abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:50:32 #226
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_112170619
Heeft mijn vader ook eens gehad, erg kut. Sterkte.
Doei!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:26:56 #227
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112172652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit was hem als baby met mijn oudste golden:
[ afbeelding ]

En dit is hem wat meer volwassen:
[ afbeelding ]

Wel grappig om gewoon nogsteeds je eigen hond tegen te komen op het net ;)

Zo'n hond heb ik trouwens nu, dit is niet de mijne hoor ;)
[ afbeelding ]
Echt superleuk O+
All she wants and needs is just a little taste..
pi_112175429
Haha die laatste foto zo'n enorme hond woont hier een straat verder ook. Het zoontje van 10 ofzo neemt die joekel altijd mee naar het veldje tegenover en dan spelen ze samen. Leuk om te zien altijd voordat het jochie naar school moet, beest loopt dan ook altijd los. Heel rustige hond is dat. Kwam hem laatst tegen met mijn golden retriever reu, maar niets aan het handje. Toen werd ie uitgelaten door de moeder die net zoveel weegt (of mínder) dan de hond zelf.
pi_112179036
Nu komt de afwikkeling van de zaak. Hopelijk verloopt dat een beetje soepel.

We hebben een nota van de dierenarts binnen. 70 euro. Valt me nog mee.
Deze wil ik natuurlijk van hen terug hebben.
Toen het vorige week gebeurde had die vrouw ook toegezegd de kosten voor
een nieuwe hond te willen betalen.

Nu heb ik het volgende idee.
Ik ga naar ze toe (weet alleen waar ze wonen, verder niks) en vraag hoe ze het
willen afhandelen.

1.) Met WA verzekering (liever niet, want dan wordt alleen onze
rekening van de dierenarts vergoed ben ik bang)

2.) Contant. Ze betalen ons eenmalig 500 euro voor alle materiele en immateriele schade.
De zaak is daarmee voor ons dan helemaal afgehandeld.

3.) Ze doen moeilijk: ik doe aangifte bij de politie en gemeente.

Combinaties van bovenstaande punten zijn natuurlijk ook mogelijk.

Wat denken jullie er van?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_112179705
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:41 schreef mighty_myte het volgende:
Nu komt de afwikkeling van de zaak. Hopelijk verloopt dat een beetje soepel.

We hebben een nota van de dierenarts binnen. 70 euro. Valt me nog mee.
Deze wil ik natuurlijk van hen terug hebben.
Toen het vorige week gebeurde had die vrouw ook toegezegd de kosten voor
een nieuwe hond te willen betalen.

Nu heb ik het volgende idee.
Ik ga naar ze toe (weet alleen waar ze wonen, verder niks) en vraag hoe ze het
willen afhandelen.

1.) Met WA verzekering (liever niet, want dan wordt alleen onze
rekening van de dierenarts vergoed ben ik bang)

2.) Contant. Ze betalen ons eenmalig 500 euro voor alle materiele en immateriele schade.
De zaak is daarmee voor ons dan helemaal afgehandeld.

3.) Ze doen moeilijk: ik doe aangifte bij de politie en gemeente.

Combinaties van bovenstaande punten zijn natuurlijk ook mogelijk.

Wat denken jullie er van?
Ik zou voor 2 gaan. Alle schade vergoeden en niet alleen de dierenarts. Je hebt er genoeg stress enzo van gehad zodat je jezelf ook wel even mag verwennen. Daarbij: je wilt vast ook wel een nieuwe hond hebben? Dat is ook schade die ze moeten vergoeden. Hoewel ik begrijp dat je daar nu misschien nog even niet aan denkt. Maar als je het zakelijk bekijkt zou ik ze gewoon alles wat aan deze hele situatie te herleiden is laten betalen. Dus ook een nieuwe hond.

Succes ermee.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:08:50 #231
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112180407
Ik zou sowieso voor optie 3 kiezen. Vals gemaakte honden blijven vals. Helaas. Die gaat meer slachtoffers maken.
pi_112180535
4.aangezien het nu een week geleden is ,lijkt het me dat zij ook de gedachten een beetje op een rij hebben.
je kan ook als eerst informeren wat hun visie in het geheel is .
Het kan meevallen .

1. Lijkt me sterk ,want jullie waren beide aangelijnd .
Liep Moppie los ,was het een heel ander verhaal

3.dat kan ,maar aangezien een hond een zaak is in het Nederlandse strafrecht :
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4227
is een vergoeding van emotionele schade een moeilijk punt.

Bekende van mij zijn DH werd doodgestoken ,maar aangezien die al 9 was ,werd de dagwaarde van ¤ 75,00 opgevoerd als vergoeding .
je zal dus in dit geval de dagwaarde van Moppie moeten kunnen overleggen om de 500,-- te rechtvaardigen .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_112180548
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:08 schreef Mishu het volgende:
Ik zou sowieso voor optie 3 kiezen. Vals gemaakte honden blijven vals. Helaas. Die gaat meer slachtoffers maken.
Heb je ook wel gelijk in. Maar los daarvan zou ik zelf al mijn schade ook gecompenseerd willen hebben. Dus dan optie 2 + 3.
pi_112180751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:08 schreef Mishu het volgende:
Onzin ,en waar staat dat ze vals gemaakt zijn ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:42:36 #235
244933 trovey
Nachtoele
pi_112182135
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mijn hond echt perfect opgevoed is. Maar sommige mensen doen er helemaal geen moeite voor.

Ennuh neem je hondje mee naar de meet :)
We zullen zien, zitten in even een beetje in een dip omdat de oudste (haar moeder) hier net is overleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:36 schreef oh-oh het volgende:
Mijn chihuahua Kees likt mensen wel graag dood :r
Ook al? :') Mijn broer voelt zich net de orgeldraaier met een aapje als we eens samen ergens naartoe gaan en er mag geen hond naar binnen en hij moet even buiten wachten(ah, wat een lief hondje, even aaien en dat een keer of 20-30 :') )....vanmiddag was het weer zover. :P Conchita is echter de koningin te rijk...aandacht en aaien :9~ . 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:46:28 #236
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112182356
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Onzin ,en waar staat dat ze vals gemaakt zijn ?
Honden zijn nooit van zichzelf vals. Pas in een liefdeloze omgeving waar ze getraind worden om te vechten en te waken, ja dan worden ze vals. Mensen die hun hond slaan enzo.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:48:33 #237
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_112182487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:51 schreef Jordy-B het volgende:
Geconcoleerd. Gister nog dat topic over het plukken van moppie, en nu is ze dood... :{

. Het is desalniettemin wel verstandig om die hond als agressief aan te laten merken.
Stop, die hond agressief? HAAR hondje gromde als eerst naar de andere hond. Dat een grote hond dat gedrag (agressie) corrigeert, maar daarbij veel sterkere kaken heeft dan haar moppie. Tja daar is weinig aan te doen!

Als ze niet had gegromd was er 99,9% zeker niets gebeurd. Nu reageerde de een wel, en hup vuurwerk.

Desondanks blijft het vreselijk!!
pi_112182601
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Honden zijn nooit van zichzelf vals. Pas in een liefdeloze omgeving waar ze getraind worden om te vechten en te waken, ja dan worden ze vals. Mensen die hun hond slaan enzo.
en dat was hier het geval?
het was in de eerste plaats al niet de eigenaresse die er mee op stap was ,maar haar vader .
Als die man sporadisch met zo optrekt erkennen ze zijn gezag niet .
B.Van beide zijde werd al kort gehouden dus :Spanning op de lijn brengen .
Koe in zijn kont kijken ,maar hij had beter zijn route kunnen verleggen ,de leider maakte dus een zorgelijke fout .
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:55:22 #239
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_112182878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef EVH001 het volgende:
Vreselijk... heb je al melding gemaakt van deze hond?? Die moet z.s.m. ingeslapen laten worden voordat hij bijv. een klein kind te grazen neemt.

In ieder geval heel veel sterkte toegewenst. Echt een kutervaring.
:') Ja want phoe nou, nu bijt die vast iedereen dood! |:( Net wat hierboven geopperd wordt, als het een ander klein hondje was geweest was het ook op een gevecht uitgelopen.

En omdat die 'man met die grote boze honden' de lijn strak trok, en TS gaat dat ook doen .. ja dan werk je het ook in de hand he. Je hond voelt direct dat je gespannen bent en gaat anders reageren dan normaal..

Maar, hondje is dood :'( blijft verschrikkelijk.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:58:33 #240
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112183070
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je weet toch niet of die hond vals is. Niet alle honden die bijten zijn meteen vals.
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:02:39 #241
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112183392
Een hond moet uberhaupt niet de neiging hebben om andere honden en kinderen dood te bijten. Daar gaat het al mis, niet bij wie hem dan toevallig uitlaat. Daar is blijkbaar al wat eerder iets mis gegaan, zo'n hond is niet meer te helpen. In de VS maken ze dat soort honden ook af.
pi_112183627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:02 schreef Mishu het volgende:
Een hond moet uberhaupt niet de neiging hebben om andere honden en kinderen dood te bijten. Daar gaat het al mis, niet bij wie hem dan toevallig uitlaat. Daar is blijkbaar al wat eerder iets mis gegaan, zo'n hond is niet meer te helpen. In de VS maken ze dat soort honden ook af.
gelukkig leven we niet in de VS :Y
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:07:42 #243
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112183725
Nou, inmiddels is het ook beleid in Nederland: http://www.woefkesranch.be/hondennieuws/valse-hond.php.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:11:30 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112183967
Doe aub in elk geval aangifte ( of probeer het, ik vraag me echt af of ze het wel aannemen bij jou ;) )
Stel je voor dat je later hoort dat die hond nog eens toeslaat bij een ander dan had jij dat wellicht kunnen voorkomen of had je ieg een poging gedaan om autoriteiten te waarschuwen.
Verder ben ik bang dat je beter gewoon voor een vast bedrag van die mensen buiten de verzekering om kan gaan, aangezien je waarschijnlijk geen aantoonbare ´rekening´ voor de aanschaf van Moppie kan overleggen. Was ze een rashond met papieren?
Ik heb bij verschillende chihuahuafokkers een soort van offerte aangevraagd om een claim bij die mensen neer te kunnen leggen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_112183992
Het gaat er in mijn ogen niet om of een hond bijt maar hoe een hond bijt. Ik heb vaak genoeg met een hond gestoeid en werd dan ook even gebeten. Maar de hond liet dan wel direct los. Een hond die echt doorbijt en niet loslaat is niet te vertrouwen.
pi_112184014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:07 schreef Mishu het volgende:
Nou, inmiddels is het ook beleid in Nederland: http://www.woefkesranch.be/hondennieuws/valse-hond.php.
volgens mij is dat een Belgische site
en B. Dat was onder het ,,beleid'' van Glossy Gerda >RAD ,dat is er dus mooi niet gekomen .

P.S Scheelt dat een hond van Woefkes Ranch in de regel zelf wel vroegtijdig aan zijn eind komt . :'(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:12:33 #247
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112184034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:12 schreef kijkmij het volgende:
Het gaat er in mijn ogen niet om of een hond bijt maar hoe een hond bijt. Ik heb vaak genoeg met een hond gestoeid en werd dan ook even gebeten. Maar de hond liet dan wel direct los. Een hond die echt doorbijt en niet loslaat is niet te vertrouwen.
Dat zeker hoor, corrigeren hoeft ook bij een grote hond zeker geen dodelijke afloop te hebben.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:16:35 #248
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_112184272
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef trovey het volgende:

[..]

We zullen zien, zitten in even een beetje in een dip omdat de oudste (haar moeder) hier net is overleden.

[..]

Ook al? :') Mijn broer voelt zich net de orgeldraaier met een aapje als we eens samen ergens naartoe gaan en er mag geen hond naar binnen en hij moet even buiten wachten(ah, wat een lief hondje, even aaien en dat een keer of 20-30 :') )....vanmiddag was het weer zover. :P Conchita is echter de koningin te rijk...aandacht en aaien :9~ . 8-)
Ik was idd net het topic aan het doorlezen en daar las ik het ja. Heel veel sterkte.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:17:41 #249
244933 trovey
Nachtoele
pi_112184352
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik was idd net het topic aan het doorlezen en daar las ik het ja. Heel veel sterkte.
O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112184638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Doe aub in elk geval aangifte ( of probeer het, ik vraag me echt af of ze het wel aannemen bij jou ;) )
Stel je voor dat je later hoort dat die hond nog eens toeslaat bij een ander dan had jij dat wellicht kunnen voorkomen of had je ieg een poging gedaan om autoriteiten te waarschuwen.
Verder ben ik bang dat je beter gewoon voor een vast bedrag van die mensen buiten de verzekering om kan gaan, aangezien je waarschijnlijk geen aantoonbare ´rekening´ voor de aanschaf van Moppie kan overleggen. Was ze een rashond met papieren?
Ik heb bij verschillende chihuahuafokkers een soort van offerte aangevraagd om een claim bij die mensen neer te kunnen leggen.
quote:
9s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:39 schreef mighty_myte het volgende:

We hadden haar nog maar vijf maanden. Voor de kerst hadden we haar uit het asiel gehaald.
;(

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')