Niet iedereen is hetzelfde hè.....quote:Op maandag 21 mei 2012 22:50 schreef henk003 het volgende:
Oke, zelf maak ik niet vaak mee dat mensen nog serieus zijn namelijk.
Maar of het nog stand houd na je 18e is weer een moeilijkere vraag denk ik.
Tegenwoordig maken mensen ruzie om kleine dingen is het niet?
Het lijkt mij lastig.
Misschien maar mensen die niet gewoon rustig kunnen blijven of gaan zitten te zeuren.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:50 schreef henk003 het volgende:
Oke, zelf maak ik niet vaak mee dat mensen nog serieus zijn namelijk.
Maar of het nog stand houd na je 18e is weer een moeilijkere vraag denk ik.
Tegenwoordig maken mensen ruzie om kleine dingen is het niet?
Het lijkt mij lastig.
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:53 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Misschien maar mensen die niet gewoon rustig kunnen blijven of gaan zitten te zeuren.
Ja klopt, maar tegenworodig lijkt dat maar weinig voor te komen jammer genoeg.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:57 schreef Impulse101 het volgende:
In het kort; ja.
Je zit alleen in een sterk wisselende periode in je leven (studies, school, etc), maar als je dat goed met je relatie kan combineren (van twee kanten) is een serieuze relatie prima mogelijk.
Ik ben anders dan miijn vriendenkring alleen krijg je wel van die verhalen te horen. Waardoor je er aan gaat twijfelen.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:49 schreef SemperFii het volgende:
Ja, het is mogelijk. Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met een serieuze relatie. Bedoel je hier dat je samen oud word en huisje boompje beestje of een relatie langer dan 1 maand?
Het is hartstikke goed mogelijk als je dit echt zou willen. Als je de jongen of meisje leuk genoeg vind zou dit niet eens een vraag moeten zijn die in je opkomt. Je begint er gewoon aan en kijkt waar het schip strand. Je moet er wat voor overhebben en niet bij de 1e dat een avond minder gezellig was verder kijken.
Gezien jouw voorbeeld verkeer je denk ik in een vriendenkring/millieu waar even sletten en weer verder gaan mode is. En met die insteek zal het nooit lukken.
Tot je 18e of vanaf je 18e?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:36 schreef AldoTheApache het volgende:
ik had een relatie van 4 jaar op mijn 18e
tot mijn 18equote:Op maandag 21 mei 2012 23:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Tot je 18e of vanaf je 18e?
In dat eerste geval: dan heb je vroeg gebald zeg.
doe je goedquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ja. Makkelijk. Mijn huidige vrouw leerde ik kennen toen ik 16 was, en vanaf dag 1 een relatie (liefde op het eerste gezicht). Ondertussen 4 jaar getrouwd en ons eerste kindje op komst. Ik ben nu 28 overigens.
Zelfde situatie voor een neef van mij. Ook op zijn 16e elkaar ontmoet, nu 2 kinderen en inmiddels is hij 47 en nog steeds samen met die jeugdliefde.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ja. Makkelijk. Mijn huidige vrouw leerde ik kennen toen ik 16 was, en vanaf dag 1 een relatie (liefde op het eerste gezicht). Ondertussen 4 jaar getrouwd en ons eerste kindje op komst. Ik ben nu 28 overigens.
Dat lijkt me op geen enkel moment in je leven een goede eerste gedachte voor een relatie.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:12 schreef Hristo het volgende:
Ik geloof er niet in. Ik geloof wel dat je het moet proberen, maar ik geloof niet dat je ten eerste op je 18e al weet wat je wel en niet wil vinden in een relatie, en ten tweede ontwikkel je jezelf (en je partner) en de kans dat je je allebei in een manier ontwikkelt die goed is voor je relatie is nihil. Dus: een beetje rondkijken op je 18e moet je zeker doen, maar er niet in gaan met de gedachte dat je de rest van je leven met die ander moet blijven. Gewoon, beetje aankijken.
Ach, als je 18 bent dan kun je dat denk ik minder goed relativeren dan wanneer je 27 bent.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:14 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat lijkt me op geen enkel moment in je leven een goede eerste gedachte voor een relatie.
Toenmalig, je zegt het al.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:14 schreef mangler_fcu het volgende:
Ja hoor, op mijn 18 woonde ik samen en zorgde ik samen met mijn toenmalige vriend voor zijn kinderen.
Of juist beter. Op die leeftijd gaat het toch vooral om een leuke tijd hebben samen, pas later beginnen de meeste mensen over hun toekomst na te denken, samenwonen, kinders, etc, en worden dan meer desperate om een relatie te hebben die lang stand houdt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:14 schreef Hristo het volgende:
[..]
Ach, als je 18 bent dan kun je dat denk ik minder goed relativeren dan wanneer je 27 bent.
Wil jij zeggen dat een relatie alleen een serieuze relatie kan zijn als je voor altijd bij elkaar blijft? Dat wij na 2 jaar uit elkaar zijn gegaan betekend niet dat wij geen serieuze relatie hadden.quote:
Ach het zal op het moment vast heel serieus zijn geweest, maar kennelijk niet serieus + bestendig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:19 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat een relatie alleen een serieuze relatie kan zijn als je voor altijd bij elkaar blijft? Dat wij na 2 jaar uit elkaar zijn gegaan betekend niet dat wij geen serieuze relatie hadden.
Wat een non-argument zeg. Dus mensen die na 10/20 jaar scheiden of uit elkaar gaan hebben ook geen serieuze relatie gehad? Want die kunnen dan ook over elkaar praten als hun ''toenmalige'' vriend/vriendin/man/vrouw.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:20 schreef Hristo het volgende:
[..]
Ach het zal op het moment vast heel serieus zijn geweest, maar kennelijk niet serieus + bestendig.
Mijn punt is: de kans dat je op je 30e/40e/50e nog net zo goed bij je partner past als je denkt op je 18e is gewoon heel erg klein. Ik denk dat het goed is als je als jong volwassene een beetje rondkijkt qua relaties. Dan leer je vanzelf wat je wel en niet prettig vindt. Reden dat ik niet echt geloof in een relatie vanaf je late puberteit is ook dat ik het in mijn omgeving regelmatig heb gezien en het 9 van de 10 keer van die zure, vastgeroeste relaties zijn geworden 10 jaar laterquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:21 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wat een non-argument zeg. Dus mensen die na 10/20 jaar scheiden of uit elkaar gaan hebben ook geen serieuze relatie gehad? Want die kunnen dan ook over elkaar praten als hun ''toenmalige'' vriend/vriendin/man/vrouw.
Ik geloof daar zeker wel in, mits je op de ''juiste'' manier in een relatie staat. Ik was 16 toen ik bij mijn vriend kwam, en nu 21 en nog steeds samen.
Dat zou alsnog niet zeggen dat het geen serieuze relatie zou zijn. En daar gaat dit topic over.quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:14 schreef Hristo het volgende:
[..]
Mijn punt is: de kans dat je op je 30e/40e/50e nog net zo goed bij je partner past als je denkt op je 18e is gewoon heel erg klein. Ik denk dat het goed is als je als jong volwassene een beetje rondkijkt qua relaties. Dan leer je vanzelf wat je wel en niet prettig vindt. Reden dat ik niet echt geloof in een relatie vanaf je late puberteit is ook dat ik het in mijn omgeving regelmatig heb gezien en het 9 van de 10 keer van die zure, vastgeroeste relaties zijn geworden 10 jaar later
Al kan het wel eens werken hoor, en dat gun ik natuurlijk iedereen. Ik kan alleen niet voorstellen dat ik op mijn 18e hetzelfde zou verwachten van/zoeken in een relatie als 10 jaar later.
Het kan ja, maar mijn ervaring is dat de kans nihil is. Maar ieder zijn meningquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:31 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat zou alsnog niet zeggen dat het geen serieuze relatie zou zijn. En daar gaat dit topic over.
Bovendien, als jij 28 bent en je krijgt een relatie is de kans net zo goed aanwezig dat je na 10/20 jaar uit elkaar gaat.. Zo lang je maar serieus in een relatie staat, gek op elkaar bent en niet om de kleinste kutdingen bij elkaar weggaat kan de relatie echt wel slagen als je er op je 18e in stapt.
Wat de leeftijd ook is, er is altijd een kans dat een relatie stuk loopt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:34 schreef Hristo het volgende:
[..]
Het kan ja, maar mijn ervaring is dat de kans nihil is. Maar ieder zijn mening
Zoiets bedoelde ik, alleen jij kunt het beter uitleggen dan ikquote:Op woensdag 23 mei 2012 21:45 schreef erodome het volgende:
Op mijn 18de had ik al even een relatie, nu nogsteeds dezelfde relatie en aangezien die al 20 jaar duurt en prima gaat zie ik dat niet overgaan ineens
Het kan wel, maar de kans dat het ergens stukloopt is natuurlijk best wel groot. Maar waarom zou je het niet proberen als je verliefd bent op elkaar, nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien heb je 3 maanden een leuke tijd en daarna klaar, misschien een paar jaar en misschien ook wel een leven lang.
Wat ben ik jaloers op jou ouders.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:40 schreef trovey het volgende:
Kan wel, mijn ouders zijn er een voorbeeld van geweest. Bij elkaar op hun 16de en 19de en getrouwd op hun 23ste en 26ste en pas voor altijd van elkaar gescheiden toen mijn moeder stierf.
.....quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:13 schreef Wesley92 het volgende:
Het ligt eraan hoe je je dan ontwikkeld hebt. Vaak zie je op 15-jarige of nog jongere leeftijd al kinderen die direct denken dat ze de ware gevonden hebben maar nog lang niet lang geestelijk volwassen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |