dit. does it every timequote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ben je weleens gewoon weggelopen als je vond dat ze teveel doorsloeg? Gewoon, een dagje niks van je laten horen en in haar sop laten gaarkoken?
Serieus? Hij is misschien wat overgevoelig, maar hoe je uit dit verhaal kan halen dat de vriendin gelijk heeft is me een raadsel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:55 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij heeft je vriendin gelijk, als ik dit alles zo lees.
Natuurlijk niet... enkel wil de TS héél erg dat we zijn kant kiezen..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Serieus? Hij is misschien wat overgevoelig, maar hoe je uit dit verhaal kan halen dat de vriendin gelijk heeft is me een raadsel.
Haha, goed opgemerktquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:59 schreef rhubarbje het volgende:
nog niet gelezen maar wat is jouw 'obsessie' met de norm?
Wat normaal is is niet zo relevant. Het gaat erom waar jullie je prettig bij voelen en (als er kinderen komen), wat je je kinderen aan wil leren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef NormanvandePoll het volgende:
Ik zoek inderdaad soms mijn heil tot uitersten, en er dus gewoon even vandoor gaan.
Maar los van of dat uberhaupt al effect heeft, wil ik gewoon niet dat het nodig is.
Ik wil eigenlijk dat voordat wij ooit aan een gezinssituatie gaan denken, dat een ruzie dan een zeldzaamheid is, en dat we daar dan ook meteen samen uitkomen.
Ik heb mijn ouders vroeger nooit ruzie zien maken. En de manier waarop wij dat nu doen, dat wil ik mijn kinderen ook nooit aandoen. Dus we moeten daar aan werken. En dat doen we ook.
Ik vraag me dus alleen af, waar moet ik naar streven. Wat is normaal, zeg maar...
Waar maak je dat uit op?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Je vriendin is geïrriteerd en blijft daarin hangen. Dan valt er niet veel op te lossen. En wat ook niet helpt, is dat jij gaat proberen je gelijk te halen. Terwijl er waarschijnlijk geen gelijk is.
Eigenlijk moet je haar maar even laten. Ze trekt wel weer bij.
relaties moeten ook groeienquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:04 schreef NormanvandePoll het volgende:
[..]
Haha, goed opgemerkt.
Het probleem is een beetje dat dit, ondanks mijn leeftijd, mijn eerste relatie is.
Ik heb dus geen enkel vergelijkingsmateriaal over hoe 'het ook zou kunnen'.
Ik weet eenvoudigweg niet of wij met onze problemen gewoon niet goed genoeg bij elkaar passen, of dat ik een perfectie zoek dit toch nooit te bereiken is. Ik besef donders goed dat je altijd verschillen zult houden, alleen al tussen man en vrouw.
En ik weet dat ik dat ook niet aan de hand van een evt norm kan bepalen, maar misschien krijg ik er wel een wat beter beeld door.
een imho essentieel stukje:quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef NormanvandePoll het volgende:
Ik vraag me dus alleen af, waar moet ik naar streven. Wat is normaal, zeg maar...
hieruit wordt mij iig duidelijk dat jijzélf moeite hebt om gewoon ruzie te maken, kennelijk niet duidelijk voor je zelf kunt opkomen zònder dat de tranen komen...quote:Enorm vervelend is ook dat ik zelf niets in te brengen heb in de ruzie. Ik zou misschien zelfs graag een keer scheldend duidelijk maken hoe ik het zie, waarna ze verschrikt in tranen uit zou barsten, maar in werkelijkheid zal zij dan altijd juist nog bozer worden. Het heeft voor mij geen enkele zin om boos te worden, want het resultaat is dat zij dat ook doet.
Dit betekent dat het vaak bij mij zelfs tot tranen moet komen om tot haar door te dringen. En dat doet behoorlijk veel met me.
Een sterk vermoeden.quote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een sterk vermoeden.
Misschien moet TS eens wat voorbeelden noemen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een imho essentieel stukje:
[..]
hieruit wordt mij iig duidelijk dat jijzélf moeite hebt om gewoon ruzie te maken, kennelijk niet duidelijk voor je zelf kunt opkomen zònder dat de tranen komen...
dat valt overigens wel te leren, en valt vaak onder 'assertiviteit'... je vriendin heeft vermoedelijk een teveel aan assertiviteit en komt heel sterk voor zichzelf op en verwacht misschien ook dat jij dat vor jezelf doet, omdat het voor haar ook belangrijk zal zijn een partner te hebben die 'sterk' is, en voor haar 'sterk' ook vaak samengaat met erg assertief.
...
er is overigens nooit zoiets als 'normaal' iedereen heeft zo zn zwakke en sterke punten en zaak is gewoon je niet volledig van je stuk te laten brengen, als het niet geheel zo gaat als jij dat 'plant'
Ik snap dat je dat zegt, maar het is denk ik echt niet waar. Al kijk ik daarbij meteen al uit naar wat je hierop zegt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een imho essentieel stukje:
[..]
hieruit wordt mij iig duidelijk dat jijzélf moeite hebt om gewoon ruzie te maken, kennelijk niet duidelijk voor je zelf kunt opkomen zònder dat de tranen komen...
dat valt overigens wel te leren, en valt vaak onder 'assertiviteit'... je vriendin heeft vermoedelijk een teveel aan assertiviteit en komt heel sterk voor zichzelf op en verwacht misschien ook dat jij dat vor jezelf doet, omdat het voor haar ook belangrijk zal zijn een partner te hebben die 'sterk' is, en voor haar 'sterk' ook vaak samengaat met erg assertief.
...
er is overigens nooit zoiets als 'normaal' iedereen heeft zo zn zwakke en sterke punten en zaak is gewoon je niet volledig van je stuk te laten brengen, als het niet geheel zo gaat als jij dat 'plant'
laat haar dan gewoon zo liggen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:21 schreef NormanvandePoll het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat zegt, maar het is denk ik echt niet waar. Al kijk ik daarbij meteen al uit naar wat je hierop zegt.
Mijn vriendin is in haar boosheid echt niet voor rede vatbaar. Dus hoe ik haar ook probeer te overtuigen dat we de ruzie moeten oplossen, ik dring echt niet tot haar door. En let wel, dan heb ik het niet eens over wie er gelijk heeft. Dat boeit me in veel gevallen niet eens. Ik wil gewoon weer normaal met elkaar om kunnen gaan.
Maar wat ik ook probeer, zij staat daar gewoon niet voor open. Ik ga met mijn gezicht richting haar in bed liggen, zij met haar rug richting mij, zeg maar.
Je laatste opmerking daar ben ik het natuurlijk wel geheel mee eens. Ik maak het nu ook allemaal veel te groot als er een keer een ruzie is. Maar dat is ook omdat ik gewoon echt niet wil dat we later nog steeds zo met elkaar omgaan. Ik wil niet dat we de kinderen uit bed moeten halen terwijl ze mij het licht in de ogen niet gunt, of dat zodra ze naar bed gaan de ruzie in alle hevigheid losbarst. Dat moet gewoon meteen uitgepraat kunnen worden. Als je kinderen hebt, dan moet je van elkaar op aan kunnen vind ik.
hieruit zou ik de conclusie halen dat je een ruzie vooral niet gelijk moet willen gan 'oplossen' met een te snel grijpen naar 'rede' en al helemaal niet direkt reageren met het zo snel mogelijk willen 'rationaliseren' van die ruzie...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:21 schreef NormanvandePoll het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat zegt, maar het is denk ik echt niet waar. Al kijk ik daarbij meteen al uit naar wat je hierop zegt.
Mijn vriendin is in haar boosheid echt niet voor rede vatbaar. Dus hoe ik haar ook probeer te overtuigen dat we de ruzie moeten oplossen, ik dring echt niet tot haar door.
Nee, ik bedoel dat het in ruzies soms helemaal niet gaat om 'gelijk'.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:36 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik vraag het me gewoon af. Die laffe houding altijd van je hebt allebij gelijk.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
laat haar dan gewoon zo liggen?
waarom moet alles meteen opgelost?
soms is het beter om de gemoederen te laten bedaren voor je er over verder gaat
na een uur (of een nacht) ziet alles er soms heel anders uit
en als ik jullie was zou ik nog ff wachten met die kinderen
en je word hier vanzelf 'beter' in
of niet en dan ga je uit elkaar
Nouja, Ik las het meer alsof je dacht dat TS altijd zijn gelijk wilde halen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het in ruzies soms helemaal niet gaat om 'gelijk'.
Tja, ik vind het aan de andere kant best bizar dat je over iets onbenulligs ruzie maakt en dat dan ellenlang laat doorslepen (OP had het zelfs over de volgende ochtend)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:12 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Inderdaad!
Ik haat het als een vent dan zegt: "Kijk me eens aan..."Laat me gewoon even!
![]()
Die woede moet er eerst uit! Wat RM-rf zegt dus ook...
Volgens mij gaan hier de meeste mensen al de fout in. Ik heb zelden ruzie met welk vriendinnetje dan ook gehad.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef NormanvandePoll het volgende:
Nou hoort dat volgens mij ook thuis in een normale ruzie,
zou dat niet ook kunnen komen doordat ze op dat moment precies de verkeerde knoppen induwen bij de ander en het zo steeds laten opstapelen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, ik vind het aan de andere kant best bizar dat je over iets onbenulligs ruzie maakt en dat dan ellenlang laat doorslepen (OP had het zelfs over de volgende ochtend)
Even afreageren ok, maar van zulk gedrag zou ik heel snel genoeg hebben hoor, helemaal als het regelmatig gebeurt.
nou een ruzie op zijn tijd is heel gezond hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:30 schreef kingmob het volgende:
[..]
Volgens mij gaan hier de meeste mensen al de fout in. Ik heb zelden ruzie met welk vriendinnetje dan ook gehad.
Dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik boos ben wil ik ook gewoon even boos kunnen zijn...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, ik vind het aan de andere kant best bizar dat je over iets onbenulligs ruzie maakt en dat dan ellenlang laat doorslepen (OP had het zelfs over de volgende ochtend)
Even afreageren ok, maar van zulk gedrag zou ik heel snel genoeg hebben hoor, helemaal als het regelmatig gebeurt.
Niks gezonds aan. Het is normaal dat het wel eens voorkomt, dat is iets anders. Zeggen dat het 'gezond' is, impliceert dat het bij een goede relatie hoort, terwijl ruzie maken natuurlijk de antithese van liefde is.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou een ruzie op zijn tijd is heel gezond hoor
als je er maar op een constructieve manier mee om kunt gaan en je niet van ruzie naar ruzie leeft
liefde =/= relatiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:45 schreef kingmob het volgende:
[..]
Niks gezonds aan. Het is normaal dat het wel eens voorkomt, dat is iets anders. Zeggen dat het 'gezond' is, impliceert dat het bij een goede relatie hoort, terwijl ruzie maken natuurlijk de antithese van liefde is.
Precies!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:43 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik boos ben wil ik ook gewoon even boos kunnen zijn...
Allemaal vrouwenwijsheden. Men verwart drama met spanning.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef Lienekien het volgende:
Was sich liebt, das neckt sich.
Of
Zonder wrijving geen warmte.
Vroeger toen ik een puber was knalde het nog wel eens ja. Maar daarna echt niet meer.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
liefde =/= relatie
alle relaties, vooral die waarbij je samenwoont, zijn een soort snelkook pan als het gaat om emoties
zie het als toen je nog thuis woonde: je houdt van je ouders en jullie relatie is prima (in de meeste gevallen) en toch knalt het soms
omdat je nou eenmaal niet precies dezelfde persoon bent
beetje overdrevenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Heel eerlijk gezegd TS, ik denk dat je moet denken om haar te verlaten en iemand anders zoeken.
Ik weet niet hoe oud je bent, ik ga er vanuit dat je boven de twintig bent. Dit betekent dat je haar dus niet meer gaat veranderen. Ze zal altijd boos worden, altijd opvliegerig zijn en nooit rationeel reageren tijdens een ruzie. Dit zit eenmaal in haar karakter en dit gaat niet zomaar veranderen. Heeeeel misschien dat ze met behulp van een therapeut ermee leer omgaan of dat jij zelf een manier vindt om ermee om te gaan, maar ik denk eerder dat je relatie hierdoor op de klippen loopt.
Jij kan ook assertiever proberen te worden (of tenminste niet huilen), maar het ligt gewoon in je karakter om oplossingsgericht te werken tijdens een ruzie. Jij bent een type die van uitpraten houdt en liever geen negativiteit om je heen wilt hebben. Er zijn veel vrouwen die ook zo zijn, dus je kan beter zo'n vrouw zoeken.
dat klinkt gezond ja maar dat wil niet zeggen dat een keer knallen niet gezond isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Vroeger toen ik een puber was knalde het nog wel eens ja. Maar daarna echt niet meer.
In mijn relatie heb ik eigenlijk ook nooit ruzie. Het is vaak een meningsverschil of iets waar we het niet mee eens zijn. Door er dan direct open over te praten wordt het meestal snel in de kiem gesmoord.
Nee hoor, mensen veranderen niet echt (of het is zeldzaam dat mensen zomaar veranderen) en zoals TS de situatie beschrijft gaat het alleen maar ellende zorgen om verder met elkaar door te gaan. Uiteindelijk is het toch soort zoek soort wat betreft lange relaties.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
beetje overdreven
de meeste mensen die voor het eerst gaan samenwonen zijn ook boven de 20 en moeten even door een fase waarbij je echt met elkaar leert leven
wil helemaal niet zeggen dat die ander niet meer kan veranderen (hell je kunt tot je dood veranderen als je maar wil) en al helemaal niet dat je perse uit elkaar moet
Draaf je niet een beetje door . Je kan toch ook gewoon een middenweg zoeken en als je elkaar leert kennen ga je vanzelf wel een manier vinden om eruit te komen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen veranderen niet echt (of het is zeldzaam dat mensen zomaar veranderen) en zoals TS de situatie beschrijft gaat het alleen maar ellende zorgen om verder met elkaar door te gaan. Uiteindelijk is het toch soort zoek soort wat betreft lange relaties.
Als zij gewend is om door te drammen totdat ze haar zin krijgt en hij is gewend om rustig uit te praten en samen tot een conclusie komen, gaat zij hem op den duur overrompelen en beide stappen er ongelukkiger uit de relatie dan hoe ze daarvoor waren.
Nou, zo komt het bij mij wel over. Als ik zijn OP lees, klinkt het alsof het heel erg is. Misschien draaf ik wel door en is er inderdaad een middenweg.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Draaf je niet een beetje door . Je kan toch ook gewoon een middenweg zoeken en als je elkaar leert kennen ga je vanzelf wel een manier vinden om eruit te komen.
Dit is inderdaad heel erg fatalistisch denken . Hij geeft aan dat die er soms een beetje aan moet wennen of een manier om mee om te gaan met ruzies in een relatie. Niet meteen dat het een hele foute relatie is ofzo .
Hij schreef dat dit zijn eerste relatie is en dus ook nog niet weet hoe het is in relaties qua ruzie maken. Mijn ervaring is meestal dat je elkaar eerst ook nog moet leren kennen om te kijken hoe het met ruzies is en op een gegeven moment ken je elkaar wat beter en weet je wat beter hoe je op elkaar moet reageren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou, zo komt het bij mij wel over. Als ik zijn OP lees, klinkt het alsof het heel erg is. Misschien draaf ik wel door en is er inderdaad een middenweg.
Maar als het echt zo erg is als hij het beschrijft dan gaat het ook niet zomaar veranderen. Ze kunnen inderdaad eerst proberen om er samen uit te komen op een rustige manier. Het probleem is dat ze gewoon verschillende conflict stijlen hebben. Hij ziet zichzelf als sterk doordat hij op een rationele en rustige manier ruzie kan oplossen, zij ziet dat juist als een zwakte. Elke keer dat hij toegeeft, ziet zij dat als een overwinning terwijl hij het ziet als een slimme zet. Het komt erover dat zij hem op dat gebied niet respecteert en dat kan alleen maar verkeerd uitlopen.
Wat betreft de "norm" is het het voor iedereen verschillend, maar in principe is een relatie nooit de plek om je frustraties te dumpen. In een huis of een relatie moet je je negatieve emoties niet dumpen, voor dezelfde reden dat je niet moet kakken waar je gaat eten. Ruzies zijn onvermijdelijk, maar ze dienen uitgepraat te worden en het liefs voordat de dag over is. Anders blijven die negatieve emoties rondhangen en op den duur is er geen plaats meer voor geluk, genegenheid en liefde. Als het normaal is dat jij (TS) regelmatig huilt na een ruzie, dan moet je je ballen vinden en weglopen.
Dit is ook mijn ervaring, maar hoe hij zijn ruzies beschreef is in mijn ogen niet normaal. Zulke erge ruzies waar hij regelmatig moet huilen en dat zij dagen lang boos blijft lijkt mij niet de basis voor een gezonde relatie.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:23 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Hij schreef dat dit zijn eerste relatie is en dus ook nog niet weet hoe het is in relaties qua ruzie maken. Mijn ervaring is meestal dat je elkaar eerst ook nog moet leren kennen om te kijken hoe het met ruzies is en op een gegeven moment ken je elkaar wat beter en weet je wat beter hoe je op elkaar moet reageren.
dat kan toch ook gewoon komen omdat je niks gewent bent in combi met het bij elkaar verergeren omdat je precies de verkeerde dingen zegt/doetquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is ook mijn ervaring, maar hoe hij zijn ruzies beschreef is in mijn ogen niet normaal. Zulke erge ruzies waar hij regelmatig moet huilen en dat zij dagen lang boos blijft lijkt mij niet de basis voor een gezonde relatie.
Soms kun je zo vol zitten met emotie dat het al moeilijk is om die emotie op een rij te zetten, laat staan het goed over te brengen aan iemand anders. Misschien heeft zij thuis nooit geleerd om zich goed te kunnen/mogen uiten. Misschien kan het helpen haar uit te laten razen. Het kan ook moeilijk zijn om toe te geven dat je fout zit. Maar op zich denk ik dat ruzie maken wel betekend dat je nog om elkaar geeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:57 schreef Scorpie het volgende:
Haar agressiviteit komt voort uit machteloosheid.
Oh nee hoor, geloof mij dat ik veel gewend ben. Je kent me niet, dus ga geen aannames over mij maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat kan toch ook gewoon komen omdat je niks gewent bent in combi met het bij elkaar verergeren omdat je precies de verkeerde dingen zegt/doet
als ik met rust gelaten wil worden en mijn vriend geeft die ruimte niet word het daar in ieder geval niet beter op
gewoon ff met elkaar praten
wat wil jij van mij en wat wil ik van jou? paar keer 'oefenen' en je bent er door heen
Jij nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oh nee hoor, geloof mij dat ik veel gewend ben. Je kent me niet, dus ga geen aannames over mij maken.
En ja, TS kan proberen om het uit te praten als ze rustig is, maar mijn ervaring is dat dit soort dingen niet echt veranderen. Als ze rustig is en een goed humeur gaat ze zeggen dat ze gaat proberen om er rekening mee te houden, maar juist omdat dit met emoties/gevoelens te maken heeft gaat het niet zomaar veranderen. Ze gaat weer heftig reageren wanneer ze boos wordt en het gaat vaker uit de hand lopen. Ik denk eerder dat TS gewoon een manier moet vinden om zelf ermee om te gaan als hij echt wil dat het gaat werken, maar het gaat hem niet zomaar lukken om haar te veranderen op dit gebied.
En nog een ding, het gaat niet over hoe zij voelt. TS heeft dit voor zichzelf geschreven en ik ga niet voor haar beste interesse denken. Anders moet zij ook haar eigen topic openen. Van wat ik lees zit TS hier meer mee dan zij.
Kthnxbai.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jij niet
de mensen van het topic in hun eerste relatie
toen ben ik gestopt met lezen want ik heb het gevoel dat jij lekker op je eigen eiland wil blijven zitten wat je halsstarrigheid betreft over veranderen en daar kan ik mij echt niet in vinden
En dit zijn twee mensen in een relatie. Je weet heus niet vanaf dag een hoe je dat nou het beste doet, hoor. Geef elkaar de kans om daar achter te komen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Kthnxbai.
Maar TS:
Je kan mensen niet veranderen. Als ze veranderen moeten ze dat voor hunzelf doen en dat gaan ze niet doen tenzij ze diep van binnen voor zichzelf willen veranderen. Dus denk er goed over na.
Hoe lang zitten ze in die relatie dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dit zijn twee mensen in een relatie. Je weet heus niet vanaf dag een hoe je dat nou het beste doet, hoor. Geef elkaar de kans om daar achter te komen.
Weet jij het?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe lang zitten ze in die relatie dan?
Lang genoeg om elkaar goed te kennen als ik het zo lees.quote:
Oh nou, dan heb je helemaal gelijk, hoor.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Lang genoeg om elkaar goed te kennen als ik het zo lees.
Zo lees ik het, als jij een andere mening hebt, ga ik niet in discussie met je.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh nou, dan heb je helemaal gelijk, hoor.
Ik heb het idee uit het verhaal dat hij te veel rekening met haar houdt en niet genoeg met zijn eigen gevoelens. Ik lees nergens in het verhaal dat hij niet genoeg rekening houdt met haar. Hij heeft zelf zijn OP geschreven met mogelijke theorieën van hoe zij de situatie ervaart.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Ja, maar ja. Als je geen rekening wilt houden met een ander, dan moet je geen relatie aangaan. En als hij met haar samenwoont, ga ik er toch vanuit dat hij serieuze bedoelingen heeft.
Dit.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit is ook mijn ervaring, maar hoe hij zijn ruzies beschreef is in mijn ogen niet normaal. Zulke erge ruzies waar hij regelmatig moet huilen en dat zij dagen lang boos blijft lijkt mij niet de basis voor een gezonde relatie.
Hmmm, ik ben het voor een keertje totaal niet met je eensquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:38 schreef Lienekien het volgende:
Toch heeft hij vooral in de hand hoe hij zichzelf opstelt. Volgens mij heeft RM hem al een beetje de ogen geopend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |