Hoeft niet eens. Simpelweg het gaatje een poosje afplakken zal ws. al voldoende zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:33 schreef AppelCake het volgende:
Doe zo een bijenhouderspak aan en gooit er een hete emmer water overheen, probleem opgelost
Zo ventileren bijen hun nest. De arme beestjes hebben het immers ook warm.quote:Zat er een bij op het randje van zo'n luchtgaatje heel hard met zijn vleugels te bewegen. Geen idee waarom, hij heeft dat zeker een kwartier gedaan.
Ah dat was het.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:38 schreef GS42 het volgende:
[..]
Zo ventileren bijen hun nest. De arme beestjes hebben het immers ook warm.
Nooit doen, dan komen ze naar binnen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoeft niet eens. Simpelweg het gaatje een poosje afplakken zal ws. al voldoende zijn.
Dat is de andere optiequote:Op woensdag 23 mei 2012 21:37 schreef BrandX het volgende:
volgens mij kan je hier de gemeente voor bellen, ze hebben daar dacht ik een speciale ''eenheid'' voor die dat soort klusjes opknapt.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:33 schreef AppelCake het volgende:
Doe zo een bijenhouderspak aan en gooit er een hete emmer water overheen, probleem opgelost
Neh, doe deze maar: http://www.agradi.nl/stal(...)/product/7010135/667quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:43 schreef Woelwater het volgende:
http://www.ongediertewink(...)pen-schuimspray.html
Dat zou ik niet doen. Dan gaan ze een andere uitweg zoeken en best kans dat ze dan juist in huis uitkomen. Bel een imker, die weten wat je ermee moet doen (weet ik uit ervaring) en ze zijn blij als ze er een volk bijkrijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoeft niet eens. Simpelweg het gaatje een poosje afplakken zal ws. al voldoende zijn.
Heeft zeker zin.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
@BrandX via de gemeenste of woningbouw inderdaad. Ik vroeg me alleen af of het zin heeft een imker op te zoeken. Zou die er belang bij hebben? Heeft het zin als het nestje op een moeilijk bereikbare plek zit?
quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:46 schreef TR08 het volgende:
Niet aan die uitroei dingen beginnen. Bijen worden zeldzaam in ons land en de imker komt ze graag halen.
De imker zal wellicht proberen de koningin te pakken te krijgen. Die stopt ie dan in een rieten korf en dan gaan we hard hopen dat de rest volgt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:08 schreef NorthernStar het volgende:
Maar zelfs als dat niet zo zou zijn zou ik nog liever voor een diervriendelijke oplossing gaan. Ben alleen zeer beniewd of het een imker zal lukken om ze eruit te krijgen.
O dat kan ook nog? Ik denk dat het wel raak is maar ik zal het de komende dagen even observeren. Misschien eens een poging wagen met trapje en zaklampquote:Op woensdag 23 mei 2012 22:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De imker zal wellicht proberen de koningin te pakken te krijgen. Die stopt ie dan in een rieten korf en dan gaan we hard hopen dat de rest volgt.
Wat ook nog kan, is dat het nest helemaal niet bij jou zit, maar dat ze denken dat er iets te halen is bij je
Wedden dat jij het nest niet van streek wilt maken met je zaklampjequote:Op woensdag 23 mei 2012 22:54 schreef NorthernStar het volgende:
O dat kan ook nog? Ik denk dat het wel raak is maar ik zal het de komende dagen even observeren. Misschien eens een poging wagen met trapje en zaklamp
Trouwens als je de koningin in huis hebt moet eigenlijk de vlag uit bedenk ik me net.
Jamaar ik ben nieuwsgierigquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wedden dat jij het nest niet van streek wilt maken met je zaklampje
Ik ga het regelen.quote:Doe maar niet (zegt de dochter van een imker): bel morgen gewoon even naar de imkerclub in de buurt / danwel de gemeente. Als het wespen zijn, gaat de gifspuit erin. Zijn het bijen dan komt er iemand liefdevol bijenlokken bij je
Vandaag had ze hulp gekregen met wapperen. Zaten nu telkens twee stationair te zoemen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:38 schreef GS42 het volgende:
[..]
Zo ventileren bijen hun nest. De arme beestjes hebben het immers ook warm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |