quote:
Vind ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef Xenzo het volgende:
Mensen die zijn of haar organen niet willen doneren, zouden ook geen recht moeten hebben om een donororgaan te krijgen vind ik.
En dit ook.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef Roellie80 het volgende:
Doe maar gewoon standaard donor voor iedereen. Je vult maar een formuliertje in wanneer je niet wil. Werkt veul betah
Men moet wachten tot jij aangeeft binnenkort dood te gaan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:04 schreef drumstickNL het volgende:
Klacht;
ik ben toch niet van plan om dood te gaan dus zonde van het briefpapier, denk aan de bomen!
Nog erger zijn van die mensen die denken dat dokters je eerder dood laten gaan als je donor bentquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef sinepedraap het volgende:
Mensen die geen donor zijn omdat ze denken organen in het niet bestaande hiernamaals nog nodig te hebben
En wel zelf handje ophouden hè![]()
Silence mortal; heb m'n hoornvlies wel weggekruist, hoef mijn ogen er niet uit te hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ben trouwens ook gewoon donor; van mij mogen ze alles hebben, heb er toch niets meer aan ik dood ben en als je er een ander dan een plezier mee doet.
En ts: misschien komt dit als een schok, maar ook jij gaat ooit dood.
Een vriend van mij dus ook al, alles behalve zijn hoornvlies. Waarom dat?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Silence mortal; heb m'n hoornvlies wel weggekruist, hoef mijn ogen er niet uit te hebben.
Misschien wil ie met open ogen in z'n kist liggen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:09 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Een vriend van mij dus ook al, alles behalve zijn hoornvlies. Waarom dat?
Omdat ik een keer een filmpje heb gezien van zo'n "transplantatie"quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:09 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Een vriend van mij dus ook al, alles behalve zijn hoornvlies. Waarom dat?
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Silence mortal; heb m'n hoornvlies wel weggekruist, hoef mijn ogen er niet uit te hebben.
In wezen slaat dat natuurlijk nergens op; je merkt er geen klote meer van als je dood bent. En ze zetten het weer netjes terug; op het moment dat je opgebaard ligt zal niemand het zien hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Omdat ik een keer een filmpje heb gezien van zo'n "transplantatie"Ze rukken gewoon je ogen eruit en hop, spul eruit.
Als ik later naar Sovngarde/valhalla ga dan wil ik wel zien waar mijn bierpul staat.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Misschien wil ie met open ogen in z'n kist liggen.
Ik ben benieuwd of u dat ook roept als u patiënt bent en op de urgentielijst staat. Het gaat u en andere eigenlijk geen hol aan, maar ik heb op de urgentielijst gestaan voor het krijgen van een nieuw orgaan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Jachtgeweer het volgende:
Niemand komt aan mijn organen, ook niet als ik dood ben. Een donor krijgen is gewoon valsspelen met het spel "leven". Cheaters
Vind dat een tamelijk egocentrische instelling. Donoren zijn bijzonder hard nodig en nadat je dood bent zijn je organen toch alleen maar voer voor de wormen of brandhout in geval van crematie.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:11 schreef o.us het volgende:
Ik heb ook een herinnering gekregen maar ze kunnen allemaal de tyfus krijgen.
Karma zal er nu voor zorgen dat jij of iemand waar je om geeft binnenkort een donororgaan nodig heeft, let maar op!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:11 schreef o.us het volgende:
Ik heb ook een herinnering gekregen maar ze kunnen allemaal de tyfus krijgen.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:12 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of u dat ook roept als u patiënt bent en op de urgentielijst staat. Het gaat u en andere eigenlijk geen hol aan, maar ik heb op de urgentielijst gestaan voor het krijgen van een nieuw orgaan.
Dudequote:Op woensdag 23 mei 2012 10:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Als ts niet vreemd was, was hij denk ik donormaal.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:08 schreef Jachtgeweer het volgende:
Niemand komt aan mijn organen, ook niet als ik dood ben. Een donor krijgen is gewoon valsspelen met het spel "leven". Cheaters
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:12 schreef Xenzo het volgende:
Ik ben benieuwd of u dat ook roept als u patiënt bent en op de urgentielijst staat. Het gaat u en andere eigenlijk geen hol aan, maar ik heb op de urgentielijst gestaan voor het krijgen van een nieuw orgaan.
De link werkt niet.quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:14 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Als je uit ts kon drinken, was hij een bidonor.
Je kunt je hele lichaam aan de wetenschap geven. Hoeven de nabestaanden ook geen kosten voor de begrafenis te betalen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef rosepetals het volgende:
Ohh en mijn brein gaat naar de wetenschapKan ik ook iedereen aanraden.
En je skelet naar de plaatselijke school? En je kan het iedereen aanraden? Hoe was het de vorige keer dan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef rosepetals het volgende:
Hoezo dat?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef rosepetals het volgende:
Ik kreeg toen een hele leuke brief erover, ze waren super dankbaar. Voel me zo nuttigquote:
Oh... Geen financiële compensatie of iets?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ik kreeg toen een hele leuke brief erover, ze waren super dankbaar. Voel me zo nuttig
Totdat je hersens daar op tafel liggen en ze grapjes maken over hoe vies het is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ik kreeg toen een hele leuke brief erover, ze waren super dankbaar. Voel me zo nuttig
Van mij mogen ze.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:18 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Totdat je hersens daar op tafel liggen en ze grapjes maken over hoe vies het is.
Lol, maar kunnen we ook serieus zijn? Donor worden/zijn is iets waar mensen serieus over moeten nadenken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:18 schreef drumstickNL het volgende:
Totdat je hersens daar op tafel liggen en ze grapjes maken over hoe vies het is.
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van serieus wetenschappelijk onderzoek, stoethaspel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou lekker dan. Allemaal studenten die voor de grap hun scalpel in je vagijn rossen en puberale grapjes over je borsten maken. Leuk. Echt een aanrader.
Nee dit wil ik nietquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou lekker dan. Allemaal studenten die voor de grap hun scalpel in je vagijn rossen en puberale grapjes over je borsten maken. Leuk. Echt een aanrader.
Ze moeten mij gewoon niet spammen met die brieven, als ik geen tijd of zin heb om de eerste te beantwoorden zal ik dat zeker niet doen bij de tweede (die totaal onverwacht kwam).quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Vind dat een tamelijk egocentrische instelling. Donoren zijn bijzonder hard nodig en nadat je dood bent zijn je organen toch alleen maar voer voor de wormen of brandhout in geval van crematie.
Dat is wat ik zelf zou doenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van serieus wetenschappelijk onderzoek, stoethaspel.
Hee man, ik ben serieus. Ik geef toch aan donor geworden te zijn? Ik ben er alleen niet voor om mijzelf aan de "wetenschap" te geven aangezien ik weet wat er dan gebeurd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Lol, maar kunnen we ook serieus zijn? Donor worden/zijn is iets waar mensen serieus over moeten nadenken.
Onder hypnose gaan dan maar. Kunnen ze dat trauma ook wel fixenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Is misschien al gebeurd, en je hebt het verdrongen
Ik wil geen video's posten maar ik ben bang dat jij een verkeerd beeld hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van serieus wetenschappelijk onderzoek, stoethaspel.
Donor worden is niet iets waar je serieus over na moet denken, dat is vanzelfsprekend. Niet donor zijn maar wel je handje ophouden als jij of je familieleden iets nodig hebben is iets waar je over na moet denken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Lol, maar kunnen we ook serieus zijn? Donor worden/zijn is iets waar mensen serieus over moeten nadenken.
Maar dan nog, wat maakt het uit? Doktoren maken ook grapjes met elkaar over patiënten die in het ziekenhuis liggen (ben daar vaak genoeg als patiënt zijnde getuige van geweest en ik lach gewoon mee met ze).quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef drumstickNL het volgende:
Hee man, ik ben serieus. Ik geef toch aan donor geworden te zijn? Ik ben er alleen niet voor om mijzelf aan de "wetenschap" te geven aangezien ik weet wat er dan gebeurd.
Hoezo, er worden toch geen gehele lichamen gebruikt voor onderzoek?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik wil geen video's posten maar ik ben bang dat jij een verkeerd beeld hebt.
Ja daarom raad ik je aan om lekker uit het wetenschappelijke werkveld weg te blijven.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dat is wat ik zelf zou doen
Soms komen die brieven niet aan door fouten in post en dergelijke. Men wil zeker weten dat je de brief ontvangt. Vind ik geen spammen, zou zonde zijn als men 1 brief verstuurd die misschien in 15% van de gevallen niet aankomt en daardoor waardevolle organen mis worden gelopenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Ze moeten mij gewoon niet spammen met die brieven, als ik geen tijd of zin heb om de eerste te beantwoorden zal ik dat zeker niet doen bij de tweede (die totaal onverwacht kwam).
Vaak wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoezo, er worden toch geen gehele lichamen gebruikt voor onderzoek?
Sure, dat heb ik ook wel eens gehad maar lachen over mijn dode lijk, no thanks.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:22 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Maar dan nog, wat maakt het uit? Doktoren maken ook grapjes met elkaar over patiënten die in het ziekenhuis liggen (ben daar vaak genoeg als patiënt zijnde getuige van geweest en ik lach gewoon mee met ze).
Daar merkt u niks van als u dood bent, hahaha!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef drumstickNL het volgende:
Sure, dat heb ik ook wel eens gehad maar lachen over mijn dode lijk, no thanks.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
haha wij meten bij onze studie altijd alle penissen op van de lichamen en sturen hun familieleden allemaal briefjes met 'Je vader had kleine lullitis kijk uit het is besmettelijk hier pics van je vader zijn peen'.
Ben jij 14 of zoquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
haha wij meten bij onze studie altijd alle penissen op van de lichamen en sturen hun familieleden allemaal briefjes met 'Je vader had kleine lullitis kijk uit het is besmettelijk hier pics van je vader zijn peen'.
Bij deze raad ik je dan aan om later als je een grote knul bent niet het cabaret in te gaan.quote:
Nog meer trauma's dan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:21 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Onder hypnose gaan dan maar. Kunnen ze dat trauma ook wel fixen
Daar merk en zie je niets van hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Ik doe daar niet aan mee, vind het een akelige gedachte om een orgaan uit je lichaam te zien verdwijnen
Dat weet ik welquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar merk en zie je niets van hoor.
En dan nog trouwens. Negen van de tien keer worden er geen organen verwijderd omdat je meestal al te lang dood bent. Slechts in relatief uitzonderlijke gevallen zijn de organen van een donor nog bruikbaar; denk bijvoorbeeld aan hersendoden. Of mensen die na een ongeval in het ziekenhuis komen te overlijden. Maar vaak genoeg zijn de organen nutteloos.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:31 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Dat weet ik welMaar de gedachte alleen
Klopt, ben me er ook van bewust dat het een domme gedachte is...quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
En dan nog trouwens. Negen van de tien keer worden er geen organen verwijderd omdat je meestal al te lang dood bent. Slechts in relatief uitzonderlijke gevallen zijn de organen van een donor nog bruikbaar; denk bijvoorbeeld aan hersendoden. Of mensen die na een ongeval in het ziekenhuis komen te overlijden. Maar vaak genoeg zijn de organen nutteloos.
En ja, de gedachte, in wezen slaat dat nergens op natuurlijk. Maar goed dat hebben we allemaal wel; zo moet ik er niet aan denken om gecremeerd te worden. Slaat helemaal nergens op eigenlijk.
duh, het gaat om een mensenleven he. Moet je dan maar iemand dood laten gaan omdat deze geen donor isżquote:
Waar zei ik dat?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:37 schreef wise het volgende:
[..]
Moet je dan maar iemand dood laten gaan omdat deze geen donor isż
Leuke vraag; de geschatte waarden van de organen die je kunt missen en dus verkopen schommelen zo tussen de 300.000 en 500.000 euro. Hier in Nederland kun je uiteraard niet je organen verkopen. Maar denk aan nieren; ze kunnen een stuk van je lever afsnijden, lever kan namelijk gedupliceerd worden, een long zou eventueel kunnen, delen van de huid uiteraard. Dat zijn de organen waar je relatief en ik zeg expres relatief weinig hinder van zou ondervinden bij missen. Maar je zal er sowieso last van krijgen. Maar de organen zijn op de illegale markt best wel wat waard.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:36 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Klopt, ben me er ook van bewust dat het een domme gedachte is...
Vroeg me af, welke organen kan je doneren wanneer je nog in leven bent?
Een nier, een long, een lever en een stukje huid.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:36 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Vroeg me af, welke organen kan je doneren wanneer je nog in leven bent?
Serieus, kost één orgaan echt zoveel geld?Trouwens, waarom zou dat niet in Nederland kunnen? Ik denk dat het ook in Nederland gedaan wordt, het zal mij niets verbazen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
Leuke vraag; de geschatte waarden van de organen die je kunt missen en dus verkopen schommelen zo tussen de 300.000 en 500.000 euro. Hier in Nederland kun je uiteraard niet je organen verkopen. Maar de organen zijn op de illegale markt best wel wat waard.
Nee, alle organen bij elkaar. Maar desondanks nog steeds kostbaar.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:46 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Serieus, kost één orgaan echt zoveel geld?Trouwens, waarom zou dat niet in Nederland kunnen? Ik denk dat het ook in Nederland gedaan wordt, het zal mij niets verbazen.
Hoe verzin je ze manquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Als ts een balkanland was, waarvan de inwoners niet doorhebben dat ze gewoon Bulgaren zijn, dan was hij een Macedonor.
Wtf manquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:51 schreef firebladex het volgende:
Ze halen je organen eruit terwijl je levend bent. DIt staat zwart-op wit vast. In principe ben je nog te redden echter beslissen de dokters (als je donor bent) te laten sterven en je organen in beslag te nemen.
True story. Dus als je angst voor de dood hebt, zou ik het niet doen. Voor deze rede doe ik het zelf niet, als ik kans op leven heb, zou ik graag ook benut zien.
Als ik echt mors en mors dood was, mogen ze best wat eruit vissen maar dat doen ze dus niet
Doe maar wat onderzoek over orgaan donoren. Ze hebben niks aan de orgaan als je eenmaal dood bent.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:52 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Wtf man
Hoeveel rollen aluminiumfolie gaan er doorheen op een dag?
Ja ze pakken ze als je hersendood bent ja. Dan heb je er evengoed niks meer aan he.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:54 schreef firebladex het volgende:
[..]
Doe maar wat onderzoek over orgaan donoren. Ze hebben niks aan de orgaan als je eenmaal dood bent.
niet, maar men impliceert dat wel vaak zoquote:
ik kan niet leven met het ideequote:
respect voor degene die er licht over kunnen denken hoor, maar nee, helaas ik kan mezelf er niet toe zetten .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |