Sorry dat ik dit zeg..hoewel ik hier respect voor heb dat je op deze manier leeft ik vind het echt dikke bullshit. Zoals ik al eerder aangaf het heeft geen zin om te vechten tegen het systeem(dit denk ik).quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:13 schreef zyntex het volgende:
Ik wil graag weten hoe ik mijn anonimiteit in deze maatschappij nog beter zou kunnen verbeteren.
Ik betaal alles contact behalve als het niet anders kan.
Ik heb een anonieme ov chipkaart en trein koop ik een kaartje.
Ik heb een mijn pasjes in een speciale doosje zodat ze niet kunnen worden uitgelezen van een afstand. (cardprotector)
Ik zit al jaren op de wifi van de buren dus dat geeft weer een extra drempel .
Ik heb naast mijn normale telefoon ook een prepaid voor het uploaden van filmpjes op youtube, registreren etc. Staat altijd uit alleen aan indien nodig.
Ik heb geen bonus ah dingetjes op me sleutel bos alleen van een vriendin van me. Ze hoeven wat mij betreft niet te weten wat ik eet. Ik heb in mijn buurt 3 ah supermarkten allemaal met dezelfde loop afstand. Ik probeer zovaak mogelijk een andere te nemen.
Ik sta alleen ingeschreven op me adres en bank voor de rest nergens. Ik doe nergens aan mee of whatever.
Mensen in mijn omgeving kennen mijn voornamen niet. Ik stel me altijd aan iedereen voor als een eigen voornaam die best wel random is. Alleen me huisgenoten weten mogelijk mijn initialen als ze eerder dan ik de post hebben… is lastig want ik sta vaak vroeg op.
Later meer…
Maar ik vroeg me af wat jullie nou allemaal doen om je privacy te bewaken?
Stop met internettenquote:Op donderdag 24 mei 2012 01:13 schreef zyntex het volgende:
Ik wil graag weten hoe ik mijn anonimiteit in deze maatschappij nog beter zou kunnen verbeteren.
Ik betaal alles contact behalve als het niet anders kan.
Ik heb een anonieme ov chipkaart en trein koop ik een kaartje.
Ik heb een mijn pasjes in een speciale doosje zodat ze niet kunnen worden uitgelezen van een afstand. (cardprotector)
Ik zit al jaren op de wifi van de buren dus dat geeft weer een extra drempel .
Ik heb naast mijn normale telefoon ook een prepaid voor het uploaden van filmpjes op youtube, registreren etc. Staat altijd uit alleen aan indien nodig.
Ik heb geen bonus ah dingetjes op me sleutel bos alleen van een vriendin van me. Ze hoeven wat mij betreft niet te weten wat ik eet. Ik heb in mijn buurt 3 ah supermarkten allemaal met dezelfde loop afstand. Ik probeer zovaak mogelijk een andere te nemen.
Ik sta alleen ingeschreven op me adres en bank voor de rest nergens. Ik doe nergens aan mee of whatever.
Mensen in mijn omgeving kennen mijn voornamen niet. Ik stel me altijd aan iedereen voor als een eigen voornaam die best wel random is. Alleen me huisgenoten weten mogelijk mijn initialen als ze eerder dan ik de post hebben… is lastig want ik sta vaak vroeg op.
Later meer…
Maar ik vroeg me af wat jullie nou allemaal doen om je privacy te bewaken?
Juist, dit ben ik met je eens..ik hoop dat jij de "backdoor" al gevonden hebt..ik ga er even voor de makkelijkheid vanuit dat dat zo is. Dan weet je waarover ik het heb..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 03:59 schreef thesystem het volgende:
Een uitvlucht uit het systeem is er altijd maar daarvoor dien je grenzen te verleggen...te verdwijnen en alles op te willen geven wat je nu bezit....
I wouldn't be so sure about that.quote:[ je bent echt niet zo belangrijk dat iemand jouw gegevens gaat opzoeken om jouw leven te kunnen onderzoeken![]()
Wie zou dat dan doen? Waarschijnlijk mensen uit je omgeving of bedrijven waar je solliciteert. Maar dat blijft hooguit bij googlen.quote:
Dat dus. Waarom zou het 'ze' boeien als je gewoon je leven leeft en gewoon je werk doet?quote:Op woensdag 30 mei 2012 02:36 schreef SchoneZoon het volgende:
Volledig anoniem leven kan niet in Nederland, dan moet je maar in een of andere jungle in Afrika of Zuid-Amerika gaan wonen![]()
En waarom leg je jezelf zoveel beperkingen op om anoniem te blijven? Dat je bepaalde zaken geheim wil houden kan ik begrijpen, maar als je zover gaat dat je zelfs andere routes gaat lopen, dan ben je echt niet 100%. En geloof mij maar, je bent echt niet zo belangrijk dat iemand jouw gegevens gaat opzoeken om jouw leven te kunnen onderzoeken![]()
Je bent gewoon een nietszeggend persoon tussen al die miljarden mensen. Denk je nou echt dat de overheid/geheime dienst jou zal volgen?![]()
En als je iets van plan bent en je wordt gepakt, dan kunnen ze heus niet al jouw gegevens opvragen om je leven te onderzoeken.
(Misschien in de toekomst, als ze de technologie ervoor hebben, maar dat is een ander verhaal).
met www.123people.com kom je doorgaans een heel eind.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
alleen dat?
ik vind het allemaal krankzinnig
en krijg heel veel zin om TS te gaan googlen en kijken hoe ver ik kom
helaas heb ik totaal geen digi skills
"Ze" hebben nieteens de tijd en geld om al die criminelen te volgen, laat staan dat ze een of andere nietszeggende burger gaan volgenquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dus. Waarom zou het 'ze' boeien als je gewoon je leven leeft en gewoon je werk doet?
En dat gebeurt vaak genoeg bij mensen die wel bij instanties bekend zijn. Die liggen soms maanden dood in huis, in enkele gevallen zelfs jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:50 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
"Ze" hebben nieteens de tijd en geld om al die criminelen te volgen, laat staan dat ze een of andere nietszeggende burger gaan volgen![]()
Misschien heeft TS last van achtervolgingswaanzin....of grootheidswaanzin, dat hij denkt dat ie zo belangrijk is dat mensen alles over hem te weten willen komen![]()
Een gevaar van volledig anoniem leven is dat niemand jou zal (her)kennen. Stel je gaat opeens dood in je eigen huis. Pas maanden later kunnen mensen erachter komen en als je volledig anoniem bent, zal niemand jou kunnen identificeren.
Ik weet niet of TS zo wil eindigenAnonimiteit is goed tot op een bepaalde hoogte. Als je volledig anoniem wil zijn moet je er echt een goede reden voor hebben, zoals "vijanden" die jou willen pakken of als je je bezig wilt houden met "verkeerde dingen"
Ik denk toch echt dat, wanneer ik bij een inlichtingendienst werk, ik toch ook zeker mensen zoals TS globaal in de gaten zou willen houden. Op mij komt hij in ieder geval over als iemand die helemaal kan doorslaan en zo maar eens de volgende kan zijn die die met een Suzuki Apeldoorn doorrijdt als kamikazepiloot of Rambo denkt te zijn in een winkelcentrum. Brr...quote:Op woensdag 30 mei 2012 02:36 schreef SchoneZoon het volgende:
Volledig anoniem leven kan niet in Nederland, dan moet je maar in een of andere jungle in Afrika of Zuid-Amerika gaan wonen![]()
En waarom leg je jezelf zoveel beperkingen op om anoniem te blijven? Dat je bepaalde zaken geheim wil houden kan ik begrijpen, maar als je zover gaat dat je zelfs andere routes gaat lopen, dan ben je echt niet 100%. En geloof mij maar, je bent echt niet zo belangrijk dat iemand jouw gegevens gaat opzoeken om jouw leven te kunnen onderzoeken![]()
Je bent gewoon een nietszeggend persoon tussen al die miljarden mensen. Denk je nou echt dat de overheid/geheime dienst jou zal volgen?![]()
En als je iets van plan bent en je wordt gepakt, dan kunnen ze heus niet al jouw gegevens opvragen om je leven te onderzoeken.
(Misschien in de toekomst, als ze de technologie ervoor hebben, maar dat is een ander verhaal).
Wat heeft die nieuwe identiteit voor meerwaarde als deze wel gewoon 'gevolgd' kan worden?quote:Op donderdag 24 mei 2012 05:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Internet is er genoeg openbaar te vinden.
Wanneer je echt wilt kun je iemand anders zijn identiteit overnemen.
Het hoeft niet die geheime dienst of overheid te zijn - er is hi-tech apparatuur al in de handen van criminele groepjes dat vind het heel leuk om gewone mensen lastig te vallen of pesten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dus. Waarom zou het 'ze' boeien als je gewoon je leven leeft en gewoon je werk doet?
Ja, ik weet dat er pesters zijn, die heb je overal.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het hoeft niet die geheime dienst of overheid te zijn - er is hi-tech apparatuur al in de handen van criminele groepjes dat vind het heel leuk om gewone mensen lastig te vallen of pesten.
1. Tuurlijk is die technologie daar.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:51 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Wie zou dat dan doen? Waarschijnlijk mensen uit je omgeving of bedrijven waar je solliciteert. Maar dat blijft hooguit bij googlen.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen of overheidsinstellingen gegevens van jouw AH-bonuskaart gaan opvragen, of van je OV-chipkaart, of camerabeelden gaan analyseren om te kijken welke route je loopt![]()
1. Ze hebben er nog niet de technologie voor om alle gegevens van miljoenen mensen op te slaan en te bewaren voor een langere tijd.
2. Voor zover ik weet is er geen wet die toestaat dat de overheid ALLE gegevens van jou mag opvragen.
Als je een of andere hoge maffiabaas bent kan ik het begrijpen. Maar volgens mij is TS gewoon een normale, doorsnee jongen waar niemand interesse in zou hebben
Fun- thats what bullies do.quote:Op donderdag 31 mei 2012 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat er pesters zijn, die heb je overal.
Maar criminelen die gewone mensen lastigvallen puur om het pesten, wat zit daar voor hun in dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |