nee, maar ik twijfelde zelf heel erg over mijn zicht. ben zelfs onlangs naar de opticien geweest om de boel na te laten kijken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:42 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Hé dat heb ik niet gezegd hè![]()
Maar ik ga vandaag wel naar de opticien, misschien heb ik stiekem gewoon ineens -5.
In de bijsluiter: Wazig zien, dubbelzien, droge ogen. Raadpleeg dan uw arts.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, maar ik twijfelde zelf heel erg over mijn zicht. ben zelfs onlangs naar de opticien geweest om de boel na te laten kijken.
maar het zou dus idd aan de ritalin kunnen liggen.
Toen ik begon met Ritalin ging er een wereld voor me open, ik kon opeens urenlang studeren zonder afgeleid te zijn. Heb jij dat niet? 10mg was voor mij te weinig, ik slikte 4x15mg en dat werkte perfect. Ik denk dat je sowieso motivatie niet moet verwarren met concentratie. Niet naar college gaan is een motivatiekwestie en staat los van ADHD, concentratie is weer een heel ander verhaal. Soms moet je jezelf gewoon een schop onder je kont geven, hoe moeilijk dat ook isquote:Op woensdag 23 mei 2012 01:32 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik zit nu op 4x 2 pilletjes van 10mg en denk dat dit wel prima is.Hierdoor is mijn concentratie stukken beter en krijg vaak ook wel dingen gedaan op een dag. Dit zijn alleen onnodige dingen die eigenlijk niet gedaan zouden hoeven worden maar in mijn hoofd op dat moment ontzettend belangrijk zijn.![]()
Dingen die wel echt gedaan moeten worden lukken nog steeds niet echt..
Een jaar extra stufi had ik al recht op omdat dyslexie bij mij al eerder geconstateerd was. En die regeling, tja, ik weet van het bestaan af en neem me steeds voor om dit te regelen maar ook dat gebeurt nooit..
Even terug werd juist gezegd dat het wel bij ADHD hoort. Wat is het nu eigenlijk?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef MaJo het volgende:
Niet naar college gaan is een motivatiekwestie en staat los van ADHD
Volgens mij wordt dat nergens gesteld. Uitstelgedrag en concentratieproblemen horen bij ADHD maar niet naar college gaan staat daar los van. Je gaat toch ook niet niet naar je werk omdat je je daar niet toe kan zetten? College volgen valt daar ook onder vind ikquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even terug werd juist gezegd dat het wel bij ADHD hoort. Wat is het nu eigenlijk?
In het begin was ik er geheel van overtuigd dat het allemaal en mijzelf lag en dat ik gewoon te lui was om colleges te volgen. Nu ik er meer over lees ben ik daar niet meer helemaal zeker van en zou het volgens mij ook goed te verklaren kunnen zijn juist door ADHD.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even terug werd juist gezegd dat het wel bij ADHD hoort. Wat is het nu eigenlijk?
Niet mee eens. Ik ben ook altijd gewoon naar college gegaan. Natuurlijk wel eens geskipt maar ik heb mezelf altijd wel zo ver gekregen om te gaan, hoe moeilijk ik het ook vond. Ik vind dit niet typerend voor ADHDquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:25 schreef Gezond2012 het volgende:
Met ADHD heb je vaak dikke motivatieproblemen, en als je al eenmaal een paar keer niet gegaan bent, wordt het steeds moeilijker om te gaan. Je gaat je schamen/angst hebben/hopeloos voelen. Dat is irrattioneel maar heel moeilijk om tegen te vechten.
Toch past het wel in een typisch ADHD-patroonquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik ben ook altijd gewoon naar college gegaan. Natuurlijk wel eens geskipt maar ik heb mezelf altijd wel zo ver gekregen om te gaan, hoe moeilijk ik het ook vond. Ik vind dit niet typerend voor ADHD
Maar wat is het officiële kenmerkenpatroon dan? Anders kan iedereen wel zeggen 'ik ben winderig en ik heb adhd, dus winderigheid is een kenmerk van adhd'.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:22 schreef Selyn het volgende:
Dan had jij er geen last van.![]()
Niet iedereen heeft evenveel last van hetzelfde
Wat houdt je tegen om dat zelf op te zoeken?quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar wat is het officiële kenmerkenpatroon dan? Anders kan iedereen wel zeggen 'ik ben winderig en ik heb adhd, dus winderigheid is een kenmerk van adhd'.
ik heb het opgezocht, en er staat op wikipedia het volgende:quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om dat zelf op te zoeken?
quote:volgt vaak aanwijzingen niet op en slaagt er vaak niet in schoolwerk, karweitjes af te maken of verplichtingen op het werk na te komen (niet het gevolg van oppositioneel gedrag of van het onvermogen om aanwijzingen te begrijpen)
Dus schiet mij maar lekquote:vermijdt vaak, heeft een afkeer van of is onwillig zich bezig te houden met taken die een langdurige aandacht (langdurige geestelijke inspanning) vereisen (zoals school- of huiswerk)
Dan moet je wat aan je ogen of leesvaardigheid doen, de hele bloody DSM IV diagnose-critera staan er...quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb het opgezocht, en er staat op wikipedia het volgende:
[..]
[..]
Dus schiet mij maar lek.
er wordt niet expliciet gemeld dat motivatieproblemen een kenmerk van DSM IV zijn, maar er wordt wel naar gehint en het wordt ook weer ontkendquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan moet je wat aan je ogen of leesvaardigheid doen, de hele bloody DSM IV diagnose-critera staan er...
Dan wil ik graag met je ruilen op dat puntquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik ben ook altijd gewoon naar college gegaan. Natuurlijk wel eens geskipt maar ik heb mezelf altijd wel zo ver gekregen om te gaan, hoe moeilijk ik het ook vond. Ik vind dit niet typerend voor ADHD
Maar vermijdend gedrag en het niet nakomen van verplichtingen worden wel expliciet benoemd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er wordt niet expliciet gemeld dat motivatieproblemen een kenmerk van DSM IV zijn, maar er wordt wel naar gehint en het wordt ook weer ontkend.
maar 'niet het gevolg van oppositioneel gedrag' spreekt dat motivatie verhaal juist tegen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar vermijdend gedrag en het niet nakomen van verplichtingen worden wel expliciet benoemd.
Op welke manier dan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar 'niet het gevolg van oppositioneel gedrag' spreekt dat motivatie verhaal juist tegen.
Niet maar college gaan heeft geen acute grote gevolgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat nergens gesteld. Uitstelgedrag en concentratieproblemen horen bij ADHD maar niet naar college gaan staat daar los van. Je gaat toch ook niet niet naar je werk omdat je je daar niet toe kan zetten? College volgen valt daar ook onder vind ik
Jij niet. Het overgrote deel wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |