en daar moet je scherp in blijven. Maar goed laten we het daar eens over hebben. Het Grote Plaatje. De mensheid over 20 jaar. Of 50, of 100. Waar zit meer toekomst in denk je? Het grote eilandjes scenario, waarbij iedereen op de nationalistische toer gaat en met hand en tand zijn eigen 'welvaart' verdedigt of het scenario waarbij we de samenwerking opzoeken en dit zo breed mogelijk doen?
Ja, maar dat IS ook kut...quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:34 schreef Jarno het volgende:
En maar miepen als de derde iPad voor Jan-Frederik junior in het gedrang komt.
Ik geloof dat het beter is dat we allemaal op de nationalistische toer gaan met handelsverdragen. Een leuk voorbeeldje is bijvoorbeeld het onderwijs, je ziet wel dat schaalvergroting uiteindelijk funest is gebleken voor het goed opleiden van jonge kinderen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh van mij wel hoor maar een beetje realiteitsbesef kan geen kwaad. Sommige figuren hier denken echt dat de eindtijd nabij is ofzo. Maar je hebt gelijk, het kan altijd beter en daar moet je scherp in blijven. Maar goed laten we het daar eens over hebben. Het Grote Plaatje. De mensheid over 20 jaar. Of 50, of 100. Waar zit meer toekomst in denk je? Het grote eilandjes scenario, waarbij iedereen op de nationalistische toer gaat en met hand en tand zijn eigen 'welvaart' verdedigt of het scenario waarbij we de samenwerking opzoeken en dit zo breed mogelijk doen?
Omdat wanneer het echt (of zelfs maar een beetje) spannend dreigt te gaan worden we elke keer blind voor populisten kiezen ipv mensen die daar overheen kunnen kijken...quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:35 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Men kiest altijd voor het eigen volk als puntje bij paaltje komt.
Je stereotypeert en generaliseert. Te makkelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een verwend stel Intratuin bezoekende, Media Markt leegrovende, kiloknaller leegplukkende kutkinderen. Dát zijn we geworden. En maar miepen als de derde iPad voor Jan-Frederik junior in het gedrang komt.
Je kan ook op de SP stemmen, of zelfs op de ChristenUnie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Maar de manier waarop het nu gaat is echt doodlopend en er is geen alternatief om je ongenoegen te tonen.
Kijk eens naar Zimbabwe, daar kun je zien hoe geweldig het werkt om op de nationalistische toer te gaan (en de 'hoge heren graaiers' af te straffen).quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik geloof dat het beter is dat we allemaal op de nationalistische toer gaan met handelsverdragen. Een leuk voorbeeldje is bijvoorbeeld het onderwijs, je ziet wel dat schaalvergroting uiteindelijk funest is gebleken voor het goed opleiden van jonge kinderen.
Als je zoveel macht bij een kleine groep legt dan zie je vaak dat veel belangen niet meer behartigd worden wat uiteindelijk toch weer tot nationalisme leid. Kijk bijvoorbeeld maar naar de oude Soviet Unie uiteindelijk is de centralisering van de macht funest geweest is voor de oostbloklanden.
Ik geloof dat de problemen wel wat anders zijn in Nederland dan in Zimbabwe. Je neemt ook echt het meest slechte voorbeeld wat er is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk eens naar Zimbabwe, daar kun je zien hoe geweldig het werkt om op de nationalistische toer te gaan (en de 'hoge heren graaiers' af te straffen).
Het lijkt erop dat de alu-hoedjes gelijk hebben gekregen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk eens naar Zimbabwe, daar kun je zien hoe geweldig het werkt om op de nationalistische toer te gaan (en de 'hoge heren graaiers' af te straffen).
De Sovjet-Unie is wel een toepasselijk voorbeeld?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:54 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik geloof dat de problemen wel wat anders zijn in Nederland dan in Zimbabwe. Je neemt ook echt het meest slechte voorbeeld wat er is.
ja tenzij je de de jagers en zalmen als de graaiende heren zien, natuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
De Sovjet-Unie is wel een toepasselijk voorbeeld?![]()
En nee, zo gek is mijn vergelijking niet. In Zimbabwe is precies gebeurd wat veel Nederlanders graag willen: eigen volk eerst, weg met de graaiende hoge heren die het volk uitbuiten. Met als welbekende resultaat dat ze van een van de meest welvarende landen van Afrika zijn afgegleden naar zowat het allerarmste land ter wereld.
Zo is het hier ook. Je kan wel lekker te keer gaan tegen Jan-Kees, Zalm of Scheringa, maar feit is dat je zulke mensen wél nodig hebt en dat het land pas echt instort als je het bestuur aan Henk en Ingrid (en Wilders) overlaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |