Echt superleukquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit was hem als baby met mijn oudste golden:
[ afbeelding ]
En dit is hem wat meer volwassen:
[ afbeelding ]
Wel grappig om gewoon nogsteeds je eigen hond tegen te komen op het net
Zo'n hond heb ik trouwens nu, dit is niet de mijne hoor
[ afbeelding ]
Ik zou voor 2 gaan. Alle schade vergoeden en niet alleen de dierenarts. Je hebt er genoeg stress enzo van gehad zodat je jezelf ook wel even mag verwennen. Daarbij: je wilt vast ook wel een nieuwe hond hebben? Dat is ook schade die ze moeten vergoeden. Hoewel ik begrijp dat je daar nu misschien nog even niet aan denkt. Maar als je het zakelijk bekijkt zou ik ze gewoon alles wat aan deze hele situatie te herleiden is laten betalen. Dus ook een nieuwe hond.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:41 schreef mighty_myte het volgende:
Nu komt de afwikkeling van de zaak. Hopelijk verloopt dat een beetje soepel.
We hebben een nota van de dierenarts binnen. 70 euro. Valt me nog mee.
Deze wil ik natuurlijk van hen terug hebben.
Toen het vorige week gebeurde had die vrouw ook toegezegd de kosten voor
een nieuwe hond te willen betalen.
Nu heb ik het volgende idee.
Ik ga naar ze toe (weet alleen waar ze wonen, verder niks) en vraag hoe ze het
willen afhandelen.
1.) Met WA verzekering (liever niet, want dan wordt alleen onze
rekening van de dierenarts vergoed ben ik bang)
2.) Contant. Ze betalen ons eenmalig 500 euro voor alle materiele en immateriele schade.
De zaak is daarmee voor ons dan helemaal afgehandeld.
3.) Ze doen moeilijk: ik doe aangifte bij de politie en gemeente.
Combinaties van bovenstaande punten zijn natuurlijk ook mogelijk.
Wat denken jullie er van?
Heb je ook wel gelijk in. Maar los daarvan zou ik zelf al mijn schade ook gecompenseerd willen hebben. Dus dan optie 2 + 3.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:08 schreef Mishu het volgende:
Ik zou sowieso voor optie 3 kiezen. Vals gemaakte honden blijven vals. Helaas. Die gaat meer slachtoffers maken.
Onzin ,en waar staat dat ze vals gemaakt zijn ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:08 schreef Mishu het volgende:
Ik zou sowieso voor optie 3 kiezen. Vals gemaakte honden blijven vals. Helaas. Die gaat meer slachtoffers maken.
We zullen zien, zitten in even een beetje in een dip omdat de oudste (haar moeder) hier net is overleden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn hond echt perfect opgevoed is. Maar sommige mensen doen er helemaal geen moeite voor.
Ennuh neem je hondje mee naar de meet
Ook al?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:36 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua Kees likt mensen wel graag dood
Honden zijn nooit van zichzelf vals. Pas in een liefdeloze omgeving waar ze getraind worden om te vechten en te waken, ja dan worden ze vals. Mensen die hun hond slaan enzo.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:16 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Onzin ,en waar staat dat ze vals gemaakt zijn ?
Stop, die hond agressief? HAAR hondje gromde als eerst naar de andere hond. Dat een grote hond dat gedrag (agressie) corrigeert, maar daarbij veel sterkere kaken heeft dan haar moppie. Tja daar is weinig aan te doen!quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:51 schreef Jordy-B het volgende:
Geconcoleerd. Gister nog dat topic over het plukken van moppie, en nu is ze dood...
. Het is desalniettemin wel verstandig om die hond als agressief aan te laten merken.
en dat was hier het geval?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Honden zijn nooit van zichzelf vals. Pas in een liefdeloze omgeving waar ze getraind worden om te vechten en te waken, ja dan worden ze vals. Mensen die hun hond slaan enzo.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef EVH001 het volgende:
Vreselijk... heb je al melding gemaakt van deze hond?? Die moet z.s.m. ingeslapen laten worden voordat hij bijv. een klein kind te grazen neemt.
In ieder geval heel veel sterkte toegewenst. Echt een kutervaring.
Je weet toch niet of die hond vals is. Niet alle honden die bijten zijn meteen vals.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Honden zijn nooit van zichzelf vals. Pas in een liefdeloze omgeving waar ze getraind worden om te vechten en te waken, ja dan worden ze vals. Mensen die hun hond slaan enzo.
gelukkig leven we niet in de VSquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:02 schreef Mishu het volgende:
Een hond moet uberhaupt niet de neiging hebben om andere honden en kinderen dood te bijten. Daar gaat het al mis, niet bij wie hem dan toevallig uitlaat. Daar is blijkbaar al wat eerder iets mis gegaan, zo'n hond is niet meer te helpen. In de VS maken ze dat soort honden ook af.
volgens mij is dat een Belgische sitequote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:07 schreef Mishu het volgende:
Nou, inmiddels is het ook beleid in Nederland: http://www.woefkesranch.be/hondennieuws/valse-hond.php.
Dat zeker hoor, corrigeren hoeft ook bij een grote hond zeker geen dodelijke afloop te hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:12 schreef kijkmij het volgende:
Het gaat er in mijn ogen niet om of een hond bijt maar hoe een hond bijt. Ik heb vaak genoeg met een hond gestoeid en werd dan ook even gebeten. Maar de hond liet dan wel direct los. Een hond die echt doorbijt en niet loslaat is niet te vertrouwen.
Ik was idd net het topic aan het doorlezen en daar las ik het ja. Heel veel sterkte.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef trovey het volgende:
[..]
We zullen zien, zitten in even een beetje in een dip omdat de oudste (haar moeder) hier net is overleden.
[..]
Ook al?Mijn broer voelt zich net de orgeldraaier met een aapje als we eens samen ergens naartoe gaan en er mag geen hond naar binnen en hij moet even buiten wachten(ah, wat een lief hondje, even aaien en dat een keer of 20-30
)....vanmiddag was het weer zover.
Conchita is echter de koningin te rijk...aandacht en aaien
.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik was idd net het topic aan het doorlezen en daar las ik het ja. Heel veel sterkte.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Doe aub in elk geval aangifte ( of probeer het, ik vraag me echt af of ze het wel aannemen bij jou)
Stel je voor dat je later hoort dat die hond nog eens toeslaat bij een ander dan had jij dat wellicht kunnen voorkomen of had je ieg een poging gedaan om autoriteiten te waarschuwen.
Verder ben ik bang dat je beter gewoon voor een vast bedrag van die mensen buiten de verzekering om kan gaan, aangezien je waarschijnlijk geen aantoonbare ´rekening´ voor de aanschaf van Moppie kan overleggen. Was ze een rashond met papieren?
Ik heb bij verschillende chihuahuafokkers een soort van offerte aangevraagd om een claim bij die mensen neer te kunnen leggen.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:39 schreef mighty_myte het volgende:
We hadden haar nog maar vijf maanden. Voor de kerst hadden we haar uit het asiel gehaald.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |