abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 18:44:15 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111841181
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111841439
Mijn vrijwel definitieve lijstje:

O: havermout met banaan
T: appel
L: 400 gram wortelsalade, 2 volkorenboterhammen, 2 gekookte eieren
T: yoghurt met wat muesli
S: 6 km. hardlopen
T: plak rauwe ham
D: sperziebonen, broccoli, worst, quinoa/bulghur
T: stuk bananenbrood met volkorenmeel en walnoten.
  maandag 21 mei 2012 @ 18:57:18 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111841809
Ik heb extra B gehad dankzij het OV :7 Tram ging te vroeg dus 15 min gesnelwandeld naar de metro en toen deed de bovenleiding bij Alkmaar stom dus mochten we van centraal naar Noord lopen (ongeveer 20-25 min).

B-) :')
pi_111841878
Henkie Panky :D

Met dat idee ga ik naar de super :W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111842088
Wat een dag. Studeren lukt voor geen meter, wel redelijk fijn gehupst (bicycle crunches zit verbetering in!) maar hardlopen wordt 'm niet meer. Heb me prima aan m'n lijstje gehouden maar stond net op en zag sterretjes en voel me helemaal futvrij. Bah.

Dus ik ga zo douchen, eten, en daarna gaan Mr.Mo en ik lekker even een avondwandeling maken. :)
Ja doei.
pi_111842242
@ jagartrut!

Klopt het is weinig, maar ik ben pas om 11 uur mijn bed uitgegaan!

Daarnaast wil ik echt niet korter dan 2 uur voor mijn D nog iets eten, aangezien ik nogal snel vol zit, en dan bang ben om niet de juiste voedingsstoffen met mijn D binnen te krijgen! Vandaar dat ik vanaf 5 uur eigenlijk niets meer wil eten..
pi_111842406
De doperwtjessalade was lekker!
Vandaag externe training gehad, zat eten bij.

O: twee boterhammen pindakaas
L: 3 tarwekadetjes, 2 met kaas/sla, 1 met parmaham/sla, kopje homemade groentesoep, fruitsalade.
T: split
T: 3 zalmwraphapjes, 4 zoute sticks, 15 borrelnootjes.
D: doperwtjes/munt/feta/olijfolie met citroen, gegrilde kipfilet.
S: stukje hardlopen (3-3-4-4 ofzo?), misschien wat buikspieren
T: misschien wat yoghurt, met wat rabarber?

Laatste t weet ik nog niet. Misschien heb ik geen trek meer, en heb misschien ook wel genoeg gehad al vandaag.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:14:51 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111842661
Kiss me here, touch me there, hanky panky :').

Zit nog in de trein. Moest Via Schiphol.
Niet meer actief op Fok!
pi_111843144
Werk jij op de wallen Maria? Want daar zit Henky Panky! :)
Be someone that makes you happy
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:39 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843154
Kippenlevertjes waren weer heerlijk... Ook niet vaker dan 6 x in het jaar eten maar toch :9
Nog 2 overgehouden voor morgen op brood O+

Ik hou van chinees maar dat wisten jullie al he?

Zo, lekker gedoucht en nu neem ik een cola-berenburg en ga lekekr even met de laptopje buiten zitten.

Wat is het leven toch een stuk mooier zonder kou!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 21 mei 2012 @ 19:23:48 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111843162
Potver. Net te laat met ontslag nemen. Nu gaan ze me zogenaamd helpen zodat mijn falen zogenaamd mijn eigen schuld is.
*kutbaan
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111843302
Oi tink, dat is mooi beroerd. Klinkt alsof ze een stok zoeken om mee te slaan...

Ben net weer thuis. Net even lekker gedoucht na het sporten. Laatste stuk mtben ging lekker, pas de laatste 10 km kwam ik lekker in het ritme en kon ik echt helemaal los gaan op de fiets.. Ondanks tegenwind het laatste stuk heb ik de laatste 10 km de hele tijd rond 31-32 km/u gefietst :D Gemiddeld 28km/u met stop en flink stuk stadsverkeer.. Voor het eerst in lange tijd dat het weer zo lekker ging!
  maandag 21 mei 2012 @ 19:28:31 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843484
Oeh Tink, dat klinkt niet al te best :(
En nu?

Goed bezig 85! *O* Fijn gevoel he?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111843659
he bah, tink!

Uniek, wat vind je van m'n lijstje?
pi_111843694
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
Potver. Net te laat met ontslag nemen. Nu gaan ze me zogenaamd helpen zodat mijn falen zogenaamd mijn eigen schuld is.
*kutbaan
Hmmzz buiten het emotioneel rotte... zelf ontslag nemen zorgt er in Nl voor dat je niks krijgt.
Ontslagen worden is een ander verhaal..
Als je er puf voor hebt jouw kant goed verwoorden op papier.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 21 mei 2012 @ 19:35:36 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111843874
Jeager, vind je lijstje O+ Echt super mooi, zoveel voedingsstoffen O+
pi_111843997
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Jeager, vind je lijstje O+ Echt super mooi, zoveel voedingsstoffen O+
yay, dan zit ik weer op de goede weg. Geloof dat ik weer een knop gevonden heb.
pi_111844037
Oh tink dat klinkt rot! Je moet jezelf ook wel snel bewijzen lijkt het zeg!

Net lekker pastasalade met garnalen op, door vriendje :9 en straks weer jillian doen. Level 1 moet je wel een paar keer herhalen toch, of is het elke keer een nieuwe?
  maandag 21 mei 2012 @ 19:55:06 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111844884
Niet de Wallen nee :D

Tink :o Mooi rot zeg -O- Dus het werd niet leuker?
pi_111845084
Moet nog eten en boodschappen halen. :o maar weet nog niet wat. Moet snel klaar zijn en lekker, lust eigenlijk alles behalve zalm.. (dat lus ik alleen als sushi :+ )
pi_111845180
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:58 schreef the85mc het volgende:
Moet nog eten en boodschappen halen. :o maar weet nog niet wat. Moet snel klaar zijn en lekker, lust eigenlijk alles behalve zalm.. (dat lus ik alleen als sushi :+ )
Ik heb net een broccoli en een paprika in stukjes gesneden, en flink wat sperziebonen uit de diepvries erbij. Op een bakplaat, met een worst in stukjes. In de oven, tot gaar. In de tussentijd wat rijst/bulghur/quinoa koken, als de groenten klaar zijn er wat citroensap overheen, alles mixen en lekker eten.
pi_111845270
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb net een broccoli en een paprika in stukjes gesneden, en flink wat sperziebonen uit de diepvries erbij. Op een bakplaat, met een worst in stukjes. In de oven, tot gaar. In de tussentijd wat rijst/bulghur/quinoa koken, als de groenten klaar zijn er wat citroensap overheen, alles mixen en lekker eten.
hmm klinkt goed.. Gebruik je als worst echt kruidige worst, zoals salami/chorizo ofzo?
pi_111845568
Hey Jag, ik heb ook groenten uit de oven met beetje quinoa! Maar dan pompoen, aubergine, courgette en knoflook :9 met beetje geitenkaas erbij. Nom nom nom
Be someone that makes you happy
pi_111845572
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

hmm klinkt goed.. Gebruik je als worst echt kruidige worst, zoals salami/chorizo ofzo?
ja, zoiets. Ik had nu een of andere italiaanse worst. weet niet of je dat soort dingen in NL kunt krijgen. Maar, chorizo zou lekker zijn denk ik.
pi_111845901
Tink :o Lekker oneerlijk ook, je zit er nog maar net. Je kan veel, maar toveren hoorde daar waarschijnlijk niet bij :{ ;)

Ben verder niet zo fan van Chinees eten (sorry uniek :@) dus weet ook geen adresjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')