abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111879630
Ik heb in mijn relatie met mijn vriendin de nodige ruzies. Nou hoort dat volgens mij ook thuis in een normale ruzie, maar wij hebben er volgens mij wel veel, en ook behoorlijk heftige. Omdat ik nog nooit eerder een relatie heb, ben ik benieuwd wat nou normaal is op dit gebied.

Mijn vriendin heeft vroeger thuis erg veel ruzies gehad. Ze is ook ontzettend slecht in het oplossen van ruzies. Ik daarentegen ben weer ontzettend slecht in het achterlaten van ruzies. Ik ben het niet gewend om ruzie te hebben, en daarom kan ik er enorm van balen als het zover is, en vooral als we het dat niet snel goed kunnen maken.

De problemen die ik heb met onze manier van ruziemaken zijn als volgt:

We hebben veel te vaak ruzie
Mijn vriendin kan vanuit het niets heel fel uit de hoek komen. Dan hebben we een leuke avond gehad, maar weet ze op het eind daarvan nog even iets vervelends te zeggen. Als ik zeg dat ik het stom vind dat ze dat op zo'n moment zegt, heb ik het ook gedaan en is ze helemaal boos op mij.

Als we ruzie hebben, dan zal zij het niet goed maken.
Als ik ruzie heb dan is het enige waar ik mee bezig ben het zoeken naar een oplossing. Maar zij blijft echt alleen maar hangen in haar boosheid. Ik ben in het begin van onze relatie enorm vaak uit armoede maar door het stof gegaan. Maar inmiddels vind ik dat zij ook de eerste stap moet kunnen zetten. Dat kan ze echter zelden.

Als we ruzie hebben, is er geen land met 'r te bezeilen
Er zit op dat moment echt geen enkele rede meer in haar. Ze wil alleen maar boos zijn, haalt er andere dingen bij, en het duurt maar en het duurt maar. Ze keert me de rug toe in bed, en 's ochtends is ze nog steeds boos. Elke toenadering op dat moment helpt ook niet.

Ik heb niks aan argumenten, of zelf boos worden, pas als ik breek dan geeft ze toe
Enorm vervelend is ook dat ik zelf niets in te brengen heb in de ruzie. Ik zou misschien zelfs graag een keer scheldend duidelijk maken hoe ik het zie, waarna ze verschrikt in tranen uit zou barsten, maar in werkelijkheid zal zij dan altijd juist nog bozer worden. Het heeft voor mij geen enkele zin om boos te worden, want het resultaat is dat zij dat ook doet.
Dit betekent dat het vaak bij mij zelfs tot tranen moet komen om tot haar door te dringen. En dat doet behoorlijk veel met me.

Volgens mij komt het vanuit haar thuissituatie
Thuis bij mijn vriendin is vroeger veel ruzie gemaakt. En volgens mij waren ze niet zo goed in het oplossen ervan. Ze heeft me verhalen verteld over hoe haar moeder en zij dagenlang elkaar konden negeren in huis. En hoe haar broer elke feestdag in het water schopte door stierlijk vervelend te zijn. En ook hoe haar moeder machteloos overwogen heeft om haar boeltje te pakken en er vandoor te gaan.
Ik heb haar gezegd dat ik dit absoluut anders wil in onze gezamenlijke toekomst, en dat ik van haar verwacht dat zij de verstandigste zal zijn richting haar kinderen.
Ik ben er echter ontzettend bang voor dat ik in een gezinssituatie terecht ga komen waar ruzie aan de orde van de dag is. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden...

Sorry, tegelijkertijd ook even mijn hart gelucht!! Ik ben vooral benieuwd hoe dit in jullie relaties is. Ik heb er een handje van om me dingen veel te hard aan te trekken, dus dat is nu misschien ook wel het geval.
pi_111879777
volgens mij heeft je vriendin gelijk, als ik dit alles zo lees.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:56:32 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111879805
Ben je weleens gewoon weggelopen als je vond dat ze teveel doorsloeg? Gewoon, een dagje niks van je laten horen en in haar sop laten gaarkoken?
pi_111879834
Haar agressiviteit komt voort uit machteloosheid.
pi_111879843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:56 schreef Hephaistos. het volgende:
Ben je weleens gewoon weggelopen als je vond dat ze teveel doorsloeg? Gewoon, een dagje niks van je laten horen en in haar sop laten gaarkoken?
dit. does it every time :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:57:29 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111879856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:55 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij heeft je vriendin gelijk, als ik dit alles zo lees.
Serieus? Hij is misschien wat overgevoelig, maar hoe je uit dit verhaal kan halen dat de vriendin gelijk heeft is me een raadsel.
pi_111879904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Serieus? Hij is misschien wat overgevoelig, maar hoe je uit dit verhaal kan halen dat de vriendin gelijk heeft is me een raadsel.
Natuurlijk niet... enkel wil de TS héél erg dat we zijn kant kiezen..
wat an sich al een slecht teken is ..: dat iemand kennelijk niet zn gelijk face-to-face kan behalen en gewoon de discussie aan kan gaan, en dane en beetje achter iemand s rug op een anoniem internet forum gaat miepen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_111879945
nog niet gelezen maar wat is jouw 'obsessie' met de norm?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111879977
Ik zoek inderdaad soms mijn heil tot uitersten, en er dus gewoon even vandoor gaan.
Maar los van of dat uberhaupt al effect heeft, wil ik gewoon niet dat het nodig is.
Ik wil eigenlijk dat voordat wij ooit aan een gezinssituatie gaan denken, dat een ruzie dan een zeldzaamheid is, en dat we daar dan ook meteen samen uitkomen.

Ik heb mijn ouders vroeger nooit ruzie zien maken. En de manier waarop wij dat nu doen, dat wil ik mijn kinderen ook nooit aandoen. Dus we moeten daar aan werken. En dat doen we ook.

Ik vraag me dus alleen af, waar moet ik naar streven. Wat is normaal, zeg maar...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 mei 2012 @ 16:00:58 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111879988
Tijd om je vriendin eens naar een therapeut te sturen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111880098
Leuke vriendin dan, relatie therapie ofzo? :P
pi_111880148
waarom praat je niet over jullie manier van ruzie maken op een moment dat je geen ruzie hebt?

stel wat 'basis regels' op
zo kan mijn vriend ook moeilijk dingen laten gaan dus gaat hij even wandelen of zo

en ik zeg soms dingen waar ik spijt van heb als ik meteen reageer dus hij laat mij dan weer met rust als ik aangeef dat dat even beter is

dat soort dingen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111880150
Als je altijd toegeeft zal het altijd zo blijven denk ik.
Probeer haar eens mentaal te breken? Hetzelfde doen?
Enorm woest worden, alles er bij betrekken, niet toegeven, haar totaal van je afstoten, en afentoe gewoon een dag verdwijnen?
pi_111880156
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:59 schreef rhubarbje het volgende:
nog niet gelezen maar wat is jouw 'obsessie' met de norm?
Haha, goed opgemerkt :).

Het probleem is een beetje dat dit, ondanks mijn leeftijd, mijn eerste relatie is.
Ik heb dus geen enkel vergelijkingsmateriaal over hoe 'het ook zou kunnen'.

Ik weet eenvoudigweg niet of wij met onze problemen gewoon niet goed genoeg bij elkaar passen, of dat ik een perfectie zoek dit toch nooit te bereiken is. Ik besef donders goed dat je altijd verschillen zult houden, alleen al tussen man en vrouw.

En ik weet dat ik dat ook niet aan de hand van een evt norm kan bepalen, maar misschien krijg ik er wel een wat beter beeld door.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:05:12 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111880181
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef NormanvandePoll het volgende:
Ik zoek inderdaad soms mijn heil tot uitersten, en er dus gewoon even vandoor gaan.
Maar los van of dat uberhaupt al effect heeft, wil ik gewoon niet dat het nodig is.
Ik wil eigenlijk dat voordat wij ooit aan een gezinssituatie gaan denken, dat een ruzie dan een zeldzaamheid is, en dat we daar dan ook meteen samen uitkomen.

Ik heb mijn ouders vroeger nooit ruzie zien maken. En de manier waarop wij dat nu doen, dat wil ik mijn kinderen ook nooit aandoen. Dus we moeten daar aan werken. En dat doen we ook.

Ik vraag me dus alleen af, waar moet ik naar streven. Wat is normaal, zeg maar...
Wat normaal is is niet zo relevant. Het gaat erom waar jullie je prettig bij voelen en (als er kinderen komen), wat je je kinderen aan wil leren.

Ik kom zelf ook uit een gezin waar weinig ruzie werd gemaakt en heb echt moeten leren om ruzie te maken. Dat is nog best lastig, omdat de neiging om meteen tot consensus en kalmte te komen er diep ingeramd zit. Als je dat weet te veranderen, zal je zien dat het best lekker is en bovendien prima voor je relatie.

Je vriendin zal er ook aan moeten werken, want je zal nooit zo ver komen dat je haar ruzieniveau prettig gaat vinden. De vraag is dan allereerst of ze begrijpt wat de consequenties zijn als ze niks verandert, namelijk dat de relatie dan over is. Je hoeft niet meteen te dreigen met ultimatums, maar heb je haar dat al duidelijk gemaakt?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:05:33 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111880207
Je vriendin is geïrriteerd en blijft daarin hangen. Dan valt er niet veel op te lossen. En wat ook niet helpt, is dat jij gaat proberen je gelijk te halen. Terwijl er waarschijnlijk geen gelijk is.

Eigenlijk moet je haar maar even laten. Ze trekt wel weer bij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111880236
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Je vriendin is geïrriteerd en blijft daarin hangen. Dan valt er niet veel op te lossen. En wat ook niet helpt, is dat jij gaat proberen je gelijk te halen. Terwijl er waarschijnlijk geen gelijk is.

Eigenlijk moet je haar maar even laten. Ze trekt wel weer bij.
Waar maak je dat uit op?
pi_111880273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:04 schreef NormanvandePoll het volgende:

[..]

Haha, goed opgemerkt :).

Het probleem is een beetje dat dit, ondanks mijn leeftijd, mijn eerste relatie is.
Ik heb dus geen enkel vergelijkingsmateriaal over hoe 'het ook zou kunnen'.

Ik weet eenvoudigweg niet of wij met onze problemen gewoon niet goed genoeg bij elkaar passen, of dat ik een perfectie zoek dit toch nooit te bereiken is. Ik besef donders goed dat je altijd verschillen zult houden, alleen al tussen man en vrouw.

En ik weet dat ik dat ook niet aan de hand van een evt norm kan bepalen, maar misschien krijg ik er wel een wat beter beeld door.
relaties moeten ook groeien
vooral als dit je '1e poging' is

in het begin knallen dingen soms op een bepaald gebied (huishouden, seksdrive, manier van ruzie maken, niet laten weten hoe laat je thuis komt of zo)
als je er dan op een rustig moment op een constructieve manier over praat dan kun je proberen dingen te gaan verbeteren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:07:51 #19
154952 spoor4
Spoort niet
pi_111880311
Het is niet belangrijk wat zogenaamd 'normaal' is, het is belangrijk wat JIJ normaal vindt, en dit is in jouw ogen niet normaal.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:10:17 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_111880418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef NormanvandePoll het volgende:

een imho essentieel stukje:
quote:
Enorm vervelend is ook dat ik zelf niets in te brengen heb in de ruzie. Ik zou misschien zelfs graag een keer scheldend duidelijk maken hoe ik het zie, waarna ze verschrikt in tranen uit zou barsten, maar in werkelijkheid zal zij dan altijd juist nog bozer worden. Het heeft voor mij geen enkele zin om boos te worden, want het resultaat is dat zij dat ook doet.
Dit betekent dat het vaak bij mij zelfs tot tranen moet komen om tot haar door te dringen. En dat doet behoorlijk veel met me.
hieruit wordt mij iig duidelijk dat jijzélf moeite hebt om gewoon ruzie te maken, kennelijk niet duidelijk voor je zelf kunt opkomen zònder dat de tranen komen...

dat valt overigens wel te leren, en valt vaak onder 'assertiviteit'... je vriendin heeft vermoedelijk een teveel aan assertiviteit en komt heel sterk voor zichzelf op en verwacht misschien ook dat jij dat vor jezelf doet, omdat het voor haar ook belangrijk zal zijn een partner te hebben die 'sterk' is, en voor haar 'sterk' ook vaak samengaat met erg assertief.
...

er is overigens nooit zoiets als 'normaal' iedereen heeft zo zn zwakke en sterke punten en zaak is gewoon je niet volledig van je stuk te laten brengen, als het niet geheel zo gaat als jij dat 'plant'
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:13:50 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111880544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

Waar maak je dat uit op?
Een sterk vermoeden.

Misschien moet TS eens wat voorbeelden noemen.
pi_111880565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een sterk vermoeden.

Misschien moet TS eens wat voorbeelden noemen.
:? Waar komt dat vermoeden vandaan?
pi_111880582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

hieruit wordt mij iig duidelijk dat jijzélf moeite hebt om gewoon ruzie te maken, kennelijk niet duidelijk voor je zelf kunt opkomen zònder dat de tranen komen...

dat valt overigens wel te leren, en valt vaak onder 'assertiviteit'... je vriendin heeft vermoedelijk een teveel aan assertiviteit en komt heel sterk voor zichzelf op en verwacht misschien ook dat jij dat vor jezelf doet, omdat het voor haar ook belangrijk zal zijn een partner te hebben die 'sterk' is, en voor haar 'sterk' ook vaak samengaat met erg assertief.
...

er is overigens nooit zoiets als 'normaal' iedereen heeft zo zn zwakke en sterke punten en zaak is gewoon je niet volledig van je stuk te laten brengen, als het niet geheel zo gaat als jij dat 'plant'
pi_111880933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

...

Ik snap dat je dat zegt, maar het is denk ik echt niet waar. Al kijk ik daarbij meteen al uit naar wat je hierop zegt.
Mijn vriendin is in haar boosheid echt niet voor rede vatbaar. Dus hoe ik haar ook probeer te overtuigen dat we de ruzie moeten oplossen, ik dring echt niet tot haar door. En let wel, dan heb ik het niet eens over wie er gelijk heeft. Dat boeit me in veel gevallen niet eens. Ik wil gewoon weer normaal met elkaar om kunnen gaan.
Maar wat ik ook probeer, zij staat daar gewoon niet voor open. Ik ga met mijn gezicht richting haar in bed liggen, zij met haar rug richting mij, zeg maar.

Je laatste opmerking daar ben ik het natuurlijk wel geheel mee eens. Ik maak het nu ook allemaal veel te groot als er een keer een ruzie is. Maar dat is ook omdat ik gewoon echt niet wil dat we later nog steeds zo met elkaar omgaan. Ik wil niet dat we de kinderen uit bed moeten halen terwijl ze mij het licht in de ogen niet gunt, of dat zodra ze naar bed gaan de ruzie in alle hevigheid losbarst. Dat moet gewoon meteen uitgepraat kunnen worden. Als je kinderen hebt, dan moet je van elkaar op aan kunnen vind ik.
pi_111881051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:21 schreef NormanvandePoll het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat zegt, maar het is denk ik echt niet waar. Al kijk ik daarbij meteen al uit naar wat je hierop zegt.
Mijn vriendin is in haar boosheid echt niet voor rede vatbaar. Dus hoe ik haar ook probeer te overtuigen dat we de ruzie moeten oplossen, ik dring echt niet tot haar door. En let wel, dan heb ik het niet eens over wie er gelijk heeft. Dat boeit me in veel gevallen niet eens. Ik wil gewoon weer normaal met elkaar om kunnen gaan.
Maar wat ik ook probeer, zij staat daar gewoon niet voor open. Ik ga met mijn gezicht richting haar in bed liggen, zij met haar rug richting mij, zeg maar.

Je laatste opmerking daar ben ik het natuurlijk wel geheel mee eens. Ik maak het nu ook allemaal veel te groot als er een keer een ruzie is. Maar dat is ook omdat ik gewoon echt niet wil dat we later nog steeds zo met elkaar omgaan. Ik wil niet dat we de kinderen uit bed moeten halen terwijl ze mij het licht in de ogen niet gunt, of dat zodra ze naar bed gaan de ruzie in alle hevigheid losbarst. Dat moet gewoon meteen uitgepraat kunnen worden. Als je kinderen hebt, dan moet je van elkaar op aan kunnen vind ik.
laat haar dan gewoon zo liggen?
waarom moet alles meteen opgelost?

soms is het beter om de gemoederen te laten bedaren voor je er over verder gaat
na een uur (of een nacht) ziet alles er soms heel anders uit

en als ik jullie was zou ik nog ff wachten met die kinderen :')
en je word hier vanzelf 'beter' in
of niet en dan ga je uit elkaar :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:28:26 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_111881254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:21 schreef NormanvandePoll het volgende:

[..]

Mijn vriendin is in haar boosheid echt niet voor rede vatbaar. Dus hoe ik haar ook probeer te overtuigen dat we de ruzie moeten oplossen, ik dring echt niet tot haar door.
hieruit zou ik de conclusie halen dat je een ruzie vooral niet gelijk moet willen gan 'oplossen' met een te snel grijpen naar 'rede' en al helemaal niet direkt reageren met het zo snel mogelijk willen 'rationaliseren' van die ruzie...

Natuurlijk kan het fijn zijn als die ruzie op een gegeven moment opgelost wordt, érg belangrijk zelfs als de relatie wil standhouden.
maar soms heeft het juist iets erg opluchtends gewoon eerst stevig ruzie te maken en je boosheid ook over haar gedrag duidelijk uit te spreken... (je geeft ook aan dat je vriendin zich dan niet goed opstelt, dan is het ook normaal dat je háár dat ook duidelijk wil maken, voordat je gaat 'bemiddelen')

en misschien ook een moment dat je boos de deur achter je wegtrekt, of niet het gesprek aan te gaan..
Iig kan het strontvervelend zijn om als je een ruzie hebt, te merken dat de ander gelijk al een soort van 'bemiddelaar' wil gaan spelen.. boosheid en ruzie kan juist ook eerst erg opluchtten, een boel spanningen en stress oplossen en pas daarna kan je het gaan goedmaken (en dan volgt ook de beste afsluiting: goedmaaksex :))
pi_111881531
RM-rf, thanks weer voor deze reactie.
Je maakt ook echt een ongelofelijk goed punt, met de bemiddelaar die meteen op de proppen moet komen. Misschien is het ook zelfs als er in de toekomst ooit kinderen zijn niet eens zo erg om de boosheid van de ander even gewoon te negeren. Al vind ik het wel echt second best, boven meteen alles uit kunnen praten. Maar als dat niet haalbaar is, dan moet dit misschien maar meer de oplossing zijn.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:35:46 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111881585
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

:? Waar komt dat vermoeden vandaan?
Joh. Wat zeur je nou?
pi_111881624
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Joh. Wat zeur je nou?
Ik vraag het me gewoon af. Die laffe houding altijd van je hebt allebij gelijk. :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:13 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111881740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik vraag het me gewoon af. Die laffe houding altijd van je hebt allebij gelijk. :')
Nee, ik bedoel dat het in ruzies soms helemaal niet gaat om 'gelijk'.
pi_111883274
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

laat haar dan gewoon zo liggen?
waarom moet alles meteen opgelost?

soms is het beter om de gemoederen te laten bedaren voor je er over verder gaat
na een uur (of een nacht) ziet alles er soms heel anders uit

en als ik jullie was zou ik nog ff wachten met die kinderen :')
en je word hier vanzelf 'beter' in
of niet en dan ga je uit elkaar :P
Inderdaad!
Ik haat het als een vent dan zegt: "Kijk me eens aan..." :r Laat me gewoon even! :(
Die woede moet er eerst uit! Wat RM-rf zegt dus ook...

:)
pi_111883508
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat het in ruzies soms helemaal niet gaat om 'gelijk'.
Nouja, Ik las het meer alsof je dacht dat TS altijd zijn gelijk wilde halen.
Terwijl hij dat volgens mij juist eens zou moeten doen. In plaats van huilend toegeven aan elke gril die zijn vriendin heeft.
Van mij mag hij haar juist eens laten gaarkoken, en haar eens NIET gelijk geven. :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:23:06 #33
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111883723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:12 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Inderdaad!
Ik haat het als een vent dan zegt: "Kijk me eens aan..." :r Laat me gewoon even! :(
Die woede moet er eerst uit! Wat RM-rf zegt dus ook...

:)
Tja, ik vind het aan de andere kant best bizar dat je over iets onbenulligs ruzie maakt en dat dan ellenlang laat doorslepen (OP had het zelfs over de volgende ochtend)

Even afreageren ok, maar van zulk gedrag zou ik heel snel genoeg hebben hoor, helemaal als het regelmatig gebeurt.
pi_111883984
Als je tijdens de ruzie niet kan praten: weglopen. Afkoelen werkt beter dan in de hitte van de strijd proberen te praten en te relativeren.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:30:53 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111884043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef NormanvandePoll het volgende:
Nou hoort dat volgens mij ook thuis in een normale ruzie,
Volgens mij gaan hier de meeste mensen al de fout in. Ik heb zelden ruzie met welk vriendinnetje dan ook gehad.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111884229
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, ik vind het aan de andere kant best bizar dat je over iets onbenulligs ruzie maakt en dat dan ellenlang laat doorslepen (OP had het zelfs over de volgende ochtend)

Even afreageren ok, maar van zulk gedrag zou ik heel snel genoeg hebben hoor, helemaal als het regelmatig gebeurt.
zou dat niet ook kunnen komen doordat ze op dat moment precies de verkeerde knoppen induwen bij de ander en het zo steeds laten opstapelen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111884248
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:30 schreef kingmob het volgende:

[..]

Volgens mij gaan hier de meeste mensen al de fout in. Ik heb zelden ruzie met welk vriendinnetje dan ook gehad.
nou een ruzie op zijn tijd is heel gezond hoor
als je er maar op een constructieve manier mee om kunt gaan en je niet van ruzie naar ruzie leeft
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111884522
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik boos ben wil ik ook gewoon even boos kunnen zijn...
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:45:01 #39
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111884564
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou een ruzie op zijn tijd is heel gezond hoor
als je er maar op een constructieve manier mee om kunt gaan en je niet van ruzie naar ruzie leeft
Niks gezonds aan. Het is normaal dat het wel eens voorkomt, dat is iets anders. Zeggen dat het 'gezond' is, impliceert dat het bij een goede relatie hoort, terwijl ruzie maken natuurlijk de antithese van liefde is.
pi_111884644
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:45 schreef kingmob het volgende:

[..]

Niks gezonds aan. Het is normaal dat het wel eens voorkomt, dat is iets anders. Zeggen dat het 'gezond' is, impliceert dat het bij een goede relatie hoort, terwijl ruzie maken natuurlijk de antithese van liefde is.
liefde =/= relatie

alle relaties, vooral die waarbij je samenwoont, zijn een soort snelkook pan als het gaat om emoties

zie het als toen je nog thuis woonde: je houdt van je ouders en jullie relatie is prima (in de meeste gevallen) en toch knalt het soms
omdat je nou eenmaal niet precies dezelfde persoon bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:47:05 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111884652
Was sich liebt, das neckt sich.

Of

Zonder wrijving geen warmte.
  Moderator dinsdag 22 mei 2012 @ 17:50:09 #42
5428 crew  miss_sly
pi_111884771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:43 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik boos ben wil ik ook gewoon even boos kunnen zijn...
Precies!

Mijn vriend begint dat nu te leren, maar heeft ook altijd de neiging om het meteen in orde te willen maken en het dan ook meteen af te kussen. Ik heb soms gewoon even de behoefte om wat langer te pruttelen en zeker niet meteen te knuffelen en goed te maken. Dat komt wel, daar niet van, maar ik heb vaak wat meer tijd nodig.

Ik denk dat TS niet moet willen streven naar een relatie zonder ruzie, maar samen werken aan gezond ruziemaken lijkt me wel belangrijk. Ook als er kinderen zijn, zul je ruzie krijgen, misschien wel JUIST als er kinderen zijn. En ik vind het wel het verstandigste om die ruzie dan uit te stellen tot het kind in bed ligt, maar soms is ruzie maken en het goed maken in het bijzijn van het kind juist wel goed. Als je op een gezonde manier ruzie maakt, tenminste. Want een kind moet ook weer leren hoe je gezond ruzie maakt, excuus aanbiedt als je fout zat en het weer goedmaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:52:18 #43
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111884876
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef Lienekien het volgende:
Was sich liebt, das neckt sich.

Of

Zonder wrijving geen warmte.
Allemaal vrouwenwijsheden. Men verwart drama met spanning.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:53:35 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111884942
Heel eerlijk gezegd TS, ik denk dat je moet denken om haar te verlaten en iemand anders zoeken.

Ik weet niet hoe oud je bent, ik ga er vanuit dat je boven de twintig bent. Dit betekent dat je haar dus niet meer gaat veranderen. Ze zal altijd boos worden, altijd opvliegerig zijn en nooit rationeel reageren tijdens een ruzie. Dit zit eenmaal in haar karakter en dit gaat niet zomaar veranderen. Heeeeel misschien dat ze met behulp van een therapeut ermee leer omgaan of dat jij zelf een manier vindt om ermee om te gaan, maar ik denk eerder dat je relatie hierdoor op de klippen loopt.

Jij kan ook assertiever proberen te worden (of tenminste niet huilen), maar het ligt gewoon in je karakter om oplossingsgericht te werken tijdens een ruzie. Jij bent een type die van uitpraten houdt en liever geen negativiteit om je heen wilt hebben. Er zijn veel vrouwen die ook zo zijn, dus je kan beter zo'n vrouw zoeken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111885008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

liefde =/= relatie

alle relaties, vooral die waarbij je samenwoont, zijn een soort snelkook pan als het gaat om emoties

zie het als toen je nog thuis woonde: je houdt van je ouders en jullie relatie is prima (in de meeste gevallen) en toch knalt het soms
omdat je nou eenmaal niet precies dezelfde persoon bent
Vroeger toen ik een puber was knalde het nog wel eens ja. Maar daarna echt niet meer.
In mijn relatie heb ik eigenlijk ook nooit ruzie. Het is vaak een meningsverschil of iets waar we het niet mee eens zijn. Door er dan direct open over te praten wordt het meestal snel in de kiem gesmoord.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_111885026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:53 schreef Keep_Walking het volgende:
Heel eerlijk gezegd TS, ik denk dat je moet denken om haar te verlaten en iemand anders zoeken.

Ik weet niet hoe oud je bent, ik ga er vanuit dat je boven de twintig bent. Dit betekent dat je haar dus niet meer gaat veranderen. Ze zal altijd boos worden, altijd opvliegerig zijn en nooit rationeel reageren tijdens een ruzie. Dit zit eenmaal in haar karakter en dit gaat niet zomaar veranderen. Heeeeel misschien dat ze met behulp van een therapeut ermee leer omgaan of dat jij zelf een manier vindt om ermee om te gaan, maar ik denk eerder dat je relatie hierdoor op de klippen loopt.

Jij kan ook assertiever proberen te worden (of tenminste niet huilen), maar het ligt gewoon in je karakter om oplossingsgericht te werken tijdens een ruzie. Jij bent een type die van uitpraten houdt en liever geen negativiteit om je heen wilt hebben. Er zijn veel vrouwen die ook zo zijn, dus je kan beter zo'n vrouw zoeken.
beetje overdreven :')
de meeste mensen die voor het eerst gaan samenwonen zijn ook boven de 20 en moeten even door een fase waarbij je echt met elkaar leert leven
wil helemaal niet zeggen dat die ander niet meer kan veranderen (hell je kunt tot je dood veranderen als je maar wil) en al helemaal niet dat je perse uit elkaar moet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_111885048
ik denk trouwens dat soms hoe je ruzie maakt niet te maken heeft met opvoeding te maken heeft maar met karakter. Uit jou verhaal krijg ik meer de indruk dat ze een beetje een koppige aard heeft en in een ruzie is het juist handiger die even de ruimte te geven en wat rustiger tot de boel bedaard is en dan weer uitgepraat kan worden of niet.
pi_111885058
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:54 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Vroeger toen ik een puber was knalde het nog wel eens ja. Maar daarna echt niet meer.
In mijn relatie heb ik eigenlijk ook nooit ruzie. Het is vaak een meningsverschil of iets waar we het niet mee eens zijn. Door er dan direct open over te praten wordt het meestal snel in de kiem gesmoord.
dat klinkt gezond ja maar dat wil niet zeggen dat een keer knallen niet gezond is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:56:45 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111885105
Wat fatalistisch om te denken dat die twee nooit zullen kunnen leren om hier beter mee om te gaan!
Of dat daar een therapeut aan te pas moet komen!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 18:00:47 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111885307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

beetje overdreven :')
de meeste mensen die voor het eerst gaan samenwonen zijn ook boven de 20 en moeten even door een fase waarbij je echt met elkaar leert leven
wil helemaal niet zeggen dat die ander niet meer kan veranderen (hell je kunt tot je dood veranderen als je maar wil) en al helemaal niet dat je perse uit elkaar moet
Nee hoor, mensen veranderen niet echt (of het is zeldzaam dat mensen zomaar veranderen) en zoals TS de situatie beschrijft gaat het alleen maar ellende zorgen om verder met elkaar door te gaan. Uiteindelijk is het toch soort zoek soort wat betreft lange relaties.

Als zij gewend is om door te drammen totdat ze haar zin krijgt en hij is gewend om rustig uit te praten en samen tot een conclusie komen, gaat zij hem op den duur overrompelen en beide stappen er ongelukkiger uit de relatie dan hoe ze daarvoor waren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')