abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:26:45 #1
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_111915193

quote:
PINT, de enige onafhankelijke vertegenwoordiger van de Nederlandse bierconsument, wil een einde maken aan het stunten met bierprijzen door supermarkten. Bier is een kwaliteitsproduct en mag niet langer als lokmiddel worden gebruikt. Daartoe roept PINT de politiek in Nederland op om een wettelijke minimumverkoopprijs op bier in te voeren.

Je hoeft maar een supermarkt binnen te lopen en de kortingen op de kratjes bier vliegen je om de oren. Kortingen tussen 20% en 50% zijn eerder regel dan uitzondering. Vooral grote supermarktketens maken zich hier schuldig aan. Zij gebruiken bier als lokmiddel om klanten binnen te halen. Daarbij gebruiken zij het principe dat er op bier in principe niets verdient hoeft te worden, het mag zelfs beneden de inkoopprijs aan de man worden gebracht om maar mensen binnen te krijgen en te verleiden om ook andere winstgevende producten te kopen.

Jeroen Carol-Visser, voorzitter van PINT: 'Bier is een kwaliteitsproduct. Door het stunten met bierprijzen wordt de kwaliteit en variëteit volledig ondergeschikt gemaakt aan de kwantiteit. Supermarkten en de vooral grote pilsbrouwerijen houden elkaar in een wurggreep. Wij zijn een voorstander van een verbod op verkoop van alcoholhoudende dranken beneden de inkoopprijs of productieprijs of tegen een zo lage prijs dat horeca, slijterijen en kleine brouwerijen in een onmogelijke positie worden gebracht.'

Een neveneffect van het stunten met bierprijzen is dat het "binge drinking" en comazuipen door jongeren makkelijker maakt, want het is immers goedkoop. Jeroen Carol-Visser: 'Voordat de anti-alcohol-lobby met ons idee op de loop gaat, wijs ik er op dat het niet onze bedoeling is dat deze maatregel de portemonnee van de overheid gaat spekken door middel van accijnsverhogingen. Wij streven naar een liberale markt met de broodnodige bescherming van de onderkant van de markt. Net zoals in Engeland het geval is"

Aan die onderkant zitten ook de horeca, slijterijen en kleine brouwerijen. Zo zijn de prijzen die brouwerijen rekenen aan horeca en supermarkten in de afgelopen decennia scheefgegroeid. De horeca betaalt soms wel tweemaal zoveel als de supermarkt voor hetzelfde bier. Slijterijen worden weggeconcurreerd en kleine brouwerijen krijgen amper schapruimte in de supermarkt, er wordt alleen naar de prijs gekeken en niet naar kwaliteit van het product.

Hoeveel moet die minimumprijs dan zijn? Jeroen Carol-Visser: 'Dat is natuurlijk een lastige vraag, waar niet zo één, twee, drie een antwoord op te geven is. Voor een kratje bier betaal je in de supermarkt tussen de ¤ 11,00 en ¤ 15,00. Dan praat je over een prijs tussen de ¤ 1,50 en ¤ 2,00 per liter. Let wel, dit zijn de prijzen voordat de supermarkten beginnen te stunten. Een minimumprijs van ¤ 1,50 per liter lijkt dus acceptabel.'
http://pint.nl/nieuws/201(...)r-in-supermarkt.aspx

----------------

Wat vinden jullie van deze stelling? Zijn jullie het met hem eens? Of willen jullie zo'n goedkoop bier mogelijk hoe dan ook
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 mei 2012 @ 09:27:50 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111915229
Wat is er gebeurd met de verantwoordelijkheid van de ouders van de coma zuipertjes?
Moet de overheid alles gaan regelen tegenwoordig?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111915272
1 april is al weer een tijdje geleden toch? :?
pi_111915317
quote:
BIERDRINKER IS DE NIEUWE MELKKOE
PERSBERICHT
PINT, de enige onafhankelijke vertegenwoordiger van de Nederlandse bierconsument, wijst de suggestie om de accijnzen op bier met 50% te verhogen resoluut van de hand. De bierdrinker dreigt de nieuwe melkkoe te worden. De Nederlandse brouwers hebben al aangekondigd de bierprijzen dit jaar met 6% te verhogen en nu dreigt ook de overheid een flinke graai uit de portemonnee van de bierdrinker te nemen

STAP, GGZ Nederland, Jellinek en het Trimbos Instituut stellen het kabinet voor om in 2013 de accijnzen op bier met 50% te verhogen. PINT wijst er op dat de bierconsument weer eens het kind van de rekening dreigt te worden. De accijnzen in Nederland behoren nu al tot de hoogste in Europa.







Voor iedere liter pils moet nu bijvoorbeeld ongeveer ¤ 0,25 aan accijnzen worden betaald. Tel daar nog eens de omzetbelasting van 19% bij op en je komt uit op een percentage tussen 30% en 40% dat de consument nu moet betalen aan de overheid voor ieder flesje bier dat hij of zij koopt in de supermarkt. Dat is natuurlijk belachelijk voor een relatief gezond product bij matig alcoholgebruik.

Alleen in Scandinavië en op de Britse eilanden zijn de accijnzen nog hoger. En juist daar wordt veel meer gedronken dan in Nederland en is alcoholisme en alcoholmisbruik een veel groter probleem. Een verband leggen tussen accijnzen en alcoholgebruik is dan ook een misvatting. Bovendien moet je niet alleen naar de accijnzen kijken, maar ook naar de omzetbelasting. Nu al heeft de Nederlandse biercultuur, die juist aan een opmars bezig is, last van oneerlijke concurrentieverhoudingen met brouwerijen uit de ons omringende landen, die een veel lagere heffing kennen. Een accijnsverhoging zal onherstelbare schade toebrengen aan onze kwetsbare biercultuur. PINT pleit daarom voor een harmonisering van de accijnzen binnen de EU.

Verder stellen de vier organisaties ook dat Nederlanders niet afwijzend staan tegenover accijnsverhogingen. PINT daagt ze uit om deze vraag ook te stellen aan de bijna 7 miljoen bierdrinkers in Nederland. Uit peilingen onder onze leden blijkt juist dat zij faliekant tegen accijnsverhogingen zijn.

Jeroen Carol-Visser, voorzitter van bierconsumentenvereniging PINT: 'Het is oneerlijk en asociaal om een grote groep mensen die verantwoord met bier omgaat - en dat is verreweg de meerderheid - te straffen voor het gedrag van een kleine groep zware drinkers. Het mes snijdt in dit voorstel echt maar aan één kant, namelijk in de rug van de Nederlandse bierconsument. De bierdrinker kan en mag niet de nieuwe melkkoe worden, niet van de Nederlandse brouwers en niet van de overheid.'
Die mensen weten niet heel erg wat ze willen. Hoge prijs, lage prijs. Niks is goed.
Ze kunnen beter een biertje gaan pakken.
pi_111915338
laat de vrije markt de vrije markt zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111915369
Voorzitter PINT
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:36:36 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111915476
Misschien zoeken mensen niet per se een kwaliteitsproduct en nemen ze met minder genoegen. Keuze moet er zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_111916367
Wat belachelijk dit, de biermarkt is net zoals andere producten gewoon een vrije markt. Dat de bierprijs zo laag is, is gewoon een resultaat van concurrentie. Als de consument goedkoop bier wilt drinken en geen duur "kwalitatief :') Heineken" dan is dat gewoon een keuze, ik drink ook die goedkope zeik.

quote:
wijs ik er op dat het niet onze bedoeling is dat deze maatregel de portemonnee van de overheid gaat spekken door middel van accijnsverhogingen.
Nee hij wil dat de brouwers er vandoor gaan met een prijsverhoging... Heb ik het duizend keer liever dat de overheid het krijgt, scheelt weer iets voor het begrotingstekort. Daarnaast gaan de accijnzen sowieso omhoog binnenkort voor geld in de schatkist.
pi_111916424
Ja goede zaak joh, nog meer laten regelen door de regering zijn ze goed in! ^O^

:{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_111916525
Toch is het wel opvallend hoe veel goedkoper bier is geworden.

Vroegah moest je gewoon 30 gulden voor een kratje neertikken, nu betaal ik vaak maar 8,50 voor Bavaria of zo ^O^
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111916558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch is het wel opvallend hoe veel goedkoper bier is geworden.

Vroegah moest je gewoon 30 gulden voor een kratje neertikken, nu betaal ik vaak maar 8,50 voor Bavaria of zo ^O^
Bier en Bavaria in 1 zin? :?
pi_111916773
Het probleem zit hem natuurlijk bij de wurgcontracten van brouwerijen waar de horeca niet of moeilijk omheen kan.

Ik zie geen probleem met het gebruik van bier als lokkertje. Bij kip heb ik eerder mijn bedenkingen. Ook zie ik niet hoe brouwers en de kwaliteit hiermee onder druk zouden komen te staan. Ook Grolsch is regelmatig in de aanbieding. Dat betekent echt niet dat ze daar ineens van dat zoete kinderpils van gaan maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111916890
dan wordt het nog voordeliger om in het buitenland bier te halen, prima bier die duitsers en tjechen ^^ , mits gebrouwen volgens het rheinheidsgebod :P
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_111917288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:25 schreef longinus het volgende:
dan wordt het nog voordeliger om in het buitenland bier te halen, prima bier die duitsers en tjechen ^^ , mits gebrouwen volgens het rheinheidsgebod :P
Of twee meter lopen naar de super, of he-le-maal naar Duitsland. Ik weet wel wat ik doe.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_111929086
Rot op PINT!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_111929120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch is het wel opvallend hoe veel goedkoper bier is geworden.

Vroegah moest je gewoon 30 gulden voor een kratje neertikken, nu betaal ik vaak maar 8,50 voor Bavaria of zo ^O^
Het is dan ook vooral een lokkertje. Voor zover ik weet is Nederland ook het enige dure Westerse land waar het bier in de supermarkt zo goedkoop is. In Engeland en de VS betaal je echt veel voor een kratje van maar 12 flesjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_111929242
In mijn herinnering was een kratje goed pilsner iets van 20 euro begin jaren negentig en 25 eind jaren 90. Ik weet het niet meer zo precies want het heeft nooit mijn aankoopgedrag beinvloed. Dat zou betekenen dat het niet helemaal mee is gegaan met de inflatie en relatief wat goedkoper is geworden, maar niet dramatisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111929304
Laat al die klote verenigingen lekker lullen. Als je de prijs te laag vind moet je maar kiezen met je portemonnee en niet anderen naaien.
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:39:36 #19
3542 Gia
User under construction
pi_111929474
quote:
10s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Bier en Bavaria in 1 zin? :?
Wat is daar mis mee?
Bavaria is een prima pilsje. Alleen Grolsch gaat erboven.
pi_111929560
De Jan Linders hier heeft gemiddeld één keer in de 6 weken een actie met Brand bier. En dan meestal 3 halen/2 betalen dus dan haal ik 6 kratten en kan vooruit tot de volgende actie. Niet doen dus. :P
pi_111929633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
In mijn herinnering was een kratje goed pilsner iets van 20 euro begin jaren negentig en 25 eind jaren 90. Ik weet het niet meer zo precies want het heeft nooit mijn aankoopgedrag beinvloed. Dat zou betekenen dat het niet helemaal mee is gegaan met de inflatie en relatief wat goedkoper is geworden, maar niet dramatisch.
dus 44 a 55 gulden bedoel je?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_111929740
Alsof ze dat coma-zuipen met bier doen. Met 5% ben eerder buitenwesten door een watervergiftiging dan door de alcohol. Je pist het op bepaald moment met bier sneller uit dan je het erin kan gooien.
pi_111929852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef Casos het volgende:
Alsof ze dat coma-zuipen met bier doen. Met 5% ben eerder buitenwesten door een watervergiftiging dan door de alcohol. Je pist het op bepaald moment met bier sneller uit dan je het erin kan gooien.
Oke coole boy is in de huis die beweert dat je niet dronken kunt wordt van bier.

Het gaat alleen geleidelijker, waardoor je beter kunt doseren.
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:51:01 #24
3542 Gia
User under construction
pi_111930006
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef Casos het volgende:
Alsof ze dat coma-zuipen met bier doen. Met 5% ben eerder buitenwesten door een watervergiftiging dan door de alcohol. Je pist het op bepaald moment met bier sneller uit dan je het erin kan gooien.
Kids die een kilootje of 50 wegen, kunnen echt flink dronken worden van alleen bier.
pi_111930121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:47 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Oke coole boy is in de huis die beweert dat je niet dronken kunt wordt van bier.

Het gaat alleen geleidelijker, waardoor je beter kunt doseren.
Dat zegt hij toch niet. Hij geeft alleen aan dat comazuipen vaker gaat via wodka en whisky. Of dat waar is weet ik niet, maar het kan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')