Ik begrijp wat je/u bedoelt (Ik kan echt geen je/jij zeggen tegen lerarenquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Sommige maken er inderdaad wat van. Maar toch kun jij daar als leerling niets van zeggen, het zijn volwassenen en jij staat niet op gelijke voet. Overigens was ik zo niet hoor; ik was er altijd steevast een uur van te voren. Wel wachtte ik soms expres met naar het lokaal toe lopen tot op het laatste moment want dan dachten die leerlingen dat de les niet door ging. Lachen was dat altijd...
Maar jij hebt nu eenmaal andere rechten en plichten dan de leraren dus je kan er over zeuren maar je hebt geen poot om op te staan. Gewoon je aan de regels houden (of een manier verzinnen om de regels te omzeilen) en dan komt alles goed.
Je eraan houden, tip 1quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:55 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je/u bedoelt (Ik kan echt geen je/jij zeggen tegen leraren) Sommigen denken echt dat ze "kans" hebben om te gaan klagen bij de coördinator/directeur over een leraar
Maar...
Heb je nog goede tips voor mij om de regels te omzeilen?
Dan horen ze nog altijd het goede voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik heb zelf lesgegeven en met dit waardeloze argument komen al die leerlingen aan. Leraren zijn in dienst van de school, zijn volwassenen en collega's. Daarbij staan ze niet op gelijke voet met leerlingen maar staan er boven. Daarom hebben leerlingen zich aan andere regeltjes te houden.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:54 schreef Henno het volgende:
[..]
Ik maakte vaak m'n huiswerk ter plekke nog even snel, en rekende dan uit wanneer de docent mij ongeveer de beurt ging geven (volgorde was altijd zo'n voorspelbare spiraal door de klas), en dan alleen dat gedeelte maken plus wat eromheen als veilige marge![]()
(en toen dacht je nog dat de docenten dat niet doorhadden)
Sommigen regels zijn absurd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook grappig als docenten denken dat ze een dreigmiddel hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:01 schreef BFighter het volgende:
Als je bijvoorbeeld je hw niet hebt gemaakt, maak ik het altijd even snel in de ochtend, pauze of les zelf.
Ze kijken alleen of ze iets blauws zien en verder niets als ze het controleren, maar als je iets moet leren en mondeling overhoord wordt, val je wel door de mand (gelukkig weet ik de antwoorden altijd ookal heb ik niet geleerd)
Als je zegt ik kon mijn huiswerk niet maken, want blabla, krijg je vaak toch een kruisje.
-----
Ik vind het ook grappig hoe docenten gaan chanteren met het briefje
"Als je dit niet doet, ga je maar een briefje halen." etc.
Nouja, ik gaf les aan de bovenbouw (weet niet in welk jaar jij zit) dus ik had relatief weinig gezeik. Daarbij vond ik zelf een hoop ook wel best, was maar voor een jaar daarna kon ik aan een universiteit aan de slag. Tips om te omzeilen.... tja, ik weet te weinig van jouw school om daar echt iets over te zeggen en ik weet niet of dat wel zo handig is. Aldoende leert men; pubers leren snel en zijn vindingrijk dus jullie verzinnen er echt wel wat op, geen systeem is waterdicht.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:55 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je/u bedoelt (Ik kan echt geen je/jij zeggen tegen leraren) Sommigen denken echt dat ze "kans" hebben om te gaan klagen bij de coördinator/directeur over een leraar
Maar...
Heb je nog goede tips voor mij om de regels te omzeilen?
Wat voor vak gaf u? Toevallig Nederlands?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nouja, ik gaf les aan de bovenbouw (weet niet in welk jaar jij zit) dus ik had relatief weinig gezeik. Daarbij vond ik zelf een hoop ook wel best, was maar voor een jaar daarna kon ik aan een universiteit aan de slag. Tips om te omzeilen.... tja, ik weet te weinig van jouw school om daar echt iets over te zeggen en ik weet niet of dat wel zo handig is. Aldoende leert men; pubers leren snel en zijn vindingrijk dus jullie verzinnen er echt wel wat op, geen systeem is waterdicht.
Je hoeft me niet meteen u te noemenquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:05 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Wat voor vak gaf u? Toevallig Nederlands?
Noob, geschiedenis natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:05 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Wat voor vak gaf u? Toevallig Nederlands?
Wel man, u is coolquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je hoeft me niet meteen u te noemen![]()
Nee, geschiedenis.
Mijn engels leraar is engels- en gymleraar op onze schoolquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:07 schreef Skillstorm het volgende:
Ik wil voor Engels leraar gaan.
Hopelijk is er dan plek.
Eigenlijk wel goed excuus om in trainingspak les te geven. Maar dat lijkt me ook weer kut...quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:08 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn engels leraar is engels- en gymleraar op onze schoolHij geeft les in een trainingspak.
Als je hbo doet zou ik even goed informeren; de lerarenopleidingen geschiedenis en Engels zijn het drukst bezocht en stageplekken zit vaak vol. Ben je van plan universiteit te gaan doen kan het uiteraard goed; daar kun je ook educatieve minoren volgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:07 schreef Skillstorm het volgende:
Ik wil voor Engels leraar gaan.
Hopelijk is er dan plek.
Frank is een respectabel manquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:08 schreef shaderon het volgende:
Frank is wel een u op dit forum, een van de weinigen die nog serieus post.
Respect. Bovendien geschiedenis
HBO idd. Uni lijkt me wel leuk maar dat zie ik dan wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:10 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als je hbo doet zou ik even goed informeren; de lerarenopleidingen geschiedenis en Engels zijn het drukst bezocht en stageplekken zit vaak vol. Ben je van plan universiteit te gaan doen kan het uiteraard goed; daar kun je ook educatieve minoren volgen.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:08 schreef shaderon het volgende:
Frank is wel een u op dit forum, een van de weinigen die nog serieus post.
Respect. Bovendien geschiedenis
quote:
Ik heb echt hele leuke geschiedenisleraren gehad, haha.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je hoeft me niet meteen u te noemen![]()
Nee, geschiedenis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |